Most ünnepli fennállásának huszadik évfordulóját a repüléstörténeti emlékek feltámasztásával és működtetésével foglalkozó Gold Timer Alapítvány, ennek örömére tegnap nyílt napot rendeztek Budaörsön. Ők hozták a régi gépcsodákat: a Li-2-est és a Po-2-est, plusz a Cimbora vitorlázót, a Rákosmente Oldtimer Egyesület pedig legalább harminc (de inkább több) földi járművet - autókat, buszokat, teherautókat, motorokat.
A belsőégésű motorok rajongói sokféle különböző motorzajt hallgathattak meg, a szerencsésebbek utazhattak is egyikkel-másikkal.
Reggel jó korán kiértünk Riannával, így meg tudtam örökíteni az első motorindítást, és az oldtimer autók bevonulását is. A videón - a teljesség igénye nélkül - látható Po-2, dömper, Nysa, Ford Consul Cortina és Taunus, Bogár, egy Adler - talán valami Junior, Csepel D344, Steyr-Puch Haflinger, két Ikarus 31-es és egy 55-ös, egy oldal- és pótkocsis Pannónia, egy világháborús kinézetű GMC teheruató, Trabant 501-es, egy R44-es helikopter, és persze a Li-2-es.
Ha lesz időm, később készítek egy teljes weboldalt a látottakról, most csak egyfajta szubjektív képmutogatásként: fent a Po-2-es...
... ez pedig egy DUTRA dömper: az a gép, amire a legtöbben fel akartak mászni :) Ma már tényleg nem egy mindennapi jószág a körbeforgatható vezetőülésével!
Volt egy ilyen izé is, valami Rolls-Royce, lobogó neglizséjű ezüstangyalkával, de nekem legalább ennyire tetszett...
... ez a Trabi. A kis pillangóablak nyitva volt elől, Badó barátommal beszagoltunk rajta, és megállapítottuk, hogy "Trabant-illata" van. Valaki nem tudja, miért olyan jellegzetes ez az szag, mitől van?
A nap elején még piknik-hangulat volt, két órával később már inkább a régi repülőnapokra emlékeztetett a tömeg. Szerencsére a jó idő még kitartott egy kicsit, úgyhogy remélhetőleg sokan tértek haza pozitív élményekkel.
Ez megy most