Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (107) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (510) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (95) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (8) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1021) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (398) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (886) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Bécsi vonatozgatás

2012.02.19. 17:54 :: Hamster

Vonatok Bécsben föld alatt és föld felett. Kis dízelmotorkocsi, gépmenetek, szolmizáló Taurusok a föld alatt, S-Bahn...

12 komment

Címkék: közlekedés videó ausztria bécs vasút csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr554135362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

höhö, holnap reggel railjetezek bécsbe :)

amúgy nagyvasúton bécsben baloldali közlekedés van?
@milliliteratura: Is-is. A Südbahn balos, ez a vonal meg ahhoz csatlakozik, gondolom azért hagyták így. Mostanában gondolkoznak azon, hogy átállnak. Gondolom mostanéban ha építkeznek/felújítanak, amúgy is úgy építik ki, hogy tetszőleges oldalon lehessen járni.
0:54-nél az mi az?

ha emeletest húz a Taurus, akkor miért nem kánonban szolmizál?
@Rocko-: "0:54-nél az mi az?"
A Südbahnhof mögé épülő főpályaudvar építkezése. Korábban volt róla egy egész bejegyzés itt :)

"ha emeletest húz a Taurus, akkor miért nem kánonban szolmizál? "
Nem kánonozik, hanem uniszónózik :) Viszont ha csúszik (perdül) indításkor, akkor kapásból négy szólamban énekel:
youtu.be/ASW97Zc8qqA?t=12s

Tudom, van fent egy sokkal jobb videó is, de azt ne tegyétek ide, mert akarok neki egy külön bejegyzést :)
@Hamster: "A Südbahnhof mögé épülő főpályaudvar építkezése. "
áhá, kösz.

"Tudom, van fent egy sokkal jobb videó is,"
ez?
www.youtube.com/watch?v=J1Yy-AOQcUs
Megfigyeltétek, hogy az osztrák vonatok milyen csendben futnak a sinen? Biztos nem jár minden motorjuk, azért.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Sőt, igazából kötélpályával mozgatják őket, sőt, az elején meglökik őket, utána csak gurulnak :) Egyébként szerintem nem halkabbak nagyságrendileg, legalábbis ha nem a Csörgőket hasonlítjuk össze a Herculesekkel, hanem a Taurusokat a 1047-esekkel (amik már 470-esek, mert átszámozni kell bitangul, ha már a selhajunk is kilóg a gatyából). Viszont a 2-es Fővám téri aluljárójára gyorsan venni kéne olyan hangelnyelő izéket, mint amik a berlini főpályaudvaron vannak a sínek közt, mert azok tényleg jelentősen halkabbá teszik a vonatokat.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: valami szivacsszerű cucc van a sínek közt, azért halk pölö a Praterstern és Südbahnhof között a teknőben. Nyílt pályán meg hegesztett sínek vannak, ezért nem lehet hallani a tatam tatam-ot. A másik, amit megfigyeltem, ezek a sógorék úgy építették a Matzlendorfer platz, Meidling állomásokat és összekötését, hogy töménytelen mennyiségű betont nyomtak alapnak, arra szórták a kavicságyat, és arra a síneket. Nem tudom, ez mennyire halkítja le a vonatot, mindenesetre nem csattog a városban, aki a külső Gürtelen (Margareten gürtel) sétál, nem hallja a vonatokat. A hangosbemondó is csak az adott vágány felett szól, meg az állomás területén (Meidling), így az sem zavaró, pár méterrel odébb alig hallani.
@Dr. Kicsi Kacsa: Azért fővonalakon nálunk is már jó ideje hegesztett sínek vannak. Az Szlovákia, ahol nem bírtam aludni az éjszakai vonaton, mert tadammtadamm volt egészen Breclavig. Ez pár éve volt, nem tudom, azóta változott-e, de állítólag Csehszlovákiában a hevederes vágányrögzítés volt az alap a rendszerváltásig.
@Dr. Kicsi Kacsa:

Valószínű még gumiszőnyeg is van, mint a berlini metróban. Ami egyébként nem gumi, de hasonló. Iszonyatosan jó leszigetei a hangot és a rázkódást is.

@Hamster:
Ma egyedülálló villamosos videót készítettem, melyre Hazánkban szerintem még nem volt példa. Megpróbálom a héten leszedni a telefonról, és átküldeni neked.
Garantálom, hogy hatalmas szenzáció, forradalmi előrelépésnek lehetünk tanúi, ha levetíted majd az olvasók előtt.
@Dr. Kicsi Kacsa: Amiért halkabbak a nem-MÁV vonatok:
- Általában a személyszállításban tárcsafékes vagonokat használnak, mert tisztább marad a környék és sokkal halkabb
- Rendszeresen csiszolják a vágányokat, legfőképp a simább gördülés miatt. Ezt a zajt halljuk főképp. Simább gördülés=kisebb ellenállás=kevesebb árampocsékolás
- A kocsik kerekeinek profilját nehéz a tárcsafékkel legyalulni, a tuskós fék sokkal "eredményesebben" teszi tönkre az ideális(hoz közeli) kereket. A helytelen kerékprofil nagyobb ellenállással gördül, mert nem egy, hanem legalább két ponton ér a sínfejhez -> ld. 2. pont és az képeket itt: www.wien-konkret.at/verkehr/verkehrstechnik/schienenfahrzeuge-gleitschutz-schleuderschutz/ vagy itt: www.gleislauftechnik-mueller.ch/PDF/Beruehrungsgeometrische_Interaktion.pdf
süti beállítások módosítása