Na, megvolt a vasutassztrájk, ezért csomóan hamarabb értek be a munkahelyükre mint egyébként - de azért gondolom még mindig elég embert megszivattak vele a mozdonyvezetők (jobban mondva az egyik szakszervezet, mert mint az az iménti link mögötti cikkből kiderül, nem minden mozdonyvezető tag, ráadásul nem minden mozdonyvezető ért egyet velük - szóval voltak vonatok, amelyek azért elindultak). Az önkormányzóságok is elkezdték verni az asztalt, mert hát ilyenkor az a dolguk: lesznek tiltakozások, felszólalnak, ünnepélyes hangulatban aláírnak, aztán hazamennek - autóval.
Pedig míg a jónépet szépen rátematizálták a pusztai vicinálisokra, nagyobb horderejű változások készülődnek, amire viszont senki se figyel:
"A valódi pazarlások megszüntetéséhez ugyanis nem tizenhat másodpercig kell dolgozni, mint a "tízszázalékos teljesítménycsökkenés" kimondásához, ráadásul konfliktusokkal jár, például a nagy hatalmú szakszervezetekkel. Hiszen nálunk a mozdonyvezetők nem hajlandók például jegyet adni az egykocsis motorvonaton, nem engedik bevezetni a feltételes megállót, hogy meg lehessen spórolni a kalauz bérét illetve a vonatok megállás utáni elindításának többletfogyasztását, hogy csak két olyan apró példát mondjunk, ami más országban működik. Ehelyett maradt a hasraütés és a 10 százalékos teljesítménycsökkenés, amit egyébként vonatkilométerben számolnak, magyarán a tervhivatalnak, akarom mondani a minisztériumnak egyre megy, hogy a szóló Bz nem döcög jövőre két utassal 100 kilométert, vagy a tizenvalahánykocsis vasárnapi gyorsvonat sok száz utasával nem megy ugyanennyit." / Erminavet - Az utasbarát menetrendnek annyi /
Pedig ha az ütemes menetrend kiterjesztésre az országra megakad, és a már bevezetettet is elrontják, akkor tényleg ellehetetlenül a vasút, és ez valóban káros lesz. És ami szomorú, hogy ez nem minden vasutasnak van ellenére:
"Sok vasutas eleve idegenkedett az ütemes menetrendtől. A végeken azért, mert többet kell dolgozni, a feszes munkarendben kevesebbet lehet kavarni, a vezetők azért, mert az ütemes menetrendet egy lelkes, fiatalokból, ráadásul sok kívülről jött szakemberből álló csapat erőltette keresztül a személyszállítást vezető, szintén autszájder Devecz Miklós vezetésével. Deveczet sikerült eltávolítani, a MÁV-ot, MÁV Startot most irányító igazi vasutasok már az úttörővasúton is tudták, milyen az igazi vasút, nehogy már kívülről mondják meg nekik, mi a jó. Ezért aztán nem álltak ellen a minisztérium voluntarista akaratának, legalábbis hatékonyan nem." / ugyanonnan /
Meg kéne mondani a szóban forgó vasutasoknak, hogy addig kímélik magukat a XXI. századi, szolgáltatói elvárásokhoz való felzárkózástól, míg szépen ki nem vágják maguk alól a fát. Lényegretörőbben fogalmazva: egy ennél is sz*rabb vasút kinek fog kelleni? És ha senkinek, akik ki fog fizetést adni nekik, és mire fel?
Ez megy most