A debreceni állomás tizes-tizenegyes vágányáról leginkább Nagykereki felé indulnak Bz-k és Usgyik, de nem ez a fő látnivaló, hanem a tehervonatok, illetve az őket körbejáró mozdonyok. Miközben a vonatunkra vártunk, jött Floydos ex-angol (Class 86) villanymozdony, Train Hungary-s 060DA (a.k.a. "Sulzer") és klasszik Szergej is. Láttunk Nagyonnagydácsiás tehervonatot (vélhetően azt tovább vinni jött a Class 86-os), és a helyi tologatós Bobót is, de sajnos őket nem tuduk videózni. A végén otthagytam a "csak itt és itt áll meg" bemondást is, mert nincs is annál jobb, amikor azt mondják, hogy "csak", majd elmondanak 15 helyet. Egyébként persze értem, hogy a "csak" szócska azért van ott, hogy egyértelmű legyen, hogy a vonat nem áll meg mindenütt útben, de valahogy szórakoztatóan hangzik. Ugyancsak tipikus, hogy be kell mondani, hogy "állomáson ÉS megállóhelyen", mert az utasnak nem tökmindegy ám, hogy egy szolgálati hely milyen besorolású :)
A debreceni vasútállomás túlsó szélén
2014.02.28. 19:00 :: Hamster
10 komment
Címkék: debrecen vasút szergej csak egy videó
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ennek is a legjobb változata, amikor mindegyik úgy kezdődik, hogy Balaton...
Wir informieren unsere Fahrgäste, daβ der Schnellzug von Schatoraljaujhej über Keleteipajaudwar nach Keβthej einhundertachtzig Minuten Verspätung hat."
Angolul is be szokták mondani, de az nem olyan vicces, és arra nem is szoktam odafigyelni, pedig angolul jobban tudok, mint németül :) Azért az valamit elmond, hogy séróból vágtam a szöveget ;)
Az elég jó :)
Sajnos ez a tendencia egyébként az Intercity menetrendekben látszik a legjobban, pógá'mester meg a képvissejjő' úr addig lobbizik, hogy még a tyúkszaros falujában is végül megállítják az IC-t. (Addig se kell gyorsvonatot kiállítani, nincs is miből). Az persze, hogy mondjuk a Nyugatiból Szegedre 150 percet megy az IC, miközben autóval háztól-házig a Belvárosból 115-120 perc alatt megtehető az út, senkit nem érdekel. Ugyanez Pécsre, az IC elcsörgedezik 3 órát, autóval 2 óra alatt le lehet érni az autópályán.
(Anno 1996-ban emlékszem 2 óra 25 perc volt a pécsi IC menetideje, és csak Szentlőrincen állt meg, azóta egyre nagyobb szükség van megállni olyan világvárosokban, mint Sárbogárd, Sásd(!), Pincehely, és még sorolhatnám....)
A Szegedi IC-k fénykorukban nem álltak meg csak Kecskeméten, de nem is jártak óránként a vonatok. Később még bekerült Kiskunfélegyháza. Most meg az órás ütem és a szűk kapacitású egyvágányú pálya miatt meg kell állnia Szatymazon, Kisteleken és Nagykőrösön is. Bevették még Ceglédet a pók miatt, ez még rendben van, miért is ne, meg a kötelező pesti megállásokat, mert ugye most már Bp-n belül akármilyen vonatról is van szó, Zugló, Köki, Ferihegy hármason meg kell állnia, mert csak. Szatymazt és Kisteleket ill. Nagykőröst el lehetne simán hagyni ha lenne második vágány a kritikus pontokon. Sztem IC-knél, de legalább pár haladósnál Zuglót és Kökit, de akár Ferihegyet is. Maradna Cegléd, Kecskemét, Kiskunfélegyháza meg esetleg Kistelek. A gyorsok meg megállhatnak több helyen.
Debrecenben már van sehol meg nem álló vonat, de asszem az nem IC csak sima gyors Kengyelfutó néven megy, de a kötelező pesti triónál az is megáll ,de onnan lefelé már Szolnokon sem. Szegedre nem tudom lenne-e kereslet ilyen szaladós vonatra.
Anno a békéscsabai IC is úgy ment, hogy Szolnokon állt csak meg. Aztán már Gyomán és Mezőtúron is, később már Mezőberénynél így már ugyanott áll meg mint a gyorsok. Össze is lettek vonva, ami mondjuk nem baj, de lehetne pár olyan tényleges IC vonat is, amelyik rendesen halad.
A pécsi vonatoknál nincs valami hasonló gond mint a szegedieknél, hogy a sűrűbb menetrend miatt nem férnek el az egyvágányú pályán? El tudom képzelni ,hogy azért állítják meg őket ennyi helyen, mert úgyis meg kéne állniuk bevárni az ellenvonatot, így hamarabb úgyse érne be, így meg nem egy állomáson ácsorog 10-20 perceket a keresztre várva, hanem megáll még 4-5 állomáson és ott elidőzik annyit, hogy csak pár percet kelljen az meg nem tűnik fel az utasoknak annyira, de ha valahol sokat áll a vonat akkor már szóvá teszik többen, hogy miért nem megyünk már és hát mindenkinek elmagyarázni éveken keresztül 100.000x is, fárasztó, pláne, hogy sok egységsugarú utas nem érti, volt már rá példa, épületes párbeszédekre, amit egyes kallerek lejegyeztek. pl.
- Mehetnénk már tovább, hát itt állunk már percek óta se le se fel senki sem száll, mi lenne ha mennénk végre?
- Benne lennénk az esti hírekben, mint súlyos vonatszerencsétlenség főszereplői
- De miért?
- Mert a pálya egy vágányú, és szemből is jön egy vonat, meg kell várni ameddig ideér, hogy szabad legyen a pálya.
- De hát miért nem mennek el egymás mellett, mindkét vonat lehúzódik teljesen aztán behajtott tükrökkel óvatosan elférnek.
Bántja a fülemet amikor a hangos szerint a vonat Miskolc-Tiszai ÁLLOMÁSon áll meg. Pályaudvar már csak Pesten található?
Ez megy most