Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Vonattal a Semmeringre

2012.02.24. 19:50 :: Hamster

Múlt pénteken öreg gumikerekűek voltak terítéken, most egy kis vonatozás következik - műszaki elemezgetős-típusfelsorolásos okoskodás helyett élménybeszámoló formában, egyfajta hétvége-beindítóként. Mariannom még tavaly talált a MÁV Nosztalgia kínálatában egy egynapos kirándulást Mürzzuschlagba, a Semmering-hágó stájerországi oldalára. Nehéz döntés volt, amikor megkérdezte, nem megyünk-e, hisz a hegyeket is imádom, a vonatokat is... nagy nehezen igent mondtam.

Elég idegesítő, hogy Ausztria tele van olyan helyekkel, ahol az ember ahány képet készít, annyi képeslapja lesz. A Semmering környéke is ilyen...

... bár talán nem a vonat ablakán át a leglátványosabb. De ha már itt tartunk, a vonatunk maga is elég látványos volt: egyrészt szép kocsikkal, másrészt jó sokkal. Ha a foglaláshoz tartozó ülésről előre néztem, ezt láttam, pedig messze nem az utolsó kocsiban ültünk. Akkor megszámoltam, hány kocsiból állt, de azóta persze elfelejtettem...

Ez már a hágó túloldala, a lankás rész. Az itteni népek annyira belebetegedtek abba, hogy ilyen csúnya helyen kell élniük, hogy az egész falut kórházzá alakították: Spital am Semmering :)

Az 1854-ben megnyitott semmeringi vaspálya (Semmeringbahn) külön kategóriát teremtett a kortárs vasútépítésben. A leküzdött több száz méternyi magasságkülönbség, a 14 alagút, a 16 viadukt mind-mind az ember diadalát, a technika fejlődését hirdették, így később más hegyi vasutakat is róla neveztek el (Szász Semmering, Érchegységi Semmering, Teplicei Semmering, Prágai Semmering, Bánáti Semmering). Magát a vasutat igazából kívülről, a hegyek oldaláról lehetne jól fényképezni; ez most kimaradt, de azért néha próbáltam videózni, lásd fentebb.

Az erős emelkedők miatt a nehezebb vonatok előfogatot kapnak, néha tolómozdonyt is: Mürzzuschlag és Gloggnitz közt most is láttunk elől két + hátul egymozdonyos meneteket. A fentebbi képen látható vonat épp pihent, de azért jól nézett ki így is...

... akárcsak az első kocsijának rakománya: vasúti forgóvázak. Vajon egy ilyen kép alapján akad kommentelő, aki meg tudja mondani, mi alá való ez a jószág? Úgyis tudom, hogy igen, ne okozzatok csalódást!

Mi Mariannal most hagyományos turisták voltunk, kisvárosok utcáin és zöld domboldalakon, fák közt akartunk csavarogni... pontosabban én elsősorban a vasútvonal közelében levő domboldalakon, de aztán meg lettem győzve, hogy mégsem ;) Ez itt fent egy teljesen közönséges kép Mürzzuschlag főteréről - már megint ezekkel a "zavaró" technicolor színekkel... Hozzáteszem, a levegő nem csak a fény áteresztése szempontjából volt kristálytiszta: az orrdugulásom, ami másfél éve minden nap zavar, és amire az orvosok csak bogyókat és orrcseppeket tudnak felírni (amik nem sokat érnek), fél óra után elmúlt.

Egy helyes utcácska, még mindig Mürzzuschlagban. Kicsit vicces, de ebben a pici városban olyan vasútmodelleket láttam egy kirakatban, amiket Pesten se nagyon. Aztán beültünk egy egyátalán nem proccos kávézóba - az ő kuglófjuk se pesti színvonalú volt. És még csak jelentősen drágább se. Hiába, tudnak élni az itteniek - noch dazu vélhetően hosszabban és egészségesebben, mint mi.

A városban működik a Südbahn, azaz az osztrák Déli vasút múzeuma (ami ebben az esetben a vonalat jelenti - más kérdés, hogy azt 1858 és 1923 közt a hasonló nevű Déli Vasút Társaság üzemeltette, tehát az a társaság, amely miatt "Déli" a budapest Déli pályaudvar). A képen látható mozdony vicces látvány, mert bár az osztrák sas van az orrán, az oldalán a jugoszláv államvasút jelzései látszanak, amúgy pedig (nem jegyzeteltem sajnos) úgy gondolom, hogy ez egy német háborús mozdony, azaz DR 52, alias MÁV/GySEV 520, pontosabban ebben az esetben JŽ 33. (Azóta utánanéztem, és tényleg.)

A "cukiság" kategóriát ez az 1913-ból származó kis üzemi tolatómozdonyka, "Hans" képviseli. Ennek se sok köze lehet a vasútvonal (már csak azért se, mert 760 mm-es nyomtávú), de aranyos :)

A múzeum előtti térségen pihentek az aktív mozdonyok, melyek elég rendesen forogtak: néha ráálltak beérkező vonatok elejére-végére, hogy átsegítsék őket a hágón, aztán kicsit később visszaérkeztek. Színes egy társaság!

Mondjuk színek terén a mi mozdonyunknak sem kellett szégyenkeznie. Rail Cargo Hungaria... mondanám, hogy jó volt magyar mozdonyt látni itt, de ugye nem volt magyar semmilyen értelemben. Az is igaz viszont, hogy perpillanat ez a kedvenc típusom.

Később a helyi S-Bahnnal átugrottunk Semmeringre (a településre). A fentebbi képen a 4020/6020-as sorozatú motorvonat látható, amivel eddig még csak a bécsi S-Bahnon utaztam - a jelek szerint hegyvidékre is jó.

Egy képet megér a belső tere: igazi osztrák egyszerűség, ahogy a hetvenes-nyolcvanas években csinálták. Azóta már ők is mindent megdizájnolnak, akkoriban viszont csak simán jó dolgokat csináltak. Tágas, kényelmes, jól fűtött, normálisan fut - még véletlenül se lehet összetéveszteni a budapesti HÉV-vel.

És ez már Semmering. Ez a tehervonat épp csak kijött az alagútból, és rögtön megállt. A végéről lekapcsolódott a mozdony (az elején volt még két másik), és már indult is vissza Mürzzuschlagba, a vonat pedig ment tovább Gloggnitz felé. Pedig csinálhatták volna sokkal lassabban is, mint a MÁV-nál szokás (papírok irogatása, valami rendelkezés 1846-ból, hatvannyolc fékpróba, a jelzők átállításának ideje + ÁFA, írásbeli rendelkezés arról, hogy majd jön egy piros sapkás ember, aki hoz egy újabb írásbeli rendelkezést arról, hogy mindjárt ideér az illetékes, aki tárcsával elindíthatja a vonatot, meg mittudomén mi minden, ami miatt nálunk 9 km/h a tehervonatok átlagsebessége).

Különvonatunk idefele úton többször is megállt, és visszafelé is ezt tette, hogy összeszedje az utasokat, akik íly módon nem voltak egyetlen helyhez kötve. Amíg megjött, kicsit még sétáltunk - élveztük a jó levegőt, gyönyörködtük a tájban. Nem csúnya környék.

Mint mondtam, nem csúnya környék. Tessék rákattintani, nagyban se az :)

A fények lassan elmentek, akárcsak az idő, úgyhogy visszasétáltunk a sínekhez. Érdekes élmény volt a több percen át tartó magyar bemondás a virtigli osztrák vasútállomáson! Mivel a jó levegőn megéheztünk, igénybe vettük a vonat étkezőkocsiját (talán kettő is volt belőlük), így lett még teljesebb az élmény. Az egészben az a röhej, hogy a jegy erre a vonatra olcsóbb volt, mintha menetrend szerinti vonatokkal jöttünk volna, pedig ez kevesebb helyen állt meg, érdekesebb útvonalon ment (Sopron és Ebenfurth felé), idegenvezetés is tartozott hozzá, hazaúton pedig egy átalakított postakocsiban a Pedrofon zenekar rendezett mozgó házibulit az érdeklődőknek. És ez most itt nem a reklám helye. (bár pár ingyenjegyért a következő hasonló menetekre megoldható a dolog - a leveleket "kilóra megvehetsz" jeligére várjuk a kiadóba;)

Ami pedig a budapesti levegőt illeti: mire hazaértünk, visszadugult az orrom. Nem lehetne Kelenföld levegőjét a mürzzuschlagira cserélni? Egye fene, a kuglófjukat is hozhatják!

54 komment

Címkék: utazás videó ausztria képek kirándulás látnivaló alpok semmering

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr264193095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

huhh, 6020-as a hegyen? még bécsben ("a síkon") is gyenge a gyorsulása. egyéb baja viszont tényleg nincs.

egyébként szomorúan látom, hogy nem érted a vasút lényegét. a fékerő egy szerelvényen a kitöltött papírokkal egyenesen arányos.
Hú, rohadt jó út lehetett!
A kolbászból kerítés részhez annyit, hogy Semmeringi-hágó azért nagy turistaközpont... szóval mondjuk Szentendréhez lehetne hasonlítani - oké, hogy azt is veri :) .
Pedrofon? Pedig nem is Ifával mentetek a hegyre...
@milliliteratura: Azért ne legyünk igazságtalanok, a kitolások szerintem nálunk is tudnak gyorsak lenni. Bár amikor Ceglédet átépítették, és nem volt madzag, akkor a szegedi voant esténként egész sokat ácsorgott a tolás előtt és után is. Meg a Velencei-tó mellett is. Jó, visszavonom, tényleg lassú szokott lenni, bár azt nem láttam, hogy a papírok miatt, vagy csak azért, mert úgy voltak vele, hogy ha már egyszer rendkívüli tologatás, akkor komolyabbnak látszik, ha lassan csinálják :)
@Comandante en Jefe: "oké, hogy azt is veri "

Na innentől kezdve lesz érdekes :) Ezzel együtt, a kávézó, amiben voltunk, nem a turistáknak szólt, és nem attól volt jó, mert parasztvakítás meg előkelőség volt. Tudod, a helyiek is szeretik jól érezni magukat.

"Pedrofon? Pedig nem is Ifával mentetek a hegyre... "

Szerintem életemben először hallottam zenélni Pedrót. Érdekes volt a postakocsi belseje is, csak a levegő használódott gyorsan el.
@Hamster: Ja, azt nem is írtam, hogy valahol Sopron és Győr közt a bazi sötétségben várattak bennünket egy sort. Át kellett állnunk mávos időszámításra :) Amiatt viszont mérges voltam, hogy Kelenföldön nem volt elől a kamera, mert az egyik vágányra beestünk mi, a másik oldalon meg épp egy Laminátka indult.
Én a schneebergit néztem, de azzal annyi gondom volt, hogy maga az út kb 37 €-nyi forint a soksáz km-re, de a fogas alias Schneebergbahnaz önmagában 33... Illetve nekem az ott tölthető 5-6 óra is nagyon kevésnek tűnik. Egynapos kiránduláshoz pont rossz távolságban van. Nappali vonattal alig marad idő, de egy éjszakaihoz meg nincs elég messze. Valami ottalvós konstrukciót kéne szervezni, mert amúgy tényleg olcsó, és jó.
A Szalamander vonaton nem is mentetek? Fel a hegytetőre? Na az a kihívás szegény vonatnak. Minket útközben elkapott egy hózápor, fent a tetőn olyan hideg volt meg szél, hogy kékké fagytunk. Májusban. A vendéglőben vagy menedékházban vagy mi a neve magyarok voltak a pincérek :) Van ott egy Sissi kilátó is.
Izé, kápolna az a kilátó. A kilátás viszont szuper volt. Panorámaképek tömkelegét gyártottam. Valahol megvan lemezen, 2 éve voltam ott.
@Dr. Kicsi Kacsa: Pontosan miről van szó? Mert a Szalamandra (és a Sissi-kápolna) a Schneebergen van, ez a bejegyzés meg a Semmeringről szól :)
@Hamster: igen, a máv gyorsan kitol az utasokkal, nem vitatom :)
szerdán jöttem volna vissza bécsből, a négyes railjettel, de hatig se ért oda münchenből, ezért két óra alatt összeraktak nekünk egy öbb taurus plusz máv vagonok kombót, hat után már el is tudtunk jönni vele (a rendes hatos railjet orra előtt :). hegye shalomban aztán öbb taurus el, máv fel, cirka 10 perc alatt (so-so, azért az utasok morogtak már...), de közben beelőzött minket a hatos railjet :)
@Hamster: ez messzire vezet, az osztrák élelmiszerek minősége ott kezdődik, ami nálunk már erős középkategória (ezt adják ott alig többért mint nálunk a sz@rt), a teteje meg nálunk már az import luxus szintje. egy osztrák piacon nem tudsz rosszat kínálni, mert nem veszik meg. (ez európára általában igaz. nálunk drágán lehet vacakot (v)enni :)
@Hamster: Semmering, asszem összekevertem a helyszíneket. De ott is voltam, csak kocsival :) Az van Mariazell mellett, ugye? Nyáron voltunk, az egész éves csapadék zúdult a nyakunkba akkor :)
"nagy nehezen igent mondtam."
:)))

ez az ÖBB az Österreich König Modelleisenbahnen utódja?

a 1216-nak kissé varacskos disznó jellege van. :) vagy Predátor.

a dupla alagúton mi a közlekedési rend?

viccesen hangzott a magyar nyelv az osztrák állomáson. :)
de a Monarchia az Monarchia!

"aki meg tudja mondani, mi alá való ez a jószág? "
vonat alá. :))))

"és amire az orvosok csak bogyókat és orrcseppeket tudnak felírni (amik nem sokat érnek), fél óra után elmúlt."
akkor tettél el befőttesüvegbe hegyi levegőt? :)

"Kicsit vicces, de ebben a pici városban olyan vasútmodelleket láttam egy kirakatban"
gondolom nem ez látszik az utána következő képen. :D

"(papírok irogatása, valami rendelkezés 1846-ból, hatvannyolc fékpróba, a jelzők átállításának ideje + ÁFA, írásbeli rendelkezés arról, hogy majd jön egy piros sapkás ember, aki hoz egy újabb írásbeli rendelkezést arról, hogy mindjárt ideér az illetékes, aki tárcsával elindíthatja a vonatot, meg mittudomén mi minden, ami miatt nálunk 9 km/h a tehervonatok átlagsebessége)"
:)

"a vonat étkezőkocsiját (talán kettő is volt belőlük)"
jah, hát ha dupla étkezőkocsival tömik degeszre a kedves utasokat, akkor persze, hogy dupla mozdony kell. :)
@Comandante en Jefe: :)

@Hamster: "
Szerintem életemben először hallottam zenélni Pedrót."
www.youtube.com/watch?v=l3Wa9KP2iYs
rohadék allergia. Nekem parlagfű: augusztus 1-től szeptember végéig folyamatos orrdugulás, nem alvás. Egy ellenszer van: el kell menni az országból erre az időre.
szépek a képek amúgy
A forgóvázak légrugós SGP300-asok (SGP400?).

Egy példa: www.railfaneurope.net/pix/at/car/night/Bc/59-91_2/2.jpg

De lehet, hogy tévedek.
@milliliteratura: Sajnos tökéletesen így van. A legjobban meg ez fáj:
"ezt adják ott alig többért mint nálunk a sz@rt"
@milliliteratura: "de közben beelőzött minket a hatos railjet "
Na, aki ilyeneket képes cisnálni, és közben azt gondolja, hogy segített helyreállítani a menetrendszerűséget, azt fenékbe kellene billenteni. Elég jellemző, hogy például késő IC-k miatt pontos normál vonatokat megkéesetnek. És akkor az eredmény az, hogy az IC nem 25, hanem 18 percet késik, cserébe a nem késő vonatnek is lesz késése. Az is igaz, hogy a gondok ott kezdődnek, hogy pesti fejpályaudvarról se láttam még pontosan elinduló IC-t, ami azért már önmagában egy vicces dolog.
@¿Qué tapas hay?: Én is SGP-re tippeltem, mondván, hogy Graz felől jön, de a típusok közt már teljesen elvesznék, úgyhogy inkább hiszek neked :)
@Dr. Kicsi Kacsa: Mariazell meg egy harmadik vonatos hely, bár légvonalban az sincs sokkal messzebb :)
@Rocko-: "a dupla alagúton mi a közlekedési rend?"
Ahogy elnéztem, ami éppen szabad, ott mész. Alapból mintha balra hajts szerint mentek volna, de például a WLB-s mozdony helyesen jön. Az egész lehet, hogy Semmering állomással függ össze, ahol a középső peronokat építgették, ezért minden, ami ajtót nyitott, egyetlen vágányra jött, arra, amit többször látunk a videón. Ami meg átment, az jött, ahol éppen volt hely.

"a Monarchia az Monarchia!"
Azért anno a Südbahn menetrendjében elég sokáig "Ofen"-ként szerepelt a budai Déli pályaudvarra érkezés :)
@[HPhD]Blokkolnam: Ez nem ennyire tipizált allergia, például most is be van dugulva. Ha viccesnek találnám, azt mondanám, hogy allergiás vagyok Budapestre. Hozzáteszem, hogy nem csak itt jelentkezik, és jó levegőn javul, de nem ennyire döbbenetesen gyorsan, mint fent az Alpokban.
@Rocko-: Ismerem a számot, csak oda akartam kilyukadni, hogy Pedróval hobbi kapcsán többször találkoztam már, csak koncertjén nem voltam, miközben az emberek 99,9%-a csak onnan ismeri őt :)
@Hamster: A német wikipedia szerint:
"Im Gegensatz zu den meisten anderen österreichischen Bahnstrecken ist das Regelgleis auf der historischen Südbahn links. Auf der Flügelstrecke von Bruck an der Mur nach Leoben Hbf (und weiter bis Tarvisio Boscoverde) besteht Rechtsfahren."
Tehát a WLB-s Taurus tulajdonképpen ott helytelenben jött. :)
@Hamster: érdemes lenne tesztet csináltatni, lehet valami a lakóhelyeden okozza, pl. atka, por...?
@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Basszus, tényleg pár hete volt itt szó arról, hogy azért járnak fordítva Bécs körül is a vonatok, mert a Südbahn balkezes, erre máris elfelejtem :I Most túl azon, hogy a képeken is látszik, hogy a helytelen oldalon jártunk...
@[HPhD]Blokkolnam: Persze, az lesz a következő lépés, csak a pikkelysömöröm miatt a sima bőrteszt nem járható út (doki mondta).
@Hamster: vérből megcsinálják
@Hamster: nekem ajánlgatták már, de csak a posztod kapcsán vettem rá magamat, hogy meghallgassam. ;)
@Hamster: "Ami meg átment, az jött, ahol éppen volt hely."
ez nem balesetveszélyes? vagy kontrollálják ezt?

"Azért anno a Südbahn menetrendjében elég sokáig "Ofen"-ként szerepelt a budai Déli pályaudvarra érkezés :)"
ezt nem értem.
@Rocko-: A Südbahn magyarországi vonalain is csak németül kommunikált.

A baljárat nem veszélyes, sőt, jobban látnak a vezetők. Mindkét vágány mellett mindkét irányban állnak jelzők, teljes biztonsággal lehet közlekedni. Az InterCity-k/railjetek gyakran mennek helytelen vágányon, hogy megelőzzenek egy tehert. A pályasebesség 60-70 km/h, a váltók hatvannal járhatók, nem időveszteség átterelni a vonatot a másikra.

Ausztriában a Westbahn és a Rudolfbahn (Amstetten-Selzthal-St. Michael-Klagenfurt-Villach-Tarvis) kivételével mindenhol baljárat van, még az új építésű, önmagában álló kétvágányú szakaszon is Wartberg/Krems-nél. Néhány összekötővonal is jobbjáratos még, ami ezekhez kapcsolódik (például egyes bécsi vasutak, Bruck an der Mur - Leoben - St. Michael, valamint a Brennerbahn).

A 4020-as motorvonat elég szépen gyorsul a Semmeringen is, szerintem Bécsben is csak komótosak, nem gyengék.

Nekem is van egy pár képem a Semmeringről, bár sajnos még nem volt időm mindet föltölteni: www.benbe.hu/map/m202.php
Itt van még pár: www.vonatmagazin.hu/2011/11/ma-megint-a-semmering/

@Dr. Kicsi Kacsa: Schneebergbahn (Bécsújhely-Puchberg-Hochschneeberg): www.benbe.hu/map/m213.php#3419
Mariazellerbahn (St. Pölten - Labenbachmühle - Mariazell): www.benbe.hu/map/m207.php
@Benbe: "A Südbahn magyarországi vonalain is csak németül kommunikált."
oké, de mit jelent a szó, miért poén?
"A baljárat nem veszélyes, sőt, jobban látnak a vezetők."
nem is azzal van a gondom, hanem a vegyesfelvágottal, hogy egyszer itt, egyszer ott. ez tűnik nekem veszélyesnek. mint ha én autópályán hol a forgalommal szemben mennék, hol normálisan, ahogy kedvem tartja.

@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: áhh.
@Rocko-: Csakhogy egyvágányú pályán mindig vegyesfölvágott módon mégy, így a mozdonyvezetőnek és a forgalmistának meg kell tanulnia figyelni. Akkor pedig már érdemes kihasználni a két vágány haladási irányának megfordíthatóságát.

Szlovákiában például az egyetlen fővonalon az ellentétes irányban nem mindenhol és nem ugyanannyi térközjelző áll, szívnak is rendesen, ha teherek és személyek egyszerre érnek bizonyos szakaszokra. Igaz, ott a hegyipálya ellenére úgy fölszerelik mozdonyokkal a tehereket, hogy ugyanannyival mennek, mint az IC-k.

Franciaországban nincs jelző az ellenkező irány mellett - manapság el is lehetetlenült a rendes távolsági személyforgalom a hagyományos vonalakon, a teherforgalom is küzd, egyszerűen túl körülményes az egész. Ha pedig pályafölújítás van, akkor mehetnek az utasok busszal, mert váltakozó irányú közlekedésről szó sem lehet.
Ezt az utat előjegyzésbe vettem.
Pilisszentiván német neve is Sanktiwan bei Ofen.
Persze, az még nem a Pilis, hanem a Budai-hegység.
hehe, jo olvasni ezekröl a helyekröl megint :) en is jartam arrafele baratnöm (most mar felesegem) reven :)

Reichenau pl. azert erdekes, mert ott született Habsburg Otto, az allomast meghagytak olyan KuK-san, csomo fotoval. Pl. a gyermekk Otto anyukajaval, Zita kiralyneval (nekik csaszarne) integet valami elmenö rokonnak.

Sissi magyar vonatkozasat ott elfelejtettek megemliteni, (Kaiserin von Österreich neven van megemiltve) de a Schneebergen levö kapolnaban mar a magyar turistakra valo tekintettel nem, söt van magyar nyelvü szöveg is az idegenvezetö telefonban.
A Salamander utvonalan van egy megallo, ahol isteni Buchtel-t lehetett kapni. Na ki talalja ki, mi az?
elnezest, a Schneeberg emlektablain csak is konzekvensen csak osztrak csaszarne, most visszaneztem a kepeket :)
@Benbe: Az ilyen az általában úgy szokott kinézni, hogy a helyes irányban térközre, helytelenben állomásközre lehet menni. (gondolom spórolás miatt) Így sem megy a franciáknál?
@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Tudomásom szerint nem, legalábbis most AG ezt írta az Indóházban. Sajnos különösebben nem ismerem a francia vasutakat, így ezt nem tudom pontosabban megítélni.
@Hamster: nem volt gáz, mert mi valami +125 percen indultunk, ők mögöttünk, tehát +15 környékén. plusz mi mozdonycserések voltunk, tehát miért ne mehettek volna ők. igazából a mi vonatunkat kellett volna hagyni a retekbe, és mindenkit felterelni a hatos rj-re. a mi szerelvényünk asszem négy vagon volt, szellősen voltunk benne, vélhetően felfértünk volna a következőre gond nélkül. (az sem kizárt, hogy ők miattunk is kaptak pár percet, mert amikor ők voltak a menetrendben, mi szálltunk fel...)

@Rocko-: a bürokráciában sógorék is el tudnak veszni, de náluk az alapszabály, hogy törekedni kell a működő megoldásra, és ez lehetőleg feleljen meg a szabályoknak is.
@ako-ako: Tényleg, azt ki is hagytam, hogy a Südbahn múzeumban volt magyar nyelvű információs anyag.
@Hamster: Náluk volt az első Railfilm-gála, aminek a szervezője magyar, Keszthelyen van a Semmering-terepasztal, szóval van összefonódás bőven... Meg rengeteg magyar vasútbarát is, akik fontos piac.
Lájk.

Ugyanez hóban, S-Bahn helyett Railjettel. :-)
@Walter Melone: Sokkal gyorsabban a RailJet se mehet itt át, de azért ez legalább megáll több helyen, lehet kirándulni. Egyébként azt se tudtam, hogy erre jár RJ.
@Hamster:

Nem is a gyorsaság...

Azon viszont meglepődtem, h nem a jegyemet kérte a kallernek kinéző vasúti alkalmazott a vonaton, hanem frissítőt kínált. :-)

Meg az is vicces volt, h ki volt írva egy kijelzőre mikorra érünk oda, és tényleg úgy lett. :-)

Fura hely ez az Európa...
@Hamster:
Ja, egyszer jó lenne odaérni :) - Gondolom Európába

Nos nem kell odaérni. Európa itt van, nekünk magunknak kell felépíteni.
Erre mi is el akartunk menni, de mire észbe kaptunk, elfogytak a jegyek. :(
süti beállítások módosítása