Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (21) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (104) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (927) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (117) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (507) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (15) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (32) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (35) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (38) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (90) hajtóművek-motorok (6) hampage (410) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (5) hév (44) híd (30) (34) hódmezővásárhely (6) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (63) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1014) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (14) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (65) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (11) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (8) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (8) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (57) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (12) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (81) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (89) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (5) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (38) szekacs (6) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (134) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (67) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (479) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (8) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (395) utcakép (225) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (517) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (586) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (883) villamos (837) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (340) zene (225) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Isztambuli Ikarusok

2010.08.16. 19:16 :: Hamster

Közismert, hogy a buszokhoz csak kicsit értek jobban, mint a sajtkészítéshez, úgyhogy a közönség segítségét kérném a lentebbi képek kapcsán, melyeket egy belga közlekedésbaráttól kaptam. Mikoriak ezek a buszok? Magyar gyártásúak, vagy valami licensz? Mikor és miért kaptak új arcot, és miért nem mindegyik?

11 komment

Címkék: közlekedés busz képek tömegközlekedés isztambul

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr352226118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Isztambul, Ankara, Izmír

Nagy Ikarusos városok. Isztambulban van jelenleg a második legnagyobb Ikarus flotta (Moszkva után), még 1000 feletti darabszámmal. Folyamatos a selejtezésük, az elmúlt 2-3 évben 4-500 darabot dobtak ki, többnyire azért, mert vettek 250 MB Capacity-T:) Az új pofisak meg felújított kocsik és ezek a gépek '84-93 között kerültek ki.
Ankarában nem tudom mekkora flotta volt, de a most állományban lévő buszok 1991-1993 közötti gyártásúak és egész pontosan 380 db van még nekik. Gondolom a 2006 óta vásárolt 1200 db MAN megcsappantította a flottát egy cseppet:)
Izmírbe ha jól tudom '91-ben mentek ki 280-asok.
@seikof: ". Isztambulban van jelenleg a második legnagyobb Ikarus flotta (Moszkva után), még 1000 feletti darabszámmal."
Wow. Moszkvában mennyi van, és összehasonlításképpen, mennyi van még itthon?
A 70-es évek második felében mentek ki először Ikarusok. Irgalmatlan problémák voltak mind ergonómiailag, mind műszakilag.

Például a törökök átlagosan rövidebb lábúak, mint az európaiak, és a magyarokhoz szabott ülés egyszerűen túl magas volt nekik, nem érték el rendesen a kuplungot és a féket. Eltelt kis időbe, míg a magyarok azonosították a problémát, és lejjebb engedték az ülőlap magasságát.
Volt gond például a lendkerekekkel is. Miután szétrobbant (?) néhány, külön rohamcsapat ment ki garanciában cserélni. Mint kiderült, a hőkezeléssel voltak gondok, a magyar alvállalkozó nem állt a helyzet magaslatán.

Ha jár erre régi Ikarusos, majd pontosít, meg mesél még.
Ezek elég öreg darabok, a 200-as széria második hullámából:
- már légrugós futóművel (a korábbi laprugósoknak szögletesebb volt a kerékkivágása : www.jarmugyarto.hu/cikk/kep/cikk_68.jpg)
- még 4elemes harmonikaajtó (az újabbaké 2tagú paneles, nem harmonika)
- trilex-felni (3db-ból álló öntöttvas kerékpánt, melyet körmök fognak a kerékagyra). A későbbieken jött az acéllemez egybefelni, ami olyan mint a személyautóké.
- a másik orr a 300as sorozatéra hajaz, de csak a szélvédő alatti homlokfalrész. Itthon 300asból csak távolsági fut(ott): www.ikarusbus.cz/zajimavosti/ik_300_1984.jpg
Az Ikarusz a legjobb a kategóriájában. Sajnos a kiváló minőségű kasztni (IKARUS) gyenge minőségű és teljesítményű, korszerűtlen motorral, és futóművel volt megáldva. Ez adta a problémát. Simán újra lehetne éleszteni, kérdés az, hogy a korszerű motor-futómű párosra lehet-e gazdaságosan kiváló minőségű, versenyképes kocsiszekrényt építeni úgy hogy, kohászat, lemezgyár, síküveggyár, bútoripar(ülések)nem állnak rendelkezésre.
nem teljesen ide tartozik, de most találtam, és talán idefér (tényleg, mostanában pont villamosokról nem írtál:)
englishrussia.com/index.php/2010/08/15/tramway-depot-of-strogino/
@Hamster:
Moszkva: Az utóbbi 5-6 évben jelentősen megcsappant az állomány. 2004-2005 körül kezdték el a '96 körül érkezett kocsik selejtezését, itt kb 400 kocsiról van szó, ezeket 2007-ig ki is vonták a forgalomból. Ezek még trilex hidas, ráncajtós buszok voltak. Jelenleg alig pár ilyen busz van még meg.
Aztán kezdődött a '97-2001 közötti széria selejtezése is. Ezeket nagy mennyiségben 2007-től dobálják kifele, és mostanáig sikerült is legalább 500 busztól "megszabadulniuk" az elmúlt 3 évben a .33M altípusból. Ezek a 208-asok ráncajtósok, de Rába hidas gépek. Igen 2001-es buszokat is selejteznek már. Mindent összevetve a 280-as flottájuk ugye 2001 óta csökken, most van kb. 890 darab 280-as van kint. Tavaly ilyenkor már 1100 felett volt...
260-asokat meg pár éve már nem használnak forgalomban.
Itthon? Saccolni tudok, mert 2008-as az utolsó egész pontos infó ezzel kapcsolatban. 280-as talán még az egész országban van 1000 darab, 260-as is valahogy így, nem több. 260-asok közel fele BKV-s ugye:)
Picit hosszú lett:)
@fogash: -A laprugós 200-asokat pont hogy a légrugósok után fejlesztették ki a kispénzű, ígénytelenebb vevőknek.
-Az Ikarus az utolsó 1-2 évben is gyártott ránc(harmónika)ajtós buszokat, mert a megrendelő úgy kérte (Tipikusan ráncajtós országok az NDK, a törökök, a SZU és utódállamai)
-A trilexes kocsikat is gyártották az utolsó pillanatig, főként a szovjet utódállamoknak
-Ugyan úgy 200-asok vannak a képen, csak a 300-asokhoz hasonló elemekkel feltuningolták őket. 300-asból nem is volt városi, ahogy 400-asból nem volt távolsági.
@jezebel: késő. már küldtem neki. :P
boz-021.extra.hu/ik260/elk-826.jpg

Kb 2-3 évig őneki is fektetett téglalap alakú lámpája volt a kerek lámpa helyett.
süti beállítások módosítása