Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

április 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (91) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (7) basel (7) bbc (8) bécs (44) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (771) budapesti pillanatok (41) buék (9) busz (82) búvár (11) bytom (5) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (262) csehország (48) csehszlovák (31) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (8) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) emlékek (5) énblog (395) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (22) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (12) felhők (26) felső-szilézia (27) felső szilézia villamos (24) fényvillamos (14) ferihegy (35) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (64) gibson (9) gitár (34) gmap (17) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (32) gyermekvasút (25) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (5) hampage (315) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (30) híd (29) (33) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (5) kassa (11) katowice (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (825) képregény (95) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (12) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) közlekedés (344) kritika (71) kulfoldi szemmel (78) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (46) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (10) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (42) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (19) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (54) nagypolszki (6) németország (310) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (44) nosztalgia (220) nosztalgiabusz (25) nosztalgiavillamos (75) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (102) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (7) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (33) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (18) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (41) prága (18) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (22) relax (12) repülés (127) repülőgép (43) repülőgépek (76) repülőnap (34) repülőtér (20) retró (33) rock (74) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (102) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (203) tapolca (6) társadalom (5) tatra (21) taurus (7) technika (52) technikatörténet (52) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (355) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (64) trolibusz (57) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (311) utcakép (169) uv (36) vár (11) várnegyed (8) város (396) városkép (87) városliget (8) vasút (458) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (754) villamos (664) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (273) zene (192) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Szünetjelzés vonatokkal

2014.01.07. 15:00 :: Hamster

2013 sztárja a 17-es Nohab volt, illetve különvonatozott az 1-es és a Nohab-GM Alapítványos 10-es is, ami szép, meg minden, de azért jó lenne egyszer megint narancsszínű(nek mondott - mert én speciel pirosnak látom) Nohabbal is járkálni a Balaton környékén; mondjuk a 19-essel:

IMG_0243.JPG

Gyerekkoromban már a csíkosak voltak kisebbségben, tehát érdekesebbnek számítottak, ugyanakkor az "egyszínűek" is szépek és szerethetők voltak, ráadásul többet is láttam őket. A rendszerváltás után elindult a visszacsíkozódás, és szerintem kicsit átestünk a ló túloldalára. Néha kellene nemcsíkossal is nosztalgiázni, nem?

IMG_5020.JPG

A MÁV Németországból beszerzett, alapvetően NDK eredetű kocsijai mára már mind bekékültek, de előtte egy ideig eredeti színükben, pirosan futottak. Legalábbis többségük, mert voltak köztük olyanok is, mint amit itt látunk, valahol a pécsi vonalon.

IMG_1905.JPG

A Kál-Kápolna - Kisújszállás vasútvonalon található a kiskörei Tisza-híd, az utolsó olyan folyami átkelő az országban (legalábbis tudtommal), ahol a vasút és a közút közös pályán osztozkodik. Ez azt jelenti, hogy ha jön a Bz, az autóknak várnia kell. Gyerekkoromban így működött a dunaföldvári és a bajai híd is - ezen kívül hol volt még ilyen?

IMG_1079.JPG

PusztaJet (MDmot) a Debrecen - Füzesabony vonalon. Jó sz*r idő volt, körülbelül ez volt a legizgalmasabb dolog, amit aznap láttam, pedig a vonal áthalad a Hortobágyon is...

Az eddigi képek a közepesen közelmúltból származtak; az avasság érzését kerülendő itt egy videó 2013 őszéről: GySEV-es Szili, a 17-es Nohab mérőkocsival, Bzmot és Railjet, Kaposvár és Kelenföld...

17 komment

Címkék: videó képek vasút nohab szünetjelzés helyett

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr145737250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Kecskemét-Kunszentmárton vonalon is ilyen híd volt Tiszaugnál, de már itt is van külön közúti híd.
A kiskörei hídnál egyébként vonatmentes időben is lámpa irányítja a váltakozó forgalmat, mert csak egy sáv van. A vicc az, hogy a hídtól északra a kiskörei erőmű tetején is van egy forgalmi sáv, ahol szintén váltakozva mehet a forgalom a Tisza-tó gátján Abádszalók felé. Ember meg nem érti, hogy miért nem lehetett úgy felépíteni az erőművet, hogy 2 sáv legyen a tetején.
"A MÁV Németországból beszerzett, alapvetően NDK eredetű kocsijainak" hátsó felén az a kapaszkodó a semmibe, az mi? Még lépcső is van hozzá. Ha ajtó volt lánykorában ott, miért nem szüntették meg a kapaszkodót és a lépcsőt az ajtóval együtt?
A 80-as évek elejéig a Szentes-Csongrád közötti híd is közös volt
Igaz, nem nagyvasút, de a taksonyi Kis Duna-hídon is közösen ment a forgalom a HÉV-vel, amíg létezett az a vonal, a híd felújításáig még megvolt a sínpár és macskakő volt a burkolat.
Micsoda nyitósnitt kérem! :-)
In HD where available :-) Emlékszem még ez a TV-ben a sztereóval indult (vagy esetleg régebben a colorral, de akkor még nem éltem), és milyen sokáig csak mono volt nekem available :-)
Érdekes, hogy még mindig van integető szemafor az _ájfónok korában is... (00:25-00:35 között látható) Ez vajon általános, vagy csak a MÁV maradt el egy kicsit [de csak ebben :)]?
@cyan: Saroklépcső. Kézijelzéses tolatásnál ott foglal helyet a kocsirendező. (rádiós tolatásnál többnyire az átjáróajtó mögött figyel)
@Trónkövetelő: Használják még őket mindenfelé.
Beszarás ez a híd, nem is tudtam hogy van ilyen! :) Egyszer megnézem, még ha csak ezért át is kell utaznom az egész országon.
@Tapmancs: A Tiszta-tavon átkelő vasút szerintem jobb, ezen a vonal nagyjából ez az egyetlen érdekes dolog, amennyire emlékszem.
A nyitósnitt zseniális. Nohabot szerintem azért hívják narancsnak, mert így alliterál: narancs-Nohab :-)
@Trónkövetelő: Tudtommal a német vasúton is vannak még alakjelzők.
@retek: Igen, jó az a "leválik a rakéta második fokozata" feeling :)
Ó, a PusztaJet..:D 1997-2005 között majdnem heti rendszerességgel utaztam rajta, olykor 60-80 perc füzesabonyi várakozással. Ahogy nézem, a 9 év alatt egy millimétert se változott a vonal..:)
Kb 15 évvel ezelőtt Budapestről Szarvasra menet szintén átmentünk egy ilyen hídon (talán mezőtúri átszállással, de homályosak az emlékeim).
@daneeka: Tévedtem. Az első hozzászólásban említett tiszaugi híd volt az, és autóval mentünk. Hiába, régen volt...
Tiszaugnál 2001-ig közös híd volt, volt is belőle gond bőven éppen elfért a szűk két sáv, de pl. két szélesebb jármű már nem, és mivel nem volt lámpa meg semmi, csak szemre ment a dolog, sokszor akadtak össze kamionok ott, meg volt ponyva és árusérülés is sokszor, mert centizgetve behajtott tükrökkel korlátig felhajtva a padkára fértek csak el, vagy még úgy sem.

A 70-es évek elejéig az algyői közúti híd sem létezett váltakozó irányban haladt a forgalom ott is a mostani vasúti hídon.

A kiskörei híddal Moldova is foglalkozott az akit a mozdony füstje megcsapott című művében. Ő sem értette miért nem épül másik híd, és a baj az, hogy az erőmű töltésére tervezték rávezetni a forgalmat, de szarul épült meg és hiányzik pár centi, hogy elférjen két sáv, így nem engedélyezték a dolgot és a helyzetet azóta sem oldották meg.

"Néhány száz méterrel feljebb kecses új híd látszik.
– A Tisza II. vízlépcső kiszolgálóhídja, de nem szolgál ki semmit. Rá lehetett volna terelni a közúti forgalmat, meggyorsult volna a közlekedés, és a vasúti híd is húsz évvel tovább tartana, mert az autók nem tennék tönkre a felépítményt.
– És nem lehetne most utólag átvinni a közúti forgalmat a Tisza II. hídjára?
– Nem, mert úgy építették meg, hogy a szélességéből húsz-harminc centi hiányzik a két nyomsávhoz, és a hidat nem lehet úgy bővítgetni, mint a tyúkketrecet."

Az valóban egyedi és érdekes, hogy nincs közúti jelzőlámpa mint általában a váltakozó forgalomnál, hanem a vasúti fény és félsorompó zárja le az utat vonatmentes időben is az aktuális oldalon.