Tudom, a cím nem túl érdekfeszítő, mivel a budapesti villamosok alapvetően sárgák; tegyük hát hozzá, hogy a szóban forgó villamos bécsi, és máris érdekesebb a dolog, hiszen a bécsi villamosok leginkább pirosak szoktak lenni. Kivéve a munkavillamosok (illetve újabban a Ring-en közlekedő városnéző is), melyek feltűnő sárgában rikítanak. 2004 szeptemberében egy ilyen vendégeskedett Budapesten.
Ekkoriban ugyanis a bécsi közlekedési vállalat kemény terepen is tesztelni szerette volna nemrég elkészült sínvizsgáló villamosát - Bécsben unalmas lehetett a sok "minden rendben van" jelzés, valami másra vágytak :) Mi meg örömmel loholtunk a sárga különlegesség nyomában...
Ez a látvány ma már szinte nosztalgikus emlékeket ébreszt: Móricz Zsigmond körtér, még a 6-os villamos régi hurokvágányával, még nem 906-osra számozott éjszakai busszal (pláne nem éjszakai hatos villamossal), a metrós munkaterületet ölelő Nagy Fal felhúzása előtt. Sajnálom, hogy nem volt időm rendesen fotózni; csak rátettem valami stabil tereptárgyra a gépet, és automatán kattintottam, magas ISO értékkel.
Az Eva névre keresztelt jármű három éjszakán át járta a budapesti hálózatot, az esetek közel felében tolatva, hiszen csak az egyik végén volt teljes értékű vezetőfülkéje (hátul csak szükségvezetőállás van).
Ez az a lézeres cucc, ami a síneket pásztázza. A többi képen ezt egy csíkos burkolat fedi, de itt levették nekünk.
Ez pedig a villamos "utastere". A hűtőgép gondolom kényelmi felszerelés volt, a lényeg az előtérben álló rackszekrényben van. Érdekes, hogy Budapesten tudtommal nem nagyon készülnek aktuális infrastruktúra-felmérések, se a sínek felületének állapotáról, se nyomtávbővülésekről, se az űrszelvényről, se az áramellátásról... Bécsben meg külön járműveket építenek ilyen célokra (és nem tegnap szoktak rá erre).
Bécsi mérővillamos a Bosnyák téren. Voltak néha megállások, amikor a fedélzeten tartózkodó mérnök leszállt, és mérőléccel ellenőrizte, hogy stimmel-e, amit a monitoron lát, de ez csak egy "fotohalt" volt. Nekem nagyon tetszett, hogy végre "gömbölyű DÜWAG" (licensz) villamost láttam Budapesten, és tulajdonképpen az is kiderült, hogy aaaannyira nagy gáz nincs a budapesti sínekkel, hiszen a járgányt egyszer sem kellett daruval visszatenni a vágányra ;)
Ez megy most