Most vettem észre, hogy már majd' két hónapja nem csináltam villamosos weboldalt. Mondjuk ez nagyrészt nem döntés kérdése volt, de úgy érzem, hogy ez valóban hosszú idő. Nem venném a szívemre, ha egyeseknek elvonási tünetei lennének :) úgyhogy itt van egy rövid villanás Bécsből:
Koraőszi anzix Bécsből
2008.11.09. 23:21 :: Hamster
12 komment
Címkék: közlekedés bécs város képek tömegközlekedés villamos hampage
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Merthogy néhány nyugateurópai haverommal voltam tíz napja Pesten egy rövid látogatáson, és ök mindíg csodálkoztak, amikor egy megállóban állva arra a kérdésükre, hogy melyik jármüvel megyünk akkor most pontosan, mindig azt válaszoltam, hogy a következövel, tehát ezzel itt ami éppen jön. Meglepödés oka 1: a következövel. Ok 2: ezzel, ami éppen jön.
+ követés
- hálózat
(Egy braunschweigi kiherélt hálózathoz képest az elsö benyomásra Bp. fonódik mint a gordiuszi a megoldás elött...)
Más: azok a bunkerek engem mindig nagyon lehangolnak, nem tudom, hogy ti hogy vagytok ezzel. Én ezt láttam az utóbbi idöben többször: www.lostplaces.de/cms/content/view/62/33/ (kicsit lescrollozni)
Üdv
hát az, hogy álltunk a Blahán a villamosmegállóban, vagy a Dísz Téren a buszra várva, és csak egy járat/irány volt (4/6 Skála/Móricz Zsiga szitut most mellözöm, mer nem arra mentünk), de az gyakran. Nekem az a beidegzödésem, hogy ha Bp. más országban lenne, akkor pl. a Népszínház utcai villamosok a Blahától végigmennének a Körúton, és valahol a Margit Híd Budai Híföje körül fordulnának (vagy a Rákóczin és a Március 15.-e Terén...).
De lehet, hogy ez így jobb, tekintve a gyakori követést. Hamsternek igaza van, és ezen voltak a haverjaim is meglepödve. Nem szórakozunk a menetrenddel, beállsz a megállóba, és nemsokára jön a jármü (túristás mozgáskörzeten). Már túl régóta élek Nyugat-Európában, hozzászoktam ahhoz, hogy a belvárosokban egy megállóban azért fordul meg sok busz/tuja, mert fonódnak a vonalak, és nem azért, mert 3-5 perces a követés.
Ja, és Braunschweigban azt csinálják a villamossal mint a Deutsche Bahn menegjerei a nemtetszö vonatokkal: elcseszik a menetrendet és egy év után kimutatják, hogy jelentösen csökken az igény arra a vonalra... és ráadásul a régebbi, helyi tuják bün rondák! (www.railfaneurope.net/pix/de/trams/Braunschweig/81-84/pix.html)
A 27-esen régen Ik260-as volt, ez most mér ilyen miniatür heringkonzerv? És egy október végi szerda délutánon olyan utaslemaradás volt a Szentháromság és a Dísz Téren, mint a huzat. Nem lehetne oda is nagyobb buszt küldeni? Tudom, hogy régi házak, stb., de nem kell annak a busznak ezerrel mennie.
Mondjuk ezek a kisbuszok tényleg tragikusak. És még ritkán is járatják őket: a hétvégi, ünnepnai követés az körülbelül az, ami este tízkor okés lenne, vagy hajnali ötkor, de semmikor máskor.
Tehát béna az út? Azt kéne akkor megcsinálni, erre nincs vmi pénz Brüsszelböl? Szívesen fizetném ezért itt a jövedelemadót...
A Várban vasbetonlapot (tölem kiskockás festéssel...) a középkori pincék/labirintus fölé, a Gellérthegyen meg egyszerüen kátyútlan utcákat kreálni. A Ménesi utat is megpiszkálták, akkor a Somlói/Kelenhegyi környékét is meglehet, hogy megint elférjen egy nagyobb busz. Mert ezek a kisbuszok, amellett, hogy nem fér be alig egy pár ember, elképesztöen rozogák, én attól féltem, hogy a rászkódástól (út+saját hajtásrendszer) ott helyben szétesnek...
Voltunk a Gellérthegyen is és a Várban is, bocs, megint túl gyorsan ugrottam.
Az M5-ről én speciel nem álmodnék. Van bőven kihasználatlan lehetőség a felszíni hálózat bővítésében, nem kell ahhoz méregdrága alagutakat furkálni.
Én a Batthyány tértől tovább vinném a szentendrei HÉV-et, majd a Duna alatt (vagy felett) átvinném a pesti oldalra, és összekötném a ráckevei vonallal. Pesterzsébet feltárását meg szerintem a 3-as villamos továbbvitelével, majd a Csepel-szigetre átvezetésével tartanám célszerűnek. (Budafokra is tovább mehetne onnan, mert arrafelé nagyon jól jönne egy dunai átkelő.)
Ez megy most