Az útileírás második részét ma se sikerült megcsinálni, de legalább elkezdtem, ami ilyen időjárás mellett szerintem már önmagában is eredménynek könyvelhető el :) Vannak viszont képek, amik kimaradtak a villamosokra koncentráló oldal anyagából, ezeket annak idején inkább ide töltöttem fel. Ideje felhasználni őket (párat még feltettem melléjük)!
Chorzów felől Katowice központja felé menet. Szerintetek miből van az úttest? Úgy néz ki, mintha viacolor lenne, az meg mintha nem erre való lenne :O A környék közúti infrastruktúrája felemás: Rybnik környékén régi 3-as utas hangulat volt, ugyanakkor Gliwicétől olyan soksávos gyorsforgalmi utak és autópályák járják át az iparvidéket, hogy az ember csak nézett. Pláne, hogy némelyik öt éve még nem is volt ott!
Mondjuk ez itt fent pont megvolt akkor is, ráadásul nem is autópálya, hanem gyorsforgalmi út: a Drogowa Trasa Średnicowa. Ha minden igaz, ezt még a nyolcvanas évek közepén kezdték építeni, majd félbehagyták, hogy a kilencvenes években legalább egy részét befejezzék. Érthető módon a Katowicéhez közelebbi részét, ahol a városközpontban alagút is van, meg toronyházakkal szegélyezett rész, hogy az ember úgy érezze, hirtelen egy másik bolygóra került :)
Az előbbi úthoz jól passzolt Będzin felé menet az S86-os, amit a hetvenes-nyolcvanas években építettek, és ami igazából nem is része a nemzeti gyorsforgalmi úthálózatnak, csak úgy megcsinálták, hogy legyen. Ahogy elnézem, itt azért történt bővítés a hetvenes-nyolcvanas évek óta...
... amire szükség is lehetett, mert a délutáni csúcsban még így is bedugult :)
Będzintől Dąbrowa Górniczáig (bevallom, ezeket a karaktereket csak kopipészteléssel bírtam előállítani:) szintén nem semmi városi utak közepén követhettük a villamost, és ez rádöbbentett, hogy tulajdonképpen csoda, hogy a szóló kocsikkal közlekedő villamos még egyátalán megvan. Igaz, errefelé kevésbé flancos buszokkal találkoztunk, egészen pontosan jórészt Ikarus 280-asokkal. Vajon ha itt is leesik valami támogatás új buszokra, nem fog ugyanaz történni, mint Gliwicében?
Amikor aztán elindultunk hazafelé, jobb állapotú utakkal találkoztunk, mint 2008-ban, ugyanakkor továbbra is vicces volt, ahogy a kétszer két sávos, elválasztott útpályán egyszercsak lámpás kereszteződés volt...
... na meg lámpátlan zebrából is volt néhány. Persze ez a szakasz még mindig jobb volt, mint a falvakon át kanyargó kétszer egy sáv, de akkor is elég veszélyesnek tűnt.
Végezetül meg kellett örökítenem a helyi forgalomfigyelő kamerák felszerelési módját is. Viccesen néztek ki, na :)
Ez megy most