Idén végre alaposan körbe tudtam fényképezni gyerekkorom egyik kedvenc mozdonyát üzem közben, és ezzel sok éves pech-hullám zárult le. Eleve ritkán jártam olyan helyen, ahol az utolsó pár darab dolgozott, úgyhogy az én szemszögemből mintha már évek óta nem is létezett volna a típus. Az is megtörtént, hogy egy hétig a Balatonon voltam, és bár naponta felfigyeltem arra, hogy időnként valami szokatlan motorhangot hoz a szél a vasút felől, csak utólag derült ki, hogy Púpos járt arra, a szombathelyi (?) fürdősvonattal - én meg egy héten át minden nap lemaradtam róla..! Ennek ellenére néha sikerült ilyen mozdonyt látnom... csak valahogy soha nem voltam jó helyen ahhoz, hogy értelmes fotót készíthessek róla.
Itt például Martonvásáron, az indulásra váró ingavonatban ülve figyeltem fel arra, hogy valami szép hangú vas kelepel a szélső vágányokon. Dozátorkocsikat rángatott (ezek a képen nem látszanak, az öreg paklikocsi mögött kezdődtek) - de persze totálisan nappal szemben.
Ennyit tudtam kinyerni az így készült képekből: a mozdony az iparvasúti A27-003 volt, ami ha minden igaz, korábban az M40-114, illetve M40-209 pályaszámokat viselte. Vajon megvan még? És működik?
Ez pedig Ják-Balogunyom állomása, ahol azért nem tudtam jobban felkészülni a Púposos tehervonat fogadására...
... a másik irányból érkező személyvonat szépen kitakarta. Persze manapság már ez a személyvonat is érdekesnek számítana: magyar állomáson ÖBB mozdony, ÖBB kocsikkal. Azóta a GYSEV átvette ezt a vonalat (pontosabban ahogy valaki a kommentek közt írta, ekkorra talán már át is vette, de még nem alakította a saját képére), villamosította, magasperonosította.
A végére itt egy kicsit jobban sikerült kép: ezt a remotorizált Púpost Dombóváron fotóztam egy vonat ablakából. Vajon tényleg közlekedett így, ex-NDK-s kocsikkal? Ha igen, az egy érdekes vonatösszeállítás lehetett :)
Ez megy most