Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Nosztalgiakavalkád Budán

2012.07.27. 21:45 :: Hamster

A múltkor megígértem valakinek, hogy az elmúlt hétvége nosztalgiavillamosos beszámolójával nem fogok egy hónapot várni, úgyhogy itt az idő némi képmutogatásnak. Ilyen eseménydús nyara még sose volt a budapesti villamosbarátoknak, de július harmadik vasárnapja különösen mozgalmas volt, mivel ekkor közlekedett egyrészt a favázas "ezres" Hűvösvölgybe, másrészt premierje volt a Deák térről a Széll Kálmánra "ráhordó" Bengálinak is.

IMG_8517-2.JPG

A Benga egy órával az 1074-es után állt ki, itt éppen a Széna térre érkezik a kocsiszín felől. Kicsit furcsa ugyan a budapesti szememnek a debreceni kék csík (a kocsi - egyelőre még - a DKV tulajdona), de azért vidám látvány.

IMG_8564-2.JPG

Ez a típuskavalkád kicsit olyan, mint amit az 50-es, 60-as években készült fotókon láthatunk, bár van pár vágány, amire rá lehetne állítani még pár tuját :) A trükk ebben a felállásban az, hogy a középső vágányról dél felé indulhat a Bengáli, észak felé az 1074-es, a dél felé tartó 59-esek és 61-esek pedig a hegy (Várfok utca) felőli vágányon ("rozsdás") kerülik ki őket.

IMG_8687-2.JPG

És elindulnak céljaik felé az öreg vasak. Elvileg nem egyszerre teszik ezt, van köztük két perc (mielőtt valaki megkérdezni: a normál forgalom zavarásának elkerülése végett), de egy kis tolatgatás miatt késés volt, így mégis lehetséges volt ilyet fotózni.

IMG_8694-1.JPG

Tabán... az egykori Szarvas téri végállomásnál még mindig három vágány széles pálya fölé fák borulnak... egyik oldalról, mert a másikról oszlopok. De komolyan, a következő fényképezőgépemben lesz a keresőben műhorizont, hogy rendesen vízszintesen-függőlegesen fotózzak, mert ez a környezet semmi támpontot nem ad arra vonatkozóan, hogy hogyan tartsam :)

Videózni is próbáltam - állványról, hogy közben fotózhassak. Kicsit jobban is sikerülhetett volna, ha nincs ekkora szél, mert így nem csak szélzaj volt, de a kamerát is belengette néha... de sebaj! Az idő kicsit elromlott délutánra, úgyhogy akkor utaztam is másfél-másfél kört, és jó volt. És ami még jobb volt: rengeteg érdeklődő volt, messze nem csak az ismerős villamosbarát arcok. A kisgyerekek különösen élvezhették, hogy egyik régi villamosról a másikra szállhattak - ilyesmi a mi gyerekkorunkban csak menetrend szerinti forgalomban volt lehetséges :)

Amúgy: aki lemaradt erről, vagy nem volt elég neki ez az egy nap, augusztus 26-án ugyanez lesz a nosztalgiavillamosok programja!

26 komment

Címkék: budapest bkv videó képek nosztalgia villamos nosztalgiavillamos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr674682635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

'''Tetszik''' a Szarvas téri füves pálya.

Holnap bővebben.
Hamster, szerintem a videó is jó,
ahogy az egész Post!
Természetesen nagy lájk!

A bengáli vezetője hősiesen helytállt...vagyis
"helyt ült". [;-<))
Az is érdekes, hogy a Gellért-Erzsébet szakaszon a vadiúj vágányon is hogy ugrál a Benga.
Moszkva téren a Hüvibe járó kocsi miért nem a hurokból indult?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Láttad, milyenek a sínek ott? Ez egy 4500 mm-es tengelytávú 100 éves jószág, nem kéne azzal játszani, hogy kisiklik.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: a hurok egyik sínszálát kiszedték, majd visszatették, de nem csavarozták oda. Szép baleset lett volna a Bengával :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Igen, ez nekem is feltűnt. A Benga Pesten a vártnál kevesebbet csikorog (mondjuk a legtöbb ív eléggé be van már kopva, és a UV pótok se voltak vészesek), de azért a rendszeres használatától az ilyenek miatt szerintem beaggódnának a pályások, és joggal tennék.
@Kicsi Kacsa: Szerintem a hurok maga járható, visszatették, ami hiányzott, csak kéttengelyessel nem ajánlott, forgóvázas esetleg belemehetne. Legutóbb legalábbis ezt mondták. Nem is a hiány miatt, hanem borzasztóan le vannak köszörülve a sínek.
@Hamster: Azon aggódjanak a pályások, hogy uszkve egy éves pálya már hullámvasút. Magától egy villamos sem kezd el fel-le ugrálni a sinen.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Pedig a többi villamos elég normálisan halad ott, simán lehet, hogy a Benga valamelyik jellemzője felerősíti, beleng rajta. De majd legközelebb megnézem, ha nem felejtem el :)
@Hamster:

Ha azt feltételezzük, hogy ott a pálya tökéletes, akkor elég komoly bajának kell lennie, ami miatt így hintázik, de minimum tojás(ok)on kell, hogy guruljon.
helo, küldenék neked egy fotót, szép régi ukrajnai villamosról, - látom a címkefelhőben még nincs Ukrajna - de nem vagoyk itt túl otthonos. Hol tudom megtenni?
Soha nem érttettem, hogy a németek tudnak vasutat építeni, a magyarok meg nem.
Berlinben lerakják a síneket, aztán suhan rajta a villamos egy jó pár évig. Pesten lerakják a síneket, aztán elkezd rajta pattogni a villamos.
Jó tudom Hamster, hogy a berliniek közben köszörülik/csiszolják a síneket rendszeresen, a BKV-nak meg gépe sincs hozzá. (SZÉGYEN!)
Hams, szerintem sokat pörögsz ezen a vízszintes-függőleges kérdésen.
Van a képeden függőleges oszlop, a villamos -főleg ívben- simán megdől(het) pár fokot, akkor meg? Potenciálisan okés a képed.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Láttál te már Bengát közelről? :)
Ívben rángat, mint a franc, ezt tudjuk, hogy a fantasztikus lebegő-középső-részes felépítés miatt. De hogy a zsírúj debreceni pályán is egyenesben úgy-ahogy, finoman föl-le hullámzott, az már más nem emiatt van. Ugyanott a Ganz-csuki mintha vajon menne.

Szerintem egyszerűen nincs benne lengéscsillapítás. Plusz, mint tudjuk, a rugózatlan tömeg nagy. Pár év alatt gajra vágja az új pályát, kitapossa a saját hullámait benne... Szerintem ez a HÉV-re (MX-MXa) is hasonlóan igaz lehet, az is pattog a legkisebb egyenetlenségen, mint a bakkecske.
@Comandante en Jefe: Az a baj, hogy te egy sokszor sok pixeles kép alapján vagy ilyen bölcs, amit a vízszintesbe tett monitorodon látsz, ez kint a pusztában a 3,5 x 5.6 centis (tutira hüvelykben van, de nem baj) kijelzőn nem látszik. És a képet bizonyos keretek közt még helyreigazíthatom (az élességéből azért veszt olyankor), a videón ezt nem tudom értelmesen megcsinálni. Konkrétan ma lőttem egy csomó csálé videót, és mivel a 36 fokon aszalódtam miatta órákat, hajlok rá, hogy ennek ellenére felteszem. És nem a tuja lesz ferde rajta, ívben, hanem a Széchenyi rakpart, egyenesben :)
@berlin_mount: Félek tőle, hogy az igazság ott kezdődik, hogy a németek az elején is már eleve jobban csinálják meg, aztán figyelik, karbantartják, időnként aláverik, szabályozzák, aztán cserélik. Nálunk lerakják, a huszonkilencedik alvállalkozó melósai, meghegesztik abban az hőségben, ami van, mert bár eredetileg a hegesztéshez ideális időjárás mentén csinálhatták volna, csúszott a közbe' szerzés, közbenszólt a kerület, stb. Aztán lesz*rják addig, míg egy nap alatt két villamos ki nem siklik rajta. Akkor korlátozást tesznek rá, majd tíz év múlva egy baromi nagy projekt keretében újraépítik nulláról, mondjuk totál esős időben, talajmenti fagyban, mert megint csúszott valami papír, és megint mondta a kerület, hogy ne akkor csinálják, hanem máskor.
@Hamster:
Jól van, Hams, alázzál már engem azért, hogy elcseszted a képet :P .
@Comandante en Jefe: Egy pillanatra komolyra váltva: tényleg kicsit idegesítő volt, hogy megmondod a 19 collos monitor alapján, hogy ott kint mit lássak egy olyan keresőn, amin egy pixeloszlopnyi (azaz a legkisebb észlelhető) ferdeség körülbelül már 2 fok. Ma is csináltam jó sok ferde videót emiatt :I
@Comandante en Jefe: Egyébként meg rájöttem, hogy a képalkotási látenciára... ez de jó szókapcsolat, most találtam ki, ha esetleg létezne már, akkor is... fogom kenni, ti. hogy mozgás közben látszik, hogy a kép alja elcsúszik, elkenődik a felsőhöz képest, ilyen svenket kimerevítve tökéletesen ferde/görbe házakat és templomtornyokat láthat az ember. Na, szóval mostantól fogva állóhelyzetben is ez van, azért ferde a kép :)
video első snittjén az átkötés, az tetszetős. ;)
@Hamster: milyen fényképezőgéped van?
@Hamster: hát ez igazán nagy segítség a probléma megoldásában. :D
A közlekedés- és várostörténet iránt érdeklődőknek fölírom ide, nincs időm utánanézni, hogy hivatkoztok-e rá:

magyarrendor.osaarchivum.org/content/index.php?act=about&lang=hu#

A Magyar Rendőr riportfotó-archívumának induló anyaga, a negyvenes-ötvenes évek fordulójáról rengeteg fővárosi városképpel.
süti beállítások módosítása