2023 nyarán kivételesen nem csak az északi parti vasút miatt jártam a Balatonnál, de két hajózás közben általában így is vonattal mozogtam. Ez különösen hálás tevékenység volt hétvégéken, hiszen akkor egy Nohab is járkált fel-alá Balatonfüred és Tapolca közt, normál vonatokkal. Ennek ellenére ez a videó nem nohabos videó, például vannak benne Szilik is, amik ugye már Füredig bejárnak (bár még mindig nem szoktam meg őket). Részletesebb információk a feliratozásban:
Ilyen még nem volt idén: balatoni vonatok ;)
2023.10.04. 06:00 :: Hamster
13 komment
Címkék: balaton utazás videó vasút nohab szünetjelzés helyett csak egy videó
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
A Szili forgóváza francia találmány, pár francia mzodony alatt lehet teljesen hasonlóakat látni: docrail.fr/les-bb-9401-a-9535/
Az egész Szili nyugat-európai tervezés, pl. Portugáliának és Indiának sikerült hasonló mozdonyokat eladni. Az első pár Szili oldalán fel is vannak sorolva a résztvevő cégek - francia, német, svájci, belga: img.index.hu/imgfrm/8/6/7/9/BIG_0006608679.jpg
Az első hét Szilit még Essenben rakták össze, utána egy sort már itthon, de még nyugati alkatrészekből, csak aztán lett teljesen hazai a gyártás.
Monomotoros forgóváza van, simán el tudom képzelni, hogy jobban eszi a síneket, ha a kerékpárok a motoron át kvázi valahogy össze vannak kötve (nem tudom, milyen megoldású a hajtás a motor két végén, de szerintem lennie kell valami olyan merevségnek, ami egyedi hajtásnál nincs). Olyat is olvastam, hogy a forgóváz csak akkor éri el a szerkezeti merevségét, ha a motor benne van, ez is rendhagyónak hangzik, gondolom elképzelhető, hogy nem teljesen szimmetrikus a végén, bár lehet, hogy ezt már megoldották. Ami biztos, hogy BORZASZTÓ a rugózása. Egyszer utaztam ilyenen, váltókörzet előtt a mozdonyvezeő felállt a székről, mert annyira ugrált az egész, hogy szétverte volna a sejhaját, ha ülve marad. Ezen az ekkoriban feltűnő gumirugós szekrény-forgóváz kapcsolattal biztos segítettek, de én is úgy érzem, hogy ez a szerkezet nem volt egy telitalálat. Konkrétan én még egy vasutasfórumban se láttam dicsérni :)
"Ismeretes, hogy a V43 sor. forgóváz
forgóvázkerete csak akkor válik
kellően merevvé, ha a vontatómotort
és a kerékpárokat is beszerelik"
De itt szerintem nekem illendő abbahagyni a találgatást, ide valaki gépész kell, hogy értelmezze ezt a "pályarombolási" probléma kontextusában :)
Tényleg, Rákospalota Újpestről tudsz valamit?
Voltak tervek a felújításra...
Újpesttől Vácig felújították az egész vonalat 95' körül.
Azota kb egy csavart nem húztak meg...
Lassan rostálni kéne az ágyazatot is .
"Rákospalota Újpestről tudsz valamit?
Voltak tervek a felújításra..."
Nem igazán, és mivel szakmabeli vagyok, nem is szívesen beszélek konkrét dolgokról. Ennek egyik legfőbb oka, hogy mint mindenben, itt is két különféle dolog ami látszik, és ami van. Elég nehéz lenne úgy megfogalmaznom bizonyos esetekhez kötődő információkat, hogy ne legyen belőle becsületsértési per. Nehogy félreértsd, nem aktuálpolitikai, hanem történeti okai vannak a vasútnál a permanens inkompetenciának, és erről most legyen is itt elég.
"Újpesttől Vácig felújították az egész vonalat 95' körül.
Azota kb egy csavart nem húztak meg..."
Többek között az ilyen kijelentések motiváltak arra, hogy ismeretterjesztő blogot indítsak. Ezt a témát már érintettem. Nem aktuálisan neked íródott, már lassan egy hónapja olvasható, ajánlom figyelmedbe, és ott választ is kapsz a kijelentésedre.
Itt a linkje: vasutrol-barkinek.blog.hu/2023/09/14/palyafenntartas
"Lassan rostálni kéne az ágyazatot is ."
Ezzel azért óvatos lennék. Nem ismerem a konkrét helyzetet, ezért csak általánosságban.: A rostálásnak több célja is lehet, valamint vannak hátrányai is, amiről kevesen tudnak. Amíg az ágyazat elvégzi a feladatát, addig kár hozzányúlni, mert több kárt csinál, mint hasznot. Olyan is van, amikor a rostálással csak időlegesen elfedjük a problémát. Az, hogy felületesen szemlélve nem tiszta az ágyazat, még nem ok a rostálásra. Az alépítmény hibáiról fog poszt íródni, de előbb át kell jutnunk az alapokon, hogy meg lehessen érteni. Kis türelmet kérek!
Ez megy most