Igazából én se értem, hogy olyan vacak időben, mint most vasárnap volt, alvás helyett miért választottam inkább a Dráva utca rakparti lehajtójánál való ácsorgást, de mégis ezt tettem. Itthon még csak borúsnak tűnt az idő, ott viszont már esett is, úgyhogy nem sok jóra számítottam. Nevezett hely az egyik olyan a városban, ahonnan a pénzesebb érdeklődőket a Hungaroringre szállító helikopterek indulnak, és valóban, régebben több repülőszerkezetett lehetett itt látni a futam idején, mégis egész jól elszórakoztatott a fel- és leszállások figyelése.
Pár éve még MD500-asok és Mi-2-esek csinálták a légitaxit, most egy kategóriával talán könnyebb gépek karcolták az alacsonyra lógó felhők alját - mint például ez a Robinson R44-es, mely festését tekintve elég jól passzolt a háttérben látható Combinóhoz :) Rajta kívül még három másik gép ingázott Mogyoród és a dunaparti kockakövek közt:
Sajnos nem minden gép illett annyira a szürke felhőháttérhez, mint az előbbi sárga-fekete R44; a HA-EUR lajstromjelzésű Eurocopter "Colibri" például legtöbbször csak fekete foltnak tűnt a sötét háttér előtt. Pedig milyen klassz háttérről beszélünk!
A legszebb az volt, amikor zsinórban három gép szállt le egymás után. Ekkor konkrétan igen rendesen esett, és kellemetlen széllökések is voltak, úgyhogy az, hogy védettebb hely keresése helyett ott álltam és videóztam, valószínűleg mazochizmusra vall...
A videón egy pillanatra valami belóg felül: a kezem, amivel megpróbáltam az eső elől leárnyékolni a lencsét. Egyébként tapasztalatszerzésnek is elment ez a pár óra: például megtudtam, hogy érdemes kikapcsolni a szélzaj-szűrőt, mert az hajlamos a helikopterek keltette hangok 98%-át szélzajként kezelni, és tönkreszűrni :) Illetve most már azt is tudom, hogy érdemes lett volna a fehéregyensúly-automatikát kikapcsolni. De szuperkompakthoz képest szerintem nem is olyan rossz az eredmény így se!
Az előbbi videó előterében a franciák által valamikor még az ötvenes években tervezett, majd évtizedeken át gyártott minimál-helikoptert, a fenti képen is látható Alouette II-t figyelhettük meg egy kicsit hezitálósnak tűnő behelyezkedés közben. Komolynak mondható teljesítményű, gázturbinás repülőszerkezet ritkán néz ki ilyen összecsukható-felfújhatónak, kicsit furcsa is, hogy a franciák ennyire jól kibírták dizájn nélkül :)
Nekem amúgy cseppet sem hiányoznak a város fölűl a helikopterek, de azt hiszem, lélegzetelállító látványban lehetett része az utasoknak - bár, ami azt illeti, ők pont hátat fordítottak annak. Furák ezek a Forma-1 rajongók! Egyébként úgy hallottam, a Duna Plaza mögött is volt egy heliport; ha esetleg az olvasók közt van, aki járt ott, mesélhetne arról, ott mi volt, hány gép pörgött, és mennyire!
A bejegyzés végén még egy kép a negyedik masináról, a Bell JetRangerről, az amerikai filmek és sorozatok egyik leggyakoribb forgószárnyas szereplőjéről.
Ez megy most