2022 a magaspadlós Ikarusok búcsújának éve volt. Szeptember elején mondta egy ismerősöm, hogy ha klasszikus Ikarust akarok fotózni BKV színekben, akkor most csináljam, mert ősz végéig el fognak tűnni. Ez elsősorban a 200-as sorozatra vonatkozóan vágott földhöz, mert a 400-asok soha nem voltak olyan mennyiségben jelen, hogy városképet meghatározó járműként gondoljak rájuk. A 200-asok utódjául szánt család tagjai finoman szólva nem voltak olyan sikeresek, mint elődeik; ebben valószínűleg része volt a rendszerváltásnak is, de magát a konstrukciót se találták annyira el. Száz szónak is egy a vége: az ő távozásuk nem kavart fel lelkileg... de azért egy kicsit velük is foglalkoztam az utolsó napjaikban:
A 400-as Ikarusok búcsúja: 415, 435, 405
Tavasz a "Nagy Piros Tehenek" földjén
Ez megy most