A HÉV korábban nem igazán volt az én világom, bár a nosztalgia járműveiket (és vendégeiket), illetve azok szállítását természetesen csíptem, a szentendrei telepen sorsuk jobbra fordulására váró járműveket pedig annak idején olyan alaposan körbefotóztam, hogy szerintem azóta is emlékeznek rá(m) kísérőim. Mostanában, talán azért, mert lassan az összes budapesti villamost mindenütt lefotóztam már ;) elkezdtek jobban érdekelni a zöld kukacok. Csak hát úgy tűnik, ők továbbra se szeretnek engem... Jellege miatt a HÉV-et eleve nehezebb megörökíteni, nekem meg sose volt szerencsém velük: valahogy mindig akkor tudtam kimenni, amikor nem jó irányból sütött a nap, vagy éppen elment, fátyolfelhős volt... szóval nem nézett ki igazán szépen a jellegzetes zöld szín a járműveken.
Mostanában viszont gyakran esett egybe a napsütés és a szabadidő - fény jó szögből, felhő sehol, úgyhogy megkíséreltem elkapni a gödöllői vonal 100. születésnapjára átfestett, azóta a csepeli vonalon közlekedő M IX A szerelvényt. Hát... sikerélményileg kihívásokkal küszködöm :) Ha jó volt a fény, akkor fújt a szél, tönkretéve a hangokat, pedig az öreg jószágok egyik legnagyobb vonzereje a jellegzetes, morgó motorhang. Ha nem volt nagy szél, akkor viszont egy másik szerelvény takarta el a témát. Vagy épp teherautó jött a képbe. Vagy egy laza fuvallat majdnem kifújta a kezemből a kamerát (de tényleg). A legszebb a minap történt: se szél, se autó, tökéletes szögből sütő nap... erre a gép lefagyott, és az addig felvett videót se mentette el. Na, ekkor döntöttem úgy, hogy nem érdekel, felhagyok a kísérletezéssel, és abból vágok össze egy videót, ami addig összejött:
Egyébként a múltkor valaki kérdezte, hogy a Taurusok szolmizálása nem zavaró-e a mozdonyvezető számára - engem az érdekelne, hogy vajon a HÉV járművezetők mit gondolnak a nekik rendeltetett zajkulisszáról. Mert hát sajnos ezek a vasak már öregek (az M IX A-k lassan ötvenévesek), és igazából új korukban se voltak jók - viszont hangosak igen. Ráadásul manapság mindegyik típus ugyanazon a borzasztó forgóvázon fut, mely szerintem a német vasúti járműépítés egyik mélypontja volt.
Ez megy most