A budapesti Tatra villamosok nem igazán szoktak a Kiskörúton előfordulni, mivel a Szabadság hidat a XIX. század végén még nem ilyen széles járművekre tervezték. És mivel a főváros nem vállalta be, hogy a közelmúltbeli felújítás után kizárólag tömegközlekedési+gyalogos+biciklis híd lesz belőle, és itthon szokatlan forgalomszervezési eljárásokba sem vágott bele, a helyzet még ma is az, hogy ha két Tatra akarna átkelni egymás mellett elhaladva a hídon, akkor legalábbis a tükreiket alaposan ledarálnák - meg valószínűleg azt is, aki kihajol az ablakon.
A ma kora hajnalban (igazából éjfél után valamivel) lezajlott próbamenet alapján azonban a Kiskörúton egyébként elférnek a széles jószágok. És persze egy ilyen menet a magamfajta villamosmániásokra mágneses hatással van, szóval pár képet tudok is a menetről mutatni :)
Tatra a Fővám téri villamosmegálló bejáratánál - és elfér! :) Persze előbb kiszámolták, hogy elfér, de a puding próbája akkor se maradhat el.
Egyébként kérném a kommentek közt a "micsoda balkán, ilyen is csak nálunk fordulhat elő" c. közhelyek elkerülését - másutt, nálunk boldogabb-gazdagabb helyeken is vannak hasonló korlátozások. A kérdés igazából az, hogy a hetvenes évek végén miért vettek a szokásosnál szélesebb járműveket, illetve hogy az idén már harminc éve futó típus indokolttá tenné-e még mindig a további átépítéseket - a nemzetközi szokásokhoz képest ugyanis a 2500 mm-es szélesség nem kimondottan szabványos, pár kivételtől eltekintve leginkább a Tatra gyárra volt jellemző (egy csomó NDK város emiatt keskenyebb Tatrákat rendelt). Manapság Európában szélesebb (2650 mm), de talán még gyakrabban keskenyebb (2300-2400 körül) típusokat üzemeltetnek. Persze az új üzemeket azért általában már eleve szélesebb járgányokhoz építik ki.
A Tatra-iker a Deák téren, jól hátrahúzódva a sínek végébe, hogy ne akadályozza az éjszakai buszokat. Érdekes látvány volt itt, kíváncsi vagyok, milyen gyakran fogunk ilyesmit látni!
Ez megy most