Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (108) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (399) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Régen és most

2013.05.02. 23:37 :: Hamster

Nagyon megváltozott a magyar vasút a gyerekkorom óta! Mifelénk mondjuk már akkor se volt gőzös, volt viszont sok Nohab és Szergej. Aztán a Nohabokat 2000-ben kivonták a forgalomból, a Szergejek pedig a villamosítások miatt szorultak vissza, ezért aztán ha ma kimegyek gyerekkorom legközelebb pályaudvarára, akkor teljesen más látvány tárul a szemem elé, mint régen...

IMG_2427.JPG

... mert a Szergejek ma már nem feltétlenül piros-sárgák. Hiába, nagy dolog a haladás :) A képen látható Szergej egyébként egyúttal a gőzösök korszakát is megidézte, mert amikor elindult, mindent beterített a füstje:

IMG_2437.JPG

Hiába, kék Szergejnek kék a füstje! Fontos elmondani, hogy a mozdony a jobb oldalt álló tehervonattól jobbra tolt meg valami pályakapirgáló gépet, de a füst még a bal szélen is ott van. Rohadt büdös volt, nem tudom, a személyzetet, vagy a pályaudvar személyzetét nem zavarta?

22 komment

Címkék: vasút nohab szergej

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr1005263149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"akit a Szergej füstje megcsap..."
@Rocko-: ... az fennhangon anyázni kezd. Nem volt jó szaga, a gőzösé finom illatú sozkott lenni, ez nem volt az.
Melyik melyik? A kék a Szergej, a tömpe orrú piros a Nohab?
Láttam olyan mozdonyt, ami nevesítve volt. Erről mi a sztori? Mert ugyanazt a típust láttam nem nevesítve is. (úgy vettem észre, hogy mellettem állt meg a kis táblácskájával, aztán már direkt figyeltem, még egyet sikerült felfedeznem, de többet már nem)
Így néz ki, amikor a moldovai Ocnita-ban elindul egy 2TE10M-típusú dízelmozdony:
kepfeltoltes.hu/view/130503/S6301509_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A kép a vasútállomástól 5 utcára készült, sajnos az elindulás pillanatában felszabaduló füstmennyiséget nem sikerült megörökítenem, mert idő volt mire előszedtem a fényképezőgépet, de azért még így is impozáns kis felhő maradt:).
@nyelv-ész: nem emlékszem, pedig le is fényképeztem, de nem találom. Nem a festett mozdonyra gondoltam, hanem a nagy kék szögletes villany mozdonyra. Tehervonatokat húznak. Oldalán van egy kis réztábla, ott van a név, valamelyik híres ember neve, talán fizikusé.
Nohabot és Szergejt tudtál fotózni, erre te meg csak füstölögsz itt, hö-hö-hö-hö-hö...
Pedig nem is a Füstiben voltál.
@nyelv-ész: hosszas kutakodás után a neten találtam rá, Gigantokat neveztek el:
www2.chem.elte.hu/gigant_club/mav/gigant_hist_hu.html
@ruba: Ez se volt sokkal jobb, csak gondolom másféle arányban voltak benne rákkeltő vegyületek :-/ Amúgy meg egy nagyvárosi lakóterület közepén triplán nem szabadna engedni ilyen füstölést. Értem én, hogy induláskor a legtöbb dízel dob egy kis kormot (a Csörgő és a Szergej elég sokat), de ez folyamatosan jött, itt valami egészen más gond volt. Hogy ilyenkor olaj kerül, ahova nem kéne, vagy víz, vagy mi, azt nem tudom, majd valami motorfejű nick megmondja... De amúgy nem arról volt szó, hogy a hűtővíz ellforrt :) mert rohadt büdös volt, és nem csak felpörgetéskor csinálta, szóval nagy eséllyel ennek a mozdonynak műhelyben lenne a helye. Persze úgy sejtem, hogy akár ma is ott találnánk, ugyanígy füstölve.
@Hamster: füst.
fehér = víz.
kék = olaj.
fekete = korom.
@Rocko-: kék, fehér, piros = Red Arrows,
zöld, fehér, piros = Frecce Tricolori
;)
Ez a kelenföldi pályaudvar sem akar szebb lenni az istennek se :) Ha jön a metró, csak több lesz a csöves, alig várom. Az egyetlen elfogadható kinézetű nagyobb magyarországi pályaudvar, ahol jártam, a Miskolc Tiszai Pu.
@Trónkövetelő: Igazából a Kelenföldin az állomásépületnek a metró megérkezésekor már végképp semmi értelme nem lesz, hisz a metróvégállomás onnantól kicsit délre, a Volán-pályaudvar fölött lesz, átlógva a túloldalra, de senki nem fogja felvállalni, hisz "jajj, régi épület". És attól félek, hogy a villamost se fogják lejjebb hozni, pedig azt akár holnap is megtehetnék. Amúgy szerintem is a Tiszai a legjobb pályaudvar itthon, bár az aluljáró és a perontetők ott se valami barátságosak, sem előtte a tér. Funkcionalitásilag talán a szegedi jobb, de ott valahogy hiányzik az élet az épületből, nyilván nem kis részben azért, mert egy (esetleg három) zsákvonal vége.
@Hamster: A Kelenföldi pályaudvar ha jól tudom, műemlék. (Főleg a kocsma az aluljáró lépcsőjénél). Érdemes régi fotókon megnézni, nézhetne az akár jól is ki, mondjuk ahhoz egy komoly tereprendezés is elkélne az Etele téren, ami soha nem lesz. Azt meg nem tudom, hogy lehet megakadályozni, hogy az ember Budapesten vasúti pályaudvart, metróállomást építsen úgy, hogy hajléktalanok és zsibárusok seregét ne telepítse egyidejűleg. Valahogy Miskolcon a Tiszai Pályaudvaron volt kedvem bemenni a büfébe és enni valamit. Ugyanez Kelenföldön nem menne, de nem menne a Déliben, a Keletiben, a Nyugatiban és Kőbányán sem. Pedig Miskolc szociális helyzete nem jobb Bp.-énél, sőt.
@Trónkövetelő: Ja, műemlék, csak nem jó se a vasútnak, se az utasnak, se a látképnek. A sínek felől ráadásul a perontetők felől úgyse lehet látni, ahogy mondod, tereprendezés sose lesz, de ittmarad nekünk, mutatni, hogy milyen klasszul megvédjük a régi dolgainkat. És akkor most jöhet egy lista, hogy mi mindent nem védtünk meg.
@Trónkövetelő:

A Kelenföldi pu. épülete egy nagyközség határában fekvő harmadrangú vasúti csomópontnak talán megfelelne, egy nagy budapesti pu. funkciójára totál alkalmatlan. A város szövetéhez annyira nem kapcsolódik, hogy az érdemi fejlesztést akadályozza meg. Ezen kívül szvsz. semmi extra nincs benne, inkább azt mondanám, hogy a rondábbak közül való. (Nem csak az állapotát tekintve.) Aki kitalálta, hogy védett legyen, az vigye el a hátán a szentendrei skanzenbe, vagy inkább ne oda, a saját kiskertjébe...
Kelenföld átépül, az nem vitás. Ha befejezik a metrót, akkor szerintem lesz esély tereprendezésre, addig nyilván nem. Ha más módja nincs, kisajtolják valami közelbe (Than Károly utcai placc) települő magáncégből. (A villamos behozatalát pl. én is elengedhetetlennek tartom!)

Az épülettel kapcsolatban kérdés, hogy valóban értéktelen-e (kétlem), valóban akadályoz-e érdemi fejlesztést (mit?), és valóban "rossz-e a vasútnak". Ne csak jegypénztárra meg kocsmára gondoljunk, egy ekkora állomáson rakás egyéb vasútüzemi funkciót el kell valahol helyezni!

Ha ezek a kérdések tisztázva vannak, akkor lehet vizsgálni az elbontását, rekonstrukcióját, átalakítását(!), illetve hogy lehet-e neki (akár új) funkciókat találni.
@Vaandor: "Ne csak jegypénztárra meg kocsmára gondoljunk, egy ekkora állomáson rakás egyéb vasútüzemi funkciót el kell valahol helyezni!"
Na de hát ez az, hogy a váróterem is kicsi, szűk, alacsony mennyezetű lehet ebben az épületben. Azt meg nem hinném, hogy a vasútüzemnek mindenképpen egy 130 éves épület kellene, mikor tudtommal a műszaki funkciók már '83 óta a túloldalon a "toronyban" vannak. És megint csak: a metró miatt a pályaudvar legforgalmasabb tengelye délre tolódik, onnan majd az emberek másszanak fel százötven métert északnak, be az épületbe, majd ki vissza az aluljáróba? És értem én, hogy nem a feltétlen esztétikai szépség adja egy épüelt értékét, de igazából sose volt szép, sose volt érdekes. Csak elég nagy a stílusához képest. De igazából ezzel együtt csak a beton kockaépület korabeli megfelelője. Tőlem ha valakinek kell, lehet irodaépület, művelődési ház, akármi, de ne akarják mindenéron ott tartani a pályaudvari funkciót, csak azért, mert 130 éve ott volt.
@Hamster: Tudtommal nemrég volt műhelyben , mert a Kárpát megvette, és előtte mintha egy időt "kerítésként" töltött volna.
@SomiTomi: Akkor biztos véletlenül engedték ki a műhelyből, mert ez még nincs készen. De komolyan: ha azt szeretnénk elhitetni az emberekkel, hogy a vasút azért jó, mert környezetbarát, akkor ne közlekedjenek olyan mozdonyok, amik a fél kerületet fanyar szagú füstködbe borítják :(
Sajnos oldalakat lehetne teleírni arról, hogy a vasútnál mi minden maradt a régi.
süti beállítások módosítása