Vegyes tömegközlekedési életképek 2012-ből: Halottak napi forgalom, nosztalgia-özön a 125. születésnapon (de ez még csak az előzetes), az Alstom metrók első napja, és néhány mindennapi jelenet:
Budapesti tömköz életképek, 47. rész, harmadik bekezdés
2013.01.19. 16:33 :: Hamster
27 komment
Címkék: budapest metró tömegközlekedés életképek villamos hampage
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
- Másik csillaghegyi dolog: Megcsinálták a Dózsa György utcát, tényleg nagyon jó lett. 3,5t-ás korlátozással csinálták. Midibuszok ugyan jártak rajta (Békás-busz). Jött egy veke-féle átszámozós-átvonalazós reform, melynek következtében csuklós lett és a 160-as számot kapta a Dózsán járó busz. Az útburkolat nehezen viseli a Volvó csuklóst. Érdemes megnézni, szinte minden közműbekötésnél el van verve az út.
- Mi a DÜWAG és az LHB gyártású között a különbség? Kivülről meg lehet őket különböztetni?
Az ablaktörlő más, nem középen, hanem a szélén van a tengelye (egyik régóta itt levő DÜWAG-nak is olyanja van, mert még jó régen összetörték).
- Az tűnt fel, hogy fékezéskor mindig lelassul, majd gurul kb 10-30 métert, és ott fékez mégegyszer, állóra. Kossuth-Déli-Batyi útvonalon próbáltam.
- A temető bejárata elötti téren a körforgalom talán az egyetlen olyan, amit jól méreteztek (Magyarországon).
- A halottak napi forgalomszervezés szar volt. Keresztúr felől érkeztem a temetőhöz, de be kellett jönnöm a Maglódi útig. A forgalom nagysága, és főleg, hogy már körforgalom van a temető előtt, ezt a szivatást nem indokolta. Remélem jövőre ezt mindenki feléri ésszel. Az is, aki baromságot elrendelte.
A Venyige utcai börtönnél levő lámpa mindenesetre jól feldugította a mesterségesen felnagyított forgalmat.
Én úgy tudom, (sőt _láttam_), hogy 2-3 éve felújították az 59-es vonalát egy darabon, pont a Farkaséti temető melletti szakaszon, persze nyilván a Márton Áron téri hurokvágányt már nem. Vagy a hivatkozott rész nem ez? Melyik részről van szó? Mert ha a Farkasréti Temető melletti szakaszról van szó, akkor az tkp vadonatúj, csak ugyanúgy építették vissza.
Veletek is ilyen idiótán két részletben állt meg?
A padon az ülések tetszettek. Leültem a sor közepére, mindjárt három helyet elfoglalva. Eleve egy kicsit széles vagyok, meg még a kabát is.....
A koncepció egyébként jó, de szerintem a müncheni Typ-C jobban valósította meg.
www.muenchnerubahn.de/fahrzeuge/c/galerie/
Belső tér a legalján.
Metró: szerintem kicsit szűkre szabták az ülőhelyeket, de amúgy nekem bejön az új járgány.
a TW6000-et belepróbálták már valaha az egyik lukba?
metros videon ugye más is feldedezte a hadi rádiós kocsit? :)
"Történelmileg alakult így, de a város legértelmetlenebb csalinkázása a két végállomás közti vágánytengely-ugratás-pár."
ki tartja vissza a BKV-t hogy helyrerakja?
hampage.hu/kozlekedes/eletkep47/img_7437.jpg
használtdömping.
"Balra: néha már az Érdi úti kanyar is belelóg a felhőkbe."
szokott. :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: vajon erről az ajtóba rakott oszlopról mikor szoknak le? értem hogy kell valami kapaszkodó, de ez csak pont azt generálja hogy ott álljanak meg.
Én a szélén ültem, és elfértem pufi kabátban és nem filigrán alkattal megáldva. Lányom is elfért, de ő vékonyabb nálam :)
@Rocko-: ugye, ugye? Ezek a mai fiatalok! :)
Amikor majd ki fog járni Biatorbágyra. meg Budakeszire, meg Érdre, meg Fótra, ... //BRBRBRBRRRRRRBRRBR - csörgött az óra//
Szóval az az értelme, hogy télen a felszini megállókban nem nyitják rád feleslegesen a kinti mínusz huszat.
@cyan: pl. Örs, télen ajtó visszazár. ez lenen az értelme, de nem tudom hogyan működik, sose jártam ezzel az új csodával.
A lányom a mellettem lévő ülésen ült, nem löktem át középre, jóóóó???!!!
hogy ha egy Tatran csak a középső ajtó van nyitva télen, akkor ne nyitogassuk végig az összeset. pláne ha egy megállót utazunk. vagy buszon is, télen végállomáson nem véletlenül csak a második (babakocsis) ajtó van nyitva. vagy hogy télen magunk után is behúzzuk a HÉV ajtaját.
ehhez kéne felnőnie az embereknek, fejben.
Jók a posztképek is, a Metropolison művészien csillan a napfény, a Tatra pedig tök cukin kukkol kifelé a domboldalból. :-)
Úgyhogy ez gyenge kifogás, hogy amíg a szovjet metrók vannak, addig nem kapcsolják be a funkciót. És mégis meddig? Amíg a 3-ason is új kocsik lesznek? Addigra (50 év múlva) megszokja a jónép, hogy nem kell bíbelődni a gombokkal.
Ha már ajtók: Engem mindig elbűvöl, amikor egy Uzsgyi áll az induló állomásán, egy jéghideg téli napon, tárva-nyitva hagyott ajtókkal. A MÁV extra szolgáltatása: fűtik a környezetet is.
Utána már csak azt kellene valahogy megoldani, hogy a novemberi kosz ne legyen a gombon még májusban rajta. Igaz, hogy a tokosok erre a célra vizet, sampont, és kefét használnak?
Ez megy most