Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A hárommilliárdos vasutasprémium országa

2007.12.14. 18:17 :: Hamster

Lassan el kell fogadnunk, hogy az ország politikai elitjének új neve van: Vasutas Dolgozók Szabad Szakszervezete. Egészen tegnapig ez csak abban merült ki, hogy ők akarnák kormányozni az országot, egészségügyi- és egyéb kérdésekben sztrájk útján való szavaztatással. Most viszont már a juttatásokat is kérik. Egyelőre még nem képviselői költségtérítés formájában, azaz nem maguknak, hanem a vasutasoknak úgy általában:

"Két és félhavi átlagbért kér 35 ezer MÁV-alkalmazottnak a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete – értesült az Index. A szakszervezet szerint a MÁV Cargo ZRt. privatizálására kiírt pályázat vártnál nagyobb sikerrel zárult, és mivel ez a VDSZSZ-nek is köszönhető, a dolgozóknak jár a pénz." / Index /

Ugye itt arról beszélünk, hogy az állam kivételesen (számomra is meglepő módon) nem áron alul adott el valamit, hanem áron felül. Ez a valami a magyar vasút egyetlen szelete volt, amit még nem sikerült tönkremagyarvasutaskodni, de persze azért még mindig igen messze volt a szupernyereséges nemzetgazdasági faktorságtól. Na, ebből a pluszbevételből (amire már előre azt mondták, hogy nem az államkincstárba megy, hanem ebből próbálják meg víz felett tartani az egyik utolsó szocialista óriásvállalatot, a magyar álomvasutakat, ami a vasút saját bevételein felül évente százmilliárdokba kerül az államnak, azaz mindannyiunknak) kérnek most maguknak.

Na nem csúnya módon, sztrájkkal fenyegetőzve, hanem udvariasan, észérvekkel:

"Nem kérés volt ez, hanem követelés – reagált Bárány Balázs, a VDSZSZ érdekvédelmi alelnöke arra az értesülésünkre, hogy a szakszervezet a MÁV és a MÁV Start dolgozóinak két és félhavi átlagbért fizettetne ki a MÁV Cargo sikeres privatizációja nyomán." / ugyanonnan /

Ja, az mindjárt más. Ha nem kérnek, hanem követelnek, az tényleg sokkal korrektebb. És meg is indokolják, hogy miért jár ez nekik:

"Az alelnök szerint ezért jár a pénz, valamint azért, mert a sikeres tranzakcióban a VDSZSZ is szerepet vállalt. Ezzel kapcsolatos kérdésünkre Bárány azt mondta, is azt támogatták, hogy a későbbi győztesnek adják el a Cargót, mert "hagyományosan jó kapcsolatot ápolnak" az ÖVB szakszervezetével. " / ugyanonnan, zavaros elgépeléssel együtt /

Igen, meg kell hajolnunk eme érvek előtt. Ugyan a jutalom/prémium/plusz pénz a világ nagy részén csak annak jár, aki a rendes munkáján túl is elvégzett valami hasznosat, a vasutasoknak viszont alanyi jogon. Amúgy hogy mennyi pénzről van szó?

"A MÁV-nál és a MÁV Startnál összesen nagyjából 35 ezren dolgoznak, a havi bérköltség alapján Bárány úgy számol, hogy a két és félhavi átlagkereset kifizetése nagyjából 3 milliárd forintos költséget jelent a vasúttársaságnak. Az Index viszont úgy számolt – mivel szociális és adómentes, béren kívüli juttatásokkal együtt a MÁV évi 134,5 milliárd forintot költ több mint 36 ezer munkavállalójának a fizetésére –, hogy ez az összeg 28 milliárd forint lenne." / ugyanonnan /

Visszatérve a bejegyzés elején írt párhuzamokra, az összegek nagyságának igen laza kezelése is eddig a politikai elitnek volt jellegzetes tulajdonsága. Úgyhogy lassan ideje elkezdeni a nevet az új államformához, mert az új politikai elittel általában az is jár. Az milyen, hogy Magyar Államvasúti Köztársaság? Végre mondhatnánk magunkra, hogy MÁK-unk van...

És miután ezt ilyen szépen megbeszéltük, most én is kérek két és félhavi átlagbért magamnak, mert a MÁV Cargo és a MÁV fenntartása, működtetése az én adómból is ment/megy, úgyhogy legalább annyi közöm van hozzá, mint a nem-Cargo-dolgozó vasutasoknak. Ráadásul van egy közös vonásunk: én se sokkal járultam hozzá egy jól működő, elviselhető színvonalú magyar vasút létrehozásához.

Igaz, nekem ez nem is dolgom.

21 komment

Címkék: kritika közlekedés máv vasút orkvadászok

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr9263860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az milyen, hogy Magyar Államvasúti Köztársaság? Végre mondhatnánk magunkra, hogy MÁK-unk van...
Nem udvarlás, de Új Péter is irgyelhetné ezt a megfogalmazást
A teljes igazsághoz ez is hozzátartozik:

"Bárány szerint többek között az adta az ötletet a levél megírásához, hogy a privatizációs eljárás kezdetén maga Kóka János javasolta még miniszterként azt, hogy az értékesítés során minden vasúti dolgozó vehessen 15 százaléknyi MÁV Cargo-részvényt. A 15 százalék azonban időközben 5 százalékra szűkült, és a nem Cargo-dolgozó MÁV-alkalmazottak kikerültek ebből a körből, ennek nyomán írta meg levelét a VDSZSZ."

(idézet ugyanabból a cikkből)
Látom, nem csak engem akasztott ki a dolog. Bár én nem fogalmaztam ilyen udvariasan:

local.blog.hu/2007/12/14/ket_es_felhavi_lofasz
Zonguldak: Vehessen, kedvező áron. Azaz vesz valamennyit, ami többet ér, mint amennyit ad érte, és ha jól dolgoznak, akkor még többet fog érni*. Ez azért nem ugyanaz, hogy "ide nekünk ennyi meg annyi milliárdot!"...

*Asszem a Microsoftos fickók világrengető vagyona is így indult - bár szerintem itt nem fogunk ilyet látni :)
(Jé, kicsit épp írogattam a szövegbe, aztán meg akartam volna "reklámoztatni" itt-ott, erre látom, hogy benne van az Index címoldali blogrolljában:)
ez egy szuper nap volt

korán reggel a tejeskávé mellé már csak ez hiányzott:
tiny.cc/lZkgE
(Volán privatizáció)

utána megláttam ezt... esküszöm elképesztő demagógia a 123. hatványoz, arcátlanság 120-as betűmérettel


csak azt nem látják be a Gaskóék hogy úgy en bloc a szakszervezetiséget járatják le; plusz még egy lapáttal tesznek a máv utálatára


egyébként a 134.5 milliárd / 36 ezer = 3,76 millió/év =

311 ezer/hó bérköltség per mávos dolgozó (bruttó+járulékok)

vagyis egy 8-általánost végzett takarító, egy érettségis kaller vagy egy középiskolát végzett mozdonyvezető nagyjából kétszer annyiba kerül nekünk már most is, mint a gyerekeinket tanító tanár és kb. háromszor annyiba mint a nagyanyánakt gondozó minimálbéres ápoló


faszagyerekek ezek, csak azt nem látják hogy saját maguk alatt vágják a fát
még mindig nem vagyok teljesen meggyőzve arról, hogy a mávot privatizálni jó dolog volna, de az tuti, hogy ezt az aspektust csak a profitmotivált főnök oldhatja meg....
Mondjuk a dolgozói részvény tényleg sokkal szebb volna. Elvileg kiváló teljesítményfokozó eszköz, de nem tudom, hogy a gyakorlatban működik-e valahol ebben az országban. A csak úgy, a semmiért osztogatott közpénzek engem is zavarnak.
a vasutat akkor talaltak ki, amikor a technologia nagyon draga volt, es az emberi munka nagyon olcso.
jelenleg a tech. nagyon olcso es az emberi munka rendkivul draga.
a szakszervezetek meg mindent megtesznek azert, hogy tonkretegyek az amugy is rossz helyzetben levo vasutat.
minden egyes csaladnak 40000 Ft-jaba kerul evente, hogy ezek a faszfejek jatszadoznak.
fel kellene veluk torolni a padlot, mint Teacher angliaban a vasas szakszervezetekkel.
Én is kérek a MÁV Cargóból, adófizető vagyok, az enyém is az állami cég. Két és félhavi fizum, az mennyi is?
gramercy: csalsz: a vasutasok átlagát az egészségügy átlagával kell összevetned, amiben benne vannak a kórházigazgatók, meg egyetemi professzorok a klinkákon meg mindenki. ide a rozsdás bökőt, hogy ott se jön ki alacsonyabb szám. 300 ezer forint bérköltség, az 200 ezer bruttó, ettől nagyon sokan jelentősen el vannak maradva (a kallerek sem keresnek 200 bruttót), de a KSH átlag nagyjából az egész költségvetési szektorra ennyi (elszaladtam megnézni: 2007 júl-szept átlag költségvetési bruttó: 191065Ft).
egyebekben egyetértek a posttal, ennél nagyobb arcátlanságot már rég láttam.
"a dolgozóknak jár a pénz"
azt hiszem ez a poszt kulcsa.
1. válasz:
-A dolgozónak szája jár.
2. válasz:
-Járni jár, fijam, csak nem jut! (Nagybandó)
A legnagyobb magyar távközlési cégnél 2003-ban 250 000 Ft körül volt az átlagkereset. Azóta bizonyosan nőtt. Igaz, akkor már nyereségesen működött egy ideje (az más kérdés, hogy a német anyacég problémákkal küszködött). Részvényeket vehettünk kedvezménnyel, de ezzel a lehetőséggel csak eladott vállalatrész dolgozói élhettek. Már akkor is volt olyan üzemrész, amely szerves részét képezte a folyamatoknak, de jogilag nem tartozott az anyavállalathoz. Az ott dolgozok kimaradtak a kedvezményből.
Nevetséges az egész... ezeknek elment az esze. Vagy komolyan gondolják tényleg? Siralmas.
Ok.Kapják meg.Aztán azonnal vonják meg a veszteségek miatt -rájuk 1főre jutó megtérítést is-tíz évre visszamenőleg és az idén fizetést sem fognak kapni.
A szakszervezeti vezetők száját letépni..Homár mintára
zonguldak: egy MÁV típusú vállalatnál hogyan lehetne a dolgozói részvény sikeres teljesítményfokozó eszköz, amikor 90%-uk azt sem tudja, mi az a részvény!
Nem is értik, mi az az egészségügyi reform, csak azért sztrájkolnak, mert a sztrájk idejére több pénzt kapnak a szakszervezettől, mint a fizetésük lenne.
ja hát persze, ők nem dolgoznak, ezért jár a prémium. mi lenne ha dolgoznának?
most mondjam azt, h kínában mágnesvasút jár, itt meg a normál se? talán el kéne gondolkozniuk egy kicsit.
egy valamit nem bírok felfogni/megemészteni: van itt két dolog, a sztrájk, ami arra jó, hogy a munkahelyi körülményeidet javitsad (fizetés, munkavédelem stb), annyi az ötlet, hogy egyszerre senki nem dolgozik, megmutatják, hogy milyen értékes munkát végeznek a társadalomnak, érezhető a hiányuk. Rendben van. Van a tüntetés: ez egy csapatos felvonulás ami akkor jön létre, ha valami nem tetszik több embernek (általában a politikában) Ennek az a forgató könyve, hogy az ember hazamegy a munkából, fogja a kis sípját, dobját, kimegy valahova és ott óbégat pár órát, hazamegy, alszik, bemegy dolgozni.
Na de kérem szépen! Ez itt mi? Nem tetszik valami a politikában és nem dolgozunk? Eddig ez a politikusok privilégiuma volt :) Úgy kéne kirúgni 100ával a nem dolgozókat, hogy a lábuk se érje a földet! És nem azért mert nem dolgoznak, vagy mert sztrájkolnak, hanem azért mert nem azt mondják, hogy "adjatok még pénzt", meg "szakadt a munka ruhám adjatok újat" hanem, mert a tüntetést (mert ez az) munka helyett csinálják.
"egy MÁV típusú vállalatnál hogyan lehetne a dolgozói részvény sikeres teljesítményfokozó eszköz, amikor 90%-uk azt sem tudja, mi az a részvény!"
Egy közszolgáltatást végző cégnél, amilyen a MÁV is, nem tudok elképzelni valódi részvényeket. De itt eredetileg a MÁV-Cargo részvényekről volt szó, amelyek akár még érhetnek is valamit.
Az viszont valószínűleg igaz, hogy sokan nem tudják, mi az a részvény. De persze nem csak vasutasok, hanem szerintem legalább a fél ország (rosszabb pillanataimban én is mondok 90%-ot) nem tudja. Meg persze sok minden mást se tud, amihez több ész kellene, mint egy bulvárlap elolvasásához, de mindez talán már nem ide tartozik.
Hiába kapnának (kaptunk) dolgozói részvényt, akkor is csak kisrészvényesek lesznek (az egész 5-15 százaléka). A közgyűlés több ezer részvényes esetén nem úgy néz ki, hogy bármit is megtárgyalnak ennyi emberrel egy csarnokban. Persze lenne egy, néhány lapból álló értesítő évente egyszer, és lehetne képviselőjük itt-ott. De ettől még nem dolgoznának jobban.
250k ingyé'

én is szeretnék 250 rugót egy évben PLUSZBAN a 6 %-os béremelés mellet CSAK mert megjelentem a munkahelyemen

index.hu/gazdasag/magyar/mav071229/
süti beállítások módosítása