Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ez megy most

  • gigabursch: @gigabursch: S egy harmadik: youtu.be/syEQ5L_8eug (2024.12.02. 06:08) Hátra far!
  • gigabursch: @Hamster: Vicces volt látni, hogy gyorsabbak vagyunk az űrhajóknál... A kompok ívet mentek, mert telibe oldalról kap... (2024.11.30. 01:23) Hátra far!
  • Hamster: @gigabursch: Nem szólt közben ez? www.youtube.com/watch?v=L2IuPjpAHnI :) (2024.11.29. 19:11) Hátra far!
  • Hamster: @gigabursch: Erre szívesen elmentem volna. Aznap egy órát hajóztunk Füredig, de az is kemény volt, nem tudom, öt órány... (2024.11.29. 19:10) Hátra far!
  • gigabursch: @gigabursch: Meg egy másik: youtu.be/MLQ-tGyTMAM?feature=shared (2024.11.29. 12:32) Hátra far!
  • gigabursch: Egy kis lötyögős víz a tesó alatt: youtu.be/5PsZt5-a4SQ?feature=shared (2024.11.29. 12:31) Hátra far!
  • gigabursch: Gyakorlatilag múlt idő... De szerncse, hogy az általam ismert szerző ezt a sok jó vidit megalkotta. (2024.11.29. 12:27) Szárnyasok
  • Hamster: @Udo von Schmetterling: Iszonytat sok munka egy ilyen oldalt csinálni, teljesen megértem, ha valaki abbahagyja, vagy e... (2024.11.28. 21:15) Hátra far!
  • Udo von Schmetterling: De szerettem azt az oldalt... Ha nekiállnának frissíteni a mai állapotra mind a hajók,mind a kikötők terén,elég komoly... (2024.11.28. 20:58) Hátra far!
  • Hamster: @Sam. Joe: Értelemszerűen vagy az illetőnek van vasútvállalata, vagy valami vasútvállalat kezeli, vagy valami egyesüle... (2024.11.26. 18:10) Az osztrák "német krokodil", aki kicsit keletnémet vasmalac is
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (161) balatonföldvár (6) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (960) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (332) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (59) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (11) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (153) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (8) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (12) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (240) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (439) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (947) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (22) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (350) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Thököly út, elveszés közben

2013.02.20. 20:45 :: Hamster

Megint régebbi fotók, csak úgy: a Thököly út már a 67-es megszüntetése után, de még akkor, amikor a vágányok használhatóak voltak.

04300151.JPG

A nagytestű villamos-cet utat tör a Thököly úton tömött rajokban úszkáló olajoshalak közt 2003 áprilisában. Mint azt látni lehet, a villamosközlekedés megszüntetése után a közúti forgalom sokkal jobban tudott haladni. Immár bárki számára egyértelmű lehet, hogy itt bizony a villamosok tartották fel az autókat.

04300153.JPG

A festői belső-Thököly út látképét annak idején teljesen tönkretette a villamos, a közlekedés leállítása után minden sokkal jobb lett. Azóta a közúti forgalmat is elbarikádozták innen, úgyhogy a komfortérzet lassan megközelíti a háború utáni Szarajevóét. A kitűzött cél Felső-Volta, Burma és a K.u.K.-monarchia hangulatainak vegyítése. Már nincs messze.

04300158.JPG

A képen azt láthatjuk, hogy a korszerűtlen villamosok helyett mennyivel jobb a buszok közlekedtetése, mert bár azok is beszorulnak a dugóba, de legalább állás közben a levegőt is szennyezik. Ezen túl azt is látni, hogy a villamospálya micsoda szégyenfolt volt a jó minőségű útfelületben. Pfujj.

151 komment

Címkék: budapest abszurd villamos utcakép agyhúgykő

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr285094852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@- Rendi -: Pontosság mindenek felett :P Mondom még egyszer, a koncepció nem tökéletes minden részletében, de hiba lenne emiatt teljes egészében elvetni.

Ha az M4 nem épül tovább, az meglehetősen sajnálatos lesz, egy meglehetősen csacska analógiával élve mintha az M3-ast abbahagyták volna a Nagyvárad-Deák után.

Eeeegyébként csak hogy visszakanyarodjak az egyik korábbi gondolathoz, ha jönne egy dzsinn, aki felajánlaná, hogy épít X km-nyi új villamospályát, de cserében valahol máshol eltüntet X/2 km-nyit, akkor ti mely vonalakat szüntetnétek meg, és melyeket hosszabbítanátok?
@Fradista Utazó: Az adó már csak ilyen. Mindenkitől beszedik, de egy-egy beruházás amit abból fizetnek csak egy kisebbség közvetlen érdekeit szolgálja. Én valószínűleg ritkán fogom igénybe venni a miskolci kórház szolgáltatásait vagy az új Fradi-stadiont, mégis van benne pár forint, amit az én fizetésemből vontak le. De ez így van rendjén, mert pl. az én általános iskolám (na nem tegnap volt) fenntartásába is beszállt mindenki.
@- Rendi -:

Gödöllőnek már most is ki van nyalva a segge ha a töemgközleekdést nézzük. fél óránként vonat Bp-re csúcsidőben 15 percenként HÉV, sőt buszok is járnak a Stadionoknál lévő buszpályaudvarra.

Mogyoródra is jár ki HÉV.

Olyan megoldás nem jöhetne szóba, hogy valami könnyűmetró vagy villamosközlekedés Újpalotáig, ami képes a metró pályán is haladni? Nem hiszem, hogy megoldhatatlan dolog lenne olyan szerelvényt gyártani, ami képes elmenni a felszínen villamosként felsővezetékről és a metróvonalon is alsó áramszedőről üzemelve. Lehetne pár járat íg, ami a 4-es metró vonalán elmegy Kelenföldig metróként. Ha esetleg túllógna a peronon az se nagy baj, bár 80 méternél hosszabb villamos nem nagyon van, nem nagy dolog megoldani, hogy csak ott nyisson ajtót ,ahol peron is van.
@szami2:

Igen a hannoveri TW6000-es vilik pl. képesek 80 km/h sebességre és könnyűmetróként is üzemelni. Itt pl. ki is lehetne használni, meg ugye Hannoverben magasperonok is épültek hozzá, nálunk meg nem persze ,hogy szidják az utasok, hogy mekkorát kell lépni rá. Hannoverben csak elvétve van alacsonyperonos megálló a lenyíló lépcsőt is opcióként építették be, hogy ha esetleg valahol még sincs akkor lehessen használni.
@Nuuk: Jaja. Ez ott kezd problémássá válni, ahol a metró építése tízszer annyiba kerül, mint egy stadion, de várhatóan kevesebb utasa lesz, mint ahányan meccsre járnak.
@Fradista Utazó: Évente néhányszor járok, a Bosnyák-Keleti vonalon, többet akkor sem járnék, ha már lenne metró, szóval nem ezért írtam, hogy érdemes lenne.
A Bosnyák egy gyűjtőhely (mini-Örs), így ha legalább odáig kimenne a metró, akkor azoknak a járatoknak az utazóközönsége, amelyeknek a Bosnyákon van a végállomása így nem a hetes buszcsaláddal kényszerülnének továbbzötykölődni.

@Nuuk: 300 méter az állomásköz, 80 méter a szerelvény, nagyjából annyi :]
A dzsinnek: viheti az összeset, aztán így kétszer ennyivel gazdálkodhatunk ;] Kicsit komolyabban: én feldobnám Rákoskeresztúrt, mert arrafelé is sokan laknak, de ritkábban kerül szóba.
(Nem, nem Keresztúron lakom :])
@Adani: "Gödöllőnek már most is ki van nyalva a segge ha a töemgközleekdést nézzük."
Ez a közút terhelésén csak akkor segít, ha a autózókat sikerül tömegközlekedésre terelni.
@Fradista Utazó: Azért ne túlozzunk :)

Még a hangsúlyozottan M4-ellenes VEKE szerint is napi 260-300 ezer lesz az M4-en a napi utazások száma.

Az FTC meccseinek átlagos (átlagos, tehát nem csak az Újpest elleni találkozók, hanem mondjuk a kevésbé nézőcsalogató Pápa elleni meccsek is benne vannak) nézőszáma az optimista tervek szerint 10 000 fő lenne. Évi 15 hazai, pár kupameccs, jó esetben néhány nemzetközi kupatalálkozó lehetséges. (Ligakupát, B csapatot hagyjuk :) )

Vagyis a négyes metrón egy nap alatt több utazás lesz majd, mint ahányan egész évben kimennek majd az FTC mérkőzéseire. Hangsúlyozom, mindkét irányban szélsőséges becslések alapján.
@- Rendi -:

Erre már van terv remélhetőleg meg is valósul, M2+GHÉV összekötés, egy átszállás kilőve és máris 5-6 percet lehet nyerni csak ezzel és komfortosabb is, nem kell aluljárón átmászni kerülgetni a büdös, koszos lumpen elemeket, várni a metróra stb. Felújított pályán meg további 12-14 percet lehet húzni a menetidőn, ez már így versenyképes az autóval is. Sok buszt is ki lehet vele váltani így a közút terhelése is csökken.

Rákoskeresztúrra is kéne kötöttpálya ez igaz, talán lesz is, legalábbis tervbe van véve a majdani M2+GHÉV 9összekötésnél egy rákoskeresztúri szárnyvonal, könnyűmetróként vagy akár részben a felszínen.
@Nuuk:

Nem is haszontalan dolog az M4 csak drága és luxusberuházás és másképp olcsóbban is megoldható lett volna.

A 300 méteres állomásköz meg tényleg 300 méteres ha áthugyozni nem is lehet majd egyik peronról a másikra, de átkiabálni igen. :) Meg lehetett volna oldani egy közös állomással is, mindkét oldali kijárattal. Igazából én Népszínház utcára se tettem volna megállót a Ráköczi tér és a Keleti közé, de ebben lehet ,hogy nincs igazam és tényleg nyomós oka volt oda is rakni.
@Adani: Ezzel teljesen egyet tudok érteni. Kíváncsi vagyok, hogy mikor valósul meg az összeköttetés az Örsön, szerintem már az M2 végállomásának felújítása is elhibázott lépés volt (bár ha a szokásos csigatempóban valósul meg a projekt, akkor addigra úgyis újfent ráfér majd egy renoválás).
@Nuuk: A félreértések elkerülése végett a VEKE 260-300 ezer becsült utazása a Keletiig értendő, a Bosnyákig vezető szakaszára kevesebb utazást prognosztizáltak, de még azzal is jócskán alulmarad a zöld csapat a zöld metróhoz képest.

ja és hazai -> hazai bajnoki

@Adani: Sajnos a város szerkezete igen szerencsétlen helyenként. Vagy megharapom valamelyik ujjam, és nem lesz csatlakozás bizonyos villamosokra, vagy két állomást csinálok, vagy sokat gyalogoltatom az utasokat (vagy egészen halkan teszem hozzá a mozgójárda lehetőségét :) ).
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Szerintem te már láttál olyan metrónak látszó tárgyat, ami a külvárosban egyszerre csak felbukkan a mélyből, és villamosként közlekedik, vagy legalábbis villamosszerű pályán. Tehát nem úgy, mint nálunk az M2 a Pillangó utcánál. Mondjuk mint Bécsben az U6...

Szóval ahol indokolatlan a föld alatti pálya, ott miért ne lehetne a felszínen továbbvinni egy vonalat olyan járművekkel, amelyek alkalmasak erre?

Abban igazad van, hogy Budapest közlekedési gondjait megoldani csak az agglomerációval együtt kezelve lehet, hiszen a forgalom egy jelentős része onnan származik. ez persze nem indokol feltétlen metróvonalat Újpalotáig, hiszen a fő forgalmi irányok legkésőbb a Bosnyák térnél annyira szerteágaznak, hogy onnan kifelé egy darab nagykapacitású gerincvonal kiépítése egyszerűen pazarlás. Helyette helyzetbe kellene hozni a meglévő vonalakat, jobban kellene integrálni a vasutat, stb.

Az elővárosi és agglomerációs vasúthálózat azonban a MÁV jelenlegi állapotában ugyanolyan vágyálom marad, mint az Újpalotára kivitt metró.
@- Rendi -: Arra én is, de szerintem nem érjük meg... Legutóbb is sikerült nagy erőkkel anélkül felújítani a metró végállomást, hogy legalább a HÉV szerelvényeket bevitték volna a metró mellé, egy közös peronos átszállást kialakítva. Pedig ez fillérekbe került volna egy olyan rendszerhez képest, ahol átszállás nélkül, ugyanazzal a szerelvénnyel lehetne végigutazni a közös vonalon.
Hamster! Egyszer írtál a Thököly út kapcsán egy erkélyen/teraszon álló szoborról, azóta sem találom. Sem a posztot, sem a szobrot. Idetennél egy linket? Köszi!
@nyelv-ész:

Már a metró építésénél marhaság volt visszavágni az Örsig a HÉV-et, hiszen a Stadionoknál ott a 4 vágány ott lehetett volna közös peronos átszállás.
@- Rendi -: "A Bosnyák egy gyűjtőhely (mini-Örs), így ha legalább odáig kimenne a metró, akkor azoknak a járatoknak az utazóközönsége, amelyeknek a Bosnyákon van a végállomása így nem a hetes buszcsaláddal kényszerülnének továbbzötykölődni."

Azért lett gyüjtőhely, mert ott vannak a villamosok, illetve pár busz végállomása. Viszont a 7-7E szinte üresen jön be, és aki leszáll azoknak is egy jó része megy tovább a 173-173E-hez. Nagyon kéne Újplaotáig az a rohad metró, de amíg a 3-as se megy ki Káposztásra, addig ezt garantáltan tervbe se veszik.
@Adani: Úgy viszont az Örs-Stadionok között- teljesen fölöslegesen- párhuzamosan járt volna HÉV és a metró.
@szami2: Ez a HÉV mikor volt? Ennek a leágazása volt a sashalmi piacnál?
@agresszív kismalac:
Régen, a II VH elött.
Igen, az a leágazás azé volt, de később is használták még. A Keleti Pu-ról volt még hév a 60-as években is Rákosszentmihályra. Nyomai itt ott megtalálhatók, pl A Sashalmi sétány (Korábban Marx sétány, még elötte Tolnay Károly /dédnagyapám/ sétány) állomás épülete, vagy itt e linken többet látsz.
hampage.hu/kozlekedes/69-es/index.html#csomoriut
Mi is a baj a kéregvasút jellegű villamosokkal?
Vajon nekünk miért nem felel meg?
hampage.hu/kozlekedes/stuttgartlinie15/
@agresszív kismalac:

Ugyan, a metrónak akkor nem lett volna megállója a Pillangó utcán, lett volna a HÉV-nek, minden szempontból jobb lett volna, közelebb van mindenhez, a metró oldalán nincs semmi most sem csak a P+R parkoló, de inkább a Tecsó meg a lakóházak az úticél a Pillangónál.
@- Rendi -:

Rákoskeresztúrra ott a vonat, amit be kellene vonni a városi közlkeedésbe (S-Bahn). Pár peront kell építeni, venni két-három motorvonatot, a jelenlegi Keresztúrra járó buszpark fele a levesbe, a maradék pedig adja a ráhordó járatokat. Pécelig lenne 15 perces ütem.
@Adani: Így azok, akik jelenleg az Örsön szállnak át buszról/villamosról, azoknak valahogy be kellene jutni a Stadionokig, ami vagy plusz egy átszállás, vagy plusz annyi döcögés buszon a forgalomban.

@CyberPunK: "a 7-7E szinte üresen jön be"
Honnan merre hova?

@agresszív kismalac: Nem járna párhuzamosan, mert csak a Stadionokig lenne metró.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Részemről mindegy, hogy mi a megoldás, csak ideje lenne valami normális megoldást találni.
@- Rendi -: Az nagy... butaság lenne, mert ott alig lenne mire átszállni.
...már a HÉV-en kívül.
@- Rendi -:

Ugyanmár, aki az Örsön száll át az majd ott szál0 lmetróra, mert eljárna az addig, csak a Pillangó utca szűnne meg mint megálló. Ez persze B terv ha mégse lesz összekötés, az igazi megoldás az ,ha összekötik a két vonalat és lesznek Gödöllő(Cinkota, Csömör)-Déli járatok. A mostani Alstomok meg a betétjáratokat szolgálnák ki. A héves összekötésnél meg úgyis új járművek kellenek. A Gödöllői HÉV-et fel kell újítani, kell új bizt. ber, új járműpark, modernizált kocsiszín stb. És ha már ezt úgyis meg kell csinálni, mert sokáig nem halogathatók ( a HÉV járműpark is öreg már, még nem annyira veszélyesen mint a régi metrók, de ezek se bírnak sokkal többet. Itt csak a 23. és nem a 24. óra 59. percében vagyunk). Ha pedig már ezt úgyis mind meg kell csinálni akkor ezekhéz képest elenyésző költség az összekötést megcsinálni ill. gondolva a jövőre olyan járműveket rendelni a HÉV-rem, ami alkalmasint metróként is mehet alagútban.
@- Rendi -: Most látom, hogy az Adani kollegának adott válaszoddal önmagadnak mondasz ellen.
@Adani: A Mátyásföld-Reptérig tartó szakaszt eleve kéregvasútként kellene megépíteni. Ha valahol, itt volna értelme.
@Adani: kedvenc temam a M2+GHEV...

ugye tuggyuk hogy kb annyi penzrol beszelunk mint a 4es metro kivitele a bosnyakig? ha nem duplaannyirol, ugyanis ha jon egy ilyen beruhazas amit az EU-val ki lehet fizettetni akkor megcsinalnak ott mindent ami belefer
@Rocko-: köszönöm szépen neked is, mindenáron az elveszett sínek között kerestem, hát ott kereshettem volna, míg Oszytapenkó lépést vélt, azaz míg az asszony bevonul az erkélyről :)
@agresszív kismalac:

Való igaz, van oylan terv is ,hogy Cinkotáig menne a metróüzem ,vagy csak Rákosfalváig és ott lenne üzemmód váltás, de valóban addig föld alá kéne vinni, mert egyes szintbeni keresztezések most is eléggé lebénítják a közlekedést reggel a csúcsban, 4-6 perces követésnél az már vállalhatatlan lenne. Legalább Matyiföldig kéregbe kell rakni, onnantól meg már alapból bevágásban megy most is Cinkotáig. Az ostoros utcai sorompót kell csak kiváltani egy aluljáróval utánam ár nagy gond nem is lenne.

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Igen valóban a teljes projekt sokba kerül, de ha azt veszed figyelembe, hogy a költségek nagy része az összekötéstől függetlenül is megjelenik (HÉV felújítás, járműcsere, bizt. ber felújtás, kocsiszín felújítás stb.) úgy már tényleg minimális költséget jelent a tényleges összekötés mellette. Ugyebár ha veszel 10 milkáért egy új autót akkor már mellette nem sokat számít pár 10 ezer ft, amiért teszem azt veszel bele egy riasztót, hogy ne lopják el vagy ne könnyen.

Ha pedig sikerül EU támogatást szerezni rá, akkor az jó, és ha sikerül jó pályázatot beadni, ahol az összekötésbe bele van csomagolva ügyesen a teljes HÉV vonal felújítása is az csak jó. Az M3-nál is ilyen pályázat kéne, ugye, ahol pl. a meghosszabbításba Kápmegyerig bele van foglalva a meglévő szakasz teljes felújítása is. A vasútfejlesztéseknél is belerakták a pályázatba a forgalmas átjárók különszintűvé alakítását (felüljárók és aluljárók építése a közúton), aluljárókat a vasútállomásoknál adnak rá pénzt, szükség is van rá, miért ne csináljuk?
@Adani: A Stadionoktól az Örs felé csak az egyiket tudod kihozni, mert abba az irányba csak két vágány megy. Ha bemegy a HÉV a Stadionokig, akkor a metrónak ott kell fordulnia.
Hosszútávon szerintem (is) az összekötésnek van értelme.

@agresszív kismalac: Mivel mondok ellen minek?

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: A GHÉV-et teljesen fel kell újítani amúgy is, de ezt már Adani kifejtette.
@Adani: igen most hogy irod az M3 -t az M2-GHEV kapcsan eszembe jutott, hogy en sem ellenzem am az M2-GHEV -et, ugyanis a bejovo M3as autopalyan jol meg fogjak abuzalni az agglosokat
@- Rendi -: Egyszer az átszállás miatt siránkozol, egyszer meg megállítanád a metrót a Hungáriánál.
@- Rendi -: Hát a Hév-sínek a mai napig megvannak a Kerepesi páros oldalán.
@agresszív kismalac: Nem, nem állítanám meg a metrót a Stadionoknál, szerintem olvasd újra. A HÉV-sínek az egy darab vágányt jelent, ami nincs meg végig, továbbá nem igazán van hely levinni az állomáshoz; ha le is viszed, akkor az a probléma, hogy a Stadionoknál csak két vágány van az Örs irányába.

Mint írtam, szerintem nem a HÉVet kell bevinni, hanem a két vonalat összekötni.
@- Rendi -: Akkor végül is egyetértünk.
-Halló, városháza? Tarlós Pistát kérném...
@agresszív kismalac: Igen, csak vagy elbeszéltünk egymás mellett, vagy nem voltam egyértelmű :]
@Nuuk: "Ennyiből egész egyszerűen NEM JÖN KI az autóval történő munkábajárás"

Hibás az elmélet, mert ez azt feltételezi, hogy a gépjárművünket csak azért vásároltuk, hogy munkába járjunk vele, holott nem: az emberek döntő többsége amúgy is fenntartja az autóját, és mellesleg jár vele munkába is, meg bevásárolni meg rokont látogatni, meg egy csomó helyre, ahová a békávé bérlet alkalmatlan. Tehát a fenntartási költségek adottak. Amit tényleges munkábajárásra fordít az ember, az az üzemanyagköltség, és az amortizáció, amit manapság 9Ft-ra szoktak kihozni kilóméterenként. Egyébként én mindenfajta eszközzel, mindenfajta távolságra jártam már dolgozni, tehát saját tapasztalatom a következő: legolcsóbb közlekedési alternatíva a robogó, agglomerációba jártam vele, napi kb. 40 kilómétert, ez olyan 7-8 ezer forintra jött ki havonta, ami olcsóbb egy bkv bérletnél, és mondanom sem kell sokkal rugalmasabb, gyorsabb alternatíva, szó szerint a legjobb minden szempontból. Autóval ugyanez a táv 18-22 ezer forintra jött ki, egy viszonylag korszerűtlen járművel, néhány éve. Ez viszont kényelmes, gyors, és szezonfüggetlen. Most tömegközlekedek, azon egyszerű okoknál fogva, mert nem tudom hol leparkolni a járművemet, napi 3-4 ezrem meg nincs autómatába dobálni. Nomeghamár elkezdjük nagyítóval nézni a költségeket, akkor ne felejtsük el, hogy autóval való közlekedés, függetlenség, időmegtakaritás, az idő meg pénz. Egyébként meg saját szemszögemből, 12 órányi meló után nincs kedvem órákat tölteni a buszon, megállókba szobrozni, mikor tudom hogy töredékidő alatt hazaérek kocsival. Ez a legfontosabb. Sőt azt se felejtsük ki, hogy egy autóba akár 5-en is beférnek, (2db egyirányba tartó személy (mondjuk kolléga) felett már számolni sem érdemes, garantáltan olcsóbb a tömegközlekedésnél) és van még számtalan szempont, meg érv amit fel lehetne itt sorolni, de ami igazán ütős, az az, hogy a tömegközlekedés -bár olcsóbb- mégsem annyira szignifikáns a különbség, hogy az ember ne kacérkodjon az autó gondalatával. Én mindent meg hányva-vetve ezért a "szolgáltatásért", maximum néhány (2,3) ezer forintot találnék reálisnak. Nem 11 ezret.
@Jankove: az az érdekes hogy azok "bérletesek" akik felróják az "autósoknak" hogy az autónak nem csak tankolás költségét kell számolni, azok szépen elfelejtik, hogy a BKV nem csak a bérlet árából jár, hanem a befizetett adóból is.
(csak hogy korrekten hasonlítsunk össze.)
@Jankove:

A robogó mellett alternatíva lehet még a villanymotorral hajtott bicikli vagy robogó is, ugyanaz igaz rá mint a robogóra, mellette még jogsi sem kell rá, valamint sok más költség nincs, mert jogilag kerékpárnak számít így kötelező sem kell rá pl. Ha pedig olyan munkahelyed van, hogy ott is tudod tölteni akkor a fenntartási költségeket is csökkentheted ha ott is töltöd az akksit, ahol nem te fizeted az áramot.
@Jankove: Nono, nézzük csak meg mi történt itten. Egyrészt a kedves júzer benyögött egy 16 ezres havi költséget az autóra, ami csípőből hibás, erre reagáltam én.

"bevásárolni meg rokont látogatni, meg egy csomó helyre, ahová a békávé bérlet alkalmatlan" - Azért Bp-n és közeli településen elég sok bevásárlóközpontnak van a tömegközlekedéssel kapcsolata, konkrétan az összesnek. Egy vidéki rokonlátogatásnál meg szintén választható pár közösségi közlekedési alternatíva, bár ez nagyon erősen függ attól, hogy fehérváriak-e a rokonaid, ami elég könnyen elérhető Bp-ről vonattal és busszal, vagy mondjuk egy zempléni zsákfaluban laknak.

No de jöjjenek az izgalmasabb kérdések:

"Amit tényleges munkábajárásra fordít az ember, az az üzemanyagköltség, és az amortizáció" Sajnos van egy rossz hírem, a munkábajárás során is ugyanúgy kopnak az alkatrészek, amiket aztán ki kell cserélni, ami még mindig nincs ingyen.

"és az amortizáció, amit manapság 9Ft-ra szoktak kihozni kilóméterenként" - Ez az általános személygépkocsi-normaköltség, ami a NAV/APEH által használt kulcs, sok köze nincs a valósághoz. Ennyi erővel egy 140 000-et futott kocsi 1,26 millát vesztene csak az értékéből. (pl. a ford.hu-n most 4 469 000-ért hirdetnek egy új Focust ... a többit rátok bízom)

"Most tömegközlekedek, azon egyszerű okoknál fogva, mert nem tudom hol leparkolni a járművemet, napi 3-4 ezrem meg nincs autómatába dobálni" - Nocsak, hirtelen előjött más is a benzinköltségen és az amortizáción kívül, milyen érdekes.

Egyébként folyt. köv., mert jó téma :)

@Rocko-: Személy szerint én nem róttam fel senkinek "hogy az autónak nem csak tankolás költségét kell számolni", pusztán csak közöltem a _tényt, hogy az autónál nem csak tankolás költségét kell számolni. Az mindenkinek a saját egyéni problémája, hogy mire szórja el a pénzét.
És az utakat, amin az autó jár, azokat is adóból építik (olyanok is :) ).
@Nuuk: Oké, jöjjön egy még izgalmasabb kérdés :-)

Mégpedig az idő és a hatékonyság kérdése.

Saját példám: a budai agglomerációból ingázva a havi BKV bérletek ára most kb. 20 ezer forint. Ez a budapesti havi bérlet és a városhatáron kívüli HÉV bérlet árának összege. Ezért az összegért a munkahelyre bejutásom mostanában kb. 70-75 perc alatt oldható meg, amiben egy laza negyed órás séta is van, plusz két átszállás.
Hazafele már nem ilyen jó a helyzet. Még a délutáni csúcsidőszakban sem, amikor sűrűn járnak a járatok, legalább 5-10 percet pluszban rá kell számolni.

Autóval mindez 30-40 perc, de ha nem a csúcsforgalomban megyek, akár 25 perc is lehet, háztól házig. A kellemes kétszer negyed órás séta így kimarad. Az üzemanyag költsége 22-23 ezres. Az amortizációt nem számolom, mert ez egy 17 éves Suzuki, amit már én is használtan vettem, relatíve fillérekért.
Autóval belefér hazafele egy bevásárlás vagy egyéb ügyintézés is. Ezzel együtt sem tart annyi ideig a hazajutás, mint BKV-val, továbbá egy csomagtartónyi cucc szállítása is belefér, ami BKV-val szintén nem megoldható.

Mielőtt a tömegközlekedés fanatikus hívei a darts-táblájukra tennék az arcképemet, előrebocsátom, hogy pár évvel ezelőttig, amíg a BKV-val reggel kevesebb, mintegy óra alatt be tudtam jutni, eszembe sem jutott, hogy valaha autóval járjak be.
Lehet, hogy viccesen hangzik, de a hasonló távolságról, a Duna túloldalán lévő egyik településről MÁV-val ingázó kollégám most ugyanannyi idő alatt beér vonattal a munkahelyére, mint én autóval. Persze nem ennyivel jobb a MÁV, csupán ő közel lakik az állomáshoz, és átszállás nélkül jut el a munkahelyre.

Az árnyalt képalkotáshoz tehát nem elég csupán a költségeket számolni, hanem a szolgáltatás értékarányos színvonalát kell figyelembe venni.
@Nuuk: "Azért Bp-n és közeli településen elég sok bevásárlóközpontnak van a tömegközlekedéssel kapcsolata, konkrétan az összesnek."

Előttem a kollégák sok kérdésre reagáltak, nem ismétlem, de a fenti idézetre muszáj kontráznom. Próbáltál már egy bevásárlókosárnyi cuccal felszállni BKV-ra? :)
@nyelv-ész: Persze, természetesen "nem elég csupán a költségeket számolni, hanem a szolgáltatás értékarányos színvonalát kell figyelembe venni".

Azonban nem győzöm hangsúlyozni, hogy az alapfelvetés az volt, hogy havi 16-ból kijön-e az autóval munkábajárás fenntartása, ami nem igaz. Itt még csak és kizárólag költségekről volt szó, a kényelmi szempontokról nem.

A te példádban az amortizáció valóban elég kevés szerepet kap, csak olyan apróságok maradnak, mint a műszakiztatás, köt. bizt., ilyen-olyan adók, alkatrészek (beleértve az ablakmosó folyadéktól a téligumiig mindent), ezzel összefüggésben a szervíz, a kocsi takarítása, és a használat helyétől függően parkolási-, vagy autópályadíj. (És akkor még jó fej voltam, mert az egyszeri átírási költségekkel nem számoltam, feltételeztem, hogy soha nem büntet meg a rendőr és meg sem karcolják a kocsit. Arany szívem van, na :) ) Ha ezeket valaki mindig rendszeresen írogatja az utolsó wunderbaumig, és a végén csinál egy számvetést, hogy most akkor az elmúlt x évben mennyit költöttem arra, hogy autózzak, akkor az igen tanulságos lehet.

Amit írogatok, annak az a lényege, hogy nem elég becsapnunk magunkat azzal, hogy x ezer a benzin, és kész. Nyilván baromira függ attól, hogy konkrétan melyik autót hol és mennyit használják, de a többség egy hellyel-közzel reális amortizációval együtt lazán 40 fölé megy. Bizony, negyvenet írtam, és még ez is kevés.

Az meg innentől mindenkinek a magánügye, hogy neki az autó nyújtotta többletszolgáltatás megér-e ennyit.
@nyelv-ész: igen ezert kell a dugodij vagy az utdij, ha kapnal a nyakadba egy laza 20e -s havi dijat mar mas lenne a leanyzo fekvese
raadasul gyorsabban is beernel mert a sok proszto autos nem csinalna dugot
meg nem mellesleg a tomegkozlekedes gyakorisaga is none, hiszen tobben hasznalnak

ep esszel fel nem fogom hogy miert nem kepesek ezt meglepni... en anno az osztapenkonal lattam hogy a sok erdi falusi kepes volt a sarga busszal jonni, meg tudnak ma is tenni pont ugyanezt
@Jankove: Eddig még sikerült, az extrém esetekben nagyszatyor+hátizsák kombóval :) Egyszer voltam gondban, amikor hűtőszekrényt vettem, ott inkább kifizettem a házhozszállítást.
Toyota Avensis (Nem Suzuki) 2.0 diesel. 2000 évj.

Fogyasztás 6,2 l /100 km átlagban. Tiszta városi üzemben sem megy fel 7 fölé.
Biztosítás és adó:
Biztosítás 115 Ft/nap, A0-ban, B10-ben ez napi 55 Ft lenne.
Adó: 65 Ft/ nap

Műszaki vizsga: 40 Ft/nap (30000 Ft/2 év)

Kopóalkatrészek, olajcsere.

Olajszűrő, levegőszűrő, motorolaj, 12000 Ft/15000km.
Egyéb kopóalkatészek 2 Ft/km. ez egy tapasztalati érték.

Nem kopóalkatrészek meghibásodása (Toyota), eddig egyszer volt ilyen, az akkor 25000-ből megvolt.

Éves futásom jelenleg nagyjából 55000 km. de volt már 120ezer is.

Munkahelyemen ingyen parkolok.

Munkábajárásom napi 60 km. Bérlet ide havi 25000 Ft.

Kocsival reggel 35-55 perc, délután 40 perc.
Busszal reggel 70-90 perc, 1 átszállás, rágyaloglás 2x 10 perc pluszban (Ez az idő kocsinál is megvan most, mert le kell takarítani a havat.)
Busszal haza délután 90-120 perc.
@Nuuk:

Valóban van az autónak más költsége is, de ezek nagy része állandó vagy köze állandó. Ugyebár az adók és a biztosítás költségei független attól mennyit használod, ha egy métert sem mész vele, akkor is ugyanannyi. Szervizbe szintén érdemes évente legalább egyszer elvinni karbantartásra, függetlenül attól mennyit mentél vele. Szerintem ha valaki az autóval vagy BKV-val menjek dolgozni dilemma előtt áll akkor tételezzük fel ,hogy már van autója, annak minden költségeivel, amit ígyis-úgyis fizet. Akkor már ténylegesen csak a benzinköltséget nézi, a többi nem extra tétel (meg talán még az amortizáció jöhet szóba, hiszen ha többet használod hamarabb használódik el). Ha viszont nincs autód, mint pl. nekem akkor felesleges ezen gondolkodni, esetleg azon érdemes-e vennem, ekkor jöhet szóba, hogy mennyi egyéb költségem lesz ha veszek egy autót mindegy, hogy az új vagy használt.

Bevásárlóközpontoknál igen, el lehet jutni tömegközlekedve, és még hazahordani egy heti bevásárlást sem lehetetlen csináltam már én is többször, de nem egyszerű. Kihévezek a kistarcsai Auchanba, elcipelem a buszmegállóig vagy a HÉV-ig stb. Autóval sokkal egyszerűbb ez tény, de én is arra jutottam ,hogy itt Bp-n nekem nem kell. Munkába járásra ott a metró, pár percre lakom a megállótól, a munkahelyem is alig 10 percre van a metrómegállótól, max. negyed óra alatt beérek ez autóval lehetetlen volna. Ha pedig vidékre látogatok haza (Békés) vonattal megyek két és fél óra az út Békéscsabáig, autóval ez sem megy gyorsabban még őrülten száguldozva sem, nemhogy betartva a szabályokat (ha pedig gyorshajtasz akkor a fenntartási költségek mellé be kell kalkulálni pár 30,45,60 stb. ezres szép sárga "ajándékokat" is Szombathelyről, mert néha kiszúrnak). Viszont ha otthon vagyok én is ha lehet autóba ülök, kényelmesebb és gyorsabb, ha pl. 20 km-re arrébb lévő városba kell átmenni verhetetlen, ott nincsenek 5 percenként járó buszok és vonatok, ha messzire kell menni akkor is inkább autó, pl. nyaralás meg rokonlátogatás.

Sok kollégám akik pl. Érdről vagy Martonvásárról, Piliscsabáról stb. járnak be, autóval elmennek a vasútállomásig (3-5 km), majd vonattal jönnek be, nem kel la dugóban araszolni, ezért is jók a P+R parkolók és kéne belőle több is. Munkába járásra jobb a tömegközlekedés minden másra ott a Mastercard helyett az autó :) Egyszer kiszámoltam, hogy mikor érné már meg nekem a saját autó, valami 30 ezer körüli összeg jött ki hogy majd ha annál többet taxizok el rendszeresen akkor esetleg, de ettől még messze vagyok amikor meg tényleg kéne az autó hát hívok egy taxit pl. ha sok cuccom van pl. nagybevásárlásnál.
@Adani:

Egyébként még gyerekkoromban egy vidéki kisvárosban ,ahol felnőttem simán meg tudtam oldani a bevásárlást ha kellett biciklivel is, kb. 2-3 km volt a belváros, ahol volt ABC jellegű áruház, a nagy szatyrok meg lógtak a kormányon, volt mikor agyig volt pakolva így nem tudtam felülni a bicajra és tekerni, de cipelni akkor sem kellett semmit csak tolni a biciklit.
@D4D: ja az olajkazanokat egyertelmuen ki kellene tiltani, akinek autokazni van penze legyen penze benyara is
@Nuuk: Konkrétan az átírás, súlyadó, műszakiztatás költségeit csak akkor lenne értelme ide számolni, ha az autót kizárólag a munkába járásra tartanám. Így azonban indokolatlan, hiszen ezeket amúgy is kifizetem.
@Nuuk: csak felületesen olvastam a vitát.
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "raadasul gyorsabban is beernel mert a sok proszto autos nem csinalna dugot"
ezt határozottan visszautasítom. kedvtől függően még videoval is cáfolom.
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Leírtam, hogy amíg elfogadható időn belül sikerült BKV-val közlekednem, nem is autókáztam. A BKV lerohasztásával arányosan nő az autózók száma, legalábbis az agglomerációé mindenképp. Lehet, hogy városonbelül elfogadható alternatíva a BKV, de ez sem feltétlen igaz pl. egy Újpalota-Csepel vagy egy Nagytétény-Rákoskeresztúr viszonylatra, amiken akár 2 óra feletti idők is könnyen összejöhetnek.

A dugódíj egy vicc, az abból befolyó pénz egy része elmenne a rendszer fenntartására, a többi meg mély zsebekbe. Ha az egész a tömegközlekedésre lenne fordítva, akkor is kevés lenne a megnövekedett utasszám elfogadható szintű kiszolgálására.
Emiatt sokan megint visszaszoknának autóra.

Ráadásul folytatódna a belváros legatyásodása, hiszen azok a cégek a külvárosba költöznének, amelyeknek a dugódíj miatt csökkenne a forgalma. Ennek okán még kevesebb lenne a beautózók száma, ami miatt csökkenne a dugódíjból befolyt összeg, emiatt nőne a dugódíj, ami a belváros további lerohadásához vezetne.

A megoldás először a tömegközlekedés színvonalának javítása, nem pedig a közlekedők minden oldalról szívatása. Meg lehet nézni, hogy azokban a nagyvárosokban, ahol dugódíj van, milyen alternatívát nyújt a tömegközlekedés, és milyet nálunk.
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Ha trollkodni jöttél ide, akkor köszi, jó voltál, abbahagyhatod.
@Adani: "...gyerekkoromban egy vidéki kisvárosban ,ahol felnőttem simán meg tudtam oldani a bevásárlást ha kellett biciklivel is..."

Az én gyermekkoromban meg 500 méteres körzetben volt három ABC, ahol be lehetett vásárolni, és biciklivel vagy gyalog hazavinni a cuccot. Most meg csak a kilométerekre lévő autós szupermarketek vannak, ahova gyalogjáró nem is vezet; a közeli kis boltok meg tönkrementek.
@nyelv-ész: gond lenne mi hogyha megfizetned a VALOS KOLTSEGET a dolgoknak ugye?
ez egy felhaborito dolog lenne...

fizessek csak a videkiek a budapesti uthalozat minel tovabbi boviteset es a kenyelmeskedoknek az utazasat

a dizelt komolyan gondoltam... egyszeruen pofam leszakad, hogy ezzel is TAMOGATJAK az agglosokat, dogoljon meg tudorakban a sok pesti, de az egy szem agglosok azok toljak csak a 2 literes dizel autot, mert a 150 lovacskas autonal mar tenyleg megeri dizelre valtani
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Amikor BKV-ztam, akkor megfizettem a VALÓS költséget? Ugye, hogy nem.

Abba lehet hagyni a demagógiát. Elég sokan tisztában vagyunk a problémával, és tudjuk, hogy nem az a megoldás, hogy dögöljön meg az, aki az agglomerációból beautózik.
@nyelv-ész: ember... te nevezel demagognak?
mit szamit az hogy a BKVs megfieti a valos koltseget? vagy ez az alkalmazott nyugati peldara tekintes? hogy egyszer az kell mert NEKED jo maskor meg leszarom mi van ott mert az NEKED nem jo?

demagog... ember probaljal meg konzekvens lenni ok?
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Fussunk neki még egyszer:

"A megoldás először a tömegközlekedés színvonalának javítása, nem pedig a közlekedők minden oldalról szívatása. Meg lehet nézni, hogy azokban a nagyvárosokban, ahol dugódíj van, milyen alternatívát nyújt a tömegközlekedés, és milyet nálunk."

Tehát a dugódíj mellé magas színvonalú tömegközlekedést nyújtva van létjogosultsága a koncepciónak.
@nyelv-ész: persze...

EU csak ugy adott penzt a 4es metrora, ha lesz dugodij, neki van futva rendesen...
az M2-GHEV osszekottetes is ugy lesz EUs penzbol, ha az M3-on bezudulokat jol megabuzaljak

amugy NEM LESZ 4-6 os szintu kozlekedes az agglosoknak sose, tessek elvinni az otot a P+R -be es vonatra szallni, mert a nyugati modell is ez...
azt ugye felesleges emlitenem, hogy a P+R -ek megintcsak EUs penzbol epulnek?
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

"gond lenne mi hogyha megfizetned a VALOS KOLTSEGET a dolgoknak ugye?"

Ez majd a járdán is jusson eszedbe!!!!
@nyelv-ész:

Miért a bicikli nem megy tovább még pár km-t?

Dugódíj meg kell és lesz is, az EU is követeli 4-es metró elkészülte után tudtommal. Arra jó lesz, hogy az átmenő forgalmat legalább eltakarítsa, annak semmi keresnivalója a belvárosban. Örömteli ,hogy végre a városi autópályák felszámolására is vannak ötletek.
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Már ahol van P+R parkoló, ugye.
(A 4-es metró költségvetésének karcsúsításakor pl. a P+R parkolókat húzták ki először.)
@Adani: Esetleg legelőször ezen utak kiváltására kellenének ötletek, nem? Pl. be lehetne fejezni az M0-t. Meg gondolkodni is kéne, mielőtt beböfögsz valamit.
@nyelv-ész: "Ráadásul folytatódna a belváros legatyásodása, hiszen azok a cégek a külvárosba költöznének, amelyeknek a dugódíj miatt csökkenne a forgalma. Ennek okán még kevesebb lenne a beautózók száma, ami miatt csökkenne a dugódíjból befolyt összeg, emiatt nőne a dugódíj, ami a belváros további lerohadásához vezetne. "
á, mire odajutunk, addigra az ilyen sétálóutcás projektekt teljesen kiölik a pénzforgalmat a környékről.
@agresszív kismalac: ezt rosszul tudod...
a thokolyt es az osztapenko alatti atvitelt huztak ki
P+R az az ami kint van a vasutallomasoknal, hiaba van nehany elmeroggyant faszparaszt mint pl. a cserpalkovics aki szerint a P+R az a 8. km konel van a helye...
csak hogy erzekeltessem milyen idiota kartekony agyonloni valo alja türhő tetu az a cser palko... 64 km kozponttol kozpontig a sz.f.var Bp, es akkor o a legvegen a 8. km -nel lerakna az autot... ez ez az elmeroggyant egy polgarmester
@Adani:

Olvasgass egy kicsit!

vastagbor.blog.hu/2012/06/19/dugodij_nelkul

Ez alapján persze már sokkal érthetőbb: az EU-nak beadták, hogy
- 2012 végén már utasok százezrei fognak utazni a 4-es metrón
- 2013-ig építünk rengeteg P+R parkolót, felújítjuk a vonalakat, veszünk új járműveket, növeljük a kapacitást
- meglesz a Körvasúti körút új Duna-hidakkal
- majd utána bevezetjük a dugódíjat.

És hogy állunk most?
- bevezetjük a dugódíjat.

Mi a faszra vezetnénk be? Arról nem beszélve, hogy maholnap már dugó sincs.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ...ha csak nem a 4-es metró építése miatt. Pl.a Baross téren.
Amit néhány hónapra zártak le vagy négy éve.
Beszarás, a zsámbéki tűzoltóság kisbusza, a volánnál egy kedves ismerősömmel. :-)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "= az egyéni közlekedés esetén a Körvasúti körút és Duna-hídjainak mielőbbi megvalósítása
szükséges,"

szoval csak hogy tisztazzuk a dolgokat...
a sok agglos miatt akik nem kepesek 20e Ft / honapot kifizetni, de idejonnek hencegni hogy milyen kurva jol kijonnek autoval penzugyileg, na szoval az o kedvukert mit kellene tenni:
- Ujpest romboljon le par 8 emeletest es verje vegig a sajat polgarain hogy milyen jo ha atzudul rajtuk meg forgalom
- Obuda detto
- zuglo es rakospalota + pestujhely toljon be egy helyenkent 2*3 savos autopalyat a lehajtokkal a sajat allampolgaraiknak

es mindezt azert mert nehany majom ugy gondolta, hogy majd okosan es OCCCON autoval MINDIG be tud jarni de o marpedig a friss levegot fogja szivni

erre szoktak azt mondani hogy hat a f.szom nem kene?
bevezetik a havi 20e -s utdijat es akkor a fele agglos nem autoval jon, problema megoldva...
es nem nem erdekel hogy kib.szol a budapestiekkel mert masik 3 agglost felveszel, hiszen eppen ez lenne a cel, hogy az agglosok is AKARJAK a jocselekedetet
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "raadasul gyorsabban is beernel mert a sok proszto autos nem csinalna dugot"

Szerintem a dugó egyik mesterséges generátora maga a buszsáv. Az áthaladás keresztmetszetét lefelezzük mindenhol, hogy fenntartsunk üres sávokat, mire is? Hát a félóránként elhaladó fullra tömött busz miatt. A másik dugógeneráló, épp a BKV, nálam heti 2 alkalommal biztosan előfordul, -legutóbb épp ma este- hogy a jármű megáll alattam. Nemrég épp a 24-es villamos rohadt le, a soroksáriról, a hallerre bekanyarodva, félpályás útzárt létrehozva, és teljes villamosforgalmat megbénítva. 10,5 ezres bérlettel zsebemben megintcsak gyalogolnom kellett a petőfi hídig, de ez már kezd annyira természetes lenni, hogy már ki sem bukok rajta, pedig szánalmas. Főnökeimnek meg egyenesen hihetetlen, hogy heti kétszer kések munkából hasonló okok miatt. Még szerencse hogy van az osztályon néhány hasonló cipőben járó kollégám, különben nehezen hihető mese lenne. Komolyan mondom, hogy a bkv bérlet fittnessbérletnek sokkal inkább alkalmasabb, amióta letettem az autót, én annyit nem loholtam, gyalogoltam, mint mostanság. A ritka járatsűrűség, szarul szervezett csatlakozások, lerohadó járművek miatt, folyton szaladni kell valami után. Ha épp lekésem -mert általában ez van- egyszerűbb és gyorsabb legyalogolni néhány megállót, mint megvárni a következőt...

Úgyhogy barátom, én bár maximálisan támogatom a tömegközlekedést, de ezt sokkal összeszedettebb, megbízhatóbb, olcsóbb, és alkalmasabb formában kellene előadni, mert jelen állapotában egyszerűen csak citrompótlónak alkalmas.
@Jankove: "bkv bérlet fittnessbérletnek sokkal inkább alkalmasabb"
így hirdették korábban hogy három az egyben bérlet. csak ők arra céloztak hogy kimehetsz városhatáron túlra 1 (!) megállót a bérleted árából, de értelmes ember átltáta hogy ez trialtlon bérlet: futhatsz a busz után, gyalogolhatsz, ha nem megy, ha pedég felférsz, akkor izzadsz a tömegtől.
@yomsisi:

A kocsi stimmel!

De én nem ismerem fel, ki vezeti.
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

"a sok agglos miatt akik nem kepesek 20e Ft / honapot kifizetni"

- Irigyke! Jelenleg 40 rugót költök havonta közlekedésre. Emellett nem kevés adót fizetek be, amiből te egy tizesért vagánykodsz a 25ösön.

Én nem irigylem ezt tőled, ellenben te tőlem a jólétet igen.
@D4D: A fizimiskából ítélve, tuti hogy V.G. :-)
@yomsisi:

Nem vitás, hogy VG, mivel mást én nem nagyon láttam azzal a kocsival. Viszont ennyiből sajnálom, nem ismerem őt fel.
@Rocko-: "futhatsz a busz után, gyalogolhatsz, ha nem megy, ha pedég felférsz, akkor izzadsz a tömegtől. "

Találó :) Én még rákontráznék egyet: Szaporodnak a videók a buszt ill. trolit tologató utasokról, ami hadüzenet lehet minden konditerem tulajdonosnak.

-Te mennyivel szériázol bameg?
-82, 170, néha 240E.

ehh...
@Jankove: "Szerintem a dugó egyik mesterséges generátora maga a buszsáv."

javaslom hogy rendesen megvizsgald a poszthoz csatolt kepeket... elemezd ki hogy mi tortenik ott
az elso kepen ha jol megnezed sok proszto dugonovelo autos van plusz egy fekete csuklos plusz egy piros csuklos busz, mindketto all a dugoban
hozzateszem hogy SZERENCSERE ez az aldatlan allapot megszunt, azaz a buszom kepes es nem a sok tetu dugogeneralo barom kozott alldogal
de BUDAPESTIKENT en kerek ezert elnezest ok? elnezest hogy a buszom nem araszol a dugoban a sok retek fillerb.szoval ok?
@D4D: oszinten remelem, hogy a tudorakodnak a kezelesre fogjak azt a sok befizetett adot elkolteni es nem az en BKV berletemre

en nem irigylem toled a joletet... csak latszik hogy meg tudod fizetni azt a +20e -t havonta, elvegre milyen sok adot befizetsz nem? es egy puncimagnest is fenntartasz...
es tudod ezzel en valojaban jot akarok neked, mert igy nyernel 20 percet legalabb naponta azzal hogy a sok retek fillerb.szo nem foglalja elotted az utat, hanem atpucol tomegkozlekedesre
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Tüdőrák. Aha. A minap egy Volvo csuklóst láttam olyan füstfelhőt maga után húzni, hogy neki lehetett volna dőlni.
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Egyébként személyeskedéssel nem viszed előre az eszmecserét, csaxólok.
@Adani: "...Arra jó lesz, hogy az átmenő forgalmat legalább eltakarítsa..."

Igazából az autóforgalom jelentős részét az agglomerációból a belvárosba ingázók adják. (Igen, én is.) Nyilván van átmenő forgalom is, de ennek egy jelentős része megint csak a napi munkába járókból áll. Gondolj pl. a már említett Újpalota-Csepel vagy a Nagytétény-Rákoskeresztúr viszonylatokra, melyeket elvileg a BKV-val remekül lehetne abszolválni, mégis aki teheti, nem száll be a napi kétszer két órás közelharcba.
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "...idejonnek hencegni hogy milyen kurva jol kijonnek autoval penzugyileg..."

Ne vedd személyeskedésnek, de funkcionális analfabétákkal nehéz kommunikálni.

Világosan leírtam, hogy a BKV olyan gyenge szolgáltatást ad, és olyan áron, hogy annak az autó ma reális alternatívája. Amíg olcsóbban többet nyújtott, addig én is naponta igénybe vettem. Ha ez szerinted hencegés, akkor hagyjuk a témát...

Egy 20 ezer forintos dugódíj bizonyára sokak számára visszatartó erővel hatna, de ha belegondolunk, csak kijjebb toljuk a probléma határát a külső kerületekbe.

Nyilván a dugódíj nem fog a teljes fővárosra kiterjedni. Az átmenő forgalom majd megy a külsőbb kerületekben, túlterhelve a ma is zsúfolt főutakat, hidakat. Az agglomerációból bejövők meg majd leparkolnak kijjebb olyan helyeken, ahol nincs P+R, az ott lakók legnagyobb örömére.

A céges autóval furikázóknak meg úgyis ki fogja a cégük fizetni, így ők továbbra is ott fognak pöfögni...
@nyelv-ész:

Gödöllő és környéke felől is sokan inkább autóval járnak a belvárosba a melóhelyre, mert semmi kedvük a zötykölődés a HÉV-en (mert ugye az MXA kocsikat sem lehet komfortosnak nevezni), átszállás az Örsön (átverkeedni egy húgyszagú, koszos büdös aluljárón és hasonló adottságú árusokat és koldusokat kerülgetni meg az eléd toppanó "kéccázé" egyedeket) majd metrózni. Viszont ha átszállás mentesen és gyorsabban abszolválható lesz a táv már sokan elgondolkodnak. Hasonlóan jó dolog lesz ha végre fel lesz újítva az 1-es villamos és végre átviszik a Lágymányosi hídon, ha nem 10-20-as tempóval döcög a szerelvény, hanem 50-60-as tempóval és a közlekedési lámpáknál elsőbbsége lesz (erre is léteznek megoldások, Szegeden már működik ilyen ,ha odaér a vili beszámlálja a rendszer és a lehető leghamarabb zöldet ad neki), akkor a Hungárián a dugóban tötyörésző autósok egy része is el fog gondolkodni azon ,hogy lehet mégis jobb volna a villamos, mert az halad.

P+R parkoló persze kell minél több és minél nagyobb, mert a dugódíj meg a t9ömegközlekedés előnyben részesítése jó dolog és helyénvaló is, ahogy a városi autópályák felszámolása is, de lehetőséget kell adni arra, hogy legyen hol tenni az autót. Nagyobb csomópontoknál kell a P+R ráadásul a költségekbe be lehet vonni magántőkét is pl. lehet helyet biztosítani üzleteknek is, egy Tesco vagy Auchan vagy akárki miért is ne települne örömmel egy ilyen P+R mellé? Hiszen ha teszem azt valaki jön az agglóból dolgozni és ott lerakja a kocsit majd délután onnan indul tovább akkor akár ott helyben elintézheti a bevásárlást is.
@agresszív kismalac: az a helyzet, hogy az u.n. nagynyomasu öko meg tüdőbarát dizel motorok az igazi gyilkosok, mert ok nem a rendes nagy meretben allitjak elo a koromszemcseket, hanem piciben
ha hiszel az evolucionista elvben, akkor igazat kell adjal, hogy a regi dizelt ami a rendes porszennyezesnek megfeleloen bocsat ki azt az emberi vedekezorendszer le tudja gyurni, viszont ezeket a kicsi reszeket nem
utana lehet nezni... meg nem haltak meg elegen ezert nincsen errol informacio, tudod tulsagosan uj a technologia
kivanom hogy ne legyen igazam...
@agresszív kismalac: ok elnezest, ezennel megragadom az alkalmat es bocsanatot kerek most D4D-tol a puncimágnesért

@nyelv-ész: az a helyzet hogy egyszerusiteskeppen szoktam irni a dugodijat es most hogy jobban rakerdeztel elmondanam, hogy nem tartom igazsagosnak
igazsagos az az utdij lenne a budapestiekre is kivetve fuggetlenul a lakohelytol, ugy bevezetve, hogy a dugonak a kialakulasat is megelozze, azaz penzugyi kesztetest is erezzen a dugoban megjeleno barmilyen autos, termeszetesen helytol is fuggove kellene tenni, mert egy belvaros auto altali szennyezese es a kulvaros elszennyezese kozott azert van kulonbseg...

az utdij egyfajta valasz is lenne a VALODI videkieknek a munkabajarasara, mert abban ugye egyetertunk, hogy nem koscher, hogy a videki akinek napi 1 buszjarata van a melohelyere (ha egyaltalan letezik!!!) es amugy nem generalja a dugot, attol is ugyanolyan adotartalmat szedunk be mint attol, akinek csak teszem azt fel oraval tovabb tartana a munkaba valo ut ha a tomegkozlekedest valasztana
ugye hogy a jelenlegi helyzet is elegge faramuci?
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Ha TŐLEM akarsz bocsánatot kérni, akkor azt nekem címezd, mert a bocsánatkérésed eben a formában annyit is ért.

Mellesleg nem kell bocsánatot kérned, mivel hízeleg a májamnak, hogy a 12 éves, 300.000 km-t futott Ave-ra puncimágnesként tekintesz. Igaz, a kormány és a műszerfal egy része famintázatú, valamint napfénytető (toló/bukó) is van benne, deaz a tény, hogy ez szerinted puncimágnes, két dolgot igazol:
- Fingod sincs az autókról.
- Irigy vagy, mert másnak jutott.
"a sok retek fillerb.szo nem foglalja elotted az utat, hanem atpucol tomegkozlekedesre"

Év elején mintegy másfél hónapig élveztem a tömegközlekedést (Nem vezethettem egy betegség miatt).

Eleve mikor megvettem a bérletemet, már aznap produkált a BKV három rendkívüli eseményt.

A járatok és a megállók koszosak, nem egy megállóban nem lehet a járatot normálisan várni, mivel az úthibákból felfröcsköl a koszos víz.

A menetrendtartás 50% körüli. Az idegesítő mértékű eltérés olyan 25-30%.

Az elővárosi közlekedés egyenesen botrányos. Az elővárosi busz minden reggel 120%-os kihasználtsággal jött, túlzsúfoltsága nem egyszer az üzembiztonságot veszélyeztette.

Az elővárosi buszhoz nem lehet normálisan öltözni, mivel egyiken 20'C van, a másikon csak 4'C.

Sokan mégis járnának busszal, ha normálisan megtehetnék, illetve ha a BKV reagálna az igényekre. De Budakeszin látom reggelente , mennyivel kevesebb az autó, mivel minden januárban nem kevesen leteszik az autót, csak mivel a 22-es nem lesz sűrűbb, ezért szép lassan, ahogy fizetésemelést bírnak kiharcolni, visszaszoknak.

Elgondolkodtató, hogy a 22-es busz sokszor már a Budakeszi Gyógyszertár megállónál olyan tömött, hogy onnan kezdve nem áll meg, mert nem férnek rá fel.

Ha minden ún. fillérszexuáló átszokna a töümegközlekedésre, két dolog történne:
- A tömegközlekedés összeomlana, ahogy ennek mára már mutatkoznak a jelei helyenként.
- Az elmaradt jövedéki adóbevételek olyan lyukat ütnének a gyorsnaszádra, hogy azt már semmi sem bírná utána a felszínen tartani.

- A dugódíj is azért elvetélt ötlet, mert ha csak a mi cégünket nézem, mi már orientálódunk kifelé Budapestről. Szerintem mi 2-5 éven belűl elhagyjuk a fővárost. A havi iparűzési adóalapunk több száz millió Ft. Ezt elvisszük vidékre. És ezzel nem vagyunk egyedül. Elég szétnézni, hány üres irodaház les bérlőre városszerte.
- A másik dolog, ami egy adottság, az a Budapestre centralizált ország. Ezzel együtt kell élni, ezt önmagában dugódíjjal nem lehet kiküszöbölni. Elég megnézni, a dunai átkelési lehetőségeket:
16 sáv van Budapesten, M0-al és a hasztalan Lánc és Szabadság hidakkal.
További 5 sáv Bajáig.
Ebből az 5-ből 3 esetében a kapcsolódó úthálózat, amely elérhetővé tenné a hidat, igencsak hiányos.

Amíg a vitapartnerek funkcionális analfabéták, nem tudnak valamit rendszerben szemlélni és csak primitíven hörögni tudnak, addig nincs értelme visszajönnöm ide, mert nem várható konstruktív vita.
@D4D: te egy komoly aldozat vagy, ugyan mar a fillerb.szo pogimesteredtol megkerdezted hogy mennyi penzt tol be a BUDAPESTI tomegkozlekedesbe a kis falvad? segitek: SEMMIT
lehet hogy azert olyan otvar onnan a bejutas mert az egesz bagazs fillerb.szo, ami okes meg jo amig csak egymast boldogitjak

en meg csak azt nem ertem hogy a budapestieknek miert nem lehet jogos onvedelme az ilyen eloskodok ellen...

amugy ne fenyezd magad te akkor jarnal csak a megfeleloen jaro, tiszta busszal ha 50e lenne a havi utdij, szoval jo volt a rinya-parti, de azert remelem tudod hogy a jo kis pm2.5 -bol tobbet kapsz mint az atlag tomegkozlekedo...
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Már megint csak fröcsögsz! Próbáld meg mi történik, ha értelmesen, normál hangnemben írod meg a gondolataidat, érveidet!

- Amikor elhagyod a házadat, te mennyit tolsz bele a tömegközlekedésbe? Mennyit tol a polgid a tömegközlekedésbe a Baslaton parton, mikor a testedet jössz áztatni? Hányszor tudnál otthon a szobádban a VivaSpice-ra maszturbálni a szabadságod alatt, ha a Balaton parti kis falvak is olyan degenerált elveket vallanának mint te, és védekeznének ellened, ezáltal nem tudnád elhagyni a kerületet?

Próbáld meg felfogni, hogy Budapest lakossága alacsonyabb, mint a területén levő munkahelyek száma. Gondold végig, mi történne, ha a felesleg munkahelyek eltűnnének!
Lehet nem lenne játszótér, lehet nem lenne tiszta járda, lehet nem lenne közvilágítás, lehet nem lenne olyan sűrű a helyi közlekekdés,... A munkahelyek pénzt hoznak a településnek, mivel a munka értéket teremt, amiből az önkormányzat adók formájában részesedik.

Ahogy a Balaton parton sem fog téged senki azzal fogadni, hogy húzz a gecibe!, mert ők tudják, abból élnek, ha te odamész nyaralni. Ezért még a dugót is elviselik.

Havi 50 ezres útdíjat gondolod nem fizettetném ki a vevőkkel? Esetleg pont veled? És te nem tudnál elmenni máshova a termékért, mert akkor neked kell útdíjat fizetni. Faramuci helyzet.....

Egyébként reggeli csúcsban átlag 4 percenként jön a buszom. És kevés.

Innentől csak akkor válaszolj, ha azt normális módon tudod megtenni.
süti beállítások módosítása