Kint vigasztalanul esik az eső, kiszívva az emberből a tenniakarást, úgyhogy cselekvésminimalizálás jelleggel az utolsó adag feltöltött, de nem publikált "némafilm" bemutatásával ütném el a lázasnak nem nevezhető szombat estét. A téma a Móricz Zsigmond körtéri nagyhurok lesz, ami persze olyannyira nem volt régen, hogy erről még nekem is van rendesebb, hanggal és értelmes felbontással bíró felvételem (=az új fényképezőgépem már ilyet is tudott). Ugyanakkor ezek se maradjanak a nyakamon :)
Csatolt ipari kanyarodik a Karinthyról a Siroki utcába. Egy XI. kerületi gyereknek eléggé alapélmény; fura is, hogy már nem jön erre a villamos.
A Siroki utca _tényleg_ szűk volt, a villamos eltűnésével valószínűleg felértékelődtek az itteni ingatlanok. Az utolsó másodperceken, a már a Váli utcába kanyarodott villamos mögött ott tornyosul a József Attila Gimnázium épülete, ami gyerekkoromban még általános iskola volt ("a" József Attila pedig a Feneketlen-tóval szemben, a templom mellett volt a Villányin). Itt működött a gyermekfogászat, ahová évente egyszer elhoztak bennünket az osztállyal. A fogdokihoz (aki emlékeim szerint nem nagyon volt tekintettel arra, hogy gyerekekkel foglalkozik) hármasával mentünk be, és amíg a többiek a fúró alatt ültek, az ember nem nagyon tudott mást csinálni, mint az ablak előtt elhaladó áramszedőket nézte. Nekem ez is alapélmény - nem tudom, a fogászat megvan-e még, de ha esetleg igen, ettől az élménytől a mai gyerekek már meg vannak fosztva :D
A Siroki -> Váli kanyar másik szögből. A beparkolás itt se számított ritka jelenségnek, a 2000 körüli "racionalizálásig" olyankor a Karinthyról direktben is be lehetett állni a Körtér széli felszállóhelyre. Akkor aztán kiszedték azt az összeköttetést, és ha valahol nem fért el a villamos, a 6-os vonal megállt pihenni...
Aki megnézné a vélhetően körülbelül ugyanekkor a Gomba körül készült videókat, kattintson ide
Bónuszként egy kis különlegesség, Blackpoolból, az egyetlen folyamatosan megmaradt angol villamosüzemből:
Ilyen az, amikor emeletes villamosok találkoznak. Furcsa, de szórakoztató - ugyanakkor valódi forgalomban szerintem halál lenne ilyenekkel közlekedni. Érdekes kérdés, hogy milyen lesz Blackpool a már most folyó "nagygenerál" után: az esélyegyenlőségi előírások miatt például kénytelenek lesznek alacsonypadlós villamost is közlekedtetni. Igaz, legalább megmarad az üzem, ami nagy szó, mert két évvel ezelőtt ez még nem volt biztos: ha a brit kormány nem nyúl a zsebébe nemrég, az infrastuktúra állapota miatt lehet, hogy leállt volna az egész. Most megújul, viszont cserébe egy valódi közlekedési üzemhez (eddig ugyanis inkább egy élő vidámpark volt, ami egy tengerparti üdülőhely esetében persze érthető is) méltóan változtatni kell a hozzáálláson. Azért szerencsére a régi döcögények többsége marad, így lehet, hogy csak kicsivel lesz kevésbé hihetetlen ez a hely :)
Ez megy most