Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

október 2022
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (8) 125év (7) 1820 (6) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (6) 1977 (5) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (17) 2806 (8) 41-es (10) 424 (13) 436 (5) 611 (5) abba (5) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (84) bach (5) balaton (45) Balt Korthals Altes (9) bardotka (10) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (26) berlin (162) berlini fal (20) bkv (50) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (853) budapesti pillanatok (46) buék (9) busz (91) búvár (16) bytom (6) c50 (11) c64 (18) caf (12) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (19) csak egy kép (49) csak egy videó (280) csehország (68) csehszlovák (41) csörgő (10) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (31) életkép (22) életképek (35) életmód (6) elveszett (32) emlék (6) emlékek (20) énblog (437) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (10) ezerötszázas (6) ezres (12) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (15) ferihegy (38) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (24) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (34) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (66) gibson (10) gitár (37) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (42) gyermekvasút (31) haditechnika (14) hajó (44) hajtóművek-motorok (6) hampage (368) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) hév (41) híd (30) (34) hódmezővásárhely (6) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (38) il 14 (10) innsbruck (5) internet (5) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (15) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (923) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (47) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (378) kritika (72) kulfoldi szemmel (106) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (71) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (24) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (45) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (9) MOD (7) morál (11) morgás (128) mozdonyok (21) mozi (9) mtp (7) muki (14) münchen (27) műrepülés (8) muv (5) múzeum (59) nagypolszki (6) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (50) nosztalgia (231) nosztalgiabusz (30) nosztalgiahév (5) nosztalgiavillamos (94) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (21) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (112) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (7) pályahiba (6) pályaudvar (41) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (26) popkultúra (130) pozitívum (12) pozsony (48) prága (27) programajánló (28) púpos (21) queen (16) r.i.p. (14) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (8) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (46) rock (82) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (10) sky channel (6) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (14) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (12) szavazás (6) szeged (35) szekacs (5) szergej (30) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (119) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (225) tapolca (6) társadalom (5) tatra (32) taurus (7) tdt2020 (12) technika (63) technikatörténet (59) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (421) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (72) tram train (7) trolibusz (66) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (339) utcakép (209) uv (47) vár (11) várnegyed (8) város (469) városkép (97) városliget (8) varsó (5) vasút (527) vasúti becenév (6) vélemény (14) vicinális (13) vidám park (5) videó (801) villamos (782) vlog (7) vonat (12) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (43) youtube (326) zene (215) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Elfedett sínek: a városligeti nemágazás

2011.03.01. 00:28 :: Hamster

Emlékszem, mennyire tetszett, amikor nagyiék elmondták, hogy a Lizsé közepén látszólag feleslegesen ácsorgó felüljáró miért is van ott, illetve amikor rájöttem, hogy a szintén elég feleslegesnek tűnő gát mi célt szolgál a tóban...

Jól látom, hogy utóbbin már nem lehet átsétálni? Vajon miért?

43 komment

Címkék: városliget szünetjelzés helyett

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr962700124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"szintén elég feleslegesnek tűnő gát mi célt szolgál a tóban"
s mi célt?
@Rocko-:
Az a kisföldalatti alagútja:)

Elég romos állapotban van, szerintem azért nem lehet rajta keresztülmenni.
@1116001: óhh, értem, köszi.
vagyis nem. a mai alagútja? akkor azon jár a földalatti. a régi? irráli szögben kéne kanyarodnia a híd alá.
biztos alagút van ott? :)
Milyen érdekes, nekem is anno a nagypapa mesélte el, hogy miért van ott az a híd, amikor mentünk az állatkertbe. Aztán valami régi MTV-s műsor főcímében láttam a fekete-fehér felvételt arról, ahogy két földalatti halad el alatta. Viszont erről a gát dologról mit sem tudtam! Köszi!
@Sam. Joe: Én a Régi idők focijában láttam először a régi földalattit, ahogy kifut-befut az alagútba. Azóta is úgy vagyok, hogy egy csomó középrégi magyar filmet csak az ilyenek miatt bírok megnézni :) Egyébként szerintem a mi generációnknak a nagyik mutatták be a város jó részét, mert a szüleink állandóan dolgoztak.
@Rocko-: Régen a híd alatt ment, ma a tavon át, mi a kérdés? :)
@1116001:
Elég sajnálatos, hogy nálunk ez a megoldás járja. Megvárjuk, míg teljesen szétrohad, aztán lezárjuk, ahelyett, hogy rendbetennénk...
Számomra az a legfurcsább, hogy vannak emlékeim a régi Földalattiról - pedig még nem voltam három éves, amikor fölújították. Emlékszem a kocsikra is, ami még önmagában nem jelent semmit, mert láthattam később is a Deák téri Múzeumban, de határozottan emlékszem a földfelszíni megállóra, meg az is dereng, hogy a peronon állva jobbról fut be a szerelvény. Ez utóbbiról sokáig meg voltam győződve, hogy csak én emlékszem rosszul, jó nagy meglepetés volt, amikor kiderült, hogy jól emlékszem, a felújítás előtt jobboldali közlekedés volt.
Azért furcsa, mert mindig azt hallom, hogy az embernek a három éves kora előtti dolgok törlődnek az emlékezetéből. Ezek szerint mégse minden.
@sako:
"a felújítás előtt jobboldali közlekedés volt."
Akarom mondani baloldali közlekedés volt.
Hogyan lehetett ott átmenni? Én ahányszor láttam, ott mindig állt a víz. Vagy annak nem kellene?
@charlie: A gát (azaz az alagút) tetején volt egy járda. Állítólag már pár éve nincs ott, de nekem csak most tűnt fel.
eddig azt hittem, a régi nyomvonalat "ásták el", de látom, alulművelt vagyok már megint. van valami térkép, ahol a régi és az új nyomvonal is látszik?
@milliliteratura:
Ezt a két cikket ajánlom mindenkinek:)

metros.hu/sztori/foldalatti_sztori.html
metros.hu/sztori/m1_felujitas_1973.html

Kicsit fura elképzelni, hogy a városligetben metró kanyargott anno:)
Sokaknak hiányzik a FAV felszíni megszüntetett szakasza ezért a BKV úgy döntött, hogy a világörökség részét képező MFAV-hoz megszerezhető EU támogatásból a tó alatti alagútrész beton födémjét lecserélik 150 mm vastag átlátszó plexire és a tó alatti alagútrész este díszkivilágítást is kap. Hamarosan a plexin sétálgathatunk mindannyian és gyönyörködhetünk a kivilágított FAV-okban.:)
Jó ez a kép! A hidat mikor újították föl? (legalább az szép állapotban van - ha már műemlék...)

@sako: Kiskoromban a Margit kórház mellett laktam, és nagymamám mindig 17-essel és 4/6-ossal vitt magukhoz. Nem sokra emlékeztem a villamosozásból, de amikor 10 év kihagyás után ismét UV-n utaztam, és átnéztem a szomszéd kocsiba, az azonos ritmusban himbálózó kapaszkodókról azonnal beugrott a gyerekkori hangulat a 17-esen. Mivel 1990. novemberi vagyok, így 3 évesnél nem lehettem több, amikor ezeket megjegyeztem (úgy tudom, '93 decemberétől MUV-ok jártak arra - azokra viszont egyáltalán nem emlékszem).
Emlékszem, muter mit anyázott anno össze, mikor a felújítás után már nem balra hajts volt a kisföldalattin. Mikor hétvégén mentünk a Ligetbe, az Oktogonon első lendülettel mindig a megszokott lejáróhoz indultunk, aztán a lépcsőnél irány vissza a másik oldalra :-)

Gyerekként ezt még nem nagyon értettem, miért változott meg, de a szép faburkolatos kocsik után a csúnya sárga törpevillamosok nagyon nem tetszettek...
Új infót hozzátenni nem tudok....

Viszont rég voltam a hídnál.
@1116001: kösz

@jezebel: bazz, ekkora <cenzúrázva> legyek. az elveszettsínes blogon kérdezem, hol lehet utána nézni elveszett síneknek. asszem megyek, és kialszom magam (az ajánlott cikkek elolvasása után :)
@milliliteratura: :D

Persze azért ez nem "elveszett sínes blog" - annál sokkal szerteágazóbb érdeklődésű emberek volnánk, vagymi :)
@nyelv-ész: "a szép faburkolatos kocsik "
Szépek voltak még az utolsó éveikben is? A képek alapján elég kopottaknak tűntek, leegyszerűsítették őket... A Deák téri múzeumban is a sárga például elég kevéssé emlékeztetett arra a feelingre, amit a nosztalgia kocsin láttam. Én meg ugye már eleve a Ganzba születtem bele, ami tetszett, mert baromi más volt, és nagyon gyorsnak tűnt abban a szűk alagútban :)
@Hamster: persze, érdeklődünk meglévő sínek iránt is :)
@Hamster: az h a gáton, azok ikrek? :D
@Rocko-: Nem, ez egy panoráma - így sikerült összeillesztődnie a két képnek :)
@Hamster: szóval enyire tetszett, értem.
:D
@Hamster: mi ak érdés? azt értem, hogy a MILFAV-ból a MILF micsoda (Mother I'd Like to Fuck), de az AV micsoda? gondolom olyan, mint az ICS meg UV.
@Rocko-: nem, AV=...All Vagines:)
@Hamster: Gyerekszemmel a régi Schlick kocsik meseszerűek voltak. Belül a "parketta", a nagyi szalonját idéző lámpák, a kocsi végében körben pad, kívül az íves "sárvédő" - ezek mind ámulatba ejtőek voltak. Pláne amikor egyszer megláttam, hogy a vezér a homlokfali kisajtón át közlekedik...
@nyelv-ész: Na ja, most hogy mondod, a régi tuják is mesésnek tűntek, pedig azok mennyivel egyszerűbbek voltak a kisföldalattinál... De a kontroller csillogó fedőlapja, fú, az így milyen mesésnek tűnt az 56-oson mormogó 1000-esen :)
Ha nem veszitek tolakodásnak meghívnálak benneteket egy virtuális látogatásra a FAV múzeumba:

picasaweb.google.com/iszalatnyai/FoldalattiVasutiMuzeumUndergroundRailwayMuseum?feat=directlink
@nyelv-ész: Én itt láttam először, hogy szállnak be a régi FAV-ba:
1 perc 8 másodperctől

www.youtube.com/watch?v=tiz_b5jabW0
Utálom ezt a gátat, ahogy szétvágja a tavat :( Komolyan mondom, vissza kéne állítani a régi nyomvonalat. Minden turista fényképezné, ahogy kijön a föld alól, mögötte a hősök terével :)

Azt viszont sosem értettem, hogy a vörösmarty-deák között hogy tud bekanyarodni a harmincad utcába? Nincs véletlenül egy pontos nyomvonaltérkép?
@aesculus: Már jó ideje csak emiatt a gát miatt nem üres a teljes tó (a műjéggel való sz*rakodás miatt), úgyhogy szerintem jó, hogy ott van! Amikor meg még nem korszerűsítették éveken át folyamatosan az állandóan korszerűsített (sic!) műjeget, szinte észre se lehetett venni - tök elegánsan megoldották ezt az alagút dolgot. Ha meggondolod, a felszíni kisföldalatti _tényleg_ elvágta a ligetet, hiszen szögesdrótos kerítés (a szebb időkben sövényfallal kiegészítve) volt a pálya mindkét oldalán, és az Állatkert és a Szecska közt sehol nem kelhettél át rajta!
@Hamster: öö, alapból az egésznek víz alatt kéne lennie? Én még talán nem is láttam úgy (csak századelős képeken)
@charlie: Már hogy mi egésznek? Gyerekkoromban a városligeti tórendszer még eléggé tele volt végig nyaranta, a Vajdahunyadvárat kötbevette, a Műjég előtt csónakázás volt, onnantól meg az állatkert előttig tó volt, amit keresztbevágott az alagút, aminek a tetején ezzel együtt átfolyt a víz. Telente ez a gát tette lehetővé, hogy a Műjégen műjég legyen, a gáttól az állatkert felé meg gőzölögjön a víz. Illetve lehet, hogy a Műjég is máskétn votl elzárva, mert tudom, hogy a váracskát körbefogó rész jegén télen korcsolyáztam, tehát ott volt természetesen befagyó víz, míg a kerítés túloldalán ott volt a mesterséges jég.
@Hamster: Hát, az az egész. Én nem igen emlékszek olyanra, hogy arrafelé láttam volna vizet.
@Hamster: ez igaz, de így a tavat vágja el :( Erről jut eszembe, kéne már egy városligetes posztot csinálni, ez a világ legrégibb közparknak épült közparkja!
@aesculus: Miért ne vágja el? Nem természetes víziút, a kisföldalatti hosszabbítását jelentősen olcsóbbá tette, és a gyalogosoknak is jobb volt. Ráadásul teljesen elegáns megoldás, mondhatni nagyvonalú.
süti beállítások módosítása