Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

február 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (90) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (6) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (767) budapesti pillanatok (41) buék (9) busz (81) búvár (10) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (262) csehország (45) csehszlovák (29) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (7) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (9) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (392) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (20) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (26) felső szilézia villamos (23) fényvillamos (14) ferihegy (34) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (63) gibson (9) gitár (34) gmap (16) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (31) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (42) hajtóművek-motorok (5) hampage (312) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (29) híd (29) (33) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (11) katowice (5) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (817) képregény (94) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (342) kritika (71) kulfoldi szemmel (76) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (45) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (10) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (42) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (18) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (53) nagypolszki (6) németország (309) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (44) nosztalgia (219) nosztalgiabusz (25) nosztalgiavillamos (75) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (102) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (7) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (32) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (17) popkultúra (119) pozitívum (12) pozsony (40) prága (17) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (22) relax (12) repülés (125) repülőgép (43) repülőgépek (75) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (33) rock (73) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szilézia (5) szinti (5) szliács (5) szlovákia (99) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (202) tapolca (6) társadalom (5) tatra (21) taurus (7) technika (52) technikatörténet (50) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (351) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (64) trolibusz (57) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (309) utcakép (166) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (394) városkép (86) városliget (8) vasút (453) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (749) villamos (658) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (266) zene (190) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Vastag-Tátra a Kiskörúton

2010.02.18. 02:02 :: Hamster

A budapesti Tatra villamosok nem igazán szoktak a Kiskörúton előfordulni, mivel a Szabadság hidat a XIX. század végén még nem ilyen széles járművekre tervezték. És mivel a főváros nem vállalta be, hogy a közelmúltbeli felújítás után kizárólag tömegközlekedési+gyalogos+biciklis híd lesz belőle, és itthon szokatlan forgalomszervezési eljárásokba sem vágott bele, a helyzet még ma is az, hogy ha két Tatra akarna átkelni egymás mellett elhaladva a hídon, akkor legalábbis a tükreiket alaposan ledarálnák - meg valószínűleg azt is, aki kihajol az ablakon.

A ma kora hajnalban (igazából éjfél után valamivel) lezajlott próbamenet alapján azonban a Kiskörúton egyébként elférnek a széles jószágok. És persze egy ilyen menet a magamfajta villamosmániásokra mágneses hatással van, szóval pár képet tudok is a menetről mutatni :)

Tatra a Fővám téri villamosmegálló bejáratánál - és elfér! :) Persze előbb kiszámolták, hogy elfér, de a puding próbája akkor se maradhat el.

Egyébként kérném a kommentek közt a "micsoda balkán, ilyen is csak nálunk fordulhat elő" c. közhelyek elkerülését - másutt, nálunk boldogabb-gazdagabb helyeken is vannak hasonló korlátozások. A kérdés igazából az, hogy a hetvenes évek végén miért vettek a szokásosnál szélesebb járműveket, illetve hogy az idén már harminc éve futó típus indokolttá tenné-e még mindig a további átépítéseket - a nemzetközi szokásokhoz képest ugyanis a 2500 mm-es szélesség nem kimondottan szabványos, pár kivételtől eltekintve leginkább a Tatra gyárra volt jellemző (egy csomó NDK város emiatt keskenyebb Tatrákat rendelt). Manapság Európában szélesebb (2650 mm), de talán még gyakrabban keskenyebb (2300-2400 körül) típusokat üzemeltetnek. Persze az új üzemeket azért általában már eleve szélesebb járgányokhoz építik ki.

A Tatra-iker a Deák téren, jól hátrahúzódva a sínek végébe, hogy ne akadályozza az éjszakai buszokat. Érdekes látvány volt itt, kíváncsi vagyok, milyen gyakran fogunk ilyesmit látni!

14 komment

Címkék: budapest közlekedés tömegközlekedés villamos szabadság híd

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr981767992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

photoshop!!!

amúgy a megállókra hivatkozva nem jár körúton Tátra, pedig saját szememmel láttam, sőt, le is fényképeztem mire felocsúdtam a döbbentségemből.

szóval csak begyöpösödött emberek az okai a körjáratoknak.
@Rocko-: "amúgy a megállókra hivatkozva nem jár körúton Tátra, pedig saját szememmel láttam"
Minden viccet félretéve az a baj, hogy üresen, rendes abronccsal, nem megereszkedett rugókkal elfér a Tátra, de utasokkal tele annyira megsüllyed, hogy beleakadhatott a Margit hídi megálló sarkába az első-hátsó lépcső alaposan kiálló sarka (ami ívben valóban alaposan kisöpör). Emiatt az _utasszállítás_ le volt ott tiltva. A mostani tiltás ennek a hozománya lehet, hogy akkor a normálisnál magasabb nagykörúti peronba is beelakadhatna.
Az kiderült, hogy miért voltak a Tatrák próbaképpen ott? Tervezik őket arra a vonalra bevezetni?

Továbbá kinél kérdezzem meg, ha nem nálad: szombaton felbukkant a Nagykörúton egy egykocsis ICS, "NY" jelzéssel, benne/rajta lufik és színes papírszalagok. Mi volt ez a Party-villamos?
Megtudnám szokni, szeretem ezt a típust, a Kátrát még inkább, csak ne visítana annyira fékezéskor a hangszoró.
Kicsi koromban láttam Tatra-t (valószinűleg különleges okból) a hídon, nagyon értetlenkedtem hogy kerül oda. Az akkor még járó 1-es busszal érdekesek voltak, egyik az arra járó UV-knál volt szélesebb, a másik meg az arra járkáló Ladáknál, Wartburgoknál, stb...

@retekblog: Nem hiszem, ahogy Hamster is írja, a hídon egymás mellett nagyon necces lenne a haladás, így sajnos marad az ICS. Meg sztem nem is lenne honnan Tatra, max ha pl jönne vmi odavalóbb tuja az 1-esre, de az meg...............
@retekblog: Ha nem is fog ott közlekedni, azt azért érdemes tudni, hogy mi hol fér el, nem csak papírforma, hanem a valóság szerint is. Például lehet tudni, hogy ha minden kötél szakad, baleset, lezárás, terelés esetén be lehet küldeni oda veszély nélkül a Tátrát, ha nem jön szembe másik. Vagy különmenethez. De ezek persze csak magánvélemények.

Az "NY" valószínűleg nyugíjba menetel előtti utolsó munkanapja volt a vezetőnek, ezt így szokták ünnepelni, bár eddig én csak feldíszített kocsit láttam, a viszonylatjelzéshez akkor nem nyúltak.
@jack o'neill: Jaja, a kocsik kérdése is nehézkes, még a Ganzok is folyamatosan csörögnek az autósokra, akik annyira megijednek a híd szélétől, hogy automatice a sínek felé húzzák a kormányt, ahol ott a villamos - mi lenne akkor, ha még szélesebb lenne a tuja.
Néhány száz 30 éves Tátra ide vagy oda, szerintem mindenképpen érdemes lenne minnél több helyre széles űrszelvényt építeni. Ha egyszer ezek a tuják végre kijutnak a város határai közül, akár HÉV, akár bármilyen más pályán, akkor a hosszú utakon remélhetőleg nem néznék jó szemmel az álló utasokat. Sok embert pedig 2+2 -es üléssorban lehet igazán helytakarékosan leültetni, de bízom benne, hogy 2400mm szélességnél ez csak elméleti lehetőség marad. Kár lenne, ha az úgyis megsemmisített, majd újjáépített belvárosi űrszelvények lennének a gyenge láncszemek.
@Hamster: és elérkeztünk ezzel a dilettáns nem-szervezéshez, ahol véletlenül se figyelnek az üzemek átjárhatóságára.

"Az "NY" valószínűleg nyugíjba menetel előtti utolsó munkanapja volt a vezetőnek, ezt így szokták ünnepelni,"
és Ú nincsen, mint
Újfiú? :)))
@síncsavar: Ezek a tuják ne jussanak ki a HÉV-re vagy vasútra. Nem arra készültek, nem igazán erős szerkezetűek, meg amúgy is, épp elég hely van a használatukra a városban. A 2+2 ülésekhez meg minimum 2,65m legyen a szélesség (referencia a mostani HÉV, ami ennél is szélesebb, mégis keskeny, tömegben milyen halál), ahhoz a Tátra is kevés lenne.
@Rocko-: Mondjuk valóban vicces, de amióta fáj a térdem, nem is tűnik olyan hülyeségnek a Nagykörúton az emelt peron :) Ez van, nincs optimális megoldás: a Tátra a mai napig idegentest a szélességével, a nagykörúti és kapcsolódó infrát átépíteni 2400-nél szélesebb járgányokra meg _tényleg_ drága lett volna. Német nyelvterületen néhány helyen még ennél is konzervatívabbak, valahol asszem 2200 széles alacsonypadlós is van, annyira nem bírtak hozzányúlni az adottságaikhoz. És az se véletlen, hogy az NDK miatt lettek a 2200 széles Tatrák: a T4D, a KT4, no meg a T6A2. Azokban a régi villamosüzemekben, ahol ma 2,65-ös kocsik járkálnak (pl. Stuttgart, Köln), évtizedekig bírt tartani az átállás, sokkal furább korlátozásokkal (ráadásul annyi zsé kellett hozzá, hogy megtehessék, hogy félszázasával szórják ki a még nem is régi keskeny kocsikat, mint Kölnben). Inkább az érdekelne, a vastag Tátrák beszerzésekor mi zajlott le: -Elvtársak, vettünk maguknak villamosokat. -Na de ez nem fér el sok helyen! -Oldják meg!

Na, ez a "megoldás" olyan jól sikerült, hogy pl. a hűvösvölgyi vonalon a végállomás előtti katlan elején az aluljárónál (hídnál) a mai napig találkozási tilalom van (villamosvezetők kijavíthatnak, ha tévedek), pedig 27 éve nem jár más arra menetrend szerint, a Fasorban meg a János kórháztól felfelé meg olyan közel vannak a középoszlopok a kocsikhoz, hogy már daráltak le ablakból kihajoló utast.
@Rocko-: "és Ú nincsen, mint Újfiú?"
Nem, az "Ú" betű a leendő "Ú-Báhn" üzem jelzésére van félretéve :))
@Hamster: "Mondjuk valóban vicces, de amióta fáj a térdem, nem is tűnik olyan hülyeségnek a Nagykörúton az emelt peron"
ezen az emelt peron nem fog sokat segíteni. plusz sokra megyek vele, ha naponta 2* meg fel s le a boráros téri megállóban a lépcsőket.

"és kapcsolódó infrát átépíteni"
nem kell feltétlenül Tatrara, de ideje lenen vmi rendszert kiépíteni.

"pedig 27 éve nem jár más arra menetrend szerint"
asszem erre mondják fapofával, h LOL.

"Nem, az "Ú" betű a leendő "Ú-Báhn" üzem jelzésére van félretéve"
és az S meg a Superman-Bahnnak. értem.
szerintem lezárhatnák az autók elől a szabadság hidat.. a margit híd befejezését persze meg kéne várni, de amíg a szabadság hidat újították fel, addig is megvolt valahogy a forgalom. Így talán kialakulhatna a Közgáznak valami normális campusa, nem csak undorító módon parkoló autókkal lenne tele minden.
@SCUMM: Szerintem is ez lett volna a megoldás (nem feltétlenül a Közgáz miatt), de ki vagyok én, hogy megmondhassam, mi hogy jó? :)