Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Egy szombat délután a Budapesti Szuvaskerekű Vasúton

2011.06.08. 00:55 :: Hamster

Egy szép szombati napon csavarogni támadt a kedvem, de indulás előtt gyorsan ránéztem a bkv.hu-ra. Ott a felső infósávban scrollozott egy rövid üzenet, miszerint a fogaskerekű kettéosztva közlekedik, a két szakasz közt meg buszok. Semmi bővebb magyarázat, ok, vagy ilyesmi. Másutt nem írtak semmit a témáról, úgyhogy gondoltam megnézem - de azt hittem, csak valami apróbb dolog (pl. sikló a bizberben). Városmajorban meg már azt hittem, téves volt az infó, vagy megoldották a problémát, mert semmi se utalt arra, hogy nem normális az üzemmenet: nem mondtak be semmit, nem volt kiírva semmi, és a biztonsági őrök is úgy kérték a bérletet, meg lyukasztatták a jegyeket a leendő utasokkal, mintha minden rendben lett volna. Csak a szerelvény vezetője mondta be indulás előtt, hogy kettéosztás van, de aki nem figyelt, nem volt helyismerete, esetleg külföldi volt, az bőven lemaradhatott róla - vagy ha hallotta is, nem biztos, hogy tudatosult benne, hogy a két megálló közt nincs normális út, nem járhat pótlóbusz, úgyhogy séta lesz. Ennek megfelelően amikor az Erdei iskolánál megtudták, hogy a vágány melletti kábelaknát fedő betonlapokon gyalogolhatnak fel a Gyöngyvirág útig, volt némi morgás. Mondjuk a babakocsis családok esetén ez nem is csoda!

Az ilyesmi nem a járművezető dolga, pláne egy kocsiszínnel szomszédos végállomáson, ahol kell lennie további személyzetnek is - valakinek már ott magyaráznia kellett volna az embereknek, hogy inkább menjenek vissza a Moszkálmán térre, és menjenek 21-essel (az igazi persze az lett volna, ha már a metrón és a villamosok mondják, hogy el se induljanak a fogashoz, de ez egyelőre sci-fi).

A Gyöngyvirág alatti kanyarban láttam aztán, hogy két szerelvény is áll egymás mögött, ez meg nem kimondottan jó jel az álmoskönyvek szerint. Ekkor eleredt az eső (nem kicsit, nagyon), de ismerősökkel is találkoztam (valószínűsíthetően nincs összefüggés a kettő közt:), úgyhogy megtudtam, hogy tengelytörés miatt siklás volt. Akkor eresztették vissza a sínre - a kiemelt tengely helyett részben egy kis zsámolyszerűségre - a haváriás kocsit, de innen még messze volt, hogy elindulhassanak Városmajor felé, úgyhogy visszagyalogoltunk Erdei iskolához, aztán még lejjebb. Mivel a menet sebessége minimális volt, időnként pedig meg kellett állniuk (a fékeket kímélendő), tulajdonképpen futnunk se kellett volna - de persze ezt akkor nem tudtuk :) Végül a János kórház fölött legalább húsz percet vártunk... Nem irigyeltem viszont a kivezényelt BKV-s személyzetet, részben egy rohadt nagy vihar közepette kellett tenniük a dolgukat, aztán meg néhányuknak végig is kellett gyalogolnia a szerelvény mellett a kocsiszínig.

52 komment

Címkék: budapest bkv fogas tömegközlekedés morgás fogaskerekű

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr292966330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moszkálmán. :D

ez az egész egy szép kerek, magyar sztori.
@Rocko-: "Moszkálmán"
Hát úgy kezte a bemondást (nem csak ennél az egy alkalommal) szerencsétlen diszpécser, hogy "Mosz...", aztán pause, és gyorsan helyesbített "Széll Kálmán tér". Biztos sok olyan ember fog még küzdeni a megszokással, akik tartanak tőle, hogy megszólják őket, ha nem Széll Kálmánt mondanak, pedig a Moszkvát legalább ugyanannyira megértenék azok, akiknek szól az üzenet. Sőt: a metróban is már Széll Kálmánt mondanak, de a kocsikon és állomásokon az összes felirat a régi. Jön a turista, de tőlem legyen akár vidéki nagymama, leszáll a Széll Kálmán térnél, és mindenütt azt látja, hogy "Moszkva tér", ott rögtön be is pánikol, hogy eltévedt. Na, ez az igazi magyar sztori :-/
@Hamster: igen, hallottam, röhögtem is rajta. :D

"Na, ez az igazi magyar sztori :-/"
igen, erre IS értettem, hogy magyaros.
az átnevezés.
az elfáradás miatti baleset.
a pótlás szervezetlensége.
a sofőr zavara.

egyébként nem lett volna lehetőség arra, hogy egyesével letolni a kocsikat a színig?
jah, és egy magyar humort ide ha szabad: ha így folytatjuk, akkor tényleg: a Moszkálmánig meg se áll a fogaskerekű.
@Rocko-: "egyébként nem lett volna lehetőség arra, hogy egyesével letolni a kocsikat a színig? "
Őőő... mire gondolsz? Kétkocsis egység völgy felőli első forgóvázának második, szabadonfutó tengelye (ha jól emléxem) reccsent egy megálló közti egyvágányos szakaszon. Előment egy másik, amikor visszarakták sínre a kis kéttengelyes "tengelypótló zsámolyra", lassan leengedték. A fentebbi szakaszon ragadt motorkocsik is csak egy lejjebbi kitérőben tudták kikerülni, amikor saját erőből hazamentek alukálni. Tolni völgy felé meg nem szoktak, elvből mindig völgy felé van a mozdony. Egyébként nem sofőr mondta be rosszul, hanem diszpécser. Hogy központi, vagy a fogasnak sajátja van, azt nem tudom, de nem is hiszem, hogy számít, 100-ból 99 ember még egy ideig elsőre Moszkvát fog mondani egy ideig.
@Hamster: diszp: értem.

amire gondolok, hogy a két kocsis szerelvényt egy-egy kocsira szzétkapcsolni, hogy az őt kisegítő szerelvénynek könnyebb dolga legyen. vagy ezek még ilyen helyzetben se megbonthatóak?
Igazából jelentéktelen dolog ez a siklás, a lényegi probléma meg lett oldva, ugyanis a fogas átszámozása megtörtént.

A leeresztés azért volt ilyen körülményes, mert a vendégváz, amit alátettek, nem alkalmas nyílt pályán történő közlekedésre, azt arra szokták használni, mikor a műhelyben ki van véve a forgóváz, és közben egyik állásról a másikra mozgatják a kocsit a műhelyen belül.
ezért csak lassan, talán max 5-el lehetett vele jönni.

balint.cyberhungary.net/fogasuj/muszaki.htm
Kis infó, benne a fogas fékrendszereréről is.

A múltkori fogasos posztban valaki kommentelt, aki nagyon fogasszakértő, remélem idejön, és elmondja részleteiben is, mi történt.Igazából az érdekelne, hogy a törést megelőzően mennyire rendszeres időközönként vizsgálták a tengelyeket.

@Rocko-:
"ez az egész egy szép kerek, magyar sztori."
- Szépnek nem szép, de kerek és magyar.

@Hamster:
" 100-ból 99 ember még egy ideig elsőre Moszkvát fog mondani egy ideig."
- én még harmadikra is. Örökre.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Igazából jelentéktelen dolog ez a siklás, a lényegi probléma meg lett oldva, ugyanis a fogas átszámozása megtörtént."
igen. ez mindenképpen fontos tényező a közlekedésben, enélkül én se tudtam élni, éjszakákon át álmatlanul forogtam, izzadtságban vergődtem.
de most már minden rendben. :)

"- Szépnek nem szép, de kerek és magyar."
idézőjelben vedd a szépet.

"- én még harmadikra is. Örökre."
nem kell sokat várni, majd visszaváltoztatják.
kettő idevonatkozó:
- 'nagyapám 70 éve Oktogonnak híjva az Oktogont.'
- 'Hol lakott eddig a bácsi? Hát az Osztrák-Magyar Monarchiában, aztán Csehszlovákiában, majd a Magyar Királyságban, a Szovjetunióban, most meg itt Ukrajnában. Hát bátyám, maga sokat költözött! Én ugyan, ki sem mozdultam Ungvárról.'
@Rocko-: Szép: gondoltam úgy kell érteni, de nem tudok röhögni rajta sajnos.

Ungvár. Talán még Tanácsköztársaság is volt.
Hamster, azért nem mondtak semmit , mert nem is volt semmiféle meghibásodás . Köztudott , hogy a bajok Demszky bukásával egyszer és mindenkorra megszűntek , lásd még a régi Brezsnyev-viccet "na mi van , nem tetszik az egyes műsor ?!"
A Moszkálmánon én is felrötyögtem. Az a baj, hogy hiába Széll Kálmán, még mindig ugyanúgy néz ki mint a Moszkva tér.

De micsoda videó, Hamster az igazi fődokumentátor! Remélem másolásvédelmes, törlés bizos adathordozóra is lemented a videóidat, aztán lassan nyithatsz archívumot!
@retekblog: "Az a baj, hogy hiába Széll Kálmán, még mindig ugyanúgy néz ki mint a Moszkva tér."
pontosan!
@retekblog: "Remélem másolásvédelmes, törlés bizos adathordozóra"
Az milyen? A legbiztosabb a papír, no meg a kőtábla. Mindkettőre nehezen írható át :)
@Hamster: Nemtom. A régi filmekben lehetett látni olyan hatalmas mágnesszalagos gépeket, gondolom az jó lesz.
@Rocko-:

"ez az egész egy szép kerek, magyar sztori"

Mert máshol aztán qrvára nincs soha semmilyen üzemzavar...
Máshol mindig tökéletes a tájékoztatás.
Annyira elmondhatatlanul gyűlölöm ezt az állandó önostorozó rinyát.
@Comandante en Jefe: a halmozódásoktól lesz magyaros.
de hozhatod a példákat, hogy hol sikerült így hibát hibára halmozni.
meg a hazai ellenpéldát. én örülnék ha több pozitív példa lenne. de sajnos kevés van. íme egy pozitív: bkvfigyelo.postr.hu/tokeletesen-megszervezte-a-hatar-uti-villamospotlast-a-bkv
@Rocko-:

Attól lesz magyaros, hogy fingunk nincs róla, máshol mik milyen gyakran fordulnak elő, és kórusban elmondjuk hozzá, hogy abszurdisztán meg ezértartittazország.

Nyilván nem egy öröm, hogy rohad szét a BKV, én se arról beszélek. Hanem hogy mindent, mindig kettős mércével értékelünk, méghozzá úgy, ahogy pont nekünk hátrányos. Komolyan, nekünk nemhogy nemzeti büszkeségünk nincs, hanem nemzeti szégyenérzetünk van, aztán vagy kesergünk, vagy túlkompenzálunk.

Nyilván gazdagabb helyek több pénzből többet tudnak elérni, de attól még... ez a fogasos sztori sem egyedi, egy csöppet sem, a fejlett világban sem. Van amúgy egy mondás, hogy a szomszéd fűje mindig zöldebb.

(Ha eddig nem lett volna világos, természetesen nem veled van személy szerint bajom. Ma olyan lábbal keltem föl, hogy nem bírtam szó nélkül hagyni.)
@Comandante en Jefe: érteni értem, csak - elnézést - ebből a sztoriból semmi jót nem tudok kivenni.
@Rocko-:
Nyilván nem jó a sztori. Egy átlagos rossz sztori. Ha magyaros, akkor egy kicsit németes vagy amerikaias, az olaszosságáról nem is beszélve...
@Comandante en Jefe: Szerintem ebből az egész sztoriból a "ellenőrizzük a jegyet, de közben kusolunk arról, hogy mi van, hadd tolják a babakocsit a sín mellett" hozzáállás az alsó végállomáson az, ami eléggé tipikus. És szar. A többi valóban megtörténhet, és szerintem mind műszakilag, mind intézkedésileg (leállítás az átvizsgálásig, aztán újraindítás két nap múlva) gyorsan és jól csinálták.
@Comandante en Jefe: Ja, barcelónais is lehetne: siklóval mentünk fel a Montjuic-re(ra?), onnan busszal mentünk volna a kikötői lanovkához. Hát, a buszvezető nem enged fel a felirat szerint is (mert a térkép alapján is) arra közlekedő kocsira, mert ő most kiáll a forgalomból. És tényleg, nekiállt újságot olvasni. Elindultunk gyalog, pár perc múlva elmegy mellettünk ugyanaz a busz, ugyanazzal a sofőrrel, pont arra. Na, ilyet azért a 26-os buszon nem csinálnának. Aztán odaérünk, és a lanovka nem járt karbantartás miatt, azt mondták, majd egy óra múlva. Barcelona közelebb van, mint gondolnád... csak menjen oda, aki ezt szereti :D Pedig az európai turizmus egyik központja, csak értelmes nyelvet nem beszélnek, meg nagyon sietni nem szeretnek :)
@Hamster:

Tipikusnak tipikus, csak tipikus mi? És amikor a New York-i metrón a végállomáson lébecoló kb. 3-4 alkalmazottból egy se szól, hogy ma máshova megy a metró, aztán az utazóközönség 3/4-e hülyén pislog két megálló múlva?

Amikor a biztosító nyilvánvaló, faék bonyolultságú esetben nem fizet, az tipikus magyar? És ha az USA-ban játszódik?

Amikor két napja a nagy rózsaszín multi alkalmazottja szólt, hogy figyeljek, mert itt van egy apróbetű, ami igencsak a szolgáltatónak kedvez, az tipikus magyar? Nemtipikus magyar? Tipikus nemmagyar? Nemtipikus nemmagyar? (Szerintem csak simán korrekt, emberi hozzáállás, amit egyébként sem itthoni, sem külhoni szolgáltató alkalmazottjai sem szokták megtenni, hiszen nem kicsit a figyelmetlen ügyfelekből élnek).
@Hamster:
Hát erről pofázok... de lehet jönni a görögökkel is, a franciákkal is, és bizony, olykor az angolokkal is. A "not my job" elég tipikus hozzáállás, csak nem tipikus magyar, hanem tipikus emberi. Azok a helyek a ritkábbak, ahol ez nem jellemző. Európában is...
@Comandante en Jefe:

Magyar sztori:
Az benne a magyar, hogyha rendszeresen (megelőző karbantartás)vizsgálták volna a tengelyeket, akkor ez nem következik be.

Ám mikor qa baj bekövetkezett, akkor egyből minden leáll, majd két nap alatt elvégeztük két (öt? tíz? húsz?) év elmaradt karbantartását és ellenőrzését.

Attól magyar, hogy a kakit csak akkor húzzuk le, ha már a peremig ér, holott mindenki aki bemegy, lehúzhatná maga után. (Bocs, hogy ebédidőben írom a kakis hasonlatot.)
@Comandante en Jefe:
Hogy az eschedei szerencsétlenséget ne is említsem, vagy mondjuk a hawaii boing 737-kabrió esetét.
@Comandante en Jefe: "erről pofázok"
OFF, de ilyenkor annyira azt érzem, hogy kiesel a saját karakteredből :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Speciel te biztosan tudod, hogy az előírt vizsgálati/használati cikluson túl volt az a tengely? Tudod, hogy nem vizsgálták? Csak mert az is tipikus magayr, hogy midnen mögött disznóságot feltételezel.
@Hamster:
Mit értesz karakterből kiesés alatt?
Tudod, hogy ezzel a témával engem bármikor föl lehet húzni :DDD
@Comandante en Jefe: Jogos! Viszont az S-Bahnon történt törés menet közben?

@Hamster: Ez is jogos! Viszont abból indulok ki, hogy ha a vizsgálati ciklust rendesen betartják, akkor ennek a törésnek az előjeleit -belső hajszálrepedések- észrevették volna.
@Comandante en Jefe:

Eschede estében ki volt az a barom, akinek a könyöke mellett feljött a kerékabroncs a padlóból, és nem a vészféket húzta? Persze utólag könnyű ''bűnbakot'' keresni, de ha korábban húznak vészféket, akkor talán elkerülhető a katasztrófa.
@Comandante en Jefe: Abban az a csodálatos, hogy ugye évek óta szívás van a 481-es sorozattal, és már hosszabb ideje csökkentett közlekedés van, télen meg még rosszabb volt a helyzet. Mindeközben kiderült az is, hogy a 480-as sorozat üzemeltetését nem dokumentálták rendesen, úgyhogy bevezettek valami feszes vizsgálati rendet, ami miatt kevesebbet közlekedtek. Most áprilisban viszont kiderült, hogy repedések vannak a tengelyeken, de mivel nem dokumentálták rendesen, hogy melyik járgányok kaptak ugyanakkor vélhetően ugyanolyan tengelyeket, most kapkodhatnak, és vizsgálhatnak minden át.

Úgyhogy szerintem nem túlzás azt mondani, hogy a DB S-Bahn Berlin GbmH a BKV-t lepipálja - itthon már lázadás lett volna, ha olyan szinten ritkított volna két éve folyamatosan a BKV, mint odakint az S-Bahn... és azt azért nem hiszem, hogy a BKV-nál rosszabb lenne a finanszírozási helyzetük...
@Comandante en Jefe: Azzal, amikor azt írod, hogy "erről pofázok". Ez az elsőzős kommentharcosok stílusa...
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az amerikai bíróságos filmekben ilyenkor kiabál közbe az ügyvéd, miszerint "Tiltakozom! Ez csak feltételezés!"
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Viszont az S-Bahnon történt törés menet közben?"
Ööööööö:
"Am 1. Mai 2009 entgleiste in Berlin-Kaulsdorf ein Zug bei geringer Geschwindigkeit, nachdem ein Rad gebrochen war"
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Hogy konkrétan ha a körülmények szerencsésebbek, akkor talán nem lesz ilyen mértékű a katasztrófa, az egy dolog. Ez nem az ok.

Eschedénél a katasztrófa oka az volt, hogy bevezettek egy technológiai újítást (pontosabban kiterjesztették teljesen eltérő üzemeltetési körülményekre), *ÉS* a leegyszerűsített rutinvizsgálatok nem voltak képesek kimutatni az anyagfáradást.
Ez amúgy elég tipikus baleseti menetrend, ebből a fogas csak egy apró, jelentéktelen, és szerencsére emberéletet/sérülést nem követelő eset volt.
@Hamster: Rad : kerék

Maga a kerék több dolog miatt törhet mint maga a tengely.

Ettől függetlenül erről a siklásról lemaradtam, pedig rendszeresen nézem a német tévéket/oldalakat is.

@Comandante en Jefe:

Úgy tudom, az abroncsokat nem is kellett ultrahangos vizsgálatnak alávetni.

-----

Igazából komolyan összehasonlítani a fentebbi két dologhoz a fogas esetét csak úgy lehet, és csak akkor kapunk valamelyest hiteles statisztikai mérőszámokat, ha a törések számát beszorozzuk az futott tengelyek számával, valamint az általuk megtett kilométerrel.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Szorozgatni lehet, egy esetleges baleset várható kimenetelét (ld még érintett utasok száma, utazási sebesség) ki ne hagyd...
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Rad : kerék"
Nyugtass meg, hogy most csak szórakozol velem :-/ A kérdés az volt, hogy volt-e siklás, igen, volt, két éve, azóta döglődik a kinti S-Bahn, és még az alagút vége se látszik, de újabb és újabb hibák jönnek elő. Berlinben. Pedig szerintem a DB műhelyei jobban felszereltek, és több pénzből gazdálkodnak még a DB "mindent a tőzsdéért, a többi nem számít" szemlélete mellett is, plusz meglehetősen új járművekről van szó.

"Igazából komolyan összehasonlítani "
Nem akart senki komolyan összehasonlítani semmit, csak jelezni akartuk, hogy az, hogy valami anyag- vagy gyártási hiba miatt eltörik, megtörténik bárhol :) :(

Egyébként mellékvágányként érik bennem a kérdés, hogy vajon a régi jó kerékkopogtatás vajon milyen mélségig jelzi azt, amit ultrahanggal mérnek ki Berlinben, illetve hogy a fogas/481 kerék/480 tengelytörés esetén füllel lehetne-e hallani a különbséget. Fogalmam sincs, hogy terjed a hang egy beépített tengelyen, de már konkrétan át van repedve, az csak okoz valami változást, nem? Igazából ez nem is az én kérdésem, hanem egy kollégámé, de logikusan hangzik :)
@Comandante en Jefe: JOGOS!

@Hamster: A Krampács Pityu tudtommal az abroncsot ütögette, mert ha az abroncs törött, akkor lásd Eschede.

Önmagában a nagy repedés előjele, a hajszálrepedés nem okoz hangváltozást a krampácsoláskor, bár ha végigverek 20000 db kereket, akkorra lehet annyit finomul a hallásom (vagy megszűnik), hogy észreveszem.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "A Krampács Pityu tudtommal az abroncsot ütögette"
Azért kérdezem, hogy vajon egy tengelyen is lehetne-e hallani. Teoretikus kérdés.
@Hamster: Szerintem tengelyt nem tudsz kocogtatni, legalább is egy Kaláka forgóvázon biztosan nem. MO-n a személykocsik 90%-a Kalákán gurul.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Továbbra is csak a kolléga ötlete nyomán hangosan gondolkodunk, de aknában sem? Azt elhiszem, ha azt mondod, hogy a tömör acél, megterhelt, befeszült, két végén csapágyba tokozott tengely nem cseng szépen, nemhallani semmit rajta, úgyhogy nincs értelme kopogtatni, de aknában azért lehetne csapdosni alulról, nem? Nyilván ez az egész ott kezd gázos lenni, amikor hajtás is van a tengelyen, de akár csak nem keréktuskós fék, stb :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: de ultrahanggal akarja csapkodni.
mondjuk egy denevérrel.
@Rocko-: @Hamster: Ahhoz nem kell akna, tessék a denevért beidomítani, és akkor az állat felrepül a Svábhegyre, és a keresztre várva elvégzi a rutinvizsgálatot.
@Rocko-:

A trafikban kell venni egy Batman matricát, kivágni, és az így kapott sablonnal leragasztani az egyik vezérlőkocsi fényszóróját. Ezután a kocsival fel kell menni a János kh utáni emelkedőbe, felkapcolni a refit, és a denevér hívójele megjelenik a felhőkön, amiből tudja, hogy vizsgálat lesz. természetesen a hivójelet normál menetek közben is le lehet adni, vizont a nyári felhőmentes hónapokban előfordulhtnak a stabil napsütés miatt tengelytörések, de egyenlőre sajnos nincsen jobb módszer a tengelyvizsgálatra.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: :DDDDD
"előfordulhtnak a stabil napsütés miatt tengelytörések"
:)))
süti beállítások módosítása