Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (959) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (330) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (57) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (148) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (945) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A Kiskörút felújítása képekben

2010.02.27. 02:36 :: Hamster

Egyszer valaki szóvá tette, hogy miért nincsenek képek a weboldalamon a Kiskörút felújításáról. Hát, most már vannak :)

 
 
A Kiskörút felújítása I-II.
A Szabadság hídtól a Károly körútig

11 komment

Címkék: budapest közlekedés busz város tömegközlekedés életképek villamos utcakép hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr211793958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miért nincsenek képek a weboldalamon a Kiskörút felújításáról?
Az egyik képaláírásban megemlítetted, hogy a vágánytengely távolság nagyobb mint volt, de a Szabhíd sajnos maradt. Mint ahogy te is írtál róla, kb egy hete volt egy próbamenet, megnézték, egy Tatra és egy ICS elfér egymás mellett, még a tükröt se kell hajtogatni. Ha egy 2500 és egy 2300 mm széles gép elmegy, akkor elvileg két 2400 mm-es gép (pl Combino, TW6000) között is ugyanannyi hely marad. (a hídfőknél lehet találkozási tilalom, de az csak pár tíz méter) Tehát ha a Tatráink nem is, de majd az ICS-k helyett beszerzendő új, 2400 mm széles villamosok szvsz simán tudnak majd járni a hídon.
Nagyon jó! Jó ötlet volt, hogy a Bartók felújítása sztorihoz haonlóan ezt is megcsináltad.

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: A banán csak 2400 mm? Azt hittem szélesebb...

Amúgy a kiskörúton a lámpaprogram ugye nem végleges? Mert vicces, hogy ha leszállok a Kálvinon és M3, akkor előbb jutottam a Deákra párszor, mint ha végig tujáztam volna. Nagyon jó az új pálya, teper is az ICS emberesen, de ha 5 méterenként megfogja vmi nyűves lámpa - hogy cserébe 1-2 autó el tudjon jönni - az gáz....
A Banán is, a Combino is 2400mm. Széles az orruk, azért tűnnek szélesebbnek, cserébe gondolom valamivel nagyobb is ívben a söprése mint a -csak 10 centivel keskenyebb- ICS-nek, aminek hegyesebb az orra. Mondjuk a híd a gáz, ott meg egyenes a pálya, a hídfőkben meg max találkozási tilalom, annyi belefér.

Lámpaprogramhoz pedig bejelentkezős lámpa lenne a legjobb. Úgyis kéne már valami rádiós váltóállítás, ez a segédvezetékes kezd nagyon ciki lenni. Nem kell bezzegnémetezni, már Szegeden is rádióznak, a bezzegeknél pedig nem is engedélyezett már az olyan jelző/váltóállítás ami a jármű menetdinamikáját befolyásolja. Ha meg már ott lenne az adó, arra rá lehet ültetni akármit, rendszerszempontból mindegy hogy váltót állít, vagy lámpaprogramot.
"Miért a leggyengébb forgalmi résztvevő, a gyalogos erőlködjön azért, hogy az autósnak kevesebbet kelljen a pedálokkal és a sebváltóval babrálnia? :)"
ebből a szempontból igaz, abból viszont nem hogy a túl sok lámpaidő az feltorlasztja a forgalmat és dugót képez. még a tömegközlekedő gyalogosnak is.
@Rocko-: Egy csomó helyen a keresztező autóforgalom miatt ott az idő és hely a zebrának, de mert a hatvanas-hetvenes években az aluljáró/közterület volt a fejlődés mérőszáma, ma is lépcsőzni kell. A legjobb példa arra, hogy egy zebra nem mindig árt, a Blaha, gond nélkül át lehet végre kultúráltan is kelni a villamosmegállóhoz. Ugyanezt meg lehetne a Rákóczi túloldalán is csinálni, bár ott a több kanyarodó forgalom miatt esetleg kétesélyes. A Kálvinon az Üllői kanyarodó forgalma miatt úgyis lesznek blank idők, abba belefér a zebra.

Amúgy meg _belvárosban_, kötöttpálya mellett igenis nem az autósok kényelme a szempont. Nyilván a Hungárián meg értelme lett volna a felül- és aluljáróknak az _autóknak_, például a Kőgányainál, Lurdy-háznál, Kerepesinél. A Hungáriának, nem a keresztező utaknak, mert az Üllői és a Váci példája mutatja, hogy a kanyarodó sávok miatt a Hungária jól beáll ezeknél, míg olyan forgalmat akadály nélkül nyomunk a belváros felé, amit nem is szabadna beengedni, pláne nem városi autópálya kinézettel.
@Hamster: igazából nekem mindegy hogy kit visznek föld alá (utazás szempontjából :D ), a szintbeli kereszteződéseket nem szeretem. nézd meg, ott van XI. kerület, ahol nem a vasút vágja ketté, ott a villamos. iszonyatosan közlekedhetetlen a dolog.
és az undorlatos aluljáró ellenpéldájának: Petőfi híd budai részére tettek zebrát, had torlassza a körúti forgalmat. hát torlasztani torlasztja, csak éppen senki se használja se a zebrát se az aluljárót. azt hiszem pont múlt héten halt meg valaki, akit a villamos elütött. akkor meg minek? én inkább az akadálymentes aluljárókat preferálnám.
@Rocko-: "igazából nekem mindegy hogy kit visznek föld alá"
Akkor lépcsőzz az autóddal :)
"én inkább az akadálymentes aluljárókat preferálnám"
Olyan csak autóknak létezik. Budapesten egy van, a Fővám téri, sok helyen hely se lenne hozzá (rámpa/mozgólépcső - de a liftnek se triviális).
"ott van XI. kerület, ahol nem a vasút vágja ketté, ott a villamos. iszonyatosan közlekedhetetlen a dolog"
Én azért egész jól felnőttem itt, szerintem az egyik legjobb kerület a városban, mert van Duna, van hegy, vannak széles utak is, kertváros is. Még a panelek is kevésbé nyomasztóak, mint Rákosborzasztón, a környezet miatt (bár szvsz egy panel sem olyan rossz, mint egy átlagos gangos bérház, ötméteres belmagassággal és félkomforttal bárhol a városban). Szerintem a villamos se vágja sehol ketté (a vasút igen, bár erre azért lehetett volna kicsit ráéíteni az eltelt százsok év alatt), viszont nap mint nap feltartják a villamosomat a kereszteződésekbe bennragadó autók.

"azt hiszem pont múlt héten halt meg valaki, akit a villamos elütött"
Pont azért ment át, mert az aluljáró sz*r helyen van, és sz*r: ott volt vele egy magasságban a villamos, tizenkevés méterre, nem akart menni x métert balra, lépcső le, x méter előre, lépcső fel, x méter előre. A zebra inkább csak a ZP-ből jövőknek van jó helyen.

Mondjuk szerintem ezzel együtt ott átfutni, pláne egy kétpercenként járó villamos miatt nettó istenkísértés, értelmetlen, buta dolog.

Amúgy a dugót nem a zebrák csinálják, hanem az autók.
@Hamster: "Akkor lépcsőzz az autóddal :)"
jó hát azért fizikai lehetetlent ne. de aluljárót simán bevállalok, miért ne?
"Olyan csak autóknak létezik."
lehetne több.
"Én azért egész jól felnőttem itt,"
vannak szépségei, tény, de a közlekedésben van néhány évek óta bebetonozott, áthatolhatatlan dolog, amin istennek se akarnak javítani.
"nem akart menni x métert balra, lépcső le, x méter előre, lépcső fel, x méter előre."
jobb volt meghalni?
de miért, mi lenne az igazán jó megoldás? villamosmegálló közepére vezetett zebra vagy mi? mert már csak egy felüljáró hiányzik oda és minden módon megközelíthető a megálló, de csakazértis átfutkároznak. komolyan, korláttal kéne elkeríteni hogy ne.
"Amúgy a dugót nem a zebrák csinálják, hanem az autók. "
nem, a dugót az emberek csinálják. :)
@Rocko-: "de miért, mi lenne az igazán jó megoldás?"
Írtam, hogy ebben az esetben szerencsétlen teljesen értelmetlen módon halt meg, pláne azért is, hogy elérjen egy villamost, ami után 2-3 perccel jött volna a másik. De ettől még az aluljáró sincs jó helyen, és a zebra meg nem ugyanott van, hanem feljebb, tehát az nem pótolja. Én amúgy korlátot raknék a sín és az autósávok közé, és nem csak itt. Lehet, hogy egyesek sírnának, de a 2-3-4 sávokon átkolbászolást a forgalom közepén én se tartom egészségesnek.

""Olyan csak autóknak létezik."
lehetne több."
Ha én lettem volna a főnök, négyes metró és kormányzati negyed helyett az ötös metrót építettem volna és csomó közúti alul- és felüljárót, az Aquincumi hidat, és egy hidat Csepel és Albertfalva közé. Ezután jött volna az alagút a Vörösvári út vége és Hűvösvölgy közé, és bizony elgondolkodtam volna az 50 évvel ezelőtt is már felmerült Alkotmány utca-Csalogány utca aluljárón. Ezen felül a szélesebb, ám lefedett és parkosított tetejű budai rakpartot se gondoltam volna ördögtől valónak. Közben budai fonódó villamos, 3-as villamos Csepel át Alebrtfalváig, 1-es villamos Etele térig, 14-es 47-es villamos összekötve, 4-es villamos Bocskain a Fehérlóig, ott S-Bahn megálló, mert közben az S-Bahn fejlesztését is meg kellene kezdeni, első körben direkt Fradi-Zugló összeköttetés, második körben szárnyvonal Budaörstől a Keszi-Páty-Telki-Zsámbék vonalra, harmadik lépésben vasúti alagút a város alatt, hogy honnan hova, azon még kicsit gondolkoznék tanult kollégák segítségével.

Csak sajnos nem én voltam a főnök :) Ezt csak azért írtam le, hogy érzékeltessem, nem csak a villamosokat fejleszteném, mert nem csak az van nagyon lemaradva.

"a dugót az emberek csinálják. "
Neeeem, a dugót _autósok_ csinálják ;)
@Hamster: "De ettől még az aluljáró sincs jó helyen"
hol kéne lenni? pont a villamosmegálló végébe vezet. ennél közelebb nem tudom hol lehetne.
"és a zebra meg nem ugyanott van, hanem feljebb, tehát az nem pótolja."
kiegészíti, a másik végén. na most akinek 54 méter gondot okoz...
"Én amúgy korlátot raknék a sín és az autósávok közé"
dettó. és a boráros térit elbontanám.
"Ha én lettem volna a főnök"
én szavazok rád. :D

"Neeeem, a dugót _autósok_ csinálják ;)"
nem, az emberek.
egyrészt igen, az autóval közlekedők. akik mondjuk 3 sávból egyet tudnak használni. vagy ki azonnali indulás helyett totojázik a zöldnél. aztán rendszeresen találkozok piros hullámmal. nem, nem zöld hullám, hanem piros hullám, torlasztja fel szépen a forgalmat, az emberek meg nem tudnak közlekedni. vagy az aki csengő után felszáll, pl. emiatt bukja a villamos a lámpaváltást, és mögötte máris dugó alakul ki.
ezeket mind emberek okozzák, mégse mind autóval közlekedik.
süti beállítások módosítása