Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A debreceni 2-es villamos első napja

2014.03.01. 21:37 :: Hamster

Tavaly novemberben megnéztük a 2-es villamos építésének állását, világos volt, hogy el kell menni az első napra is. Még az időjárás is mellénk állt: sütött a nap, és múltkorral ellentétben a szél se volt túl erős!

IMG_5283.JPG

Ugyanez a nap volt a CAF alacsonypadlósok utasforgalmi premierje is. A dupla bemutató miatt a menetrend felborult, a fenti kép készítése körül például hat kocsi elment az egyik irányba, mire a másikból is jött egy. Ennek ellenére az emberek megvárták a tujákat: eszméletlen tömeg volt rajtuk, miközben a vonallal aznap még párhuzamosan futó csuklós buszokon bőven volt hely!

IMG_5251.JPG

A szegedi 2-eshez és a miskolci 1-es hosszabbításához/felújításához hasonlóan itt is nyugat-európai kivitelben készült a vonalvezetés: minél kevesebb helyen együtt mozogva az autókkal...

IMG_5312.JPG

... az utcaképbe lehetőleg beillesztve...

IMG_5225.JPG

... sok helyütt füvesített vágányzattal. A lámpahangolásokkal viszont érzésem szerint még dolgozni kell: elég lassú volt a haladás, talán még lassabb is, mint az 1-esen, pedig a pesti szokásokhoz képest az is sokat áll. Aki nem ismerős a cívis városban, annak térképen is berajzoltam, merre járunk:

A sárga vonal a 2-es, kékkel jelöltem a sokáig egyetlenként árválkodó 1-es önálló szakaszát. Más a két vonal karaktere: míg az 1-essel egyetemekhez, klinikához, gyógyfürdőhöz, illetve a Nagyerdőbe lehet eljutni, a 2-es lakótelepek sorát fűzi fel, útba ejtve néhány iskolát is.

IMG_5321.JPG

A "régi" és az új a Kálvin térnél találkozik össze. A sínek menti tereprendezés legtöbb helyen még hátra volt, illetve ezen a napon még jártak azok a buszok is, amelyeket a villamos ki fog váltani (31-es és 32-es, csuklós Volvókkal), a CAF-okon ennek ellenére irtózatos tömeg akarta kipróbálni az új vonalat. De tényleg, a budapesti 4/6-oshoz képest is szűken voltunk!

Persze videóztam is, a kép alján további kommentárok olvashatók. Azt azért most elmondom, hogy a valóságban természetesen nem villogtak így a kijelzők, a videó képfrissítése miatt látszik csak úgy. Ezen felül az egyik snitten pár másodpercnyi önarcképet is elrejtettem ;)

19 komment

Címkék: videó képek debrecen tömegközlekedés villamos gmap

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr965836445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

0:25-nél az öreg tata epic: "hogy kerül ide villamos???" :D
Hál Istennek, ez is meg volt! Bár, ahogy a HAON-on olvastam, megy már a huhogás, károgás, hogyaszongygya; "jajj, olyan hangosan csikorognak a kerekek a kanyarokban, hogy hajnali 4-től késő estig nem bírjuk, mert nem jó sugárban fektették a vágányokat, nem "lőtték be" jól a villamosok kerekeit, nem csiszolták meg, nem olajozzák,stb"... Szóval, jó magyarosch szokás szerint "örülnek" sokan ennek a kétségkívül életminőség javító beruházásnak. Őszintén remélem, mind Debiben, mind Miskolcon, Pécsen, Szombathelyen, -állítólag már Győr is kacérkodik a "síndöcögények" helyi elterjesztésén, amit én 100%-ig megértek- lesznek még további új viszonylatok és szeretett Hamster barátunknak más dolga sem lesz, mint "szaladni" egyik városból a másikba, megnyitóról megnyitóra. Ha nagyon nem fogod bírni, akkor segítünk, legalábbis, ami engem illet!
@KissGecihuszár: Azért az mindenképpen szomorú, hogy úgy került átadásra a vonal, hogy messze nem hozza a 44 perces fordulóidőt, amit ígértek. Még ma, hétvégén, csúcsidőn kívül is 52-56 perces szintidőket fut. Most olyanok is utaztak villamossal, akik évek óta csak a szélvédő mögül láttak buszt, vagy villamost. Itt lett volna a lehetőség bemutatni nekik, hogy a villamos nem csak szép, de hasznos is. Ezt elszalasztotta a város!
"Szép, szép,.. de lassú". "Na ez jó volt, majd megyünk a hármassal is egy kört, ha lesz.", "Ez azoknak való, akik ráérnek." - csak néhány mai észrevétel az utasoktól.
Na, ha még most is a volt DATE-n tanulnék/dolgoznék, járhatnék villamossal dolgozni/tanulni..:) Ha valamikor újra ellátogatok Debrecenbe, tuti teszek rajta egy kört..:)
Azt a Fasor két oldalán vezetést, szeretettel várom az Etele/Hengermalom útra az 1-esre egész a Kelenföld vasútállomásig...
...meg a Bocskai-Karolina útra is. :-)
@kamarawood:
@UV pót:
Meg Gazdagrétre is.
Ja és a Rákóczi-Kossuth Lajos utca-Erzsébet hídra is.
Ja meg a Zugligeti útra is, de oda acélvázas ezres kell, líra áramszedővel :)
Nem tudom mi a hivatalos verzió, de tudtommal, a 2-es vonal a plaza-tól a Doberdó utcáig. Az 1-essel közös szakasza (Nagyállomás-Plaza) inkább tekinthető az 1-es vonalának, hiszen jóval korábban épület és pályafelújítást sem kapott a 2-es építése idején, csupán a megállókat alakították át.
Kellettek ide feltétlenül ilyen hosszú kocsik? A megnyitás napja után ritkán lesznek tele. Rövidebbeket olcsóbban lehetett volna venni...
@laci_52: Személyes -igaz, nem napi szintű- tapasztalataim szerint a kiváltandó csuklós 31,32-es buszok sokszor heringesdobozokhoz voltak hasonlatosak, így tehát 1 villinger kivált 1-1 db csuklós buszt, mármint 1 db 31-est és 1 db 32-est. Mi értelme lett volna egy olyan villamos kocsinak, mely nem képes 2 teljes csuklósbusznyi utast egyszerre szállítani?
@laci_52: A két buszjárat, amikor láttam, szardínia jelleggel járt. Lakótelep, iskolák, hogy' lenne üres?
Ha erre járok mindenképpen utazom vele egy kört. A CAF villamosok nagyon ott vannak a szeren remélhetőleg ez lesz Bp-n is.
@KissGecihuszár: Régiek a személyes tapasztalatai. Sajnos az elmúlt 10 évben elég sokat tettek azért, hogy elvegyék az emberek kedvét a közösségi közlekedéstől. Messze nem voltak már olyan tömegek a 31/32-es buszokon. Sajnos! A 2-es villamos, olyan, mint érettségi ajándéknak matchboxot vagy Barbi Babát adni. Be volt ígérve már jó régóta, csak most sikerült.

Az, meg hogy mit vált ki a villamos nem egyértelmű. Az utasok járatritkításnak érzik, ha a 4-5 percenként közlekedő buszok helyett 8-10 percenként jön a villamos. És még lassabb is...
@Zotya: Remélhetőleg gyorsítanak a tuján, a lámpákat nagyon újra kéne programozni, és akkor simán lehetne gyorsabb.
@Adani: A 2,65-ös szélesség nagyon klassz (kár, hogy nálunk nem csak pár megállót kellene átalakítani hozzájuk), de azért a Combinóinkat nem cserélném el rájuk :)
@Hamster:

A Combinokat én se, de pl. az ICS-ket igen. A TeWéket is, bár az sem rossz masina, csak nem arra használja a BKV, amire való, magasperon nélkül kényelmetlen.

A lámpaprogramot meg remélhetőleg újrahangolják majd a vilikhez, sőt az igazi az lenne ha a villamost részesítené előnyben a program a nagyobb kereszteződéseknél, Szegednél már van ilyen rendszer pár kereszteződésben, ha a villámos odaér és pirosa van, akkor a lehető leghamarabb zöldet kap kb. úgy, hogy ha lejár a zöldidő akkor a villamos kapja a következő zöldet, akkor is ha eredetileg nem ő jönne.
@kamarawood: A Hungáriára is elfért volna. Csökkentené a port, a zajz és nem lenne kies pusztaság, mint a Balkánon.
@Hamster: Több okból is szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban. Egyrészt a szándékot nem igazán érezzük. Ennek oka, hogy a budapesti nagykörúti 4-6-os villamoshoz hangolt lámpák visszhangja miatt hatalmas a félelem attól, hogy itt is hasonló reakciókat vált ki. A másik, hogy tudjuk, hogy pont ott nem fog előnyben részesítés kiépülni, ahol arra a leginkább szükség lenne rá. Ez a közös szakasz, a Plaza-Nagyállomás között, a Petőfi téren a 4-es út és a Malomparknál a 33-as út kereszteződése. Az közös szakaszon azért nem, mert a projekt nem tartalmazza, utóbbiakban pedig azért, mert állami közút, és az út kezelője számára legkevésbé sem prioritás a városi közlekedés. A maradék néhány csomópontban talán 5-6 percet lehet csökkenteni a fordulóidőn, ami sajnos még mindig kevés, ahhoz, hogy gyorsabb legyen a busznál.
@Zotya: Hát azért ha majd kellően magas rangú politikus akarja, akkor szerintem az állami közútkezelő is akarni fogja...
civishir.hu/hajdu-bihari-hirek/ki-szabotalja-a-2-es-villamos-normalis-kozlekedeset/0226185503
Egyébként nekem az volt fura, hogy pl. a Sétakert utcánál a közút telizöldjénél az ugyanakkor érkező buszok szépen haladtak, a villamos meg pihent.
süti beállítások módosítása