Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (110) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (935) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (42) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (512) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (98) hajtóművek-motorok (6) hampage (415) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (403) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (402) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (106) városliget (9) varsó (7) vasút (590) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Neustift am Kolosy tér

2009.11.13. 18:18 :: Hamster

A törökök 1686-os elűzése után németek alapítottak települést Neustift néven a 17-es villamos mentén, és ez a hely (tükörfordított magyar nevén Újlak) ma körülbelül olyan zavarosan néz ki, mint amilyen ez a rövid történelmi összefoglaló volt. Pedig egy darab Grinzing lehetett volna belőle a rendszerváltás után, de az újjáépítés valahogy félbemaradt, így a (látszatra legalábbis) gazda nélkül maradt 100+ éves házak komoly konkurenciát kaptak lepusztultság terén, a be nem fejezett - formájukban amúgy a régieket idéző - új házak képében. Ez itt épp egy régi ház, "a suszter cipője mindig lyukas" jeligére:

Bár az Új Udvarban megnyitott mozi pár év után bezárt, a jelek szerint néhány vendéglő meg bír élni a csak részben újraformált Bécsi út mentén:

Azért egy igazi bohém negyed szomszédsága nem így néz ki:

Egy nagy földalatti parkoló kellene a Kolosy tér alá, a Bécsi útból meg sétálóutcát csinálni - a modern 17-es villamos valószínűleg nemsokára megannyi hangulatos vendéglátóhely terasza előtt suhanna el felújított pályáján (utóbbit a BKV be is tervezte a II. kerület által éppen megfúrás alatt álló "budai fonódó villamos" projekt mellé saját forrásból). Persze a mai Újlaknak is van hangulata. Lepukkant és barátságtalan hangulata:

Esetleg kicsit hasonlít arra, hogy milyen lett volna, ha Nyugat-Berlin a húsz éve megbontott fal túloldalán nem Kelet-Berlinben, hanem Szentendrében folytatódott volna. Hogy zavaróak a hasonlataim? Szerintem inkább ez az állapot zavaró: 

Remélem, egyszer megvalósulnak a III. kerület sétálóutcás tervei - meg persze a fonódó villamos, és akkor akár Dél-Budáról is fel lehet járni ide jókat enni ;)

31 komment · 1 trackback

Címkék: budapest város morgás városkép újlak

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr421522925

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A szabály az szabály 2009.11.14. 19:25:31

Tegnap nem először történt meg, hogy a 134-es (Békásmegyer-Margitsziget), szinte kongó ürességű viszonylaton a sofőr fülkéjét elhagyva, személyesen keresett fel, hogyaszongya „a szabályok” értelmében leszállítson a buszról, mert „sajn...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Úgy legyen. Épp ma jártam erre dél-budaiként :), és azon tűnődtem, hogy milyen hangulatos hely ez így, lepusztultan is. És milyen lehetne felújítva.
utolsó képen szereplő ház padlásszerkezetére csimpaszkodó pvc meg mittudomén milyen anyag darabkákra épp a mai nap lettem figyelmes, miközben álltunk bambán a sorban zöldre várva. Előtte ahogy siklottunk a síneken az járt a fejemben, hogy az autóklat ki kéne innen tiltani, és újra macskakövezni az egészet, ne legyen ilyen hiányos. Aztán kiértünk a lámpához, és eltűnődtem, mikori lehet ez a ház, mikor és kik aggatták oda azokat az anyagokat, viccesen meg is jegyeztem feleségnek, hogy arra biztos nem gondoltak a trehány melósok anno, hogy ezt majd így hetekig, hónapokig bámuljuk. Már ha észrevesszük ugye.
Apropó. némileg off meg minden, de vahozzáértő segítsége kell nekem. Van valami vágányrajz valahol elérhető a 17 -es vonalának tervezett körúti bekötéséről? Ott lenne bekötve, ahol most is be van, a Török utcánál csak az elvágott sínpár is vissza lenne kötve, és a Frankel Leo utcánál ahol most járda van?
12. be járnék Flóriánról. Csak villamossal mekkora lenne már. :)
Másik meg most értem meg Erzsébetről, ott ahol a lakótelep mellett is volt valami vonal, azt hiszem a közvágóhídi hurok hoz tartozott. Olvastam róla, és szomorú, hogy a sín még mindig ott árválkodik az aszfaltban egy darabon, de már a fűben levő pályát is ellopták. Kérdésem viszont arra irányulna, hogy a déli összekötő alatt, ahol régen visszafordult a villamos a közvágóhíd fele (javíts ha hülyeséget írok, emlékezetből nyomom), egy régi képen, amit ehhez a letűnt pályához címeztél, írsz olyat, hogy az a bizonyos épület is látszik a kép sarkában, de arra nem találtam utalást, hogy mi függhet össze vele, miért olyan fontos az épület maga. Most egy lepukkant gyárépület, meg valami irányítótorony jellegű bedeszkázott ablakú cucc van ott, és érdeklene, esetleg azok az épületek azok, amiknek valami jelentésük van ebben a régi történetben, vagy azok a villamostól teljesen külön állnak.
Na bocs, hogy így szétoffoltam itt óbudát.
A bohémnegyed szomszédsága, ha jól látom az a telek, ahol egy avarkori temetőt találtak. Jópár évig tárták fel... Nem csodálkozom rajta, hogy semmi sem történik. A stílust meg kell tartani, kurvasok kikötés, és kincsek minden ház alatt.
Az ajtó-ablakos már rég bezárt. Ezek a képek szerintem hétvégén készültek, mert hétköznap FULLon van a környék parkoló autókkal. Az úton meg áll a dugó. Abszolút élhetetlen lett a környék. A fonódó villamos ötlete elmebetegség. A Török utcában is necces, hisz már a 17-es is dugóban áll a Margit-körút felé haladók miatt. De hogy még a felső rakpartból is lecsípnének egy sávot??? Ezek nem normálisak. Most is a Zsigmond-térnél áll a sor a Margit hídig. Ha egy sávval kevesebb lesz a híd alatt, valamint a Török utcába is beviszik a villamost, akkor mi lesz?

A Bécsi út meg sétállóutca... Napersze. Ezt már húsz éve is hallgattuk a lakógyűléseken. Addig még láttam rá esélyt, amíg szó volt a rakpart kiszélesítéséről... Történelmi esély lett volna ez a szennyvízcsatorna... de persze csak a Margit-hídig sikerült. (attól délre már "világörökség".. muhaha)
Az egész újlaki revitalizáció valami irtózatosan ocsmányra sikerült. + ha hozzávesszük, hogy mennyire ostobán bántak a terekkel, akkor még siralmasabb a kép.

Egy darabka Parndorf, ami még a minimális funkciót sem hozza.

Ott kéne kezdeni, hogy a Kék Borzalmat a templomtól északra a földdel teszik egyenlővé. Utána jöhet a piac, amit sikerült ráépíteni úgy az útra, hogy fekete az oldala. A maradékon el lehet gondolkodni. Nagyon klassz lett viszont a második kerületi iskola átépítése irodaházzá a Szépvölgyi út túloldalán.
Tényleg és az iskolával mi lett? Költözött vagy megszűnt?
@öregmogyi: Ha talán normális lenne a villamosközlekedés, autóval is kevesebben járnának.
@Sinclair: Milyen jófej vagy te is...kitiltani, de nem onnan ahol laksz, hanem mások környékéről...ahová te szeretnél mulatozni járni...hiába, a magyar egy empatikus és jófej nép.
Az iskola már nagyon régen elköltözött (10 éve tuti), régen fogászat volt az épületében, most újították fel, nagyon szép lett. Ráadásul mellette van egy XVI-XVII. századi ház műemléknek megcsinálva, az is iroda. Az avar temetőt szerintem most vagy 20 év után építették be. A probléma az, hogy nem avar, hanem langobard, de ezen már nem fogunk összeveszni, amúgy meg 15 éve kb semmilyen ásatás nem folyt a területen (a Daubner mellett lakom, így naponta legalább kétszer elmentem mellette), szóval nem tudom miért hagyták ebek harmincadjára. A legnagyobb problémáról nem is írtál. A buszpályaudvar (tudom szofisztika) nagyon hangulatos lehetne, de egy ideje már csak a cigány melósok gyűjtőhelye. A probléma az, hogy a boltokat olyan márkák bérelték, akiknek árképzését a környéken lévők nem bírták fizetni, az, aki meg feljebb lakik, nem itt állt meg bevásárolni. Erre egy jó példa az Olymp, aminek 14.000-től indult egy rövid ujjú inge, míg tegnap a Váci-utcában 5600-ért láttam Pierre Cardin-t. Sok baj van, pedig tényleg nagyon jó lehetne, de egyszerűen, amíg nagy az áthaladó közlekedés, addig mindig is csak a környező irodai dolgozók étkeztetése és a most megnyílt maffiózó szimbol lesz a főprofil.
Meglepő, hogy ezek a lepukkant házak 13 év alatt nem tűntek el, amikor arrafelé jártam iskolába... Ez is a VilágÖkörség része lesz? :)
Újlak északi részén a Bécsi úttal párhuzamos szűk mellékutcában kb. száz éves (ha nem több) parasztházak állnak sorban! Amikor arra vetődtem, nem akartam hinni a szememnek, olyan volt, mintha vmi kis dunántúli faluban mászkálnék, közben meg egy utcával lejjebb villamos jár :))

a budai fonódó pedig a legfaszább villamosos beruházás lenne az elmúlt 30 évben - bárcsak megkenné valami beruházó a II. kerületi képviselőket (ha már másként nem megy)
@öregmogyi: Nem a fonódó villamos ötlete az elmebetegség, hanem az, hogy a Török utcába meg a Bécsi út fent nevezett részére beengedik az autókat.

Majd kicsit nézz körül a neten, hogy olyan nagyvárosokban, ahol mindent elborítanak az autók, hogyan próbálnak élhetőbb környezetet teremteni. A lényeget röviden összefoglalom: az autóforgalom korlátozásával és a tömegközlekedés fejlesztésével. Mondjuk Budapesten ez egyelőre kissé felemás, de azért reménykedjünk...
"...németek alapítottak települést Neustift néven a 17-es villamos mentén..."

Micsoda szerencse, hogy a törökök nemcsak a fürdőket hagyták ránk, hanem a 17-es villamost is :-)
@Sinclair: "újra macskakövezni az egészet"
istenem, miért?
macskakő a lehető legrosszabb útfajta, ami csak létezik. a római utakon elment, de emberek, eltelt kétezer év.
"Van valami vágányrajz valahol elérhető a 17 -es vonalának tervezett körúti bekötéséről?"
m.blog.hu/va/varoskoz/image/vidra.gif

@nyelv-ész: "Mondjuk Budapesten ez egyelőre kissé felemás, de azért reménykedjünk... "
igen, a történik az autóforgalom kitiltásával, el lehetetlenítésével, valamint a tömegközlekedés NEM fejlesztésével. két szék közt a pad alatt. komolyan, ki az az idióta aki ezt támogatja?
@nyelv-ész: Miért, mit gondoltál, gyalog mentek a fürdőkbe? :) A 29-es busz végállomási fordulója még régebbi: az avarok idejéből származik. Az első HÉV-eken pedig még külön szakasz volt a kardfogú tigriseknek ;)
Hááát, írhatok ide most olyat, hogy szerintem ezúttal olyan bulvársajtós módjára egészen eltoltad a hangsúlyt abba az irányba, amelyikbe te szeretted volna elvinni az egészet?

Azok a foghíjak, amelyeket lefotóztál ott vannak, ezt nem is szeretném letagadni, de azért a Kolosy tér hangulata messze nem ilyen. Sokkal inkább az a "néhány vendéglő" valamint a kisebb üzletházak, pékségek uralják a látképet, semmint a lepusztultság. Napközben a területnek egy egészen pofás városközpontos hangulata van, és nem véletlenül él meg itt egy Leroy és a Symbol sem, és akkor az Újudvarról és annak mélygarázsáról még nem is beszéltem akkor.

Nekem a Kolosy tér tipikusan olyan környék, amit a 90-es években telenyomtak mindenféle butikkal, üzlettel, melyek fenntartására nem volt elég vásárlóerő. Sok üzlet még most is üresen áll, vannak épületek, melyeket be sem fejeztek, de azért lassan magára talál a tér, újra határozza önmagát. Nekem legalábbis úgytűnik.

De arra kíváncsi vagyok, hogy az irodaház üresen fog ott állni évekig, vagy találnak bele bérlőt?
Egy újabb elszalasztott lehetőség... Az egész környék nagyon idétlen, Parndorfos ezekkel a házakkal.

Viszont van remény, hogy egy Grinzinghez hasonló negyed fog kialakulni Budapesten: Nagytétény és /vagy Budafok komoly esélyes (lagalábbis, ha azt nem fogják szétcseszni)
@öntelt radírpók:
Jó lenne a fonódó villamos, ha lenne rá hely. De nincs. Buda közlekedésének a legnagyobb gondja, hogy iszonyatosan szűk az észak-déli autóutak keresztmetszete. Ezt tovább szűkíteni elég nagy botorság egy olyan relatíve gyér kihasználtságú villamosvonal kedvéért, mint amilyen a 17-es. Gigadugók lesznek, főleg, ha visszatér a Margit híd.
Az anekdota szerint amikor ezeket a régi óbudai házakat bontották, a régiségkereskedők kocsiszámra hordták el a fa gerendákat, deszkákat.

Ezután sok szép "antik" bútor készült ezekből. :-)

(régi fa ugye, hitelessé teszi a bútort...)
@nyelv-ész:
Az ok-okozat összefüggését azért érdemes nem elfelejteni, a város van az emberért és nem fordítva. A városközponti terek autómentesítése valóban tendencia, de nyugaton ezekhez a terekhez simán eljuthatsz a kocsiddal, leparkolhatod klassz parkolóházakba, stb. Az egyéb helyeket pedig mindenhol meg lehet közelíteni kocsival.

Ellenkező esetben az autós nem fog a városba menni (vagy nem abba a városba fog menni) az ügyeit intézni. Nem megy villamossal/busszal stb. moziba (lásd: Art mozik halála Pesten), nem megy oda vásárolni, ahol nem tud parkolni. Inkább választ erre plázát, néz tv-t, stb.
@Rocko-: a macskakövezést természetesen csak arra az esetre értettem, ha autómentes övezet lenne. Szerintem a legszebb burkolati fajta, ezért gondoltam rá, hogy sétáló utcának perfetto képet adna.
@BKV reszelő: igazad van, nem fejeztem be a gondolatot. Csak a térről, tüntetném el a kocsikat, nem az egész belső Bécsi útról. De akár az átmenő forgalom tiltásával is békében lennénk, ott lakóknak meg külön önk.-i engedéllyel parkolás létesített parkolóházban, vagy az Új Udvar alatt bővíteni a parkolót.
@Rocko-: ja és köszi a képet :)
@Sinclair: tök mindegy. lefagyni ugyanúgy lefagy, iszonyatosan csúszik, elesni meg ezekben a foghíjakban lehet a legjobban. eddig nem gondozták rendesen, gondolod csere után lehet? nem kösz, számoljuk már fel, mindenhonnan. oké, a kerítésed belső részétől a házadig lehet, nyugodtan, de közterekről tüntessük már el. instant.

kép: nm.
Nem lenne rossz ez a környék, és még csak gigaátépítést sem igényelne. A kocsikat a vágányzónából el lehet terelni szegélykövekkel meg kőcicikkel is. A magállóknál kell csak kiszélesíteni az útszelvényeket.
@Marco Aurelio: "Buda közlekedésének a legnagyobb gondja, hogy iszonyatosan szűk az észak-déli autóutak keresztmetszete."

Nem, ez tévedés. Buda közlekedésének a legnagyobb gondja a széttrancsírozott tömegközlekedés, a sok átszállást igénylő kapcsolatok. Az elmúlt évben történt némi javulás az ésszerűbb járatszervezéssel, de a legfontosabb, az északi és déli vonalak összekötése még elengedhetetlen. A "relative gyér kihasználtságú" 17-es villamos is egyszeribe' csak kihasznált lesz, amint a hálózat szerves részévé válik. Ha átszállás nélkül lehet eljutni Óbudáról Újbudára, akkor rögtön nem lesz probléma a kihasználatlansággal.

Egyébként meg a "város van az emberért" nagyon igaz. Pont úgy tudja a város az embert jobban kiszolgálni, ha olyan tömegközlekedési kapcsolatokat teremt, amelyekre igény van. A budai villamoshálózat pont ilyen, és nem értem, miért problémázol az autók miatt. Az autók eddig is tudtak, ezután is tudnak majd közlekedni, dugó meg eddig is volt, ezután is lesz. Ha pedig a villamoshálózat fejlődik, legalább azoknak több esélyük lesz, akik eddig csak a sokszori átszállás miatt nem voltak hajlandóak tömegközlekedni.
@nyelv-ész: mindhárom. mármint az É-D, a darabolt tömköz, de ezekkel összefüggésben, hogy a vasút iszonyatosan és indokolatlanul kettévágja, főként a XI. kerületet. egy időben haverral azon filóztunk, h demszkyt ki kéne tenni az etelére, majdm egmondani, h kap öt percet, h autóval átérjen a sasadi út aljához. ha nem, akkir kiírtjuk a gyerekét meg őt is.
ugye tömegközlekedéses vonazata, h a vasútra richtig merőlegesen építették a metrot.
@öregmogyi: Ha a 17-es csonka vonalat újra bekötnék a nagy hálózatba, sokkal nagyon lenne a kihasználtsága, ezt a saját példámmal is meg tudom indokolni.
Ha le tudom tenni a kocsit Óbuda határában és onnan dugó és araszolás mentesen becsörtetek a Batthyány térre, vagy a Moszkvára, boldog ember vagyok.
Szerintem nem csak én csinálnám ezt, ezzel megoldanánk a Török utcai aggodalmat.
Ehhez persze az is szükséges, hogy a rend őrei vasszigorral lépjenek fel a villamossínen parkolók ellen, a Bécsi út belső szakaszára pedig kizárólag a villamos hajthasson be.
A díszburkolat ráér később. :-)
A beparkolások ellen egy vékony - járdacsíkra kiszerelt - kordon is eredményt hozhatna (ahogy pl. Londonban elválasztják egymástól a buszsávot - asszem). A Rolling Rocknál még csak járdacsík kordonnal, aztán a Bokor u. közelében kitágított zöldsáv. Plusz táblák, bóják, felfestés. És kisérletként egy légkondis közlekedési őrbódé - online kommunikációval a 112 felé. Mennyibe kerülne? 5 millió? Nehogymár ne legyen rá!
Ha így sem rendeződne a forgalom, akkor szétteszem a kezem...
Ha a 17 es be lenne kötve a rendszerbe, rögtön 2 embert is tudok, aki nem ülne autóba hétköznap, csak kirívó esetben. :)
Azért néz ki így az egész, mert túl sok a sétálóutca, a teraszok előtt elsuhanó villamos és ennyit Budapestnek még ez a része sem tart el. 20 éve próbálkoznak rendbetenni ezt a környéket és már az első rekonstrukciót is rekonstruálni kellene. Ennyi hagymázas, díszburkolatos, utcabútoros álomra egyszerűen nincs szükség. Ezt bizonyítják az évek óta leállt építkezések, üres üzlethelyiségek, beépítetlen telkek. Az egészet le kellene dózerolni és beépíteni rendesen.
süti beállítások módosítása