2013 sztárja a 17-es Nohab volt, illetve különvonatozott az 1-es és a Nohab-GM Alapítványos 10-es is, ami szép, meg minden, de azért jó lenne egyszer megint narancsszínű(nek mondott - mert én speciel pirosnak látom) Nohabbal is járkálni a Balaton környékén; mondjuk a 19-essel:
Gyerekkoromban már a csíkosak voltak kisebbségben, tehát érdekesebbnek számítottak, ugyanakkor az "egyszínűek" is szépek és szerethetők voltak, ráadásul többet is láttam őket. A rendszerváltás után elindult a visszacsíkozódás, és szerintem kicsit átestünk a ló túloldalára. Néha kellene nemcsíkossal is nosztalgiázni, nem?
A MÁV Németországból beszerzett, alapvetően NDK eredetű kocsijai mára már mind bekékültek, de előtte egy ideig eredeti színükben, pirosan futottak. Legalábbis többségük, mert voltak köztük olyanok is, mint amit itt látunk, valahol a pécsi vonalon.
A Kál-Kápolna - Kisújszállás vasútvonalon található a kiskörei Tisza-híd, az utolsó olyan folyami átkelő az országban (legalábbis tudtommal), ahol a vasút és a közút közös pályán osztozkodik. Ez azt jelenti, hogy ha jön a Bz, az autóknak várnia kell. Gyerekkoromban így működött a dunaföldvári és a bajai híd is - ezen kívül hol volt még ilyen?
PusztaJet (MDmot) a Debrecen - Füzesabony vonalon. Jó sz*r idő volt, körülbelül ez volt a legizgalmasabb dolog, amit aznap láttam, pedig a vonal áthalad a Hortobágyon is...
Az eddigi képek a közepesen közelmúltból származtak; az avasság érzését kerülendő itt egy videó 2013 őszéről: GySEV-es Szili, a 17-es Nohab mérőkocsival, Bzmot és Railjet, Kaposvár és Kelenföld...
Ez megy most