Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Megindult a forgalom a szegedi 2-es villamosvonalon

2012.03.04. 19:15 :: Hamster

Harmadik hó harmadikán idén már harmadszorra látogattam Szegedre - de persze nem a számmágia miatt, hanem mert aznap volt az új 2-es villamos első üzemnapja (az ünnepségek, bevezető ingyenmenetek még előző nap megvoltak, azokról lemaradtam).

Korábban már lelkesedtem egy sort itt a blogban a vonallal kapcsolatban, most is csak ezt tudom tenni, mert például a több kilométernyi füvesített pálya innen Budapestről nézve bizony sci-finek tűnik.

Az első nap már három alacsonypadlós PESA 120Nb villamos is közlekedett a 2-esen, plusz egy negyedikkel tanulóztak (eddig az időpontig még csak ennyit szállítottak le a lengyelek), tehát a megnyitó dupla premier volt. Legalább egy Tatra is kint volt (lásd az előző képet), később pedig láttam még egyet kimenni a remizből, de nem tudom, hogy csak csere volt, vagy sűríteni ment az esti vonathoz.

A Rókusi körút ezen a képen elég érzékletesen körút :) A háttérben álló házakra a rókusi víztorony árnyéka vetül - majd ha egyszer másképp süt a nap, azt is megpróbálom rendesen belekomponálni a képbe.

A 2-es a belvárosban az 1-essel fonódik, úgyhogy klasszikus "K.u.K. belváros" környezetben is lehet fotózni a vonalat és az új járműveket. Mindkettőt sokan kipróbálták aznap, legalábbis az utasok jó nagy része nem szállt le a végállomáson, hanem fordult még egyet - akik erre nem figyeltek fel, vélhetően úgy mentek haza, hogy "nem jók az új villamosok, nem lehet felférni rájuk" :) És a figyelem szelektív volt: az ugyanott közlekedő, kisebb, régi Tatrán kevesebb utas volt, mint a hosszabb új tuján.

A Széchenyi tér keleti oldalán is befüvesítették az elzárt pályát, de ahogy a jobb szélét nézem, valaki már sikeresen végigkaristolt rajta kocsival... A tér közepén egyébként éppen a III. Toros Pálinkafesztivál zajlott, én nemnormális meg csak a tujákkal foglalkoztam :I

És a bejegyzés végén itt a "kötelező" videó is. Ahogy azt már az előző ilyen videónál írtam, a villamos kijelzőjének villogása csak a videón látszik (a frissítési frekvenciája "összeakad" a kamera frame rate-jével), szabad szemmel, "élőben" nem látod. 

Egyébként kíváncsi vagyok, milyen változások lesznek még a vonal mentén - amennyire én láttam, a lámpahangolásokon talán még lehetne javítani. Persze lehet, hogy ez csak a hétvégére áll, és a hétközbeni program más. Egyébként pedig őszintén gratulálok a szegedieknek az új, nyugat-európai színvonalú villamosaikhoz és villamosvonalukhoz, használják őket egészséggel!

83 komment

Címkék: videó képek szeged tömegközlekedés villamos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr214288637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tetszik (a videó különösen:))!
Mikor is avattak utoljára új pályát új villamosvonallal...? Mindegy, inkább örüljünk, hogy most már azt mondhatjuk: egy napja.
remélem nem késő szólni, de a baloldalon nincsenek ajtók. szerintem még garanciálisan ki lehet javítani.
@Rocko-: Miért is kellene mindkét oldalra ajtó? (Amivel gondolom jóval drágább is lenne egy egy szerelvény.)
@szobatars: hát mert ajtó nélkül nehezebb beszállni balra.
Csak 3 szerelvényt vásároltak, vagy idővel jön több is?
Szegeden a lámpák hangolása sosem volt egyszerű feladat. A Glattfelder téren (a Novotelnél) is 2*2 sávnyi zebra megtételére hagytak 3 másodpercet (visszaszámlálós jelzőlámpa, tehát tiszta az idő), amit később a népharag miatt felemeltek 10 másodpercre. A nyugdíjasok ennyi idő alatt legalább a közepéig már el is jutnak.

De említhetném a Kossuth sgt. - Párizsi krt. balra kanyarodó sávját is, ahol a Romániába igyekvő kamionok és vendégmunkások torlódtak fel rendszeresen, illetve az egyenesen haladó sávból is kanyarodtak emiatt balra.

A villamosok tetszenek, a füvet meg majd nyáron meglátjuk...
Élmény volt végre valami jó hírt olvasni. Sok örömöt hozzá a szegedieknek!
@Darw: 9-et vettek, 4 már itt van, 3 közlekedett aznap a 2-esen.
Másik pályán Szegeden már túlélte a nyarat a füvesítés, így várhatóan itt is megmarad.
@Rocko-: kétvágányú, mindkét végen hurokban végződő pályáról van szó.
@Rocko-: Ha lenne balról ajtó akkor is macerás lenne arról az oldalról felszállni, mivel minden megálló jobbról van... :)
@milliliteratura: és nem fog belegabalyodni abba a hurokba?

@mlx 556: akkor a megállókat is elrontották?
mondjuk ha a előrefele megy a villamos, akkor a túloldali megálló az balon lesz.
áhh, megvan! visszafel tolasson a villamos, és akkor nincsen baj!
Harmadik hó harmadikán idén már harmadszorra látogattam Szegedre - de persze nem a számmágia miatt, hanem mert aznap volt az új 2-es villamos ...

Számmágiáról a 3-as indításán beszélhetnénk.
@Rocko-: téged sem az eszedért szeretnek, igaz?
@Unreachable: most sértegetni próbálsz?
@Rocko-: Te most itt trollkodsz, vagy mi? :)
Kicsit irigylem a szegedieket. A mindenféle szokásos balhék mellett, vagy ellenükre az a város épül, szépül. Jó nekik.
Lehet hogy nagyon ünneprontó vagy tudatlan leszek, de egy nálam jártas villamosbaráttól szeretném megtudni, hogy Szegeden közlekednek-e még Bengálik. Miskolcon már nem járnak, Debrecenben igen, Utóbbi városban utaztam is velük.)
@Hamster: neeem, tudod hogy azt nem tenném! ;)

@dr. pretender: éééés itt a nyertes! :)
igazán sajnálom, hogy az előző kedvtelen kommentelők se nem értik, se nem szeretik a humort.
a több kilométernyi füvesített pálya innen Budapestről nézve bizony sci-finek tűnik.

- Nézzed Münchenből, innen kevésnek tűnik.
Nézegetem a videot. Hogy csinálják, hogy nem ugrál a villamos?
Füves pálya, mit autóval végigkarcoltak:

Mentő? Tűzoltó?
Na akkor már meg is van, miért lesz érdemes újra Szegedre menni pár napra, mondjuk májusban,júniusban - szóval amikor még a Dóm tér is üres.

Jó a videó, és jó a hír is.
:)
@Rocko-: megnyugodtam... :D

hogy a témához is hozzászóljak, pont ma láttam az egyik új vilit az "Európa liget"-nél (ember nem hívja így, de mindegy), és nekem kicsinek tűnt... pláne hogy a 2-es, 83-as buszt is ki kell váltania, hát nem tudom...
Frankók az új villamosok, meg a pálya is - mintha nem is ebben az országban lenne.

Na de nekem azt mondjátok meg, hogy hány teret és utcát neveztek át Szegeden? Van-e már Széll Kálmán terük? Na ugye?!
Sehol sincsenek ezek Pesthez képest! :)

BKV, előre!
@Kuluj: megálló átnevezések voltak :)

@dr.pretender: egy villamosra kb. másfél busznyi ember fér, ezzel számolj.
Szegediként tényleg jó érzés látni, ahogy folyamatosan fejlődik a város. Viszont a füvesített pályáról azt is mondják itt az emberek, hogy abból a szempontból nem volt igazán jó ötlet, hogy a fenntartása (locsolás, mag utánpótlása stb.) folyamatos pluszköltséget jelent majd a városnak, ami nem füvesített pályánál nyilván nem jelentkezne. Persze aki csak turistaként jön ide, azt ez nem érdekli, és örül a látványnak, de aki itt is él, annak ez is szempont :)
@dr. pretender: "az egyik új vilit az "Európa liget"-nél (ember nem hívja így, de mindegy), és nekem kicsinek tűnt"

A KT4-es (csuklós Tatra) 18,2 méter hosszú és 2,2 méter széles, a T6A2H (a rövid Tatra) 14,5 méter hosszú és 2,2 méter széles, a PESA 30 méter hosszú és 2,4 méter széles. Persze mondjuk a szélesség nem nagyon érződhet, mert ez már nem egy kerekekre emelt, vékony rácsból összerakott és lelemezelt doboz, mint a Tatrák, de hogy így se rövidebb, mint egy csatolt T6-os, az kijelenthető.
@DominoFX: "de aki itt is él, annak ez is szempont "

Az is szempont, hogy szebb, mint a beton/aszfalt, illetve elnyeli a villamos hangjának egy részét, míg a beton/aszfalt szépen visszaveri. Hogy biológiai értelemben milyen mikroklíma-változásokat okoz némi plusz zöld, azt nem tudom, de amikor a budapesti Károly körúton az aszfalt helyett középre építettek egy zöldsávot, hirtelen teljesen más lett az egész. Ha meg csak a hangelnyelésre és szépségre gondolok, nekem pár fesztiválzenekarnyi és művészeti fesztiválnyi pénzt megérne, ha Pesten is ilyenre cserélnék a betont...
@Rocko-: Az a baj, hogy a net tele van olyanokkal, akik _tényleg_ ilyen hülyék, szóval nézd el nekünk, ha nem esik le elsőre, hogy te csupán imitálod :)
@Rocko-: Egyébként jól hozod a tipikus délmagyarost.

"Szépnek szép, de nem vagyok elájulva. Elég masszív darab. Kezemet nem szívesen csukatnám oda az ajtókhoz. Simán töri a csontot, de megkockáztatom, hogy le is szakítja."
Ez igazán korszakalkotó poszt volt! :)
A legalsó képen a csatornafedlap a füves pályán ugye csak optikai csalódás.
@Kuluj: Egyet se. Ott nem fidesznyik a polgármester.
@Hamster: a hangelnyeléssel kapcsolatban az emelték ki, hogy a sínek alatt gumi van, és az nyeli el a hangot. A füvesítést nem emlékszem, hogy a hangelnyeléssel indokolták volna, inkább az esztétikumot mondták, de végül is logikus amit írtál, hogy az is csökkenti a zajvisszaverődést.

Viszont a költség mellett van egy másik hátránya is: nem szabad, hogy rámenjen a forgalom, mert tönkreteszi a pázsitot meg a lesüllyesztett locsolófejeket. Ezért a sínek mellett beton félgömbök vannak végig (itt Szegeden csak Botka-buckáknak hívjuk őket a polgármester után). Emiatt főleg a mentősök és a tűzoltók panaszkodnak: régen ha siettek, akkor rámehettek a sínekre, most már a buckák miatt ez fizikailag nem lehetséges.
@DominoFX: Csökkenti a zajt is, ami nem megvetendő. Lehetne műhó is télen nyáron, ha Szegednél lenne a Kuv(w)aiti olajmező. A vasúton az első amit megtanítottak, a frissen esett hó rendkívüli zajelnyelése. Üdv
És csökkenti a port is!
Tetszik.
Irigykedek.

Füvesített pálya: nem lehet sokkal több a karbantartása, mint egy parknak. Ott is kell pótolni a füvet, ott is kell locsolni, nyírni. Most még persze laza a talaj, ha rámennek kocsival, felszántja. Nyár végére már kemény lesz, akár egy mentő is végigroboghatna rajta.
alatta van az automata öntözőrendszer, ezért nem szabad rámenni!
@DominoFX: A gumi a vibrációt, és annak zajait nyelheti el, a fű a hajtás, futómű zajait. Ez az az effekt, mint amikor be van havazva a pálya, akkor is hirtelen jelentősen halkabbak lesznek a villamosok. Az aszfaltos-betonos fedésnél pedig még a sima talpfás pálya is halkabb talán.

A mentők a 3-as vonalán panaszkodtak, ott mehetnek párhuzamosan, csak hát a megszokás... A 2-esen és a Széchenyi téren nem tudom elképzelni azt a forgalmi szitut, hogy csak a síneken tudnának előrejutni. A Széchenyi téri fotón is látszik, hogy az egyik oldalon út, a másik oldalon a járda is széles, a Vértói út környékén szervízút és parkoló is van a sínek és a házak közt. Egyik hely se a pesti Hungária körút vagy Nagykörút, ahol tényleg minden merevre be van állva, és csak a sínek a menekülőút (mondjuk az 1-es villamos felújításába a tűzoltók, mentők, politikusok karavánjai is beszállhatnának, olyan szintű a forgalom:).
@nomad: Wow, ezt tényleg tanítják? Tök jó, nekem ez saját felfedezés volt gyerekkoromban, hogy hóban meseszerűen halk a tuja (per vasút), és jobban kell figyelni az átkelésnél :)
@Kicsi Kacsa: Aesculust meg kellene kérdezni, hogy mikroklímában mit jelent a fű. Például azt nem forrósítja fel a napsütés, utána nem csinál hőkatlant a környékből. Illetve párologtat, és gondolom az eső is jobban lejut a föld mélyébe, mint egy betonplatnin át, valahol ez se árthat Föld anyánknak. Az biztos, hogy "macerásabb", mint a beton/aszfalt/viacolor, amitől mrá beteg vagyok, mert Pesten huszonéven át mindent automatikusan leaszfaltoztak, arra ráparkoltak, és egy rohadt betonsivatag lett minden közterület.
Szép, tetszik. Hágában láttam hasonlót. Ott szépen zöldellett, nagyon rendbe volt rakva. Budapesten a 24-es vonalán van műfüves pálya a mester utcánál. eléggé okádékul néz ki 2-3 év után.
@KAMA3: A 24-esen? Hol? Az 51-esen, a Mester utcában, ott van, de az műfű. Néha ki kéne porszívózni :)
@Hamster: bizony ez így van :) Nagyon örülök, hogy van már igazi gyepesített pálya az országban. És ahol kialakították, ott tényleg alkalmas rá a nyomvonal, mert elvileg nem ott kellene járniuk a tűzoltóautóknak (vagyis nyilván nem lehetett gyepesíteni mondjuk a Kelemen László utcai szakaszon :). A fenntartás szerintem nem túl drága, csak figyelni kell rá, mert elég kellemetlen, ha a villamos a derékig érő mezőn halad végig :D
@aesculus: Hűha, ennyire konkrétan vágod a témát? Tök jó :) Amúgy ex-SZU üzemekről vannak fotók, ahol nem fűben, pláne nem gyeptéglán, hanem konkrét gazerdőben járnak a villamosok, és frankón kijárják maguknak a pályát, ha elég gyakran járnak ;)
@Hamster: Ha az az 51-es, akkor az. (eszembejutott, a 24-es a Halleren megy.) Nem tudok más műfüves szakaszról a városban. Gondolom azért választották ezt, mert kevesebb vele a feladat. De rondább is.
@DominoFX: "Emiatt főleg a mentősök és a tűzoltók panaszkodnak: régen ha siettek, akkor rámehettek a sínekre, most már a buckák miatt ez fizikailag nem lehetséges. "
Szerinted egy tisztességes tűzoltót mi tart vissza vonuláskor attól, hogy bármin átmenjen azon kívül, hogy ott egy nagy értékű, telepített cucc van és ha tönkreteszi, akkor fizethet. Amúgy szabatos és univerzális neve a félgömbnek: fekvőrendőrnő.

@aesculus: A derékig érő mezőt meg szoktuk tapasztalni a nagyobb tavaszi esők után, május környékén.

@Hamster: Azért egyes füves pályák esetében is van alatta szép betontálca, a fű csak amolyan "dísz".
"Egyik hely se a pesti Hungária körút"
Azért ha a Hungárián 3 sáv nem tud úgy állni, hogy előrejusson, akkor az nem a kék villogós sara. Kb. 10 méteren lesznek szívesek elférni négyen is egymás mellett.
@Hamster: Városban tragédia, de mit mondjak falun? Itt is kősivatag lett a Főtérből :(
@Iza Béla: Persze, hogy sokféle füves pálya lehet, de ezalatt szerintem egész sok föld van:
hampage.hu/kozlekedes/szeged23/img_6973.jpg
hampage.hu/kozlekedes/szeged24/img_2293.jpg
hampage.hu/kozlekedes/szeged23/img_6969.jpg
hampage.hu/kozlekedes/szeged24/img_2278.jpg
hampage.hu/kozlekedes/szeged24/img_2300.jpg
tehát nem a sima RAFS tetején van egy réteg gyeptégla.

"Azért ha a Hungárián 3 sáv nem tud úgy állni, hogy előrejusson, akkor az nem a kék villogós sara. Kb. 10 méteren lesznek szívesek elférni négyen is egymás mellett. "
A legtöbb kékvillogós eleve a síneken jön, csak fel-le kanyarodáskor van esetleg tülekedés.
@Kicsi Kacsa: "Városban tragédia, de mit mondjak falun? Itt is kősivatag lett a Főtérből :("
Hol van az az "itt", ha meg szabad kérdezni?

Amúgy ha lesz neve a mostani tér-építészeti, városépítészeti korszaknak, akkor szerintem pattintott műkő korszak lesz az :(
@Hamster: köszi! egy csuklós Tátra állt a közelében, ahhoz képest nem tűnt ennyivel hosszabbnak, de akkor ezek szerint nagyon gondatlan megfigyelő vagyok... valamint a Combino-hosszhoz vagyok szokva :D
@DominoFX:
@Iza Béla:

így van, az fekvőrendőrnő! :))
Arra azért kíváncsi leszek, el fog-e készülni a Szeged-Vásárhely villamos vonal ... Állítólag tervbe van véve.
@lancelotbéka: Nincs tervbe véve, beszéltek róla kb. tavaly ilyenkor, illetve készült (?) egy tanulmány is róla.

@Hamster: Van zúzottköves szakasz is, ott elég nehezen megy. Azt csak a terepjárósok vállalják be - kevés sikerrel...

A RAFS amúgy is alkalmatlan a füvezésre - bár szívni lehet vele.
@Iza Béla:
"Szerinted egy tisztességes tűzoltót mi tart vissza vonuláskor attól,"

87 környékén nem fért el a parkoló autóktól a tűzoltóság daruja, amivel lehet a magas panelből is menteni. Berádiózott, mit tegyen. Parancsba kapta, hogy menjen. Ment.
87-ben Gazdagréten? Akkoriban költöztünk oda, 2 évig bírtam, aztán költöztünk is tovább :)
@Rocko-:

Lehet nem volt otthon, esetleg akkor voltak fasirtban a tanárnővel, netán a nyomdász gmk-t szervezte......
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn:

Máskor meg a tűzcsap elé szabálytalanul beparkolt kocsi sem volt akadály (jogosan) ablakot bezúzták két oldalon átvezették a csövet rajta tűzcsapra fel és hajrá.

Szombathelyen meg a rendőrségi traffi bemérte a riasztáskor vonuló tűzoltókocsit is gyorshajtásért és a csekk ki is ment a tűzoltóságra. Persze mikor jogos felháborodás volt és reklamáltak visszavonták ,próbálták elpoénkodni ,a de a tűzoltóparancsnok nem volt rá vevő meg is jegyezte, hogy ha majd valamelyik rendőrségről kapnak riasztás minden szabályt maximálisan betartva fognak menni.

A füvesített vágány amúgy nem csak zajcsillapító hatású, de szebben is néz ki mint egy betonozott ill. talpfás/betonaljas. Külföldön mellesleg van füvesített nagyvasúti iparvágány is városon belül a kikötő közelében. Nappal gyalogosok mászkálnak a sínen, éjszaka meg tehervonatok. Lám lám ,ha nem gyomirtózzák végig akkor lehet füvesített pályát is építeni , Bp-n azért nincs mert egyszer kipróbálták ,de nem szóltak a gyomirtós menetnek ,hogy ott ne gyomirtózzanak végiglocsolták azt is, a fű meg persze kiszáradt, azóta ez az álláspont, hogy nem lehet, mert nem marad meg. Betoncicik meg BP-n is vannak, meg parkolásgátló kis vasrudak meg kőcicik is, ugyebár BP-n Demszky bunkóknak hívják ezeket némileg már elavult kifejezéssel. A Tarlós bunkót még nem hallottam.
@Adani:

de nem szóltak a gyomirtós menetnek ,hogy ott ne gyomirtózzanak végiglocsolták azt is, a fű meg persze kiszáradt

- Érdekes, ennek ellenére rengeteg helyen zöldell a vágány...

- Demszky-KARÓ.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn:
"Érdekes, ennek ellenére rengeteg helyen zöldell a vágány..." erről egy földim jutott eszembe, ő mondta, hogy ami zöld az fű, messziről nem látni, hogy az gaz :)
@Adani: "Máskor meg a tűzcsap elé szabálytalanul beparkolt kocsi sem volt akadály (jogosan) ablakot bezúzták két oldalon átvezették a csövet rajta tűzcsapra fel és hajrá."
mitől vált jogossá?
miért kellett betörtni hozzá az ablakot, ha fölötte/alatt is el lehet húzni a tömlőt?
@Rocko-:

Nem lehetett, mert közvetlenül elé parkolt.
@Kicsi Kacsa:

A BKV nem füvesítést, hanem gazosítást választotta
@Rocko-: Én is láttam egy ilyen képet talán a jo.zan.hu-n. A rendszámból ítélve egy óceánnal arrébb készült.

@Adani: Ha közvetlenül elé parkol, akkor is van egy másik csatlakozása a csőnek. Annyi lehet legfeljebb a probléma, hogy az nem jó, vagy rövid a tömlő és nem tudnak oltani.

@Kicsi Kacsa: A gaz csak az első irtásig gaz utána száraz kóró, ami arra jó, hogy az elhajított csikkre gyulladjon. Olajsárral az igazi, úgy még büdös is.
@Adani: tűzcsapot láttál már? két kivezetése van.
@Iza Béla: " A rendszámból ítélve egy óceánnal arrébb készült."
igen, láttam én is ilyen képet. amerika, a dilettánsok országa.
@Adani: erről a tűzoltó-sztoriról az az alapvicc jutott eszembe, amikor a parancsnok leballag a tűzoltókhoz, kényelmesen tölt egy kávét, rágyújt, beszélget, stb.
Jó negyed óra múlva közli a tűzoltókkal:
- Emberek, lassan készülődjenek, ég az APEH.
@Rocko-:

Viszont lehet, hogy az egyik nem működik.

@Kicsi Kacsa:

Igen, ez régi poén, nekem is eszembe jutott mikor a hírt olvastam.
@Adani: akkor ott a másik. ha csak nem 10 centire parkolnak rá, akkor megoldható. csak akarni kell.
süti beállítások módosítása