A hétvégi vágányzár kapcsán/miatt tegnap este a 4-es és 6-os villamosok a szokásos kocsiszíni útvonal helyett a Jászai Mari téren dobtak egy jobbost, és a 2-esen (aztán a 24-esen, aztán a 37-esen... gondolom én) át mentek haza. Ez azt jelentette, hogy este 8 körül 2-4 perces időközökkel 12+1 Combino rongyolt végig a menetrend szerinti KCSV-k közt. Néha olyan sűrűn jöttek, hogy jóval kevesebb helyen tudtam videózni, mint amennyit beterveztem:
Amúgy túl hamar odaértem a Kossuth Lajos térre, úgyhogy az óriáskígyók érkezése előtt jópár 2-est végighallgattam, ahogy kanyarognak a tér szélén. Mit mondjak, a fogtöméseim kiugrottak némelyik hangjától :) Persze a Ganz csuklós eleve nem egy halk játékszer, a modernizált változatba tettek még pár zajgenerálási lehetőséget, de ezek az ívek bármi által járva csikorognak...
Azon gondolkoztam, hogy vajon hány méteres ezeknek az íveknek a sugara, hogy így zajong bennük az acél? És nem lehetne kenni őket, ha már ilyenre sikerültek? Persze a Szalay utcánál lehet, hogy ezt nem szeretnék, a közúti forgalom miatt, de a déli oldalon szerintem meg lehetne tenni... Igaz, hogy például a Parlament déli oldala előtti rész majdnem egyenes, és mégis, ott is meg-megcsikordul minden. A József Attila-szobornál egyébként demonstráció volt, szegények jól megjárták, mert a szokásos tízpercenkénti követés helyett negyven percen át zubogtak el a kocsiszíni menetek mellettük... Persze hogy zajos-e ez a vonal, az relatív, mert például Zürichhez - ami amúgy az egyik legmegbízhatóbb, legutasbarátabb tömegközlekedési rendszer, amit valaha láttam! - képest a kanyarban nem vagyunk:
... bár talán nem pont a zajt kellene átvennünk onnan viszonyítási alapnak ;)
Ez megy most