A dél-budai gyülekező után elindult a villamosfelvonulás a Bocskai úttól a Széll Kálmán tér felé. Hogy érdekesebb legyen a dolog, a 125 éves budapesti villamosközlekedést ünneplő tuják a menetrend szerinti Combinók közt robogtak végig a 4-es útvonalán, minden megállóban megállva, az ott várakozók örömére-döbbenetére:
A sort az Amszterdamból hazahozott 2624-es vezette; a citromsárga járgány feltűnő jelenség volt, messze nem csak a villamosbarátok fordultak meg utána.
Öreg verdák, ha találkoznak: Zsiguli balra, a Budapesti Közúti Vaspálya Társaság "S" típusú kocsija jobbra. Utóbbi a színe miatt az egyik legnehezebben fotózható nosztalgia villamos, pláne ilyen szürkeségben. Egyébként ennek a festésnek az emlékére került a klasszikus budapesti flottaszínbe (mely ma már kezd eltűnni) az ablak alatti barna csík.
Szerencsére az 1910-es évektől a BKVT gondolt a jövő fotósaira is :) és világosabb festéssel látta el járműveit, például ezt a "V" sorozatú kocsit, az 1074-est. A háttérben a nagy konkurencia, a Budapesti Villamos Városi Vasút egy 1913-as gyártású "L" kocsija látszik - a cég sárgája máig dominál a városi kötöttpályán.
Egy újabb klasszikus szín: míg más városokban a munkajárműveket általában világos színekre festik, nálunk a szürke a divat - az észrevehetőségtől az oldalfalon lámpákkal megvilágítható fehér andráskereszt gondoskodik. A 7141-es pályaszámú hóseprő villamos egy változatos élettörténetű család tagja: bizonyos példányait az 1900-as évek elejéről származó tehermozdonyokból építették, másokat az 1920-as évek közepén készült Mukikból, de ez a példány újonnan készült 1964-ben.
Na igen, ez így egy klasszikus látvány: az Erzsébet körút hármas UV-val. Egy osztrák villamosfotós úgy foglalta össze, hogy "a Nagykörút az UV-kkal maga volt a Paradicsom".
A ma üzemben levő típusok is képviseltették magukat, és hogy legyen valami csavar, olyan formában, ahogy normálisan nem nagyon lehet látni őket. Ez itt például egy Tatra, melyet bevezetésekor, 1980-ban ugyan szólóban is közlekedtettek, de ez gyorsan elmúlt - ma kettesével-hármasával használják őket.
A hannoveri villamosok viszont pont szólóban jellemzőek (persze egy háromrészes csuklósnál mást jelent a szóló méret, mint egy négytengelyesnél), úgyhogy ezúttal csatoltan robogtak végig a Nagykörúton. A képen azt látjuk, ahogy a szerelvény az Oktogon közepén átkígyózik a Kisföldalatti alagútja fölött.
És itt egy videó is a parádé résztvevőiről, avagy hogy lehet a világ (munkanap, csúcsidőben) legsűrűbben járó villamosvonalát még jobban besűríteni :)
Ez megy most