Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Explicit lyrics: Budai Sz*rszínpad

2009.04.22. 21:19 :: Hamster

Olvasom az Indexen, hogy az amúgy is lerobbanni hagyott (mert nem "lerobbant": hanem engedték lerobbanni - csak szándék kérdése, hogy valaki valamire vigyáz, valahova életet visz, vagy elegánsan másfele nézve észre sem veszi, mi van ott) Feneketlen-tó melletti Budai Parkszínpad hogy fest a Szép Új Világban:

"A széksorokat teljesen szétszerelték, az ülések kétoldalt egymásra halmozták, az egykor 2200 férőhelyes nézőteret felveri a gaz, mármint azt a részét, amit nem borít szemét. A zenekari árkot bűzös, poshadt víz tölti meg, benne különféle hulladékok áznak, kerekesszéktől kezdve a deszkadarabokon át az autókarosszéria-elemekig. A pénztárépület helyiségeiben szemlátomást hajléktalanok élnek, napi tevékenységeikről a szerteszét hagyott tárgyak - lábasok, magnókazetták, élelmiszermaradékok - árulkodnak." / Index /

Hogy miért létezik az, hogy a kisebbfajta városi csodaként létező tó+park melletti hangulatos helyszín (mellesleg a városrész önkormányzatától légvonalban mindössze 2-300 méterre) ilyen lehet? A szokásos:

"Kívülről szemlélve patthelyzetnek tűnik: a park tulajdonjogát a főváros, illetve a főépítész nem adja át a kerületnek, mert csak kulturális célra, vagy közpark kialakítására lehetne a területet felhasználni, a kerület pedig szállodát, vagy más jövedelmezőbb létesítményt építtetne a helyére. A jelek szerint viszont pénze és szándéka továbbra sincs a fővárosnak a helyzet rendezésére." / ugyanonnan, ahonnan az előbbi idézet /

Annyira mérhetetlenül elegem van abból, hogy ebben a városban amiből/ahová nem lehet azonnal szállodát vagy lakóparkot csinálni/felhúzni, az egy egészen konkrétan szarszagú csövestanya lesz! Az egész kaki-tortát körbe lehet rakni a nem épülő négyes metró gödreivel, amit legalább nem is tudunk, miből fogunk majd kifizetni, illetve pár apróbb fejlődési lehetőséggel, amit azonnal elgáncsol az első útba eső kiskirály, és megkapjuk azt, amivé Budapest lett az elmúlt húsz évben.

Mert némileg kopott volt ez a város gyerekkoromban, de a gyerekek rohangászhattak akár négykézláb is, mert nem kellett attól félni, hogy fekáliába vagy használt injekciós tűbe lépnek. A Budai Parkszínpad kapcsán ezt azért tudom, mert harminc éve óvodásként gyakran játszottunk előtte. Örök emlékem, hogy ipiapacsozunk, vagy eljátsszuk, hogy most majd hú-de-nagyon felmászunk az aszfalt közepén álló valamelyik lámpaoszlopra (de nem merünk), nézzük a közeli tűzoltólaktanyából bevetésre induló piros autókat, vagy (már '80-ban) figyeljük a 61-es villamosvonalon megjelenő vadiúj Tátra villamosokat.

Mást se hallok évek óta, csak hogy Budapestet turisztikai, sport- és konferenciaközponttá fogják tenni, ehhez képest a fő turisztikai látványosság nagy része romtemetőként telepszik a városra, a lágymányosi Tüske-csarnok évtizede áll félkészen, konferenciát meg maximum a dolgok meg nem becsüléséről tudnánk tartani. Közben a kerületek és a főönkormányzóság egymásra mutogat, és a jelek szerint egyikük se érzi magára nézve is cikinek a helyzetet. Mert a tánchoz kettő kell, és itt gyakorlatilag egymást segítik abban, hogy egyiküknek se kelljen semmivel igazából foglalkozni. Nekik jó ez az állapot. Pártközi megegyezéssel, mert hát minden nagy párt képviselteti magát a kerületekben és a közgyűlésben is, de tiltakozás csak akkor van, ha a másik oldalt lehet ekézni. Az, hogy nem történik semmi, az utána már nem számít, hisz a következő hétre majd jut más interpellálni való. Csak sajnos a rothadás és a leépülés a napirend lezárása után sem hagyja abba tevékenységét.

Minek annak valami, aki nem kezd semmit vele?

Talán be kéne vezetni a "konstruktív elbirtoklás" intézményét: ha valamivel a köztulajdonos nem kezd semmit évekig, akkor azt oda kell adni az első civil csapatnak, aki fel tud mutatni valami célt, és fel is tudja amögé sorakoztatni az üzemeltetéshez/fenntartáshoz szükséges javakat (akár pályázatok formájában, de lehet szponzor is). Tudom, ez akár a korrupció melegágya lehetne "falból civil" egyesületek formájában, de ami most van, sokak szerint az is az - pluszban viszont undorító is.

Egyrészt Budapest tele van üres épületekkel, nem használt létesítményekkel és lerobbant területekkel. Másrészt van egy csomó próbahely nélküli zenekar, színjátszó egylet, sportegyesület, műterem nélküli művész, kiállítási terület nélkül múzeum, modellező csoport. A helyeket oda kell adni tartós használatra azoknak, akik tudnák azt valamire használni. És hogy mi tartaná vissza a jelentkezőket a felelőtlenségtől, a kvázi ingatlanhasználati spekulációtól? Hogy ha nem bírnak élni a lehetőséggel, akkor tőlük is elvehetik (visszavehetik) az ingatlant/területet.

Össze kéne kötni a hasznosat a hasznossal. Ha a köztulajdon kezelője nem tud valamivel mit kezdeni, adja oda ténylegesen a "köznek". Hátha az is jól működne, mint mondjuk a kemencei kisvasút.

9 komment

Címkék: budapest kritika város morgás igénytelenség xi.ker feneketlen tó ótvaros csodák budai parkszínpad

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr871080853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

40évvel ezelőtt a feneketlen-tónál tettem meg első lépéseimet...
jogos, csak aktatologatás történik.
Vagy a Fővárosi, vagy a kerületi önkormányzatot/kat meg kellene szüntetni. Aminek két gazdája van, annak egy sincs.

Ez a történet is ezt bizonyítja... :-(
Én kicsit több, mint 40 éve tricikliztem a tó körül. Később bicikli. Park étteremben vasárnapi ebédek. Parkszínpadon koncertek, színházi előadások.

Hampster: a 60-as években még UV villamosok jártak ott, aztán a GanzICs-k, aztán a Tátrák. Régi szép idők!
@cyan cyca: Na de a tó másik oldalán még két éve is UV-k jártak :)

A Park-ban nagyon kiskoromból rémlik valami családi ebéd, amikor úgy esett az eső, hogy a szabadteret fedő ponyvatető megtelt vízzel, lekonyult. Nagyon tetszett, ahogy a személyzet partvissal nyotma felfelé a ponyvát, hogy a víz nagy zubogással távozzon róla.

Tényleg, hova tűntek a városból azok a jó kis kurblival kitekerhető ponyvatetők, amik még gyerekkoromban is majd minden üzlet, cukrászda, étterem, miegymás előtt ott voltak? Miért jobbak a kerek napernyők, amik alól a szögletes asztal egy része többnyire kilóg? :)
@Hamster: na, igen... minket még különvillamossal (!) vittek ide-oda rendezvénnyel a suliból (Köböl). Jött a Moszkva felől, megállt a Késmárki utcánál, felszálltunk, ment tovább a Körtér irányába, lekanyarodott (!) a Bartók Béla útra a Gellért tér felé, kivitt minket a BNV-hez. Na ilyen mikor lesz megint?????
@Rocko-: Á, ez nem kampány, csak eddig szarelhordási és életveszélymentesítési tilalom volt a területre :-/
süti beállítások módosítása