Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (165) balatonföldvár (7) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (41) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (965) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (73) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (336) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (62) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (556) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (11) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (158) hajtóművek-motorok (7) hampage (430) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (15) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (8) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1073) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (441) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (123) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (110) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (12) szavazás (6) szczecin (7) szeged (41) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (243) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (72) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (494) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (440) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (539) városkép (112) városliget (10) varsó (7) vasút (618) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (952) villamos (854) vitorlás (11) vízibusz (22) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (49) youtube (350) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Tényleg autómentes autómentes nap

2010.09.26. 10:16 :: Hamster

Bár egyátalán nem vagyok feltétlen híve a politikai PR olyan műsorszámainak, mint az autómentes nap, az a véleményem, hogy valaki vagy csinál valamit, vagy nem. Budapesten az autómentes nap tipikus példája a népmesei "hoztam is, meg nem is" mentalitásnak: lezárunk egyetlen útvonalat, egyébként minden marad ugyanúgy. Brüsszelben nem vacakolnak, ennek köszönhetően szeptember 19-én a szállodából kilépve ilyen utcakép fogadott:

 

Ilyenkor kéne atomháborús-emberiségkipuszulásos-mutánstámadásos mozit forgatni, nem? :)

Ezek a képek az EU központjában, a Schuman tértől másfél saroknyira készültek. Persze vasárnap volt; egy irodanegyedben mégiscsak könnyebb letiltani az autóközlekedést, mint bárhol másutt, nem?

Nos, az itteniek gyakorlatilag mindenhol leállították az autókat a Brüsszel Fővárosi Régión belül. Reggel kilenc és este hét közt csak a segélyszolgálatok, taxik és külön engedéllyel közlekedők pöföghettek, és ők is csak harminccal. Így azért már jóval nagyobb a poén-faktora a rendezvénynek, nem? Valószínűleg az is biciklire ült aznap, aki máskor nem, mert a nyilvános biciklikölcsönző drosztok teljesen üresek voltak már reggel kilenckor.

A jubileumi kapu környékén valami népünnepély is volt, de ennél szerintem sokkal szórakoztatóbb volt, hogy a biciklisek, görkorisok és gördeszkások birtokba vehették az utakat. Ja: a tömegközlekedés természetesen ingyen volt aznap.

A legjobban valószínűleg a lovasok érezhették magukat; olyan helyen, ahol zöldsáv is volt az aszfalt közt, vágtáztak ezerrel :) Az első főútvonal, ahol autóforgalmat láttunk, az R0 volt, ami valami olyasmi, mint nálunk az M0. Bizonyos áthaladó útvonalak működtek, de a lehajtókat rendőrök őrizték, és aki nem tudott megfelelő okot mondani arra, hogy miért akar autóval továbbhaladni, azt a parkolókba irányították.

Mielőtt valaki azt hiszi, hogy valami sötétzöld mozgalmiságtól vezérelve jártunk pont aznap Brüsszelben, azok kedvéért elmondom, hogy a baráti társasággal konkrétan ilyesmik miatt keveredtünk oda:

Az UITP - a Nemzetközi Közforgalmú Közlekedési Szövetség - ugyanis aznap hatalmas villamosos hepajjal ünnepelte fennállásának 125 évét. Ez azt jelentette, hogy a "helyi hűvösvölgyi vonalon" (44-es) déltől este hétig 31 nosztalgia szerelvény közlekedett - részben a helyi múzeum járművei, részben külföldről érkezettek (eredetileg magyar tuja is lett volna, de ez valamiért meghiúsult). A fentebbi videón az egyik kedvencem, egy régi állapotára felújított milánói "Peter Witt kocsi" látható (Milánóban egyébként még mindig jár a típus). Kinek hiányzott volna így az autó? :)

49 komment

Címkék: város brüsszel utcakép belgium

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr402323740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lehet, hogy Brüsszelben nem kellene mondjuk másfél órát utazni ahhoz, hogy a patyolatba add a ruhát, vagy befoltoztasd a lyukas cipődet, új zippzárt varrass a táskádra, hanem elég ehhez lemenni a sarokra.
Az autót nem mi találtuk ki, ahanem ránk kényszerítették. És mint tudjuk, minden olyan dolog, amit muszáj tenni, és nem szabadon választott, az pénzbe kerül. Sok pénzbe. Mert itt lehet megfogni az embert, és itt lehet zsarolni, pénzköltésre fogni.
Értsd: Enni, inni, születni, halni, szülni, közlekedni, fűteni, orvoshoz menni, gyógyszert venni, világítani, kakilni, stb.

Engem nem hatnak meg a kritikálmászók, gyalogoljunk akárhová a munkahelyre, vagy tegyük ugyanezt két keréken hóban fagyban, esőben gyerekkel a hátadon. Aki ilyeneket talál ki az nem normális, nem zöld, nem klíma fun, nem emberbarát, hanem szimplán hülye, és abszolút felelőtlen, buta, ostoba.
Le a kalappal! Bárcsak ott lehettem volna. Talán egyszer itthon is megérünk egy ilyet. :)
@Sicc: Szeretnéd lelkiismeret-furdalás nélkül csinálni, amit csinálsz? Azt, hogy másra mutogatva, másokat hibáztatva, magadat mindig felmentve feléled a környezetedet? Mert a "világ ilyen", te "nem tehetsz róla".

Gépjármű forgalomra szükség van, ezt nem kell vitatni. De az összes gépjárműforgalomnak minimum a felére semmi más szükség nincs, mint az adott ember kényelmének fokozása, azon az áron, hogy feléli a környezetét. És az a helyzet, hogy nem csak a saját környezetét, hanem mindenki másét is.
Persze tudom, hogy nehéz egy felelősebb hozzáállás elfogadtatásával versenyezni az ember önző rövidtávú érdekeivel szemben.
@Jazzos: Volt már ilyen, de nem csak Pesten, hanem az egész országban. Csak azt taxissztrájknak hívták.

Pest belvárosából is kitiltották a forgalmat, a kilencvenes években, két napra, a NATO-tanácskozás idejére. Még gyalogolni se nagyon lehetett az utcán.
@Sicc:
Ne ámítsd magadat. Az autóval közlekedők több mint felének egyáltalán nem kötelező az autózás, csak a kényelmet szolgálja. Ha konkrétan egy évben egyszer lévő autómentes napra szűkítjük, akkor meg pár százaléka az autósoknak akinek aznap feltétlenül szükséges.

Szomszédunk nagy kerékpár fanatikus, legalábbis beszédben, pár hete kerékpárral jár mindenhová a városban, és ez még tart pár hétig a mostani Critical Mass után, különben wc-re is autóval jár az év többi részében...
@teddybear01: Nagyjából stimmel. "Nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Mercedeseket, hanem Zsigulikat, és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak." Szóval nagyjából. :)
Egyébként az azért biztos, hogy ha Pesten laknék eszem ágában se lenne bicajra ülni, annál azért jobban féltem az életem...
Kár, hogy UV nem jutott ki..
Gondolom egy Hannoveri szállítására kellett volna a visszaútra rászervezni.. Csak +160km google mapses útvonalakat figyelembe véve
tegyük hozzá, a tömköz valóban ingyen volt, de vasárnapi menetrend szerint, pedig illett volna sűríteni. ennek ellenére klassz volt:-)
@Zabalint: így van. Én se fogok emiatt biciklizi, bár engem a bkv-tól csábítanának el, nem autótól. Szóval rossz oldalról közelítik meg, kampányoljanak a bkv feljesztése mellett, mert az autósok jó része nem fog biciklire ülni, de egy normális, tiszta, gyakran járó buszra igen. És akkor kerékpársávokra is lesz hely, meg normális forgalom.
@Zabalint: Szerintem a belvárosban lakóknak könnyebb, mint egy külvárosból betekerni az első hídig, majd vissza a másik irányba..
Tény, hogy munkába járnom BKV: 1 óra, Bicikli: 1 óra (de utána elég kimerült vagyok + mosdás), Autó: 40 perc
BKV-val járok, és csak nagy ritkán autózom, ha utána még valahová megyek és BKV-val sokkal több idő lenne.
Hát igen, azt én sem értem, hogy minek kell lezárni egyetlen utat. Az összes autót ki kellett volna tiltani!
41 eves multam. Sosem volt autom, es eletem kb 0.1%-ban hianyzott mindossze, de meg tudtam mindig oldani nelkule az eletemet. Sosem vittek gyerekkoromban autoval iskolaba, pedig apamnak volt is kocsija. Altalanos iskolaba 3 utcanyira jartam, szakkozepbe meg 1 orat bkv-ztam. Sokat hasznaltam mindig a bkv-t, de 8 eve bkv-val 25 perc, biciklivel 12 perc, gyalog 50 perc tavolsagra dolgozom a lakohelyemtol, es ez igy jo. Kollene a francnak meg egy autot is fenntartanom, kidobott penz.
@Sicc: Azért az feltűnt, hogy ez egy vasárnap történt? Biztos, hogy pont aznap kell patyolatba adnod a ruhádat?
Sicc megmagyarázza a hülyeséget...
@jazzcool: Gondolom azért nem volt sűrítés, mert ha lett volna, akkor az autósok átszoktak volna tömközre, és akkor utána már hétköznapra is kellene plusz kocsi. Jobb időben elijeszteni őket :D
@1234567890987654321: 42 éves vagyok. Évi 8-9 ezer km-t tekerek (idén szemműtét miatt csak 7-8 lesz). Most fogok autót venni. Tudod miért? Hogy el tudjak jutni kerékpárral az ország (de akár Európa) azon részeire, ahová egyébként csak az életem kockáztatásával tudok eljutni. Ugyanis szaros 100 km-t nem lehet megtenni bringával műúton, hogy néhány idióta bele ne gyaluljon az aszfaltba.
A kényelemnek nagy ára van,de erre csak akkor döbbensz rá mikor halálos ágyadon fetrengsz te,vagy valamelyik szeretted.
A rákkeltő gázok és gőzök vitustáncot járnak az utak mentén.
kicsit részrehajló a poszt, ugyanis brüsszel nem budapest és az ottani embereknek kevesebbet kell dolgozni
sőt dolgozniuk sem nagyon kell, ad majd az unió segélyt nekik
folyamatosan

nekünk nem

viszont javasolom a nagyokosoknak, hogy tiltsuk be az autóval való közlekedést
ne 1 napra
örökre

lássuk mit szólnak majd az egész autóipart pénzelő és nem kis nyereséget realizáló nagybankok!!!
@tlvajferi: nagyon gyenge vagy. Tanulj meg rendesen érvelni, vagy maradj csendben örökre!
Annyira ki tud akasztani, mikor valaki fröcsögő szájjal kommenteli, hogy mindenki, aki a biciklit választja "felelőtlen, buta ostoba".... arghhh.
Mikor még Budapesten laktam, mindig biciklivel mentem a munkahelyemre. Oda-vissza 16 km. Nyáron kellemesebb volt, télen -15 fokban északi szélben a Lágymányosin embertpróbálóbb, de hát EZ a természet. Mindig mosolyogtam, hogy nem kell a sok idióta autós között egy vasdobozban állnom a dugóban. SOHA.
Most egy német városban lakok, ahol mindez sokkal természetesebb. Ha esik esőkabát, a két gyerek az utánfutóba, aminek a fóliaborítása vízálló. Feleség a másik biciklin. Emberek..., működik.
Még egy gondolat: ezt az egészet mondom úgy, hogy van autóm, amit egyébként használok is... amikor muszály. De ha boldogulok nélküle is, akkor inkább a bicikli. Akkor is ha esik, vagy ha éppen fagy.
Gyönyörű a tuja a videón!
@maestro1: Na végre valaki azt is megnézte, mindenki csak a biciklista vs. autós szájkaratéig jutott el :)
@Hamster: Tuját látunk mindennap, na de biciklista vs. autós szájkaratét... hát őő... :)
@tyberius: Na de hát ilyen tuját még Milánóban se látnak minden nap :)
Mi az ami 0:28-nál szikrázik? Olyan, mintha a forgóvázból vakuzna valaki:)
valaki elmagyarázná? éne nem érte. miért jó egy autómentes nap?
miért jó autó nélkül lenni? környezetszennyezés? ugyan már! más közlekedési formák jóval többet szennyeznek, azok ellen miért nem lázad senki? ja, ahhoz oda kéne menni, ez meg közeli bűnbak? hát akkor ennyit a nagy környezettudatosságról. arról szó se essen, hogy az emebri lét maga környezetromboló. akinek ez nem tetszik, hát akassza fel magát. újrahasznosított kötéllel.
vagy ez most mobilitási hét? hát az autó nem egy mobilitási eszköz? de. akkor mire fel ez a számüzetés? akkor legyen biciklimentes, buszmentes, villamosmentes, metromentes, elektromos autómentes, kutyamentes, és bármimentes nap. ha már.

m.blog.hu/ha/hamster/image/brusszel/img_0533.jpg
ez valaki szerint jó? ez a követendő példa? építsünk sivatagot a városból? baromság! aki sivatagot akar, az húzzon el oda. ez város. mindig is sok ember volt kis helyre zárva. erről szól a város. barátocskáim, ha ez nem tetszik, akkor bizony nektek kell elmenni.

a villamoson vicces a barokkso ajtó/ablak és a vaku.
@Sicc: egyetértek. aki a közlekedés ellensége az a város, az ember ellensége!

@kokavec: én lelkiismeret-furdalás nélkül autózok. mások akarják elhitetni velem, hogy azért, mert autó van alatt, akkor nekem rosszul kell, h érezzem magam. jelenteném: sikertelen az akció.
"mint az adott ember kényelmének fokozása"
gondolom zsákruhában, gyertyafénynél, szobabicikli hajtotta dinamo mellől írod. ha nem, akkor ugyanolyan kétszínű vagy, mint aminek az ellenkezőjéről papolsz.

@Kozmokrator: meg az összes hülyét lelőni.

@tlvajferi: "viszont javasolom a nagyokosoknak, hogy tiltsuk be az autóval való közlekedést
ne 1 napra
örökre"
örömmel nézném, amikor térden csúszva könyörögnél egy 2 deka rohadt kenyérért. viszont a betiltott kenyeresAUTÓ nem hozza. aztán a betiltott mentőAUTÓ se jön érted. na, akkor majd gondolkozol a hülyeségeiden.

@bodesco: a lakásomra nem esett repülő. atombomba se. nem jártak itt terroristák és politikusak se. minden bizonnyal a világ legbiztonságosabb helye a lakásom. vagy mégsem?
jó lenne, ha kizökkennél a szubjektív világképedből.
@Rocko-: Nyugi már, egy napig - vasárnap - ez még neked is tetszene szerintem :) Amúgy szerintem hülyeség az autókat a no.1 ellenségnek megtenni (megpusztulna a civilizációnk nélkülük), de azért néha jó lenne egy kicsit kevesebb belőlük a szűk részeken. Ugyanakkor eszembe nem jutna biciklivel járni, és én se vagyok hajlandó szégyelni magam ezért :D
@WMarci: A menet-áramkör kontaktora, gyanúm szerint amikor szakítja az áramkört, akkor *szikrázik* (csakazértsem mondom, hogy ívet húz, basszus, mégis) egy szépet. Csak nem olyan diszkréten, mint a budapesti villamosok, hanem ilyen látványosan a szabadba nyílik az ívfúvás vége.
@Hamster: "Nyugi már, egy napig - vasárnap - ez még neked is tetszene szerintem"
ha csak erről lenne szó, és lenne még valami alkalma az eseménynek, akkor igen.
de akik szervezik, azoknak hosszabb távon ez a céljuk.
nekem meg rövid távon - akár csak egy vasárnapi napig - se tetszik az a gondolat, hogy ürítsük ki a várost, és utáljunk valamit közösen. akik ennyire odavannak ezért a gondolatért, azoknak javaslom Pripjaty városát.
"Amúgy szerintem hülyeség az autókat a no.1 ellenségnek megtenni (megpusztulna a civilizációnk nélkülük)"
egyetértek. sajnos a kommentelők viszont közellenségként tekintenek arra, aki így gondolkodik.
"de azért néha jó lenne egy kicsit kevesebb belőlük a szűk részeken"
ez igaz. de szervezés kérdése.
"Ugyanakkor eszembe nem jutna biciklivel járni, és én se vagyok hajlandó szégyelni magam ezért :D "
dettó. ámen.
@Rocko-: Szerintem a cél nem az, hogy minden nap teljesen autómentes legyenek a városok, hanem az, hogy az autós és közösségi közlekedés arányát a közösségi közlekedés felé toljuk el. Ez szerintem értelmes cél.

Persze az mindig egy "jó" módszer, ha a másik álláspontját sarkítva jelenítjük meg, mert akkor jól ki lehet gúnyolni és nem kell elgondolkodni azon, hogy esetleg egyben-másban igazuk van.
@promontor: Az a baj, hogy hiába autómentes a nap, hiába ingyenes a tömköz, Brüsszelben aznap nem volt forgalmi sűrítés, televotl minden. Namármost a brüsszeli tömköz nekem maúgy is tólterheltnek tűnt, és szerintem aki aznap nem ült bele az Audijába, de felült a STIB/MIVB járműveire, az másnap már egész biztos lesz abban, hogy jó döntés, ha marad az Audiban.

Nálunk persze még arra az egy napra se bírják megoldani az ingyenes tömegközlekedést, gondolom mert veszélyeztetné a BKV extraprofitját :-/
@Rocko-: "de akik szervezik, azoknak hosszabb távon ez a céljuk.
nekem meg rövid távon - akár csak egy vasárnapi napig - se tetszik az a gondolat, hogy ürítsük ki a várost, és utáljunk valamit közösen"
Nem vagy te kicsit paranoiás? :) Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy nem szereted a halottak napját, mert azt sugallja, hogy ideje lenne kipurcanni ;)))
@promontor: "Szerintem a cél nem az, hogy minden nap teljesen autómentes legyenek a városok"
akkor miért autómentes napnak hívják, és miért akarják mindenkorra kiterjeszteni? :)
"az autós és közösségi közlekedés arányát a közösségi közlekedés felé toljuk el. Ez szerintem értelmes cél."
egyetértek. de nekem ehhez miért kell elköltözni bécsbe, győrbe, decemberbe? (igen, direkt december. :P) budapesten egy állami pénzmosoda van, BKV néven fut, és a fedőtevékenysége a tömegközlekedés.
amig nincs egy 2010-ben, európa közepén elfogadható fővárosi közlekedésünk addig miért akarják erőszakkal az embereket buszokra terelni?
"ha a másik álláspontját sarkítva jelenítjük meg, mert akkor jól ki lehet gúnyolni és nem kell elgondolkodni azon"
hát ez az autómentes nap tökéletesen kielégíti ezt. :)
és persze, az én véleményem is sarkos. válaszként a kiszorítósdira.

@Hamster: "Nálunk persze még arra az egy napra se bírják megoldani az ingyenes tömegközlekedést"
erről van szó.
"Nem vagy te kicsit paranoiás? "
de, csak nem ezen a téren. autóbarátként rendre tapasztalom azokat a dolgokat, hogyan is csavargatják annak a tökeit, aki elköveti azt a baklövést, hogy autóba ül.
"Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy nem szereted a halottak napját, mert azt sugallja, hogy ideje lenne kipurcanni"
nem ezt sugallja, de nem szeretem.
ha már hasonlítani kell, akkor ez olyasmi, mint az egyház inkvizíciója (utáljunk valamit közösen, most éppen az autósokat), üldözzük (ál-környezetszennyezési mizéria), sanyargassuk (üzemanyag adótartalma, parkolási díj amiért semmit se kapsz cserébe, etc. és ezek fejébe kitiltás), de ha eleget fizetsz (búcsucédula, manapság megvesztegetés, vagy álságos dolgok, mint a hibrid autók), akkor szemet hunyunk felette.
@Rocko-: Na, azért az autók nem "ál-környezetszennyezési" probléma, hanem valódi. Főleg a városban, főleg a szűk, szellőtlen helyeken. Az más kérdés, hogy a százéves Ik200-asok is aligha rózsaillatú hajnali szelek, de legalább azokkal nem csak egy-egy ember utazik, mint az autók 60-70%-val.
@Rocko-: "akkor miért autómentes napnak hívják, és miért akarják mindenkorra kiterjeszteni?"

Az első kérdésre az a válaszom, hogy én sem értem, legalábbis Magyarországon, itt ugyanis minden, csak nem autómentes. ;-)

A második kérdésre meg az, hogy pont erről beszéltem, amikor arra utaltam, hogy jó módszer elferdíteni a másik álláspontját: ugyanis nem akarják mindenkorra kiterjeszteni.

"amig nincs egy 2010-ben, európa közepén elfogadható fővárosi közlekedésünk addig miért akarják erőszakkal az embereket buszokra terelni?"

Hm, a BKV tényleg lehetne sokkal jobb is, de szerintem szó sincs arról, hogy ne lehetne vele közlekedni a városban.

Erőszakról pedig nem tudok, eddig legalábbis még nem találkoztam gépfegyveres kommandósokkal, akik az autósokat üvöltözve terelték volna fel a hetes buszra.
@Hamster: "probléma, hanem valódi"
ellenben jóval kisebb, mint amilyennek próbálják beállítani.
"Az más kérdés, hogy a százéves Ik200-asok is aligha rózsaillatú hajnali szelek"
dehogy más kérdés. az IS hozzátesz a városhoz, azt miért nem nézik? erről a kettős mércéről magyarázok.
"de legalább azokkal nem csak egy-egy ember utazik, mint az autók 60-70%-val."
az autók minimum 10 évvel fiatalabbak, és ennyivel szigorúbbak is a rájuk vonatkozó környezetvédelmi normák. aztán az autók jelentős részénél napi 2 utat tesz meg (munkahely oda-vissza), addig a busz egész nap füstölög. ha van 50 utas, ha nincs. emlékezzünk csak, januári sztrájkkor instant tisztult a levegő.

@promontor: "ugyanis nem akarják mindenkorra kiterjeszteni."
budapest szíve projekt? tele sétáló utcával. és egyre csak növekedik.
"de szerintem szó sincs arról, hogy ne lehetne vele közlekedni a városban."
soroljam napestig, hogy miért ne?
"Erőszakról pedig nem tudok, eddig legalábbis még nem találkoztam gépfegyveres kommandósokkal, akik az autósokat üvöltözve terelték volna fel a hetes buszra."
budapest szíve projekt, ismét.
@Rocko-: Hm, tényleg szörnyű ez a Budapest Szíve program, csak terjeszkedik, mint egy rákos daganat. Az üresen tátongó Kecskeméti utca egyszerűen szörnyű, mennyivel jobb volt, amikor még sorban álltak ott az autók, pöfögő motorral... ;-)

Komolyra fordítva: a Bp szíve nem autómentes, hanem csökkentett autóforgalmú belvárost céloz meg. Értem, hogy ez egy ott autóval közlekedőnek nem jó, de nem kéne autómentesnek titulálni. Plusz el lehetne gondolkodni azon, hogy más szempontból meg esetleg jó is lehet.
@Rocko-: A Budapest Szíve programnak vannak hibái, de szerintem az abszurd volt, hogy regionális átmenőforgalom ment az arra tökéletesen alkalmatlan Kecskeméti utcán át. Ugyanez igaz lokálisban a Petőfi Sándorra. Ezek nem átmenő főutak, alkalmatlanok rá. Az alapvető hiba persze a széles Erzsébet híd felépítése volt, nem szabadott volna, bármennyire is imádom a modern hidat (is). Az Október hatodika utca is tiszta nyeremény, a Zrínyi és a Hercegprímás utcával együtt kialakult egy turisztikai sétálónegyed. AMúgy ezek mind nem autómentes részek, hanem csillapítottak.
@promontor: "Az üresen tátongó Kecskeméti utca"
figurázod, de a vége ez lesz.
"amikor még sorban álltak ott az autók, pöfögő motorral... ;-)"
szervezési hiányosság.
"hanem csökkentett autóforgalmú belvárost céloz meg."
az hol csökkentett, hogy eddig X perc alatt átjutott A-B pont közt egy autó, most majd 2-5-10X alatt teszi meg, kerülővel. ez miért jó? :)

@Hamster: "de szerintem az abszurd volt, hogy regionális átmenőforgalom ment az arra tökéletesen alkalmatlan Kecskeméti utcán át."
és azzal megoldódott, hogy kitiltották? szerintem nem. :)
ez a bajom, tiltás van, alternatíva nincs.
"Ezek nem átmenő főutak, alkalmatlanok rá."
pedig, azok, főleg a rákóczi.
"Az alapvető hiba persze a széles Erzsébet híd felépítése volt,"
dehogyis. csak a villamosista (új szó!) sértődöttsége beszél belőled, hogy elvitték a villamost onnan! :DDD
komolyra fordítva, nem, nem gond, nézd csak meg, h a többi híd is mennyire le van terhelve. a főváros közepén egy folyó van. ez ketté vágja a várost, ezt pedig át kell hidalni. szó szerint és átvitt értelemben is.
@Rocko-: "és azzal megoldódott, hogy kitiltották? szerintem nem. :)"
Nekem, mint gyalogosnak jobb most, szerintem öt év alatt nem jártam annyit arra, mint amióta csinálják ezt a főutcát :)

"pedig, azok, főleg a rákóczi."
Azt csináltak belőle az új Erzsébet híddal, pedig előtte nem volt az. Még a régi híd idején sem, aztán majd' húsz évig nem volt az... A Hungária körutat kéne rendberakni, és nem engedni, hogy mondjuk Zugló és Dél-Buda közt ez legyen a legértelmesebb útvonal. Mert az, de csak azért, mert a Hungária sz*r. Egy teljesen kibírhatatlan szlöm lett mára a Rákóczi, részben az átmenő forgalom és részben a plázák miatt. Valamit kezdeni kéne vele.

"ezt pedig át kell hidalni"
Alaphangon kell északon és délen is egy-egy új híd, mondjuk Aquincumi és Galvani, még jó, hogy csak ezer éve vannak tervben. Ezen felül elgondolkodni a Csalogány-Alkotás vonalon esetleg, alagútban, bár lehet, hogy ma már nem tenném.

De a Rákóczin csak az menjen, akinek ott van dolga, vagy esetleg a Blahától megy a BAH-hoz, de az ne, aki az Örs vezér térről megy a Balatonra...
@Hamster: "Nekem, mint gyalogosnak jobb most,"
gyalogosként mennyire fogsz örülni ha nem jön a kenyér? :) meg nem lesz bolt, mert nem tud bejutni.
gyalogosként mennyire lesz jó, 70 évesen, hogy utcákat kell végiggyalgolni? :)
"és nem engedni, hogy mondjuk Zugló és Dél-Buda közt ez legyen a legértelmesebb útvonal."
naugye.
"Alaphangon kell északon és délen is egy-egy új híd, mondjuk Aquincumi és Galvani, még jó, hogy csak ezer éve vannak tervben."
erről van szó.
"Ezen felül elgondolkodni a Csalogány-Alkotás vonalon esetleg"
egy biciklis-kerékpáros-gyalogos verzé mindenképpen. autóval már nem tom.

"de az ne, aki az Örs vezér térről megy a Balatonra... "
az merre? :)
"szervezési hiányosság."

Na persze, mert a közlekedésmérnökeink mind hülyék, ugye? Az, hogy van egy adott kapacitás, amit ha megszakadsz se fogsz tudni szervezéssel túllépni, azt azért elismered?

Egyébként pedig nyilván a "tökéletes" megoldás (aminek egy részét Hamster felsorolta, úgymint hidak kintebb, rendberakott Hungária stb.) egy rakás pénzbe kerül és mire a fele felépül, jó pár hajszálunk megőszül. Viszont az nem igaz, hogy akkor addig maradjon minden a régiben. Ha már választani kell, hogy a Hungárián pöfögjenek az autósok vagy a Kecskeméti utcában, akkor tessék csak a Hungárián pöfögni.

Egyébként pedig az M0 épül és már az eddigi szakasz is elvitt a Hungáriáról forgalmat, tehát van "hely" a belvárosból kiszoruló autóknak. Nem sok persze, az is dugós, én is tudom/tapasztalom, hogy szar, de elfogadom, hogy ez van: nem csak autós szempontok vannak a városban.

"gyalogosként mennyire fogsz örülni ha nem jön a kenyér? :) meg nem lesz bolt, mert nem tud bejutni."

Ez megint egyike a mítoszoknak, hogy majd nem lehet kenyeret szállítani. Érdekes, tele van a világ hasonló nagyvárosi sétálós/aligautós centrumokkal és valahogy mégis eljut oda a kenyér és minden más áru is. Pl. azért, mert a szállítókat senki nem tiltja ki, kialakítanak egy szállítási rendet, azt kész.
"Az, hogy van egy adott kapacitás, amit ha megszakadsz se fogsz tudni szervezéssel túllépni, azt azért elismered?"
miért, ezt hogyan lehet tagadni? :)
"Na persze, mert a közlekedésmérnökeink mind hülyék, ugye?"
hát nagyon nem csillogtatják a tudásukat. vagy az a profizmus jelképe, hogy párhuzamos utakat zárnak le egyszerre?
"egy rakás pénzbe kerül és mire a fele felépül, jó pár hajszálunk megőszül"
az elmúlt 20-40-50 ében mit tetszettek csinálni???
"akkor tessék csak a Hungárián pöfögni."
mert ugye az a legjobb átkötés Örs-Gazdagrét vonalon? ugye? :)
konkrétan nagyon minimálisan érinti a Hungária tengelye a dél-budáról (6-os, 7-es út) érkezők forgalmát.
"Érdekes, tele van a világ hasonló nagyvárosi sétálós/aligautós centrumokkal és valahogy mégis eljut oda a kenyér és minden más áru is."
kérem a példákat az elégedett felhasználói véleményekkel.
@Rocko-: "kérem a példákat az elégedett felhasználói véleményekkel. "

OK, feladom. Reménytelen.
@promontor: szóval nincs?

mert azt én is mondhatom, hogy mindenki szereti a tökfôzeléket.
csak épp alapot nem adok az igazamnak. :)
tetszik érteni.
@Rocko-: ""akkor tessék csak a Hungárián pöfögni."
mert ugye az a legjobb átkötés Örs-Gazdagrét vonalon? ugye? :)"
Annak kellene lennie. Persze valami középkülső körút esetén lenne még jobb, de a legbelsőbb belvárosban SEMMI KERESNIVALÓJA ilyen irányú forgalomnak.

"kérem a példákat az elégedett felhasználói véleményekkel. "
Szerintem a bécsi Grabenen magasabbak az ingatlanárak, mint a Petőfi Sándor, a Kecskeméti vagy a Kossuth Lajos utcában, a boltok is szebbek, az éttermek is jobbak, sétálni is jobb ott. Gondolom ott kenyér nélkül vegetálnak a népek, szegények :)
süti beállítások módosítása