Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Átszállás berlini módra

2010.12.20. 22:56 :: Hamster

Wuhletal S- és U-Bahn megálló, Berlin. Középre a metró kunkorodik oda (elég izgalmas vonalvezetéssel egyébként, 1989 óta), kétoldalt S-Bahn, és egy villamosítatlan vasútvágány is elmegy még mellette, bár nem tudom, azt használják-e. Ez most nem videóminőségellenőrző videó, csak simán tömegközlekedési örömködős:

Az ennyire patent átszállás gondolom nem mindig megy (hiszen ehhez az is kell, hogy a metró és az S-Bahn is pont ugyanolyan gyakran járjon, vagy valamelyik követése a másikénak pont többszöröse legyen), nekünk mindenesetre sikerült elcsípni egyet. Nálunk ilyesmiről sajnos csak álmodozni lehet, pedig a Népstadionok állomást az ötvenes évek legelején hasonlóra tervezték: kétoldalt a gödöllői/szentmihályi HÉV, középen a kelet-nyugati metró végállomási peronjai (a berlini példánál mindkét vonal átmenő jellegű, csak itt fonódnak egy állomás erejéig). Átszállás gyaloglás, aluljáró, paprika- és esernyőárusok hada nélkül.

34 komment

Címkék: berlin metró németország tömegközlekedés vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr862529098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teljesen jó a minősége, nem kockásodik, rendesen lejátszotta. :D

és igen, máshol ez alapvető elvárás, nálunk pedig utópia. :(
vagy a felsoroltakon túl Móricz, Örs.
@Rocko-: Ez azért máshol is ritkán működik így. Konkrétan itt is lehet, hogy csak hétvégén, legalábbis szerintem normálisan gyakrabban jár a metró. Perpillanat meg már megint nem hiszem, hogy működik, mert a berlini S-Bahn már megint összfele dőlt:
attus.hu/index.php?page=Hatvannal_Berlinben
Ennyit arról, hogy csak nálunk vannak visszás dolgok...
@Hamster: még ha nem is pontos a csatlakozás, még mindig jobb, mint a kikényszerített, megállónyi távokat gyaloglós átszállás.
Bécsben is "tökéletesen" működik (hétvégén tesztelve, többször) U4-U6 Längenfeldgasse.
@Amadeo: Az viszonylag ismert hely, ez a berlini viszont nekem is meglepetés volt :) Voltaképp nem is tudom, mennyire gyakori az ilyen megoldás, szerintem annyira piszkosul nem gyakori, mert ügyesen kell építkezni hozzá, és a hatékony működéséhez hasonló kapacitású, ráadásul lehetőtleg zavarszegényen működő vasutak kellenek. A berlini S-Bahn meg ugye annyira zárt gyorsvasúti jellegű, hogy nálunk már metrónak hívnák, bár nem kék, és föld alatt is arányaiban is keveset fut.
Itt van egy térkép, ami mutatja a környéket + vágányzatot:
osm.org/go/0MbMfzDF7--
@vjwuxhppakm: Köszi, nem volt időm (na jó... kedvem:) egy ilyet is keresni a bejegyzéshez. Az nem derül ki valahonnan, hogy a simavasúti (tehát nem S-vasúti) síneket használják-e valamire?
Ezeknek a Bombardier metróknak mi van az üveg felületein (ablak-ajtó)?
@jack o'neill: Karcolás elleni fólia. Ahogy visszagondolok, majd' minden üvegfelületen ez volt, kilátni is alig lehetett. Ahogy a régebbi S-Bahnokon "Berlin-mintás" borítás volt mindenen, amire nem volt érdemes firkálni a taggereknek, itt az ablak van előre "karcolás-értelmetlenítve". Nem mondom, hogy tetszik a megoldás, de biztos nem véletlenül csinálták, rohadt sokba kerülhet az ablakcsere. És ha belegondolok, hogy soha sehol nem láttam annyi ablakkarcot, mint Potsdamban, akkor lehet, hogy nem véletlenül találták ki ezt, valószínűleg egyfajta végső elkeseredés lehetett :(
@Hamster: Köszi. Így már értem. Néztem már sok képen, hogy mi a fene lehet, erre nem gondoltam. Múltkor említett nekem egy kaller a Flirt-en vmi 500 ezres árat egy ablak cserére, nem tudom igaz-e, de csúnya összeg az fix...
1989 nyarán már működött ez a rendszer a város nyugati részén, én Mehringdamm állomáson tapasztaltam.
@Hamster: Elvileg a 'Berlin - Kaliningrad', illetve 'Berlin-Lichtenberg - Kostrzyn' járatok használják... (ezek alapján: www.openstreetmap.org/browse/relation/300649, illetve www.openstreetmap.org/browse/relation/78795)
Pöpec kis videó. Minősége vetekszik a legújabb hintaszékben készült felvételekkel, amiktől tengeri betegséget kapok. :)

Remélem idén karácsonyra meghozza a Jézuska a berlini metró szimulátort. A NyúJorki megvan... :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Újajj, akkor oda is el kell legközleebb mennem :) Te még az "Ost-West" idején jártál ott? Láttál még szellemállomást, lezárt vonalat, határállomást, vagy már a nyitás után jártál arra?
@Mityu: "Minősége vetekszik a legújabb hintaszékben készült felvételekkel, amiktől tengeri betegséget kapok. :)"
Beszóltál? :D Rossz hírem van, egy jó ideig szerintem nem lesz pénzem girostabilizált kamerára, szóval marad a remegés :)
@Hamster:

Nem. Látom félreértettél. Nem a Te felvételed apró bemozdulásáról írtam, hanem ha megnézed a gagyi-tévék, vagy a Hírtv riportfelvételeit, akkor egy idő után hányingered kezd kialakulni. A riport alatt folyamatosan hintáztatja az operatőr a kamerát, zoomol oda-vissza. Gondolom dramatizálni akarják a felvételt. Pedig csak rontanak rajta. :)
@Hamster:

Voltam Ost West időben, többször.

Voltam határállomáson, de nem mentem át (Friedrichstrasse), Szellemállomást nem láttam, csak dokumentumműsorban. A korridorszakasznál a sín mellett ült a határőr a fülkében, és előtte volt a piros telefon, csőre töltött fegyver az ölében.

A Pankow fele menő S-Bahn egy szakaszon közvetlenül a határ mellett ment, az nem volt egy semmi látvány. Állítólag azona vonalon mindig volt Staasi emmber a szerelvényen, több is, mivel féltek, hogy meghúzzák a vészféket a kritikus szakaszon, és tömeges szökést kísérelnek meg az emberek.
Igaz, a műszaki zár miatt ez esélytelen lett volna, de a gyenge láncszem a Bornholmer str. volt, mivel ott volt Szektorátjáró, igaz, csak a nagyhatalmak képviselői és berlini polgárok használhatták.

A Mehringdammhoz úgy kerültünk, hogy átjárni a Checkpoint Charlie-t használtuk, és oda vitt a metró a 'Kuhdammról', És a Mehringdammnál kellett átszállni. Igaz nekünk a csatlakozás nem működött, mivel a másik irányba szálltunk át. Talán Uhlandstrasse volt a metróállomás az átkelőnél.

De inkább a kilencvenvalahányas busszal mentünk, mert arról nem kellett átszállni.
Hű, baromi jó "jelenet", annak ellenére, hogy nem a kedvenceim ezek az új metrókocsik.
@aesculus: Igazából a lehetőségekhez képest nem is rosszak ezek az új metrókocsik. Mondjuk a berlini metróban még a grossprofil is marha szűk, az ottani újaknak meg ugyanúgy hosszpados berendezése van, mint a kleinprofilosaknak, emiatt nem érzed annyira szűknek, és ez jó.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ez marha érdekes lehetett. Valami elképesztően abszurd-embertelen lehetett az a hely, és nagyon jó, hogy már nem olyan, de mivel mindez még bőven az életemben is ilyen volt, mindig kicsit sajnálom, hogy nem láttam.
@Hamster: nekem a dizájnja nem tetszik igazából...
@aesculus: Erre a homlokráncolós-csúnyánnézős homlokfalra gondolsz? :) Ez valami divat lehet, az új bécsi metrók is hasonlóak:
hampage.hu/trams/becs08/img_5700.jpg
Bezzeg nálunk az Őrsön sem sikerült egy közös peronos átszállást csinálni a metrónál és a HÉV-nél, de még a Stadinál se pedig az 4 vágányos (ezt említetted is). Az Őrsö kb. százezreket sikerült ezzel megszopatni, akik reggel és délután a metróról HÉV-re átszállva és fordítva is át kell vergődjenek egy koszos-büdös aluljárón, kéccázéazerőset, neharagudjonkenyérrekéne, kéccázéalábtyűket és hasonlókat hallgatva.
@Hamster: Karcolás elleni fóliát mintával először a 2006-os fociVB-re (focilabdamintás) ragasztott a BVG az U-bahn üvegekre, aztán véletlenül rádöbbentek, hogy ezeket a fóliákat a kristályfóliánál ötször ritkábban kell cserélni. A mintás fólia meg nem kerül 5x többe, így a focilabdás fólia után jött a Brandenburi Kapu-s.
@Hamster: A Mehringdamm-on két U-bahn találkozik, úgyhogy olyat már ezerszer láttál kedves Hamster! :)
@berlin_mount:
Ő a fal tövében haladó S-Bahnra, illetve a Friedrichstrasse alatt haladó U-Bahnra gondolt szerintem.
@berlin_mount: Gondoltam, hogy valami pénz is lesz a dologban :) De marha zavaró néha ez a fólia, az tény. Ha csak a föld alatt menne a vonal, hát vigye kutya, de egy csomó berlini metróvonal sokkal érdekesebb ennél.

Arra esetleg van magyarázat, hogy miért sötétített üvegűek a villamosaik? Nem hiszem, hogy Berlin ennyivel naposabb lenne az összes többi városnál. Vagy csak a sárga festés miatt látványosabb?
@Hamster: A légkondis villamosoknál egyértelmű, hogy a zöld fólia miatt, energiamegtakarítás van a légkondi üzemelésénél. A nem klimatizált viliken, pedig szintén a felhevülést csillapítják, fólia ígyis-úgyis lenne az üvegen. A zöld szín meg nem kerül annyival többe, mint amennyivel hálásabb az utazóközönség, hogy nem 50, csak 35 fokban kell puhulnia nyáron. (Egyre szebbek a berlini nyarak is!)
@berlin_mount: Akkor inkább úgy kérdezem, hogy másutt miért nem terjedt ez el? Nem rémlik, hogy sok ilyen maffiózókocsi sötétségű ablakot látnék másutt Németországban. Egyszerűen a berlini mintha egy árnyalattal sötétebb lenne a másutt látható sötétített üvegeknél. (Amúgy tényleg zöld? Itt jön be a színtévesztésem, mert én barnának látom:)
@Hamster: Pff, fogalmam sincs, hogy máshol miért nem terjedt el. Pl. a berlini buszokon se a sötétzöld fólia van, hanem a világoszöld. :)
És valóban zöld! :) Azt, meg meg kell hagyni, hogy jól áll a sárga villamosoknak a "maffia"zöld sötétített üveg. Amikor 2 éve kijött az első Tátra sötétzöld üveggel, mindenki azt vadászta, hogy merre jár! :) Én, meg kiálltam a konyhába és megnéztem. Még jó, hogy 4 Metrotram vonal megy el a házunk előtt. (Egy 3/4 Grand Union-nal)
@Hamster: Na, találtam más német városban is maffiazöld ablakot villamoson. :)
Valami helyi híradóban mutatták az erfurti villamosokat és ott is maffiazöld az összes kocsi ablaka. A tátrák is.
Egyébként arról volt szó, hogy az erfurtiak egy tátrát átalakítottak, és két "áramszedője" van. Az elsővel valóban áramot szed, a másodikkal glicerint visz fel a felsővezetékre, amire ezáltal nehezebben fagy rá a hó. Ötletes megoldás.
süti beállítások módosítása