A 125 éves budapesti villamosközlekedés tiszteletére rendezett felvonulás résztvevői vasárnap kora reggel Budafok kocsiszínben gyülekeztek. A résztvevő aktív és nosztalgia járművek egy része a Petőfi hídon jött át Budára, ezeket az Irinyi József utcában vártam be:
Az első jármű egy - az alkalomhoz illően 125-ösre táblázott - UV szerelvény volt, melyben középen végre ismét volt pótkocsi. Ezek ugyanis a típus kivonása óta pecsétes papír hiányból kifolyólag ki voltak tiltva a nosztalgiaüzemből. Hiába, 1957 és 2007 közt nem volt elég idő ahhoz, hogy biztosra lehessen venni, nem lesz baj az együtt közlekedtetésből. Örülök, hogy a jelek szerint végre sikerült orvosolni a dolgot, hiszen így, együtt az igazi az összkép!
A Nagykörúton rendezett felvonuláson nem csak aktuálisan használt és nosztalgia tuják voltak, de munkagépek is, mint ez a hóseprő.
És végre bárki felülhetett az Amszterdamból hazahozott 2624-esre, gyerekkorom "régi villamos" kategóriájának egyetlen ma is bárhol bevethető példányára (ez a kitétel arra vonatkozik, hogy a szentendrei múzeumban van két hasonló, de nagyobb kocsi, melyek csak jelentős korlátozásokkal közlekedhetnének). Rengeteg csillogó szemet és mosolyra húzódó szájat láttam a nap folyamán a kocsin és körülötte, úgyhogy a jelek szerint nem csak én örültem neki :)
A felvonulás legöregebb résztvevője az andráskeresztes tehermozdony által tolt, 8610-es pályaszámú nyitott teherkocsi volt, melyet ugyan csak 1932-ben építették a Beszkártnál, de valószínűsíthetően a budapesti villamosközlekedés első eredetileg is Budapestnek tervezett - már normál nyomtávú - típusából, melyet 1888 és 94 közt gyártottak.
Mivel fotózni csak mérsékelt sikerrel tudtam (advanced szappantartó jellegű gépem ISO 200-nál már szemcsés, mint az osztrák tévé adása volt a Dunántúl nyugati szélén a nyolcvanas években, ugyanakkor ISO 100-on még bemozdult a kép), videóztam is. Érdekes hangulatú volt ez a spontán parádé a változó sűrűségű ködben, mely mire az utolsó különleges szerelvény is átért, fel is szívódott...
Ez megy most