Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Ferdinand Ferrarghini presents... :D

2010.02.09. 21:13 :: Hamster

Heh, besz*rás, miket rajzoltam 19-20 évvel ezelőtt: autókat! Igaz, egy Audi-szappant már láttunk korábban, de úgy látszik, akkoriban tényleg csak repülőgépeket és autókat skiccelgettem... Igaz, a villamosokon és vonatokon ekkor már régesrég túlvoltam: azokat 4-5-6 éves korom környékén rajzoltam leginkább (az egyik rajzon, ami talán megvan valahol anyuéknál, a MÁV-ot MÁW-nak írtam, mert még nem ismertem a betűket); az élet periodikus ismétlődése miatt érthető, hogy 15 évesen visszajöttek az autók, amiket 3-4 évesen nem rajzoltam, csak szerettem (nagyi mindig mesélte, hogy ahogy gyalogoltunk az utcán, mindegyik autóról megmondtam, hogy micsoda - kivéve a Peugeot-t, mert azt nem tudtam kimondani:). Naszóval, ez itten a "Varga Firecracker", 1990 decemberéből:

Úgy sejtem, hogy a tetejét és a fenekét valamelyik Porsche 911-ről vettem, az orra meg talán Ferrari 308... Mindenesetre annyira belefeledkeztem, hogy még a belsejét is megrajzoltam :)

(Remélem legalább Rocko örül a tematikának egy kicsit;)

23 komment

Címkék: énblog autók rajz

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr121743964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egyértelműen francia autós karakter. Mondjuk a farmotor jelent némi fejtörést, de a 80'-as évek technikai színvonalán ez nem okozhat gondot. ;-)
Az orra sztem Mercedes, vagy Matra talbot nem?

---------------------------
Van egy jó barátom, aki állandóan autókat tervezett. egyszer megmutatta a terveit egy szakembernek. Azt a kritikát kapta, h szép, szép, de sportkocsit bárki tud rajzolni.
Tervezz inkább jó egyterűt!

ez persze a 90'-es évek közepén volt. Akkor azok a trendek mentek.
@Walter Melone: Ja, egy kicsi Alpine-t mintha én is látnék benne, most hogy mondod. Az orra oldalról tiszta Ferrari 308, és az a rácsos csík középen is, csak az előrehúzott szélvédő miatt nem érvényesül.

"Tervezz inkább jó egyterűt!"
Nem kell, mert már van: hampage.hu/kozlekedes/fradi/7038csarnokban.jpg
Sőt, SUV-ként is létezik:
www.hampage.hu/kozlekedes/ho0302/02040138.jpg
teljesen, ezzel simán indulhatnál a '70-es, '80-as évek koncepcióautói közt:
autofilia.blog.hu/2008/11/05/au_a_szemembe_ment_egy_szalka
Irigykedem, az én rajzkészségem megragadt óvoda középső csoportnál (ott is az alsó harmadban).. Szép munka, nekem az alakja, főleg felülről a Turbo rágókból ismert Vector sportautóra hasonlít, meg egy picit Bugatti EB 100 vagy 112. És 80-s évek Ferrarijai, egyértelműen..:)
@Flankerr: "az én rajzkészségem megragadt óvoda középső csoportnál"
Az enyém is, csak ez nem akadályoz meg semmiben ;)

"a Turbo rágókból ismert Vector sportautóra ... Bugatti EB 100 vagy 112"
Ezekről azt se tudom, mik lehetnek,a Bugattiknak majd utána is guglizok alkalmasint...
@Rocko-: Na, itt megtaláltam ezt a turbórágós cuccot is. Jól néz ki, tetszik :)
@Flankerr: No, szerintem eléggé cutting edge voltam 1990-ben a HB-s ceruzámmal és a Koh-I-Noor radírommal :))
@Hamster: Ezért írtam hogy irigykedem..:) a fejemben sokféle dolgok képe volt mindig, elég élénk a fantáziám.. Ám lerajzolni sose tudtam semmit, se azt ami előttem volt, se azt ami a fejemben. Szegény rajztanárom felsőben, aki föcitanárom is volt, állandóan szörnyülködött, hogy én, aki minden reál és humán tárgyból ötös voltam, hogy rajzolhatok/festhetek ilyen pocsékul..:)
@Flankerr: Elmondom, hogyan kell csinálni:
1. csakazértis leülsz egy papírlap elé ceruzával, opcionálisan radírral
2. rajzolsz
3. ha tetszik, örülsz, és a további öröm kedvéért rajzolsz még
4. ha nem tetszik, addig rajzolsz, amíg tetszeni nem kezd az eredmény
5. opcionálisan felrakod egy blogba, és örülsz, ha mások csak mérsékelten nevetnek ki :D
@Hamster: A 2. pontnál jönnek a problémák...:) (az hogy nincs blogom, már nem is játszik..:)
Én inkább örülök, hogy nem nagyon maradtak fel "rajzaim", mert tényleg borzalmasak. Az agyam látja, tudja mit akarok rajzolni, de a kezem nem tud ennek megfelelni. Ha pedig volt szabadidőm, unatkoztam meg ilyesmi (nem olvastam, játszottam, stb.), akkor jött az, hogy MIT rajzoljak? Hiába volt rengeteg egészséges érdeklődési köröm az autóktól sok mindenig, nem jött az ihlet..:)
Na de nem akarom szétoffolni azzal a bejegyzést, hogy milyen béna kezű és unkreatív ember vagyok..:) A lényeg hogy tetszenek a rajzaid és kész..:)
@Flankerr: "Az agyam látja, tudja mit akarok rajzolni, de a kezem nem tud ennek megfelelni."
Pontosan így vagyok ezzel én is - ha ki tudnám a papírra egy az egyben vetíteni, ami az agyamban megjelenik, valószínűleg ebből élhetnék. Amúgy azért rajzolásnál szerencsére kicsit közebb állok a végeredménnyel az elképzelthez, mert például éneklésnél sokkal durvább a különsbég :)
@Flankerr:

Pedig egyszerű ez. Képzelj el valamit, majd képzeld oda a papírra és rajzold körbe.

ennyi.

Először kezdd valami egyszerűvel, majd jöhetnek lépésről lépésre egyre összetettebb formák.
-----------------------------------
@Hamster:

Azzal a Suv-val szívesen mennék egy kört! :-)
hohó, nagyszerű darab. az eleje felülről elsőre MB C111, vagy ferrari, a hátulja télleg 911 :) (és felülről látványosan aránytalanul vastag a far...) oldalnézetre meg az alulfejlett franszia ipart idézi.
hanem az a kormánydizájn, az fábriért kiált :) kicsit olyan mint a fakormány a taxi merciben, vagy talán még annál is nagyobb gáz :)
összességében hatalmas bravó, a nagy népi kína autódizájnja máig nem tart ott, ahol te a gimiben.
@Radio Free Aberrania: Nem tudom eldönteni, hogy te most beszoltál nekem, vagy nem szóltál be nekem ;)

A kormány az csak egy rajz, nem tudom, miért raktam oda, asszem csak logónak. A vastag far az valami filozófiai döntés volt, hogy az egész hátsó rész egyetlen nagy spoilerként működjön, a kis szárny a végén meg wingletként ;)
@Rocko-: Köszi a linket, meg is találtam, mire emlékeztem így 20 év távlatából:
www.turboragokepek.extra.hu/eredeti/turbo_eredeti_110.html
Felülről simán kiadja..:) És ez dicséret, nem plágiumvád..:)
@Flankerr: persze, kiadja, de jól mondja: @Walter Melone: "Azt a kritikát kapta, h szép, szép, de sportkocsit bárki tud rajzolni. Tervezz inkább jó egyterűt!"
persze ez nem tervezés volt, hanem öncélű _művészet_, nincs ezzel gond. én még mindig tartom amit mondtam: @Rocko-: vállalható lenni az akkori koncepcióautók közt.
Szerintem sem hanyagolható el a Citroen XM-hatás... (a hátsó nyomtáv miatt kissé Mad MaXM).

A filmekról meg a C111-ről eszembe jutott, hogy a francia filmekben mindig (=sokszor belemagyarázhatóan) a jók vannak a francia kocsikkal, a rosszak a némettel. Ez cserélődhet is a film bonyolódása folyamán, pl. nemrég pörgettem át a Ronin Citró/SEL 6.9 és 406 V6/Bimmer sorhat üldözéseit...

Az "Adui" érthető okokból "nekemsi" "teccet" :)
@Audi Achtzig: és az S8 kimaradt a Roninból? :)
pedig az nem is francia film (mint a Taxi).
az én nevemmel is készült néhány modell, sajnos befektetendő pénz hiánya miatt koncepció maradt :)
És a motor paraméterei - nagyon fontos tényező. 5900 cm3, 1000 LE
Jó látni, hogy nem csak az én otthoni fiókomban porosodnak ilyenek évtizedek óta
@jenko80: Csak azt tudnám, honnan vettem ezeket a motor "paramétereket", mert biztos nem csak úgy odaírtam őket :)
süti beállítások módosítása