25 éves a közlekedéses weboldalam, hadd ünnepeljem picit!
Tudnivalók
Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.
gigabursch:
Elnézve a képeket, pláne úgy, hogy bő másfél évtizeden keresztül napi szinten cammogtam ebben a mocsokban, ami a Bartó... (2025.03.14. 09:28)UV, MUV, meg a szoknyás Tatra
Hamster:
@Fradista Utazó: No, részben megnyugodtam :) Azt viszont nem tudtam, hogy nem valami előírás miatt lettek kékek a mi t... (2025.03.14. 00:51)UV, MUV, meg a szoknyás Tatra
Fradista Utazó:
@SomiTomi: De hát nem egységes, fél Európában kék van az autópályákon, Európa másik felén meg zöld (pl. Csehország, Sz... (2025.03.13. 20:49)UV, MUV, meg a szoknyás Tatra
Hamster:
@SomiTomi: Hm, lehet. Azt tudom, hogy pályán zöldek voltak, a városban meg nem emlékszem... (2025.03.13. 19:38)UV, MUV, meg a szoknyás Tatra
SomiTomi:
@Hamster: Ha nem csal az emlékezetem, akkor pont fordítva, régen az útjelző táblák általában kék, autópályán zöld szín... (2025.03.13. 19:32)UV, MUV, meg a szoknyás Tatra
Hamster:
@cserepfalva: Nem figyeltem, de nem lehet, hogy nincsenek is rögzítve? A debreceni KCSV6-osokon van asszem, hogy nincs... (2025.03.13. 19:21)UV, MUV, meg a szoknyás Tatra
cserepfalva:
Ha már szoknya:
Majd minden CAF-on lóg a szoknya 1-2 helyen.
Ez típus hiba, vagy a műhelyben nem figyelnek erre? (2025.03.13. 18:45)UV, MUV, meg a szoknyás Tatra
Hamster:
@SomiTomi: Nem tudom, hogy nem vált-e be, vagy csak drágább és bonyolultabban szerelhető volt, mint egy átlagos kocsi.... (2025.03.13. 18:33)UV, MUV, meg a szoknyás Tatra
Hamster:
@NAR: Szerintem régebben sokkal hamarabb kiraktak ilyen nagy táblákat, nem csak a fő tranzitútvonalakon. Volt például ... (2025.03.13. 18:23)UV, MUV, meg a szoknyás Tatra
SomiTomi:
Tényleg nem néz ki rosszul a kötényes Tatra, kár, hogy ezek szerint nem vált be (2025.03.13. 16:13)UV, MUV, meg a szoknyás Tatra
Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje
A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll:
A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
Nem akarok alkotni, nem akarok okosat mondani, se viccesnek szántat, csak zenét hallgatok, és ha valaki épp erre jár, hallgasson ő is. Mert az jó. Mert EZ jó:
Meg még ez is:
Áramvonalas fogkefetartó kinézetű kis kamerám (mindig rácsodálkoznak, amikor állványra teszem:) beépített mikrofonjai ugyan csak mérsékelten alkalmasak hangok rendes rögzítésére, most mégis olyan videók következnek, amik elvileg erről is szólnának. Az említett alkalmatlanság…
A héten már volt rendes videó, úgyhogy most talán el lehet egy rendetlent is sütni... Az volt, hogy KZsocival nyugisan haladtunk Alsóörstől az M7-es felé, abban a tudatban, hogy az útközben mellettünk már eldübörgött Nohabos vonatot már biztosan nem fogjuk utolérni. Aztán…
Már évek óta majd' minden nap munkagödröket kerülgetek, és ez sajnos nem költői túlzás. Mivel úgy tűnik, ez nem múlik el holnapra, jelen "külföldi szemmel" tematikájú bejegyzésemhez építkezések környezetében készült villamosos képeket válogattam Ab van Donselaar képei…
Klassz dolog a Kőtenger meg a Hegyestű, de azért szerintem a Tapolcai-medence tanúhegykoszorúja a Balaton-felvidék leglátványosabb része. Egész nyáron azért rágtam a vasútfotós haverok fülét, hogy olyan fotóhelyet keressünk a jubileum alkalmából hétvégénként közlekedő…
Csekély két hónap alatt elkészült az útibeszámoló második része. Chebzie Pętlánál kezdünk, benézünk Katowice központjába, utána meg se állunk a będzini várig, végül eljutunk a hálózat legkeletibb pontjáig, a nevével ellentétben Dąbrowa Górniczában levő Huta…
Ez megy most