Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (930) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (483) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (520) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Vízkereszt, vagy amit akartam: sűrűbb villamosközlekedés Dél-Budán

2014.01.18. 19:23 :: Hamster

Az idei év január hatodika az a nap, amikortól kezdve reggel fel lehet férni a Fehérvári úti villamosokra az Andor utcától befelé is, este pedig végre megy valami dél felé is, nem csak 19-esek, 49-esek és kocsiszíni menetek csattognak át Kelenföld kocsiszín felé a Körtéri váltón. Mivel aznap a délután nagy részét kedvenc új hobbimnak, a fogorvosi székben ücsörgésnek szenteltem, csak a csúcs végét csíptem el, de az is jól nézett ki. Szokásomtól eltérően a buszokat is benne hagytam a jelenetekben, hiszen ki tudja, hogy alakulnak át a dolgok a négyes metró megindulása után - maradjon valami dokumentum a Bartók Béla út összképéről, ne csak a tujákról:

8 komment

Címkék: budapest videó tömegközlekedés villamos xi.ker

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr625769522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pár hónapja átszervezték a Rákóczi úti buszokat, most meg sűrítik a dél-budai villamosokat. Ezekkel nem is volna baj, csak miért pont most? Elvileg 2 hónap múlva beindul a metró és akkor megint át lesz variálva az egész.
@Sloe: Speciel ezt a villamossűrítést az UV-k eltűnésekor kellett volna meglépni, de legalábbis a Szabadság híd újranyitásakor, azóta egy rakás fekália volt a Fehérvári úti villamos. De komolyan, reggel néha csak a harmadik tujára lehetett felférni, este mindig várni kellett, és olyan tömeg volt még kilenckor is az Eteléig, mint a Nagykörúton reggel. És speciel ezen a helyzeten a metró egy szemernyit se fog változtatni, mert egyrészt itt délen nem lesz metró, másrészt meg a tömeg nagy része nem átszállni akar, meg nem a Nemköztársaság térre menni. Már csak azért is lábonlövés az egész négyes metró, mert ebben a hosszában sokkal kevesebb embernek fog egyértelműen segíteni, mint amennyinek nem.
@Hamster: A négyes metró egy esetben fog valamit javítani a helyzeten szerintem: ha nyugat felé Budaörsig megnyújták. Kelet felé ugyanis nem lenne értelme a Pólusig meghosszabbítani, főleg ha a villamos kifizetődőbb lenne (márpedig az...), egyszerűen fajlagosan drága kiépíteni, és nem is lenne feltétlenül kiszolgálva rendesen Újpalota környéke.
Tényleg, küldtetek véleményt a BKK-nak az átszervezésekről? És ha igen, mit javasoltatok nekik?
Emlékszem, pár éve úgy jártam egyetemre, hogy a Fonyód utcától mentem a Bocskai útig, és onnan 4-es villamossal. Már ott egész kint is azt csináltam, hogy megjegyeztem, hogy mikor jön a 18-as villamos, mert az volt az egyetlen, amire ott még kényelmesen fel lehetett férni, a 47-es és a 41-es is eléggé tele volt ott, bár azért mindig fel lehetett rá ott még férni. Egyszer-kétszer kipróbáltam a 114-es buszt is, de azon is akkora tömeg volt, hogy inkább hagytam a fenébe.
@Herbal: "A négyes metró egy esetben fog valamit javítani a helyzeten szerintem: ha nyugat felé Budaörsig megnyújták"
Addig álljon fél lábon az, akinek hat anyja van, és mindegyik lovát Metrónak hívják :I Annyira egyszerű lett volna a 49-est átlőni a pályaudvar fölött, Őrmező, Gazdagrét, mellette meg lehetett volna egy vasúti alagút a város alatt, S-Bahn jelleggel, de nem, az árának többszöröséből lett egy fél metró, ami körülbelül mindenkinek ad egy plusz átszállást, aki nem közvetlenül megálló környékén lakik :-/
Látszik, hogy annyi villamos jár arra, hogy egymást akadályozzák, minden lámpaváltásnál jön villamos, mellette még busz is. Az nem egészen világos nekem, hogy akkor miért nem járatnak csatolt csuklóst? Hosszabb megállók kellenek és ennyire nem férne el a Fővám téren?
@NAR: A megállókat elokoskodták, úgyhogy nem is férne el a csatolt. Amikor tervezték őket, eleve úgy készültek, hogy a metró miatt nem is kell ilyesmi - pedig már akkor is tudták, hogy nem 1-2 évről lenne szó. Az átadásuk óta lassan 12 év eltelt, köszönjük szépen meg nekik.

Egyébként a csúcsban egymást toló villamosok önmagában nem gáz, Zürichben, Bázelben is ez az alap, és mégse merném állítani, hogy ettől kibírhatatlanul szar lenne a tömegközlekedésük :) Az más kérdés, hogy pl. Zürich a másik véglet, ott csúcsban kimondottan alacsony a haladás a fonódó szakaszokon, szerintem tutira lassabb, mint Pesten. Van még egy lehetőség, Bázelben, német vidékeken és főleg Prágában nyomják, hogy sűrűn jönnek és mennek, mint az állat, rendszeresen vannak is komoly baleseteik.
Minthogy a 49-essel jarok meloba, nekem szopas a 4-es metro.
www.bkk.hu/m4/
Ritkitjak a 49-est...

Szopas anyamnak, aki ha neha erre jon, a majd' a Bosnyakig megy Kelenfoldrol a 7E-vel (megszunik)

Igazan szopas annak, aki a korhazba megy, mert a metronak se lesz ott megalloja es a 7e sem fog jarni (csak a 7-es, Budafokrol)

Na, majd meglatom, vagy a Moriczon szallok at a m4-re (ha 19-es jon) vagy "lemegyek" Kelenfoldre es ott szallok fel az m4-re. Bonuszkent meg neha jon majd a 49-es es nem kell atszallnom. Anyam meg 65 lesz ebben az evben, nem fogja erinteni. hoyg ket jegyet kellene hasznalnia egy helyett.

De akarhogy nezem, jelenlegi formajaban tokeletesen ertelmetlen az M4 szamomra es rokonaim/uzletfeleim szamara.
süti beállítások módosítása