Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (959) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (330) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (57) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (148) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (945) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Koraőszi anzix Bécsből

2008.11.09. 23:21 :: Hamster

Most vettem észre, hogy már majd' két hónapja nem csináltam villamosos weboldalt. Mondjuk ez nagyrészt nem döntés kérdése volt, de úgy érzem, hogy ez valóban hosszú idő. Nem venném a szívemre, ha egyeseknek elvonási tünetei lennének :) úgyhogy itt van egy rövid villanás Bécsből:

 
 
Bécs: Ring-átszervezés előtt, nosztalgikus hangulatban

12 komment

Címkék: közlekedés bécs város képek tömegközlekedés villamos hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr28759580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hát igen, lassan tényleg hiányoznak a villamosos újdonságok... erre itt van (látatlanban) egy rakat kép egy hálózatból.
Merthogy néhány nyugateurópai haverommal voltam tíz napja Pesten egy rövid látogatáson, és ök mindíg csodálkoztak, amikor egy megállóban állva arra a kérdésükre, hogy melyik jármüvel megyünk akkor most pontosan, mindig azt válaszoltam, hogy a következövel, tehát ezzel itt ami éppen jön. Meglepödés oka 1: a következövel. Ok 2: ezzel, ami éppen jön.
+ követés
- hálózat

(Egy braunschweigi kiherélt hálózathoz képest az elsö benyomásra Bp. fonódik mint a gordiuszi a megoldás elött...)

Más: azok a bunkerek engem mindig nagyon lehangolnak, nem tudom, hogy ti hogy vagytok ezzel. Én ezt láttam az utóbbi idöben többször: www.lostplaces.de/cms/content/view/62/33/ (kicsit lescrollozni)

Üdv
Kutya legyek, ha értem, amit írtál. Min is voltak meglepődve a haverok?
nyelv-ész: Gondolom arra utal, hogy a nyugati világ számos részén a tíz perces követés a normális, de ha adott esetben egy megállót éppen több viszonylat is érint, lehet, hogy az éppen jövő másfele megy, mint a következő. De Braunschweigban még sose jártam, az is igaz :) De mondjuk Hannover tömegközlekedése nekem nagy csalódás volt, és csúcsidőn kívül Kölben is várhatsz jó hosszú időket. Az olyasmi meg, mint a BArtók Béla út a reggeli vagy esti csúcsban, tényleg ritkaságszámba megy. Az más kérdés, hogy mi közlekedésbarátok szeretünk a hasonló, vagy még látványosabb ritkaságokról weboldalakat csinálni, és úgy lelkesedni érte, mintha az lenne a default mindenütt másutt :D
Öööh,

hát az, hogy álltunk a Blahán a villamosmegállóban, vagy a Dísz Téren a buszra várva, és csak egy járat/irány volt (4/6 Skála/Móricz Zsiga szitut most mellözöm, mer nem arra mentünk), de az gyakran. Nekem az a beidegzödésem, hogy ha Bp. más országban lenne, akkor pl. a Népszínház utcai villamosok a Blahától végigmennének a Körúton, és valahol a Margit Híd Budai Híföje körül fordulnának (vagy a Rákóczin és a Március 15.-e Terén...).
De lehet, hogy ez így jobb, tekintve a gyakori követést. Hamsternek igaza van, és ezen voltak a haverjaim is meglepödve. Nem szórakozunk a menetrenddel, beállsz a megállóba, és nemsokára jön a jármü (túristás mozgáskörzeten). Már túl régóta élek Nyugat-Európában, hozzászoktam ahhoz, hogy a belvárosokban egy megállóban azért fordul meg sok busz/tuja, mert fonódnak a vonalak, és nem azért, mert 3-5 perces a követés.

Ja, és Braunschweigban azt csinálják a villamossal mint a Deutsche Bahn menegjerei a nemtetszö vonatokkal: elcseszik a menetrendet és egy év után kimutatják, hogy jelentösen csökken az igény arra a vonalra... és ráadásul a régebbi, helyi tuják bün rondák! (www.railfaneurope.net/pix/de/trams/Braunschweig/81-84/pix.html)
Ja igen, juteszembe, hadd offoljak egy kicsit...
A 27-esen régen Ik260-as volt, ez most mér ilyen miniatür heringkonzerv? És egy október végi szerda délutánon olyan utaslemaradás volt a Szentháromság és a Dísz Téren, mint a huzat. Nem lehetne oda is nagyobb buszt küldeni? Tudom, hogy régi házak, stb., de nem kell annak a busznak ezerrel mennie.
lrichard : Volt olyan fordulós is, de azért legyünk igazságosak: a bécsi Ring villamosforgalma legalább egy nagyságrenddel kisebb, mint a pesti Nagykörúté. Van valahol egy rakat újságom az 1910-as évekből, amikor voltak fonódó viszonylatok, nem volt viszont szabad átszállás a jegyekkel, és mérgelődött az, aki Erzsébetre ment volna a Blahától :) Közelebbi múltból többen mesélték, hogy a 18-as feltartotta a 6-ost a Török utcai kanayrban, szóval nem olyan egyszerű az. Majd ha egyszer lesz M5 (kétszáz év múlva?), akkor tehermentesítődik a Nagykörút, és akkor majd vissza _kell_ hozni ott is a fonódó viszonylatokat.
lrichard : A 27-es a Gellérthegyre megy, nem a Várba, bár az új Paraméterkönyv óta nem néztem :) Amúgy meg a padló nem bírja a nagyobb buszt, a házakat ez csak annyiban érinti, hogy azok is beledőlnének a beszakadt busz által csinált gödörbe :(

Mondjuk ezek a kisbuszok tényleg tragikusak. És még ritkán is járatják őket: a hétvégi, ünnepnai követés az körülbelül az, ami este tízkor okés lenne, vagy hajnali ötkor, de semmikor máskor.
Hamster: [i]> Amúgy meg a padló nem bírja a nagyobb buszt[/i]
Tehát béna az út? Azt kéne akkor megcsinálni, erre nincs vmi pénz Brüsszelböl? Szívesen fizetném ezért itt a jövedelemadót...
A Várban vasbetonlapot (tölem kiskockás festéssel...) a középkori pincék/labirintus fölé, a Gellérthegyen meg egyszerüen kátyútlan utcákat kreálni. A Ménesi utat is megpiszkálták, akkor a Somlói/Kelenhegyi környékét is meglehet, hogy megint elférjen egy nagyobb busz. Mert ezek a kisbuszok, amellett, hogy nem fér be alig egy pár ember, elképesztöen rozogák, én attól féltem, hogy a rászkódástól (út+saját hajtásrendszer) ott helyben szétesnek...
Voltunk a Gellérthegyen is és a Várban is, bocs, megint túl gyorsan ugrottam.
> Majd ha egyszer lesz M5 [..], akkor tehermentesítődik a Nagykörút,
Ez komoly?
Nem hinném, hogy a budavári pincék megóvása végett betonlapokat kellene bárhova is tenni, főleg nem azért, hogy nagyobb busz mehessen. Pont jók oda a kisbuszok, csak gyakrabban kéne járniuk.

Az M5-ről én speciel nem álmodnék. Van bőven kihasználatlan lehetőség a felszíni hálózat bővítésében, nem kell ahhoz méregdrága alagutakat furkálni.
M5: Az M5 lenne a kevés értelmes alagútfúrási projekt egyike, alaposan ellentétben az M4-gyel. És nem csak magában lenne jó, hanem egy sor egyéb projektet is megkönnyítene, ad absurdum szükségtelenné tenne. Pont a felszíni közlekedésen segítene nem is kicsit, tehermentesítve a Nagykörutat, nem félúton végetérő gyorsvasutat adna Óbudának, átmérős közlekedést hozna létre egyel magasabb (nem fizikailag:) szinten, mint a felszíni közlekedés. És persze agglomerációs átmérősségről beszélünk, mint a Müncheni S-Bahn Stammstrecke esetében (csepeli HÉV/ráckevei HÉV-belváros-Erzsébetváros fel nem tárt részei-Margitsziget-Óbuda-szentendrei HÉV-csatlakozás esztergomi vasúthoz jelleggel, tehát szigorúan NEM úgy építve, mint az eddigi metróink, pláne nem úgy, mint az M4).
Egyetértünk abban, hogy agglomerációs járatok összekötése sokkal nagyobb hasznonnal jár, mint belvárosi pályaudvarok metróval összekötögetése. Ez viszont történhet a felszínen is, és arról főleg nem vagyok meggyőződve, hogy a margitszigeti vonalvezetés célszerű.

Én a Batthyány tértől tovább vinném a szentendrei HÉV-et, majd a Duna alatt (vagy felett) átvinném a pesti oldalra, és összekötném a ráckevei vonallal. Pesterzsébet feltárását meg szerintem a 3-as villamos továbbvitelével, majd a Csepel-szigetre átvezetésével tartanám célszerűnek. (Budafokra is tovább mehetne onnan, mert arrafelé nagyon jól jönne egy dunai átkelő.)
süti beállítások módosítása