Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Szentimentális búcsú a budapesti Ikarus 260-asoktól, régi képekkel

2022.11.10. 07:00 :: Hamster

Úgy tűnik, aktuális lett az, amit nemrég írtam a 7/173GYROS-ok kapcsán: a BKV közleményt adott ki, miszerint az Ikarus 260-as és 435-ös buszai 2022. november 11-én fognak utoljára normál üzemben közlekedni. A 280-asok, azaz a csuklósok még egy-két hétig maradnak, úgyhogy akkor majd megint írnom kell egy búcsúztató blogbejegyzést :)

Mivel buszokkal sose foglalkoztam komolyan, elkértem néhány nálam gumikerekűbb érdeklődésű közlekedésbarát ismerősöm fotóját. Rögtön köszönetet is szeretnék mondani nekik a segítségükért: Nagy Zsolt Leventének, Szelényi Gábornak és Székács Andrásnak!

260_szekacs_26-gc47-67.jpg

Aki nincs annyira otthon a típusjelzésekben: a 260-as a rövid, "csuklótlan" változat, pontosabban annak is a városi közlekedéshez gyártott verziója. Az Ikarus 200-as család első tagja a 250-es volt 1967-ben, ekkor egy sor prototípuson keresztül jutottak el a hamar sikeressé vált "panorámabuszig", ahogy akkor nevezték. A városi kivitelt '71-re fejlesztették ki, ekkor kapott a BKV is egy tesztgépet. Az első sorozatgyártott 260-asok egy évvel később érkeztek meg, 1992-ig összesen több mint 2300! A fentebbi képen a '72-es példányok közül láthatunk egyet a 26-os busz Vígszínház előtti végállomásán. Én ugyan '75-ös vagyok, de eléggé emlékszem erre a korai kivitelre: széles I K A R U S felirat a zsinórírás helyett, keskeny (egyrészes) műszerfal (rajta a csehszlovák gyártmányú automata váltó kezelőszervének B R I II A N feliratú gombjaival!), vékony nyitható részek az oldalablakokon, kivilágított oldalsó tábla, trilexes kerekek. És persze ráncajtó, de akkor még úgy tíz évig nem is volt más a BKV-nál.

260_szega_53_313115996_881684516536517_9172039787487394705_n.jpg

Sasadon sarjadt suhancként az 53-as volt az első busz, aminek megjegyeztem a számát (nem tudom, miért pont ez ragadt meg bennem, ahogy a Dayka Gábor utcánál vártunk a megállóban, mert más járatokat is használtunk). Szerintem még utaztam ezen a vonalon  "régi busszal" is, amit gömbölydednek láttam, ezért az akkor még újnak számító 200-as lett nekem a "kockabusz". Honnan tudhattam volna, hogy lesz még kockább busz is ennél? :) Ez a fotó persze jóval későbbi, de van egyfajta hangulata, úgyhogy itt a helye!

260_zslevi_139_309749570_514872343842382_5545119377200206151_n.jpg

Amikor két völggyel arrébb - Gazdagrétre - költöztünk, a fekete 153-as busz lett az udvari szállítónk. A járat sokáig a lakótelep alján, az akkor még talán nevet se viselő Nagyszeben tér közelében végződött: egy ma parkolónak használt területen betonlapokat raktak a sárba, azon fordultak a 260-asok '84 májusától. Legszívesebben erről raktam volna be képet, de a jelek szerint senki sem örökítette meg, ezért következzen inkább a telep másik oldalán közlekedő fekete 139-esről egy fotó. Ez a járat valahogy (szó szerint) elment mellettem, évekig nem is tudatosult bennem, hogy létezik, aztán a kilencvenes évek első felében érzésre éveket töltöttem rajta, igaz, akkor már az "extra kocka" 435-ösökön. Egyébként a Trabant mögött látszik egy társasház, melynek az aljában működött az Aranysas étterem, ahol 14-15 évesen megszerettem a kijevi pulykamellet... csak hogy valami lényegeset is írjak :)

260_zslevi_p153_312104575_804976544087045_4476988013344303552_n.jpg

A fekete 153-ast, és a fekete és piros 139-eseket* 1987 január elsejével felvezették a lakótelep tetejéig, a Gazdagréti térig, ahol ez a kép is készült (jóval később). Ugyanekkor a fekete 153-asból piros 153-as lett, és kicsit más útvonalon közlekedett. Az egyik első emlékem a piros járatról, hogy a '87 januári gigantikus télben vártunk rá vagy egy órát a Körtéren, és amikor megjött, nem mert bejönni a Villányi úti fordulóba, hanem azonnal a Fadrusz utcába fordult - néhány héttel korábban a fekete 153-as még a BAH csomópont felé ment volna visszafelé is. Na mindegy, ezt a részletet körülbelül másfél ember fogja értékelni az egész univerzumban, úgyhogy ugorgyunk!

* aki nem élt akkoriban: a fekete számmal jelzettek voltak az alap-, a négyzetben levő és pirossal írt számúak pedig a gyorsjáratok; ezeken felül néha voltak "piros E" buszok is

260_zslevi_8_312293113_818515349193993_333512537285854605_n.jpg

Régen a 8-as busz se volt az az interkontinentális járat, mint ma: akkoriban a Március 15. tértől az Irhás árokig járt, ahol helyszűke miatt ipszilonozva fordult meg. Biztos volt még néhány ilyen járat a városban, de én csak az 53-ast ismertem emellett, mely szintén tolatgatott a Hó utcánál - mindkettőt imádtam!

260_szega_huvosvolgy_313194480_860683111782134_5823290681142111180_n.jpg

Már 23 éve intermodálisan végállomásoznak a villamosok és buszok Hűvösvölgyben, de '99-ig három külön végpont is volt itt. Volt egyszer a villamosé, mely a mai szükségleszállóhelynél rakta le a népet, majd hurokvágányon fordult, aztán ettől kicsit visszafelé, a Hűvösvölgyi út túloldalán működött a fentebbi képen látható Hűvösvölgy, Népkert buszvégállomás, ahonnét kifelé indultak a kertvárosi járatok, és végül volt a Hidegkúti út, ahol az 56-osok (fekete és expressz) fordultak vissza a város felé.

260_zslevi_huvosvolgy_312631214_2848052525328722_6056330745092216037_n.jpg

Ez a kép Népkert végállomás utolsó napján készült, amikor már rég nem nézegettem a buszokat, csak használtam őket, szóval fogalmam sincs, a zöld kapaszkodó milyen felújítási-modernizálási program része volt...

260_szega_87a_313211986_782742616358707_9017786766336072945_n.jpg

A Kosztolányi Dezső tér is buszoktól hemzsegett, a 41-esek és 87-esek indultak innen. Gyerekkoromban imádtam ezeket, mert olyan sok volt belőlük: volt sima (fekete) 41-es és piros 41E, a másikból pedig (fekete) 87, 87A és 87B. A nyolcvanas évek második felében a tartózkodóhelyiség ablakába kitett tévén számítógép mutatta, hogy mikor mi fog indulni, mi meg azon tanakodtunk az osztálytársakkal, hogy vajon Commodore 64 működteti-e vagy sem.

260263_zslevi_87_312632686_927566494890362_5163932058598345320_n.jpg

Apropó 87-es: itt találkoztam először a VT-Transman orosz exportból visszamaradt Ikarus 263-asaival, amikor meglehetősen sokat jártam a budaörsi reptérre. Ők voltak az első nagy alvállalkozók a BKV buszágazatában '99-ben. Ez a kép az utolsó 260-as napon készült, a 263-as próbajáratozás közben állt oda.

260_zslevi_gazdagretiter_312226471_3353912818269394_1708931304077149330_n.jpg

És a bejegyzést még egy gazdagréti képpel zárnám: van rajta egy piros 153-as, és egy 8-as, ami ekkor ('99 augusztusában) már nem az Irhás árokhoz járt, ahogy néhány fotóval korábban láttuk, hanem ide. Őszintén szólva utáltam ezt a végállomást, de nem a buszok miatt, hanem mert ide gyakorlatilag csak körzeti orvoshoz, gyógyszertárba és postára jöttem, és mindegyik sok sorbanállással járt :) A 8-as pedig vicces járat volt: egyik évben lejött ide, a másikban lett egy 8A, ami körbement a telep körül, aztán már nem ment körbe, aztán megint, csak másképp. Még jó, hogy elköltöztem :)

Felhasznált források: oldikarus.hu, wikipedia. A régi táblákat a bkvportal.gportal.hu-ról dobta ki a google. Fantasztikus az a gyűjtemény, még egy nem-buszos számára is, mint én vagyok!

19 komment

Címkék: énblog budapest bkv busz város képek emlékek tömegközlekedés utcakép ikarus gazdagrét xi.ker szega Székács András NZsL

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr8317974510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nekem nem tetszett a kockabusz, amikor megjelent. Azidő tájt a Bözsibusz volt a távolsági, a 180/556 pedig a városi busz, és sosem értettem, hogy miért nem ez utóbbiak formáját használták fel a továbbfejlesztéshez.
Aztán egyszer, mikor a Mátrából hazafele nem a Bözsi jött, hanem a "panorámával" rongyoltunk végig a szerpentineken, megértettem, miért ez a jövő. Kábé harmadával rövidebb volt a menetidő, nem volt állandó gázolajszag, és az ebéd se akart visszajönni.

Ja, és a "Sasadon sarjadt suhanc"-ért jár a pont, bár Babits bizonyára most forog a sírjában :-)
:)))

kellemes nosztalgia volt, köszönöm!
@nyelv-ész: Végre valaki értékeli az ilyesmit, tényleg Babits Bihály járt az eszemben :D
A 260-as életérzéshez hozzátartozik még az üres busz hátuljában állva pattogás a rossz minőségű úton + az álló helyzetben veszettül rezonáló ablaküvegek :) ma még egyszer utoljára átéltem ezeket.

Az első képen amúgy megfigyelésre érdemes a megállóhely tábla, az utcasarok és beláthatóság kérdésének hanyag eleganciával történő kezelése :) Viszonylatokból gyerekként nekem a gyors-betétjáratok voltak az érdekesek. Azt hiszem összesen kettő volt belőlük akkoriban, a 25Agy meg a 44Agy, előbbi rendszeres használója voltam ovitól a viszonylag sima 25-össé átlényegüléséig. Az mondjuk azért durva hogy már annyira régen volt hogy megér egy magyarázatot hogy mi az a piros 153 :)
@toto92: viszonylag=viszonylat, hülye autocorrect.
@toto92: Gondoltam, hogy leírom a piros dolgot, mert táblás Ikarus ugyan még van, de piros négyzetben feliratos már egy ideje nincs. Szerintem sokaknak ez már olyan lehet, mint nekem, hogy ugyan még láttam telefontantuszt, de használni már csak egyforintost használtam fülkében.
@Hamster: teljesen jogos, csak durva hogy már 14 év eltelt azóta mióta nincsenek piros keretes gyorsjáratok, pedig mintha tegnap lett volna.
Amúgy nekem a 200-as Ikarus volt _A_ busz, Rákospalotán csak ezek jártak. 415-ösöket abszolút nemattam, 405/435-ösöket is csak nagyszülőkhöz menet a 75-ösön illetve a Nyírpalota úti végállomáson állva - a csuklósokon nagyon vagány megjelenésűnek tűnt nekem hogy a C tengely is úgy néz ki mint a B. :)
@toto92: nemattam=nem láttam, ez most az én elgépelésem. (Egy utólagos szerkesztés gomb nem csak a fórumra, hanem a blog.hu-ra is ráférne...)
@toto92: A XI.-ben is minden stabil 200-as vonal volt nagyon sokáig. Egyszer '87-ben ugyan megjelent a Villányi úton a végállomásnál egy első szériás 415-ös (Kockalada-lámpa, egybeszélvédő, "tekerős fokgyem"), én meg nagyon reméltem, hogy visz utasokat, de nem, csak élvezkedtek vele a bácsik a fedélzeten :( 415-öst évekig csak azért láttam közelről, mert a protók valamelyik tesztpilótája a jelek szerint Vizafogón a Párkány utcában lakott (vagy ott volt barátnője, mittudomén:)), és a nagyinál vakációzás közben egyszercsak azt láttuk, hogy ott parkol az utcában. Alaposan körbeámultuk, olyan volt, mintha egy Lambda osztályú űrkompot láttunk volna: a jövő ígérete, futurizmus 2000 turbó. A BNV-n már láttam ugyan a típust (szerintem akkor még 410-esnek hívták, én utána még egy évtizedig mindig úgy mondtam, mert az jött a nyelvemre), de nem ilyen közelről és alaposan. Utazni csak jóval később, a 16-oson sikerült vele, de addigra már jártak a 120-ason és 15-ösön is.
Akkor még jó, hogy a héten véletlenül pont elkaptam egy 200-as menetet a 151-esen (bár az éppen egy elég diszkós felújított példány volt), távoztában lőttem is egy búcsúképet. Viszlát 200-as
@Hamster: Én pont a határon vagyok, mert még emlékszem a piros keretes buszokra magamtól is, de mire úgy igazán elkezdtem önállóan közlekedni bárhová, addigra már 233E volt a gyorsbusz.
@Hamster: A 90-es évek közepén nekem is volt egy ilyen "flash", mivel a vadi új proto 412-est láttam elmenni a külső Bartók Béla úton, s Olimpia gyártmányú mounty-mmal a azonnal a nyomába is eredtem, sikerrel. A Kelenföldi kocsiszín melletti utcában (Csóka utca?) tesztelték, s ott állt egy udvaron. Azt hiszem akkor még MOGÜRT-nek hívták a céget, mostanában az AVL, ami onnan költözik kifelé Érdre. Szóval nagyon menőnek tűnt akkoriban az első valóban alacsonypadlós busz. (2000 turbó :) )
@Klown: Bocs, nem MOGÜRT, hanem AUTOKUT. De a MOGÜRT is ott volt légvonalban egy köpésre.
Jók ezek a képek!
Fura különben, hogy amikor 2009-ben elkezdtem Budapesten tanulni, akkor még láttam régi rendszámormátumú Ikarust forgalomban.
@Tommi: Mire gondolsz? A régi tábláknak 2000-ben kellett eltűnniük: villamosok.hu/esem/rendsz.html
@Klown: Én csak kicsit arrébb, az Etele téren láttam egy 411-est '93 vagy '94 körül. Néztem, hogy alacsonyabb, mint a 415-ös, de nincs hátul ablaka. És állatira füstölt, szóval nem volt valami meggyőző. Szerintem épp vagy az AUTOKUT-ba vagy a garázsba vonszolta visszafele magát. De valóban, a külső Bartókon a hosszú panelház mögött ott álltak mindig mindenféle csoda dolgok.
@Hamster: 2009-ben még járt a 99-esen egy busz régi rendszámmal, többször állt a Bánki előtt a megállóban. Tisztán emlékszem. Persze fotóm nincs róla...
@Tommi: Akkor az ablak mögött ott kellett egy valódi, vagy legalább P-s rendszámnak lennie szvsz.
@Hamster: Na látod, azt nem figyeltem. De az biztos, hogy a karosszérián a régi kétbetű-négyszám formátum volt.
süti beállítások módosítása