Közismert, hogy a buszokhoz csak kicsit értek jobban, mint a sajtkészítéshez, úgyhogy a közönség segítségét kérném a lentebbi képek kapcsán, melyeket egy belga közlekedésbaráttól kaptam. Mikoriak ezek a buszok? Magyar gyártásúak, vagy valami licensz? Mikor és miért kaptak új arcot, és miért nem mindegyik?
Isztambuli Ikarusok
2010.08.16. 19:16 :: Hamster
11 komment
Címkék: közlekedés busz képek tömegközlekedés isztambul
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nagy Ikarusos városok. Isztambulban van jelenleg a második legnagyobb Ikarus flotta (Moszkva után), még 1000 feletti darabszámmal. Folyamatos a selejtezésük, az elmúlt 2-3 évben 4-500 darabot dobtak ki, többnyire azért, mert vettek 250 MB Capacity-T:) Az új pofisak meg felújított kocsik és ezek a gépek '84-93 között kerültek ki.
Ankarában nem tudom mekkora flotta volt, de a most állományban lévő buszok 1991-1993 közötti gyártásúak és egész pontosan 380 db van még nekik. Gondolom a 2006 óta vásárolt 1200 db MAN megcsappantította a flottát egy cseppet:)
Izmírbe ha jól tudom '91-ben mentek ki 280-asok.
Wow. Moszkvában mennyi van, és összehasonlításképpen, mennyi van még itthon?
Például a törökök átlagosan rövidebb lábúak, mint az európaiak, és a magyarokhoz szabott ülés egyszerűen túl magas volt nekik, nem érték el rendesen a kuplungot és a féket. Eltelt kis időbe, míg a magyarok azonosították a problémát, és lejjebb engedték az ülőlap magasságát.
Volt gond például a lendkerekekkel is. Miután szétrobbant (?) néhány, külön rohamcsapat ment ki garanciában cserélni. Mint kiderült, a hőkezeléssel voltak gondok, a magyar alvállalkozó nem állt a helyzet magaslatán.
Ha jár erre régi Ikarusos, majd pontosít, meg mesél még.
- már légrugós futóművel (a korábbi laprugósoknak szögletesebb volt a kerékkivágása : www.jarmugyarto.hu/cikk/kep/cikk_68.jpg)
- még 4elemes harmonikaajtó (az újabbaké 2tagú paneles, nem harmonika)
- trilex-felni (3db-ból álló öntöttvas kerékpánt, melyet körmök fognak a kerékagyra). A későbbieken jött az acéllemez egybefelni, ami olyan mint a személyautóké.
- a másik orr a 300as sorozatéra hajaz, de csak a szélvédő alatti homlokfalrész. Itthon 300asból csak távolsági fut(ott): www.ikarusbus.cz/zajimavosti/ik_300_1984.jpg
englishrussia.com/index.php/2010/08/15/tramway-depot-of-strogino/
Moszkva: Az utóbbi 5-6 évben jelentősen megcsappant az állomány. 2004-2005 körül kezdték el a '96 körül érkezett kocsik selejtezését, itt kb 400 kocsiról van szó, ezeket 2007-ig ki is vonták a forgalomból. Ezek még trilex hidas, ráncajtós buszok voltak. Jelenleg alig pár ilyen busz van még meg.
Aztán kezdődött a '97-2001 közötti széria selejtezése is. Ezeket nagy mennyiségben 2007-től dobálják kifele, és mostanáig sikerült is legalább 500 busztól "megszabadulniuk" az elmúlt 3 évben a .33M altípusból. Ezek a 208-asok ráncajtósok, de Rába hidas gépek. Igen 2001-es buszokat is selejteznek már. Mindent összevetve a 280-as flottájuk ugye 2001 óta csökken, most van kb. 890 darab 280-as van kint. Tavaly ilyenkor már 1100 felett volt...
260-asokat meg pár éve már nem használnak forgalomban.
Itthon? Saccolni tudok, mert 2008-as az utolsó egész pontos infó ezzel kapcsolatban. 280-as talán még az egész országban van 1000 darab, 260-as is valahogy így, nem több. 260-asok közel fele BKV-s ugye:)
Picit hosszú lett:)
-Az Ikarus az utolsó 1-2 évben is gyártott ránc(harmónika)ajtós buszokat, mert a megrendelő úgy kérte (Tipikusan ráncajtós országok az NDK, a törökök, a SZU és utódállamai)
-A trilexes kocsikat is gyártották az utolsó pillanatig, főként a szovjet utódállamoknak
-Ugyan úgy 200-asok vannak a képen, csak a 300-asokhoz hasonló elemekkel feltuningolták őket. 300-asból nem is volt városi, ahogy 400-asból nem volt távolsági.
Kb 2-3 évig őneki is fektetett téglalap alakú lámpája volt a kerek lámpa helyett.
Ez megy most