Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

április 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (91) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (7) basel (7) bbc (8) bécs (44) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (771) budapesti pillanatok (41) buék (9) busz (82) búvár (11) bytom (5) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (262) csehország (48) csehszlovák (31) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (7) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) emlékek (5) énblog (395) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (22) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (27) felső szilézia villamos (24) fényvillamos (14) ferihegy (35) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (64) gibson (9) gitár (34) gmap (17) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (32) gyermekvasút (25) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (5) hampage (315) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (30) híd (29) (33) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (5) kassa (11) katowice (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (825) képregény (95) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (12) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) közlekedés (344) kritika (71) kulfoldi szemmel (78) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (46) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (10) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (42) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (19) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (54) nagypolszki (6) németország (310) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (44) nosztalgia (220) nosztalgiabusz (25) nosztalgiavillamos (75) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (102) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (7) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (33) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (17) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (41) prága (18) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (22) relax (12) repülés (127) repülőgép (43) repülőgépek (76) repülőnap (34) repülőtér (20) retró (33) rock (73) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (102) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (203) tapolca (6) társadalom (5) tatra (21) taurus (7) technika (52) technikatörténet (52) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (355) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (64) trolibusz (57) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (311) utcakép (169) uv (36) vár (11) várnegyed (8) város (396) városkép (87) városliget (8) vasút (458) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (754) villamos (664) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (272) zene (191) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Ahonnan felülről lehet a felszálló repülőgépeket nézni

2011.06.28. 12:00 :: Hamster

Innsbruck szerintem a világ egyik legszebb fekvésű elégnagyvárosa, ráadásul a világ legfestőibb környezetében futó, ráadásul villamosokkal üzemeltetett kisvasútjaival (a Stubaitalbahnnal és a Mittelgebirgsbahnnal). És azok a hatalmas hegyek, amik körülveszik a várost! Észveszejtő az élmény, hogy este az ember felnéz a háztetők fölé, és nem a csillagokat látja, hanem az egyik hegygerincre felvivő kötélvasút kivilágított állomásait!

Szintén észveszejtő, ha az ember fellanovkázik a Hafelekar csúcsra, két részletben: a Hungerburg-tól (ahová eleve már siklóval érkezik) egy kétkabinos függővasúttal a középső állomásig, onnan pedig egy egykabinossal 2269 méter magasra. Itt aztán leülhet egy padra, és addig gyönyörködhet az Inn-völgy panorámájában, amíg rá nem jön, hogy vissza kell indulnia, mert mindjárt elmegy az utolsó lanovka :)

De a másik irányba, a Karwendel-hegység belseje felé se csúnya a kilátás! Persze kicsit zordabb a látvány, de az is lehet, hogy csak azért, mert félig nappal szemben nézzük, jó sok árnyékkal.

Ismét a város felé fordulva, a háttérben a Stubaivölggyel. Egy jókora betonhíd is kivehető a távolban, az vélhetően a Brenner-autópályához tartozik. Az emberből ilyenkor előtör az érzés, hogy nekifusson a zöld füvön, és a völgy fölé repüljön, amolyan "Learning to Fly" stílusban...

Pedig igazából elég fájdalmas lenne elrugaszkodni, a zöld mező szélén ugyanis ez van :) A képen középen Innsbruck belvárosa látszik, tőle balra felfelé pedig a nem kicsi főpályaudvar. És jobb szélen kicsit belóg a repülőtér, amihez a címben említett élmény kötődik. Úgy értem, néztem én már a budaörsi repülőtérről felszálló gépeket a Rupp-hegy tetejéről, de azért ez nem ugyanaz... :) Képeket nem csináltam erről az attrakcióról, mert a gépem nem igazán volt alkalmas rá a szappantartó kivitellel és a háromszoros zoommal, pótlásként itt egy másik kép, amit évekkel később a szállodaablakból csinált Riannám. Azért az ezen is látszik, hogy a feeling olyan, mintha egy kád aljáról szállna fel a gép:

Klikken zi bitte!

A többi kép egyébként még 2003-ban készült, azóta modernizálták a lanovkákat, a siklót pedig teljesen lecserélték - pedig a régi is klassz volt.

16 komment

Címkék: utazás ausztria képek innsbruck alpok lanovka

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr393021290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

én most nyáron tervezem arrajárni, milyen forgalmú a repterük? mert lisztfecóhoz is célzottan kell kimenni ahhoz, ne gyengén muzsikáljon :)
@milliliteratura: Szerintem hullámzó.. Nyilván kisebb forgalmú, mint BUD. Volt, hogy kimentünk a pálya végén levő utcába, hogy most majd fotózok jól... aztán nem jött semmi, és egy idő után inkább továbbmentünk :) Viszont az haláli klassz volt, hogy egyszer olyan szállodában laktunk, ahol az ablakon kinézve ráláttunk a reptér környékére: a gépek elgurultak a pálya végére, ott megfordultak, sivítás, még hangosabb sivítás, fék ki és go! Persze néztük, hogy mikor lesz magasabban a gép, mint a környező hegyek, nem volt gyenge:
hampage.hu/kozlekedes/innsbruck/img_7598.jpg
@milliliteratura: Statisztikákat nézegetve Innsbruckhoz képest a gépmozgások száma 8-9-szeres Ferihegyen, az utasforgalom 5-szörös (nyilván nem egy kifejezett cargo hub Innsbruck, pl. 747-es ott le se szállhat), csak hogy valami képet próbáljak adni.

Egyszer azért végignéznék egy innsbrucki leszállást a jumpseaten ülve... de azért oda vonattal érkezni se csúnya.
helló! én anno lenyomtam ezt a vonatutat, Graz-Bregenz vonatúton, insbrucki kiszállóval. Felejthetetlen. Évek óta keresek olyan videót, ahol esetleg az egész vonatút le van filmezve a vezető kabinjából. Felgyorsítva. Bár lehet, hogy real timeban is végignézném. :) Gyönyörű város. Azt például tudtátok, hogy a síugrók sánca a városi temetőre néz. Elég érdekes élmény lehet, amint a síugrók szállnak a temető felé :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Eddig érkeztem vonattal Svájc felől, az Arlbergen át, a másik irányból Kufsteinen át Rosenheimból és Zell am Seen és Bischohshofenen át, de most már végre a Karwendelbahnon akarnék jönni, állítólag az a legszebb. Aztán persze egyszer a Brenner felé is elmennék, de a Karwendel jobban érdekelne. De nem videón, hanem élőben :)
@Hamster: innsbruckon eddig mindig áthaladtam. Rosenheim felől Verona felé. Rosenheim felől nem egy nagy élmény, szép táj, de nincs időd nézelődni, mert vezetsz, és figyelned kell (lefotóztak a rohadtak tavaly is).

Verona felől a Brenner-autópályán van egy hely, ahonnan meseszép a panoráma. Ott mindenki lelassít, és gyönyörködik, míg az 'I' rendszámosok idegbetegek és dudálnak.
Az a híd ott a távolban ez itt: de.wikipedia.org/wiki/Europabr%C3%BCcke_%28Brenner_Autobahn%29

Tényleg elképesztöen szép környék az ott.
@ujjelszo: Gyerekkoromban apuék céges üdülőjében a konyhában volt kint egy kép róla, akkor mondták, hogy az az Ojrópabrükke. Valamiért azt hittem, az valahol az olasz oldalon van, nem tudom, miért.
Az olasz oldalon több hosszú "Hangbrücke" van (bocs, magyarul nem tudom), azok stilusra ugyanolyanok (folytatolagos, betongerendas hidak, negyszög keresztmetszetü pillerekkel).
Hegyvidéki nagyvársoból van még egy két érdekes, a franciáknl Grenoble jó, és ha nem csak a magas hegyek a feltétel, akkor Salzburg. Persze Lausanne se rossz ha rálátsz a Genfi tóra és a tó mellett a Mont Blanc (talán még Genfre is igaz ez, bár inkább Montreux csak az pici), Zürich sem utsó.
@ZF2: Sok hegyvidéki város van, és túl sok, amiben nem jártam, de Ilyen "völgyhatást" se Genfben, se Lausanne-ban nem találtam, de még Zürichben sem.
@Hamster: na igen 2200m már nem viccel. :)
@ZF2: Nem csak az (bár azért számít, hisz a Zürich körüli hegyek ennél jelentősen kisebbek), de Genfnél és Lausanne-nál a hatalmas tó van az egyik oldalon, tehát a "völgy érzet" elég kicsi. Salzburgban se annyira szűk a hely, messzebb vannak a hegyek, bár azért ott se lehet csúnya egy fel/leszállás.