Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

április 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (91) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (7) basel (7) bbc (8) bécs (44) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (771) budapesti pillanatok (41) buék (9) busz (82) búvár (11) bytom (5) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (262) csehország (48) csehszlovák (31) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (8) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) emlékek (5) énblog (395) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (22) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (12) felhők (26) felső-szilézia (27) felső szilézia villamos (24) fényvillamos (14) ferihegy (35) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (64) gibson (9) gitár (34) gmap (17) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (32) gyermekvasút (25) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (5) hampage (315) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (30) híd (29) (33) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (5) kassa (11) katowice (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (825) képregény (95) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (12) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) közlekedés (344) kritika (71) kulfoldi szemmel (78) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (46) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (10) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (42) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (19) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (54) nagypolszki (6) németország (310) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (44) nosztalgia (220) nosztalgiabusz (25) nosztalgiavillamos (75) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (102) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (7) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (33) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (18) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (41) prága (18) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (22) relax (12) repülés (127) repülőgép (43) repülőgépek (76) repülőnap (34) repülőtér (20) retró (33) rock (74) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (102) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (203) tapolca (6) társadalom (5) tatra (21) taurus (7) technika (52) technikatörténet (52) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (355) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (64) trolibusz (57) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (311) utcakép (169) uv (36) vár (11) várnegyed (8) város (396) városkép (87) városliget (8) vasút (458) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (754) villamos (664) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (273) zene (192) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Budapesti tömköz életképek, 48. rész, második oldal

2013.11.18. 11:00 :: Hamster

Kicsit félek, hogy a második rész első témája némi anyázást fog gerjeszteni, hiszen a Ferenciek terén egykor működő Y-aluljáró betömése, de legalábbis az azzal kapcsolatos dugók nagyjából mindenkit érintenek, aki nem helikopterrel közlekedik Budapesten, de emiatt nem hagyhatom ki - csak annyit kérnék, hogy ne essen senki senkinek a kommentek közt, és ne is politizáljunk, annyi más blog van arra :-/

Életképek 48: második oldal
A Ferenciek tere felújítása, Combino próbamenet a Szabadság hídon és a Kiskörúton

19 komment

Címkék: budapest életképek villamos hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr75641110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ha jól emlékszem, akkor 2014 márciusra ígérték a Ferenciek tere átadását. Mit tippelsz Hamster, kész lesznek?
@Sam. Joe: Szerintem simán, a forgalom már msot is egyenesen átmegy a rámpa helyén, oldalt a járdákat komplettírozzák. Hogy a két másik rámpa környékén mi van, azt nem tudom, de új aluljárólejárókat is láttam a felszínen, bár kicsit keskenynek tűntek.
Hű, de sz*rul néz ki a légszennyezettségi térkép itt jobbra. A 204% az átlag? Sebaj, gondolom ez a megijedési határérték 204 százaléka, aminek ha a négyszeresét túllépi két héten át minden nap, akkor el kell gondolkodni azon, hogy nincs-e gond. Ha a "nincs-e gond" határérték háromszoroság átlépi egy hónapig, akkor az illetékes hatóságok jogosultak túlórában megnyugtatni mindenkit, hogy ez még mindig nem éri el a riasztási határértéket.
@Hamster: 100% = egészségügyi határérték
egyébként mindig a legmagasabbat emeli ki, nem az átlagot.
Végre a Giccslézsiát is könnyebb lesz megközelíteni :)
Szép találat az első fotón a Hit Gyülekezetének az amerikai iskolabusza.
Elvileg ma is megvannak:
www.bpg.hu/?aloldal=1&kat_id=92&bejegyzes_id=831
Nahát, ez a Március 15. téri pince-földszint teljesen új infó volt számomra, köszi Hamster!
@maestro1: Nem teljesen pince volt, de azért szuterén, a térség pedig kicsit lejtve, de egészen a felső rakpart vonaláig egy tömb volt, itt látható a mellvéd és a rámpa az Irányi utca felé:
hampage.hu/kozlekedes/erzsebethid/erzs03.jpg
Lehet, hogy "butus" vagyok, de nekem ez a combájnó a 47-es villingeren kissé értelmezhetetlen, ugyanis ha képzeletben végigjárom a vonal egészét, az a gondolatom támad, hogy ez itt nem reális alternatíva, ugyanis a Fehérvári út számos megállója igencsak kurta lenne, tehát nem lenne az összes ajtó előtt peron, másrészt a Leányka u-i felüljárónál sem mernék mérget venni a síma áthaladásra, de a Városház téri V.Á sem alkalmas jelen állapotában a szerelvény befogadására, bár állítólag utóbbit jelentősen átépítik, ugyanis az mostanra teljesen alkalmatlanná vált egy kulturált közösségi közlekedés igényeinek kielégítésére. Na, mindegy, majd möglássuk...
@KissGecihuszár: nyilván nem a 4-6-os hosszára raknák össze, hanem kiszedve a közepéből egy két hernyószeletet, rövidebben menne, ahogy a próbajáraton is. Hűvösvölgybe is felvitték a rövidebb változatot, a váltóknál meg se tudott volna fordulni a menetiránnyal, ha az eredeti hosszal küldik be.
@KissGecihuszár: Néhány éve volt egy olyan terv, hogy Budafokról si adnak 4-est, és akkor lesz pár kiálló vonat, ami a Fehérvári úton is végig megáll, úgy megy 4-esnek, akkor elkezdték hosszabbítgatni a peronokat, páron látszik is. Megoldható lett volna, azért nem alagútról beszélünk, amire tényleg nehéz utólag állomást hegeszteni (de nem lehetetlen, hisz az Astoria is úgy lett:)
@cyan: "Hűvösvölgybe is felvitték a rövidebb változato"
Milyen rövidebb változatot? A budapesti Combinóból egy hopsszúság létezik, amit a BKV kért. Lehetett volna 2/3 olyan hosszú, meg tulajdonképpen 1/3 is, de az meg minek :) de nem kérték.
@Hamster: oké, akkor hogyan váltott a hűvösvölgyi váltón menetirányt? Ott nem fér be egy Combino, csak ellenkező vágányon tudna visszamenni a Moszkva tér felé (azon, amin felment Hüvibe)
@cyan: Vissza tud menni helytelenben is. Az ilyen próbák alkalmával nincs egyéb forgalom az érintett szakaszon, így nincs probléma a helytelenkedésből. Budagyöngye megállótól délre van egy vágánykapcsolat, azon lehet visszajutni a helyes vágányra (maps.google.hu/?ll=47.515715,18.999951&spn=0.001058,0.002634&t=m&z=19&layer=c&cbll=47.515635,19.000057&panoid=r6YsOZeHYYfbT3dIFffsUg&cbp=12,189.04,,0,4.54).
iho.hu/hir/combinoval-huvosvolgybe-110926
@Hamster: Köszi, már régen is feltűnt, hogy nyúlánkak a kapuk, földszinti portálok, ill. az egyik kapuhoz jó sok lépcsőn is fel kell menni, de nem tulajdonítottam ennek különösebb jelentőséget :)
@padorjan: persze, tudom, de a combinot is szét lehet szedni rövidebbre. Különben hogyan menne be Hüvibe, ha az egyik végállomása ott lenne? (terv szerint... hahaha) Arról nem is beszélve, hogy az összes peront át kéne építeni, sőt, a János kórház-Fogas állomás szinte össze is érne :D
Jut eszembe, ha már 61-es. Mostanában este a Vadaskerti útnál szállok fel, szépen látszik a Nagyhídtól a villamos fényszórója, ahogy megvilágítja a síneket. Görbe, és van benne egy "törés" is, függőleges irányban (tehát nem oldalra). Kérdem én, mit is újítottak fel? Jó, a Nagyhidat, de a vágányokról is szó volt. Vagy mégsem? A Völgy utcánál kicserélték a síneket, de lejjebb nem... Jó kis hullámvasút maradt.