A tavaszi vakációs iskolakezdési általános lustaság jegyében ma is villamosos videó van blogbejegyzés helyett: az első Combino első komoly kimozdulása, Hungária kocsiszínből a Fehér úti főműhelybe - a Nagykörúton át, 2006. március 28. első óráiban.
A budapesti Combino először a Nagykörúton
2013.10.26. 20:10 :: Hamster
38 komment
Címkék: budapest videó villamos
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2006 is de rég volt már, 100 évesek vagyunk :(
egyszer beh megnézném az élessaroknál a combit. ott azért kell tekeregni szépen :)
Egy kicsit ünneprontó leszek: a Combinok beszerzése egy igazi Demszky-féle elhibázott presztízsberuházás volt.
Sokkal célszerűbb és valószínűleg olcsóbb islett volna valamelyik kb. feleakkora hosszúságú, máshol már bevált csuklós típus beszerzése és annak csatolt közlekedtetése.
Szétcsatolva pedig alkalmas lett volna más vonalakra is vagy akár a Nagykörútra is csúcsidőn kívül. Régen egy ideig jártak is esténként szóló csuklósok a Körúton.
Elméletileg lehetséges a Combinok hosszúságának változtatása, néhány óra alatt pár panel kiszerelésével megrövidíthető, illetve - ha éppen arra lenne igény - meghosszabbítható.
Az viszont érdekes, hogy amennyiben végre beszerzik a villamosokat a felújított, hídon átvitt 1-esen, az ott szolgáló Tátrákkal mi lesz? Kiváltanak velük néhány Ganz csuklóst?
villamosok.hu/kepek/3xxx/3700/3750v36_01.jpg
Azt elég helyesen mérte fel valaki, hogy a TW6K arányai erre hasonlítanak - annak idején, amikor még ide se szállították az első hannoverit, több mailt kaptam, hogy látták őket Ferencvárosban ;)
A sofőr és fedélzeti DJ jelenti:
Ahogy így utólag hallgatom, Uriah Heep moszkvai koncerjét és a Saxon Innocence Is No Excuse albumát döngettük, a Heeptől a Stealin' és (ahogy írtad) az Easy Livin' hallatszik, a Saxontól pedig a Rockin' Again és az Everybody Up! Ez így hajnali 3-kor a volánnál a kétliteres kóla mellett elengedhetetlen tartozék :-)))
Megfordítom a kérdést: esténként, amikor kisebb a forgalom, jó volna egy kocsit járatni kettő helyett, ha szét lehetne szedni őket. Erről írtam: a régi csuklósok idejében ez így is volt.
A szét- és összekapcsolás máshol nem ördöngösség: annak idején Göteborgban volt egy vonal, ahol a belső részeken csatolt kocsik jártak, majd egyszer csak a vonal kettévált, a szerelvényt szétszedték és a két kocsi különböző irányokban ment tovább. Visszafelé aztán ugyanezen a ponton újra összekapcsolták a kocsikat.
(Genfben amúgy van olyan, hogy az alacsonypadlós közepén van egy ajtó, és este már csak az első részben lehet utazni, elég hülyén néz ki. Ezt a régi kétkocsis összeállítás-szétválasztás helyett találták ki.)
@Hamster: "(Genfben amúgy van olyan, hogy az alacsonypadlós közepén van egy ajtó, és este már csak az első részben lehet utazni, elég hülyén néz ki. Ezt a régi kétkocsis összeállítás-szétválasztás helyett találták ki.) "
Annak mi értelme van? Legyen rossz az utasoknak?
az unió sokmindent finanszíroz manapság, egy részét lehetne onnan fizetni. (a remizek valóban mennek a kukába, de mondjuk bécsi mintára lehetett volna kombinálni remizt és fölé másvalamit. mondjuk az örsre az árkádot/ikeát úgy engedni, hogy az aljában laknak villamosok.)
Ez megy most