Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

december 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 1969 (6) 1976 (5) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (8) 424 (12) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (95) autók (83) bach (5) balaton (42) Balt Korthals Altes (7) bardotka (9) basel (7) bbc (8) bécs (45) belgium (11) bengáli (22) berlin (161) berlini fal (20) bkv (48) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (799) budapesti pillanatok (45) buék (9) busz (87) búvár (15) bytom (6) c50 (11) c64 (16) caf (10) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (46) csak egy videó (271) csehország (60) csehszlovák (39) csörgő (9) cukiság (34) debrecen (25) demó (8) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (33) életmód (6) elveszett (32) emlékek (7) énblog (404) énzene (19) építészet (66) építkezés (22) épület (17) érdekesség (32) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (6) ezres (10) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fényvillamos (14) ferihegy (37) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (32) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (65) gibson (10) gitár (36) gmap (19) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (39) gyermekvasút (29) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (6) hampage (336) hamster (5) hangok (5) hangszerek (12) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (34) híd (29) (34) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (120) idegenforgalom (21) ikarus (35) il 14 (10) innsbruck (5) ipari létesítmények (6) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (14) katowice (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (872) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (45) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (7) közlekedés (359) kritika (71) kulfoldi szemmel (93) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (57) les paul (8) lhbs (25) li-2 (5) linz (10) lipcse (12) li 2 (20) lkk (5) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (11) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (44) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (6) MOD (7) morál (11) morgás (127) mozdonyok (21) mozi (6) mtp (7) muki (12) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (57) nagypolszki (6) németország (320) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (47) nosztalgia (223) nosztalgiabusz (27) nosztalgiavillamos (78) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (18) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (108) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (40) panoráma (108) paródia (5) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (19) popkultúra (122) pozitívum (12) pozsony (45) prága (23) programajánló (27) púpos (18) queen (15) r.i.p. (13) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (22) relax (12) rendez (6) repülés (132) repülőgép (44) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (38) rock (78) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) skanzen (5) skoda (8) sky channel (6) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szeged (31) szergej (27) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (114) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (212) tapolca (6) társadalom (5) tatra (28) taurus (7) technika (58) technikatörténet (59) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (379) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (68) trolibusz (61) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (92) überzenészek (17) utazás (322) utcakép (183) uv (40) vár (11) várnegyed (8) város (418) városkép (87) városliget (8) vasút (495) vasúti becenév (6) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (783) villamos (714) vlog (7) vonat (9) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (36) youtube (294) zene (199) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Csak egy kép: 42-es villamos az Üllői út elején

2013.05.03. 21:38 :: Hamster

Azt hiszem, ez az egyik leghangulatosabb (direkt ezt a szót használtam, és nem a szépet, hiszen bontást-rövidítést-szétszedést, ideiglenes állapotot ábrázol egy nem kifejezetten turistamágnes helyszínen) esti villamosos kép, amit valaha láttam: Ab van Donselaar 1976. október 18-án fotózta le az aluljáróépítés miatt már csak az Üllői út/Kálvin tér torkolatáig járó 42-es villamost, a 3222+5917+3223 pályaszámú hármas UV szerelvénnyel. Ekkor már nem volt sok hátra ennek a vonalrésznek, érezni is rajta a kapuzárás hangulatát:

BKV_3222-5917-3223_Ln42_Ulloi_ut_19761018_AvD.jpg

Klassz, ahogy az út túloldalán levő neonfelirat kékben fürdeti a vele szemközti bérházat, és az is, hogy a hátsó kocsi piros zárfényének tükörképe pont látszik az ideiglenes aszfaltperon megsüllyedt szélén levő tócsán. Valamikor jómúltkorjában beszélgettünk arról, hogy régen neoncsöveket használtak a közvilágításban, mint Bécsben még ma is, itt látható ez is. Érdekes a Fehér Páva Fogadón, a környék legöregebb épületén a stílszerű (bár talán egy kicsit bicebóca) tipográfiájú "gépírószolgálat" felirat is. És vajon hova megy, vagy honnan jött a kobakot (védősisakot) viselő alak az első ajtó előtt? A villamosmániások pedig elmagyarázhatják a nem villamosmániásoknak, hogy miért égnek az utastéri fények a két motorkocsin, és miért sötét a középső pótkocsi :) Bónusz: ha rákattintasz a képre, nagyban is megnézheted!

28 komment

Címkék: villamos uv city lights kulfoldi szemmel Ab van Donselaar

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr825280066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hát van egy hangulata + jó kis kordokumentum, az biztos.
ebből jó ablak a múltra fotó is lehetne, a házak ugyanazok szerintem azóta is csak a vili tűnt el.

elég jó filmre fotózhatott mert az emberek minimálisan vannak elmosódva csak, viszont nem is zajos a kép.
Nem vagyok villamosbu...izé, mániás, csak előhoztad a kölyökkorom. :-)
A lehúzott áramszedő miatt nem volt világítás a póton.
A sisakos ember valószínűleg metróépítő lehetett.
Egyébként tényleg remek kép, kiváló negatívra készülhetett.
Ezzel a villamossal jártam ki a nagymamámhoz Kispestre. Körtéren felszálltam, Batthyány utcánál leszálltam. Most ugyanezt 3 átszállással oldhatnám meg.
Szerintem meg valaki lekapcsolta a pótkocsiban a világítást. :) Ha jól emlékszem abban elérhető helyen volt. :)
@Balage85: Nem, @viricsi-nél a pont: le van húzva mindkét áramszedő, valószínűleg a vezető még nem engedte fel a másik odlalon a visszainduláshoz, és mivel a pótkocsik világítása főáramkörű, olyankor ott biza sötét volt. A motorkocsik ellenben aksiról elvilágítottak magukban.
Minden hétvégén ilyen 42-essel mentünk Kispestre, de a Madách térről. Hogy ennek a 42-esnek a vége a Kálvin tér, ez tényleg a végső stádium lehetett. Hamarosan megnyitják az É-D metrót.
@tehtube: Nem tökéletes ez a gyűjtemény, de azért látszik rajta a 42-es története: villamosok.hu/solymosi/vonal-jav.html#42
@Rocko-: Nem kell listázni, azt írtam, hogy "egyik" ;)
egyébként teljesen jó hangulatkép, szerintem egy óráig simán el lehet nézegetni.

ilyet, még!
nagyon klassz... gépírószolgálat :)
@mester utca: Ja, a villamosos képek egy része Tim Boric, természetesen megjelöletlenül, ahogy azt szokás :-/
Milyen érdekes, hogy Bécsben valóban megmaradt a neonfényes világítás, így éjszaka is sokkal színesebb a város, ellenben Budapest, ahol mindent elborít a nátriumlámpa, halottasházi hullafehérséget-sárgásságot kölcsönözve mindennek.
Én még akkor nőttem föl, amikor higanygőzös izzók voltak.
Külön köszönjük a nagy képet!
Érdekes az út: az egyik fele - beleértve a villamossíneket is - macskaköves, a másik fele pedig viszonylag újnak kinéző, kátyúmentes aszfalt, de már építkeznek rajta. Úgy látszik van ami nem változik :)
Én egyáltalán nem hiszem, hogy ez egy megállóban történő várakozás lenne, mert nincs peron. Azért az Üllői úton szerintem már a hetvenes években sem hiszem, hogy az úttesten át történő felszállás dívott volna, mint a kültelki járatokon. Szerintem a sisakos csávó állíttatta meg a villamost valami okból. Eleve nem hiszem, hogy munkavédelmi sisakban fel akart volna szállni a villamosra. Tehát valami történhetett éppen az építkezésen, baleset v. bármi, ami miatt le kellett állítani a villamost. Legalábbis én így gondolom.
@Trónkövetelő: Ideglenes volt ez a végállomás mint írták azért nem volt járdasziget. Az építkezéseken nem mindig volt átöltözési lehetőség a melósoknak, lehet hogy az eső miatt hagyta fenn a sisakot.
@Trónkövetelő: Az aszfalt nem úttest, hanem peron, szépen odarakták az úttest helyére, mert az út úgyis egy szép nagy gödörben végződött, nem volt forgalom rajta. Itt van egy pár hónappal korábbi kép róla (abból sejthető, hogy a Fehér Páva melletti ház még fel van állványozva, akkor készülhetett az októberi képen látható szép állapotú homlokzat):
hampage.hu/kozlekedes/timboric8/Ulloi_ut.jpg
Vagy ugyanakkor, 50-60 méterrel hátrébb, a kihúzó vége:
hampage.hu/kozlekedes/timboric3/Lijn_42_Kalvin_ter.jpg
Persze ezen túl a megállótábla is világosan látszik a tuja távolabbi végénél :)
@Hamster: tuti az ütközőbak. :D
@Hamster: Tényleg jobban megnézve látszik a szintkülönbség.
@Rocko-: Még ilyen pocsék minőségben is király. A bejgyezsében levő kép is istenkirály.
Elképesztő hangulata van a neonlámpáknak!!!:-)
Igen, a "legendás" ostornyél, azaz 3x40W-os fénycsőlámpák, melyek nagyon "Magyaroschak" voltak abban a tekintetben, hogy ilyen elrendezésű- azaz 3 fénycsöves- lámpatestet nem használtak más országokban, ugyanis mind az NSZK-ban, mind Ausztriában, Svájcban 2x40W-os lámpák voltak, vannak és talán még lesznek egy jó ideig (pedig ezen országok GDP-je egy "cseppet" nagyobb volt, van és lesz is, mint a miénk, de mégsem cserélgetik 10 évenként a közvilágítási lámpáikat, mint mi). Viszont sajnos a miénk olyan gyorsan öregedett; mattult, opálsodott el, repedezett meg, majd esett le a búra, lettek zárlatosak, majd gyulladtak ki a kondenzátorok, sőt az előtétek, hogy inkább úgy döntöttek az illetékesek, jöjjön a HGLi korszak, azaz a főutakon általában 2x125, főbbeken 2x250, sőt 2x400W, míg a kis utcákban lévő függesztett lámpák esetében 2x80W-os "koporsó" alakú EKA (HOFEKA) lámpák jöttek. Arról már nem is beszélve, hogy a régebbi "IMP" jelzéses fénycsövek elggé rohamosan veszítették el a fényüket, a mostohább viszonyok -télen akár mínusz 20 fokban történő begyújtás, nyáron akár 60C-ra felmelegedő belső hőmérsékletű lámpatest, felhőszakadások miatti beázások, főként a függesztett lámpák esetén, stb- miatt jóval hamarabb adta meg magát egy közvilágításban szolgáló, mint mondjuk egy közértben szolgáló -mely akár ugyanannyit, sőt nyári időszakban, amikor rövid ideig van közvill, akkor sokkal többet világított- fénycső. Sajnos, bármennyire is fáj, az NSZK, Osztrák,stb relációban működő fénycsöves közvill lámpák szívósabbak, jobbak, mint a zömében az '50-es évek közepén gyártott honi társaik. Persze, erre lehet azt mondani, hogy de hát sok helyen, elsősorban a real vidéken rengeteg településen ismét vannak az ú.n. U alakú, 36W-os Schreder, vagy Simovill közvill lámpák, akkor azok meg miért, hogyan? Nos, ezek a korszerű U fénycsövek, illetve lámpáik már úgy vannak megkonstruálva, hogy jobban állják a szabadtéri létből fakadó káros hatások sártengerét, viszont akkor a fényt logikusan nem adnak, mint amekkorát 3x40W-os ostornyelesek adtak!
süti beállítások módosítása