Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Ikarus 405

2011.01.11. 19:25 :: Hamster

Múltkor finoman céloztam arra, hogy a Várba járó 16/16A/116-on (is) közlekedő Ikarus 405-ös típus szar egy kicsikét megbízhatatlan. Egyrészt döglékeny fajta, de ha éppen megy, akkor se sok öröm van benne. Ezt az állítást nem nagyon kell bizonygatni, hiszen még nincs túl messze a múlt nyár, amikor a hatóság helyszíni ellenőrzés során jópárnak egyszerűen elvette a forgalmiját. Pedig korántsem ezek a BKV flottájának legrégibb járművei, ellenben 2001 után átestek egy motorcserés nagyjavításon!

Jazzcool koma összeszerkesztett egy videócskát nevezett típusról, sok elakadásjelző villogóval, meg persze vontatóval. A felvételek összegyűjtésével biztos nem ment el sok ideje, mert a vonal mentén élőként ennél valószínűleg sokkal többször látott ilyesmit...

Az igazán rossz hír egyébként az, hogy még nem látni, mikor jön valami más ezek helyett, az érintett vonalak új járművekkel való üzemeltetésére kiírt tendert ugyanis épp tegnap semmisítette meg az illetékes fórum. Szóval egyelőre maradnak az omladozó buszok az omladozó Várban :(

16 komment · 1 trackback

Címkék: budapest busz ikarus morgás

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr732577254

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Törökkel az Ostrom utcán át a Várba 2016.02.18. 20:40:24

Mivel szerény nyomott véleményem szerint már vagy tíz éve esedékes volt a feladatra szörnyűségesen alkalmatlan (bónuszként a Vár spontán elsivatagosodását is elindító) Ikarus 405-ösök leváltása, egy hideg hétvégén ki kellett próbálnom a török utódtípus...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Úgy látszik pótkocsiknak még jók.
Röhögjünk lerobbant buszokon!

Barátom elkezdett dolgozni a BKV-nál (Lassan 20 éve már), és első szolgálatán meg is jelent a Hűvösvölgy Népkerti buszvégállomáson, átvenni a délelőttöstől a buszt. Beállt vele felszállítani, majd le is szállított, mert a motor beállt.
Kijött a vontató, felkötötték rúdra, majd elindultak.
Népkertből ha vontatnak Óbudára, akkor a szabványos vontatási útvonal Solymár-10-es út-Óbuda temető-buszgarázs. Ez az útvonal a Népkertből jobbra fordulva érhető el.
Mivel egy nagy placc jobb széléről kell jobbra fordulni, ezért a vontató belátva az utat, lendületből elfordult jobbra. A rúd másik végén a srác, mivel nem tudta ezt az útvonalat, elfordult balra, a Moszkva tér felé.

És ott álltak az úton kétfelé fordulva, és mindenki rajtuk röhögött.
"múlt nyár, amikor a hatóság helyszíni ellenőrzés során jópárnak egyszerűen elvette a forgalmiját."
Az NKH kicsit utazik is rájuk. Csak az említett eset óta minimum4szer láttam út szélén ácsorgó 405-öst, fenekében az NKH furgonjával.
@jack o'neill: Ők utaznak rájuk? És te utazol velük? Csak mert szombaton utaztam egyen, aminek meg kellett állnia a Bécsi kapuban, a sorompónál, és utána alig tudott elindulni. Gurult volna vissza, visított a motor, a füstjeleket pedig még a soson indiánok is láthatták otthonról, távcső nélkül. Amúgy valamennyire majdnem mindegyiken kipufogószag van, de volt olyan is, amiről majdnem leszálltam, mert kezdett megfájdulni a fejem tőle (pedig nem volt egy hosszú utazás). Aztán utazás nélkül is lát az ember a Moszkva téren olyat, amiből hosszasan csorog valami lefele a Várfok utcán a Krisztina körútig. És akkor most direkt finomságból nem említettem eddig, hogy mindegyik úgy le van pukkanva, hogy szerintem Ukrajnában se fogadnák el marsrutkának.

Sok szakadt járgány van a BKV járműparkjában, de a 405-ösök ezek közt is egy külön negatív kategória :(
nem kell félni, gírost is vontattak ma, sofőrcsajszival.
@jack o'neill: utaznak rájuk, khhhhm, mondjuk úgy, van egy buzigyerek, akinek kedvelt szórakozása bemószerolni ezeket a buszokat.
ami rendben is lenne, ha az utasokért tenné, de nem, ő szimplán bosszúból teszi, mert kitették a BKV-tól.
@Rocko-: Ha a buszok nem felelnek meg az előírásoknak, akkor nem mindegy, mi a baja valakinek a BKV-val? Nyilván az a baj, hogy ezek a buszok semmire nem jók, más meg nem mehet fel a Várba, és azért ez a Vár állapotáról is sajnos sokat elmond (ugye gyerekkorunkban még felmehettek a 260-asok, később az első 415-ösök, és kapacitás szempontjából jobbak is voltak). De azért meg ne magyarázd nekem, hogy ezek a buszok jók, csak csúnya emberek pikkelnek jráuk...
@Hamster: én egy cseppet se mondtam hogy jók ezek a buszok. :) csak a rendszeres NKH okát magyaráztam. holott azért nyilván a járműparkoból lehetne még találni bőven olyan buszokat amik nem jók.
@Hamster: "És te utazol velük?"
Igaz a "várbusz"-on nem használtam sokszor, csak láttam milyen szép állapotban vannak. De, szüleim Békáson laktak - barátnőm most is, nagyimék meg a Gellérthegynél. Békáson az első éveikben jó párszor gyalogoltunk a lakótelep végéből a HÉV-hez, mert a dodzsem megpusztult a 146-oson. Szóval nem kell bemutatni ezeket a sz*rokat, volt velük "szerencsém" elégszer.
Ma elmentem egy Ik405-ös vonal mellett (27-es), és mit látok a Móriczon? Felnyitott motortérrel áll egy, előtte szerelős mikrobusz, de semmi mozgás körülötte, mintha feladták volna. A Bartók Béla felől épp kanyarodott be egy másik 405-ös, gondolom pótlásként jött, bár nem tudom, honnan szedhették le, mert a garázs nem épp arra van. Lehet, hogy a 16-osról?
@Rocko-: A pontos napot nem tudom, de épp akkortájt láttam, hogy a Thököly úton a Stefániától befelé rongyoló piros-gyros előtt próbált "még átférni" a kis utcából jövő szgk. Nem jött be neki.
Szóval azért más kategóriák is létezhetnek vontatásra...
@Vaandor: nem tûnt töröttnek az eleje.
@Rocko-: Törött = kicsit lógott a lököse. A kisótó rosszabbul járt! :-)
De vissza a témához: TÉNYLEG nagyon kéne egy adag normális midi Budapestre!
Jó kis busz ez és a karbantartás hiánya miatt olyan amilyen. Ha szereted, törődsz vele, szépeket mondasz róla, és naponta de legalább hetente egyszer (ha többször nem is, de legalább egyszer!!!) megsimogatod, és azt mondod neki: "Ügyes kislány." akkor még hosszú ideig kihúzza. :) Lásd: BPI-417, a sofőrjei rendszeresen takarítják, és rendben tartják, mióta pedig egy barátommal mi is beszálltunk a bizniszbe, hetente kap valami díszítő elemet (és nem csicsásat, hanem hasznosat!) Az a busz naponta 06.00-tól másnap hajnali egyig kintvan. És NEM ROBBAN LE! Ma is ottjártunk, és megsimogattam, megdicsértem. Ezeknek lelkük van emberek!!
süti beállítások módosítása