Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, hajókra, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm! A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve.
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
 
Régi képek
Villamosok
Hajók
Zene
Budapest
 
Hampage.hu frissítések
 
Énblog
 
Videók

Naptár

július 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) amszterdam (5) aracs ms (5) augusztus 20 (6) ausztria (103) autók (92) bach (5) badacsony ms (6) balaton (197) balatonföldvár (8) balatonfüred (10) balaton ms (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (13) basel (8) bbc (8) bécs (48) belgium (13) bengáli (44) berlin (163) berlini fal (20) bkv (64) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (7) budai vár (26) budaörs (39) budapest (982) budapesti pillanatok (52) buék (9) busz (123) búvár (19) bytom (6) bzmot (12) c50 (14) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) cirkáló (6) city lights (73) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (60) csak egy videó (348) csehország (69) csehszlovák (42) csepel (6) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (14) doctor who (42) drezda (10) duna (67) düwag (6) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (14) emlékek (53) énblog (576) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (11) évforduló (13) ezerötszázas (8) ezres (17) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (31) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (22) ferihegy (40) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (26) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (37) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (6) füsti (6) gary moore (37) gdynia (5) geek (7) gellérthegy (5) Geoffrey Tribe (17) gépsárkány (80) gibson (10) gigant (8) gitár (39) gmap (21) gmunden (7) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (56) gróf széchenyi ms (6) gyermekvasút (45) haditechnika (15) hajó (185) hajtóművek-motorok (7) hampage (451) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (6) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (14) helka ms (9) hév (46) heviz ms (8) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) huszonötévesaközlekedésesweboldalam (14) idegenforgalom (21) ikarus (77) il 14 (10) innsbruck (7) internet (7) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (12) kalef (11) karácsony (12) karikatúra (5) Karl Holzinger (11) karosa (7) kassa (21) katamarán (17) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (10) kelén ms (10) kelet-berlin (5) képek (1115) képregény (94) kérdés (13) keszthely ms (7) kirándulás (12) kisföldalatti (16) kiskörút (6) kisvasút (59) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (36) kölni dóm (5) komp (22) konstal (8) körtér (8) közlekedés (458) kritika (72) kulfoldi szemmel (115) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) lapátkerekes (5) last ninja (6) látnivaló (11) lausanne (5) lengyelország (84) les paul (8) lhbs (25) linz (11) lipcse (12) li 2 (27) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (9) magas tátra (12) magyarország (7) malév (6) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) mdmot (5) medve (7) mercedes (7) metál (18) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (6) MOD (7) morál (11) morgás (133) motorkerékpár (5) mozdonyok (33) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (28) műrepülés (8) muv (10) múzeum (66) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (16) ndk (6) németország (334) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (76) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (48) nosztalgiahajó (32) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (7) nosztalgiavillamos (131) nosztalgiavonat (18) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (127) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (43) ozzy osbourne (10) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (110) paródia (7) pcc (7) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (138) pozitívum (12) pozsony (65) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (20) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) rajzfilmek (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (136) repülőgép (47) repülőgépek (83) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (60) rock (94) rocktörténet (5) róma (15) románia (5) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (19) sky channel (11) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) stadtbahn (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (9) super channel (5) svájc (30) szabadság híd (17) szárnyashajó (14) szavazás (6) szczecin (7) szeged (43) szekacs (8) szergej (42) szilézia (6) szili (7) szilveszter (5) szinti (5) szliács (5) szlovákia (142) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (250) t3 (5) tapolca (8) társadalom (5) tatra (45) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (79) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (10) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (510) történelem (29) totalcar (5) trabant (7) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (76) tünde ms (5) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (96) tw6000 (6) überzenészek (17) utazás (461) utcakép (229) uv (64) vár (11) várnegyed (9) város (551) városkép (116) városliget (10) varsó (8) vasút (631) vasútállomás (7) vasúti becenév (6) vélemény (31) vicinális (13) vidám park (5) videó (977) villamos (872) vitorlás (14) vízibusz (26) vlog (7) wachau (5) wartburg (6) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (50) youtube (358) zene (230) zlin (13) zsiguli (6) zürich (15) Címkefelhő

Amikor még nem sárgák voltak a Volán buszok

2011.10.31. 01:30 :: Hamster

A múltkori egész napos Ikarus-tobzódás után néhány képet elküldtem Tim Boric barátomnak, akitől annak idején a legéletteltelibb hetvenes évek második felei villamosos képeket kaptam (az Elveszett Sínek átvitt és közvetlen értelemben is legszínesebb képei többnyire tőle jöttek). Mint a levélváltás kapcsán kiderült, ő akkoriban elsősorban a villamosokat fotózta, de azért néha busz is az objektív elé került:

Akinek nem ugrik be elsőre: a Vágóhídnál járunk, nagyjából észak felé nézve. Amennyire tudom, az Ikarus 620-asból készített csuklósok kisszériás helyi átépítésnek tekinthetők, bár a MÁVAUT-nál (a Volán elődjénél) ez a kis széria körülbelül 200 kocsit jelentett. A buszon kívül van még pár kordokumentum a képen - például hogy a Soroksári úton már a hetvenes évek végefelé is ismert dolog volt a dugó... De a járdasziget végén álló figura ruhája se piskóta :)

A második kép gyanúm szerint az akkor még igencsak más névre hallgató külső Üllői út Béke tértől kifele tartó szakaszát mutatja. Totális Faros uralmat látunk az erősen falusias környezetben, sehol egy autó a kockaköves úton... Egyébként érdekes, hogy a "régivolán" színű Farosokra még bőven emlékszem gyerekkoromból, míg az előbbiekben látott csuklós 620-asokra nem. Pedig Tim képei alapján korántsem csak a Vágóhíd környékén lehetett látni őket, hanem a Váci úton is, ahonnan pedig nem kevés emléket őrzök:

Ezen a képen a buszok mellett (a baloldali biztosan csuklós, a jobboldalira várom a tippeket) egyik kedvenc véletlen mellékmotívumom is látható: a Váciról a Dráva utcába kanyarodó 15-ös villamos  váltóját állító (a képen látható 3-as továbbment a Nyugatihoz) miniszoknyás hölgy valamit nagyon hallgat a füléhez szorított rádión. Vajon mi lehetett az? Egy meccs eredménye? A kívánságműsort várta, hogy belekerült-e a kedvenc száma? A lottószámokat? Vagy - hogy kicsit elmenjünk internettbe - egy időutazót látunk, aki mobilján épp a hangpostáját hallgatja le? :)

128 komment

Címkék: busz képek nosztalgia ikarus faros Tim Boric

Elágazássá építik át a berlin főpályaudvart

2011.10.30. 15:30 :: Hamster

A forgalmi irányok átrendeződése miatt elágazóállomássá tervezik átépíteni a berlini főpályaudvart. A felső szint leendő kinézetéről már el is készült az első látványterv, a legkorszerűbb optomanipulációs modellezési eljárások segítségével:

... vagy csak arról van szó, hogy megtetszett ez a beállítás, miközben azt kerestem, hova támaszthatom oda a fényképezőgépet az esti vonatfotózáshoz ;)

Persze valóban tervbe van véve egy új vonal: a föld alatti szinten elvileg kezdettől fogva készen van a hely két plusz két vágánynak az S21 (értelemszerűen nem összetévesztendő Stuttgart 21-gyel; "S", mint S-Bahn és "21", mint XXI. század) elnevezésű városi gyorsvasúti összeköttetéshez. De annak ehhez a rossz vicchez semmi köze :)

9 komment

Címkék: berlin vasút álhír szünetjelzés helyett

A berlini hajóvontatók

2011.10.28. 20:19 :: Hamster

Ha az ember a világ első villamosvasútjának nyomait próbálja megtalálni Berlin Lichterfelde nevű negyedében, nem sok mindent fog találni, annak ellenére, hogy az utcák nyomvonala nem sokat változott 1881 óta. Hanem amikor egy hídhoz ér - ami egyébként a villamos építésének idején még nem is létezett, mert maga a víz se létezett, ami fölött átível -,  némileg meglepődhet, mert a hídfő mellett burjánzó vadligetben ez a látvány fog a szeme elé tárulni:

Az persze azonnal sejthető, hogy nem partra vetett hajóról van szó, mert a híd alatt folyó víz nem különösebben vad: mesterséges hajózási útvonalról, az 1900-1906 közt épült Teltow-csatornáról van szó. A megoldás a kicsit távolabb, a fák tövében díszelgő üvegházikó láttán lesz érhető:

Az esős időben meglehetősen a környezetbe olvadó üvegbódé ugyanis egy mozdonyt rejt - és ha engem kérdeztek, túlságosan is rejti:

12 komment

Címkék: berlin képek vasút hajó

2011 közepe - Tömköz életképek 45.

2011.10.27. 21:45 :: Hamster

Ismét itt az ideje egy képes-videós-magánvéleményes oldalnak, az elmúlt pár hónap budapesti tömegközlekedési történéseiről: 

 
 
2011 közepe (Életképek 45.) 1.
A Gellért rakparti pálya újjáépítése, Muki, HÉV, Várbusz és kúszóváltózó Combino, Villamos- és Trolinap, Dallamos Villamos, Ikarus 620 és 630 kabrió Hűvösvölgyben, építkezések és vágányzárak, esti idill a Károly körúton, "Miért nehéz a Nagykörúton villamost fotózni", meg még ez-az...

12 komment

Címkék: budapest busz tömegközlekedés hév életképek villamos trolibusz hampage

Kőérberki alkonyat

2011.10.26. 21:00 :: Hamster

Nem kell megijedni, nem csillogós vámpírok és kigyúrt farkasemberek hirigkedéséről van szó a XI. kerületben, hanem ténylegesen arról, ahogy lemegy a nap és besötétedik. Almár Ákos barátommal a 41-es villamos tőszomszédságában beszélgettünk munkanapi nyugtató levezető tornagyakorlatként (jó levegő, kevés zaj, és még villamosok is vannak!), és amikor épp jött a tuja, csináltam egy-egy rövid felvételt róla, "valamire még jó lehet, mondjuk vágóképnek" jeligére. Vágóképként szétszórás helyett viszont inkább szépen sorbaeditáltam a snitteket, és ezzel asszem megalkottam életem első relaxációs videóját :)

7 komment

Címkék: videó villamos relax xi.ker budapesti pillanatok 41-es csak egy videó

Miért csak vackot árulnak?

2011.10.26. 05:30 :: Hamster

Tegnap a menzán halat szerettem volna enni, de csak ez a pangasius nevű... dolog volt. Namármost annyi fajta jó hal van itthon (és ha "tengeri halat" akarnak eladni, akkor is van választék a világban), ennek ellenére mostanában mindenütt ezt a vietnámi mirelit cuccot adják. Biztos ebből is van jó, de ahol eddig próbáltam, nulla íze volt. És olcsó se volt, mert ahhoz képest, hogy menzáról beszélünk, ennyiért szerintem étteremben is kaptam volna valami értelmeset. Tudom, máshol is sláger ez a halpótlék (jónevű halgyorskajáldában is találkoztam már vele), de igazából nem érdekel, ha más is hülye - mi miért engedjük be ezt a vackot?

Pár hete meg Ausztriában jártunk, és egy cukrászda színvonalú pékségben rendeltünk egy kuglófot. Össze se volt hasonlítható az itthon ezen néven ismert száraz kalácsszerűséggel. Persze más hely, más recept, de nem tudom túltenni magamat azon, hogy milyen gyalázatosan rosszak itthon a péksütemények (a vajas krém + puffasztott levegő alapú süteményekről nem is beszélve). Elvileg mezőgazadasági ország vagyunk, mégis mindenféle porból, pótanyagból, ízfokozóból van minden, amit eszünk. Mintha valami űrhajón élnénk, ahol nincsenek valódi alapanyagok, csak porok! Szerintem a nyugatinál rövidebb várható élettartalom nem annak köszönhető, hogy zsírosan és fűszeresen, hanem mert kamu cuccokat eszünk. Illetve talán azért is eszünk mindent zsírosan és fűszeresen, mert a hús íztelen, a zöldség íztelen, hát kell valami a tetejére, hogy ne panírozott zebkendőt együnk :-/ De tényleg, a legalapvetőbb élelmiszer, a kenyér is bárhol jobb a környező országokban, mint itt! Legutóbb talán a nyolcvanas évek elején ettem jó kenyeret itthon. A rendszerváltás óta néhány évente mindig van egy új pékség, amiről mindenki lelkendezik, hogy "hú, ennek jó a kenyerek/zsemléje, ezt vegyél", aztán egy idő múlva már az se annyira jó (nem tudom, hogy azért, mert a terjeszkedés közben ők is elkezdenek homokot és téglaport használni liszt helyett, vagy csak az újdonság varázsa tűnik el). Jó bolti tejet csak Csehszlovákiában ittam gyerekkoromban, itthon már akkor is csak fehér vizet lehetett kapni - és nem mindenhol van a szomszédban szarvasmarha-tartó, hogy át lehessen menni oda egy kübli tejért.

A legrosszabb ebben az, hogy hagyjuk, hogy így legyen: megvesszük az íztelen puffasztott vackokat, amiket úgy gyártanak, hogy minden valódi cuccost kihagynak belőle, puffasztókkal, ízfokozókkal pótolva a tápértéket és ízt, és nem is várjuk el a péktől, cukrásztól, szakácsoktól, hogy rendes dolgokat tegyen elénk. Hogy sokkal drágább nem lenne a valódi, abban biztos vagyok, mert szerintem így is a valódi dolgok árát fizetjük, csak a haszon miatt kapunk kevesebbet és hitványabbat.

43 komment · 1 trackback

Címkék: fogyasztói morgás

Szökőkútsor a sötétben

2011.10.24. 18:15 :: Hamster

Múltkoriban kis kitérővel mentem haza, mert ki akartam próbálni, hogyan lehet LED-del megvilágított mozgó vizet filmezni sötétben. Persze nem jöttem rá, de azért élveztem a próbálkozást:

Egyébként ezt a videót a kommentekben már körbemorgott Vegas HD újabb verziójával csináltam - remélem, másnál is normálisan lejátszható...

3 komment

Címkék: budapest videó villamos utcakép szökőkút kiskörút csak egy videó

Amikor a hobbik (és az állandóan crash-elő editor) találkoznak

2011.10.21. 15:00 :: Hamster

Tegnap délután még úgy terveztem, hogy az éjszaka folyamán összerakom az aktuális budapesti életképes oldalt, és a publikussá tételt ma kora délutánra időzítve meg is osztom veletek. Ehhez pár képet még át kellett volna méreteznem (a nagy része már megvan), pár videót összevágnom (a "forgatókönyvet" már korábban megcsináltam hozzájuk), szöveget köríteni az egészhez... cipőkanállal (kávéval:), de beleférhetett volna. Aztán amikor viszonylag későn értem haza, úgy döntöttem, összerakom a videókat, a képek és a szöveg meg majd sorra kerül valamikor vasárnap, vagy jövő hét elején. Pár órával később viszont még mindig ott tartottam, hogy az egyetlen addig összeszerkesztett videót se tudtam legyártani (renderelni), mert a nem-lineáris videószerkesztő (ez magyarul is pont olyan jól hangzik, mint a non-linear video editing) program mindig el találta szállni magát. Mintha túlpörgött volna a proci, visított a hűtőventilátor, visított, aztán egyszercsak sutty, se Vegas HD, se eredmény. Volt már ilyen korábban is, ezért nincs három percnél hosszabb HD videóm a youtube-on, de most hiába vagdostam egyre rövidebbre az anyagot, sehogy se akart összejönni. Hosszas beállításkeresési-guglizási-BIOS-állítgatási-anyázási kampány után végül feladtam; legyártottam 720p-s "kisHD-ban", és most így  osztanám meg veletek, egyfajta előzetesként:

A tematika szerintem világos, ha pedig mégse, segítségnek ott vannak a feliratok - az elmúlt hónapokban megint jó sok villamost és trolit láttam, de nem bírtam megállni, hogy ezúttal ne tegyek mellé néhány repülős snittet is: filmes helikoptert a Vár fölött, kisebb és nagyobb sugárhajtásúakat Ferihegy környékén, Gripent a Hősök tere fölött, és egy pici A380-ast is. Fogyasszátok egészséggel!

14 komment

Címkék: énblog budapest közlekedés videó tömegközlekedés villamos trolibusz repülőgépek csak egy videó

Gigantok, tehervonattal

2011.10.19. 20:52 :: Hamster

Szünetjelzés helyett jöjjön egy újabb videó, Gigantos tehervonatokról. Egyik-másik egész normális hosszúságú szerelvény, és persze dübörögnek-csattognak-csikorognak is, ahogy azt kell (?)... 

A Gigant évtizedeken át a legimpozánsabb villanymozdony volt, amivel találkoz(hat)tam, és bár sejtem, hogy nem fognak egyik napról a másikra eltűnni (elsősorban azért, mert nincs pénz új mozdonyokat venni a helyükre), azért már elég öregek ahhoz, hogy lassan érdemes legyen elkezdeni megörökítgetni őket.  Ma este elég sokat szórakozik velem a YouTube, ez meg egy régebben feltöltött, aztán úgyfelejtett videó, de remélem azért lejátszódik mindenkinél:

Az a furcsa, hogy teljesen minimalista dizájnról van szó, de ha a külföldi kortársakat (DB 151, DR 250, vagy az eltérő felépítésű FS E656) megnézem, még mindig a legnormálisabb kinézetű hattengelyes villanymozdonyok egyike. Az is igaz, hogy van pár olyan típus is, ami meglehetősen hasonlít rá, de még sose gondoltam végig, hogy vajon melyik volt előbb... A leglátványosabban hasonlító mindenesetre későbbi. Mindenesetre a hetvenes évek szögletességét jól elcsípték, arányos lett, és nem avult el a kinézete azóta se. Ezt persze sokkal könnyebb észrevenni mondjuk a kortárs osztrák villanygépekhez képest, melyek már tíz éve is öregnek tűntek. Azt tudom, hogy teljesítményét és jellemzőit tekintve annyira azért nem sikerült jól a gép, de ezen hajlandó vagyok túltenni magam :) Igazából inkább csak az érdekelne, hogy vajon miért nem mindegyik a prototípusok festését (valamelyiket) kapta? Önkényuralmi jelkép nélkül persze, de szerintem nagyon elegánsan néztek ki, főleg a 002-es...

25 komment

Címkék: videó máv vasút csak egy videó

Bootol a potsdami Combino

2011.10.18. 10:40 :: Hamster

Amikor múlt hónapban beugrottam Potsdamba, csak a nap végén jutott időm arra, hogy a városból kifele vezető villamosvonalakon is utazzak egy kicsit. A szürkület miatt fotózni már nem nagyon lehetett, de nézelődni azért még igen. A Marie-Juhacz-Strasse-nál végződő ág elég új építésű: '96-ban adták át, ennek megfelelően a vonalvezetése bár kacskaringós, de egyben kicsit unalmas is. Kicsit be is zombultam a félhomályos zötyögéstől, és nem figyeltem fel arra, hogy az egyik megállóban a vezető kiüzemelte a villamost. Nem láttam, hogy miért tette, például járművezető-váltás miatt, de azt már sikerült elkapnom, amikor visszakapcsolta a Combino Classic-ot. Érdekes volt, szabályszerű bootolás: először az  utastájékoztató kijelzőkön még a telepített szoftver verziója látszott, a pecsételős "lyukasztók" jellegzetes kattogtatással elkezdték kitekerni magukon a pontos időt és helyszínt, bekapcsolódott a világítás, beindult az utastájékoztatás, majd elindult a szellőzés is:

... aztán szépen elindult a villamos is.

21 komment

Címkék: videó combino villamos potsdam csak egy videó

süti beállítások módosítása
Mobil