Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A debreceni vasútállomás túlsó szélén

2014.02.28. 19:00 :: Hamster

A debreceni állomás tizes-tizenegyes vágányáról leginkább Nagykereki felé indulnak Bz-k és Usgyik, de nem ez a fő látnivaló, hanem a tehervonatok, illetve az őket körbejáró mozdonyok. Miközben a vonatunkra vártunk, jött Floydos ex-angol (Class 86) villanymozdony, Train Hungary-s 060DA (a.k.a. "Sulzer") és klasszik Szergej is. Láttunk Nagyonnagydácsiás tehervonatot (vélhetően azt tovább vinni jött a Class 86-os), és a helyi tologatós Bobót is, de sajnos őket nem tuduk videózni. A végén otthagytam a "csak itt és itt áll meg" bemondást is, mert nincs is annál jobb, amikor azt mondják, hogy "csak", majd elmondanak 15 helyet. Egyébként persze értem, hogy a "csak" szócska azért van ott, hogy egyértelmű legyen, hogy a vonat nem áll meg mindenütt útben, de valahogy szórakoztatóan hangzik. Ugyancsak tipikus, hogy be kell mondani, hogy "állomáson ÉS megállóhelyen", mert az utasnak nem tökmindegy ám, hogy egy szolgálati hely milyen besorolású :)

10 komment

Címkék: debrecen vasút szergej csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr885837390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"nincs is annál jobb, amikor azt mondják, hogy "csak", majd elmondanak 15 helyet"
Ennek is a legjobb változata, amikor mindegyik úgy kezdődik, hogy Balaton...
@Izo: Nem tudom milyen szisztéma szerint, de néha feltalálják a fordított felsorolást is (x, y kivételével minden állomáson és megállóhelyen megáll.)
Ami még jó kérdés, a hová megy a pécsi gyors mellett, hogy mindenhol megáll az a vonat? Van olyan utas, aki mindenhol le akar szállni?
@Izo: Arra lennék egyszer kíváncsi, hogy mi alapján döntik el, mely állomásokon (és megállóhelyeken) áll meg egy vonat. Mert volt olyan, hogy Tárnokról Martonvásárra a Maestral nemzetközi gyorsvonattal utaztam (még gyorspótjegy előtti időkben).
"Értesítjük tisztelt utasainkat és a vonatra várakozókat, hogy a Sátoraljaújhelyről Budapest-Keleti Pályaudvaron át Keszthelyig közlekedő sebesvonat előreláthatólag száznyolcvan percet késik.
Wir informieren unsere Fahrgäste, daβ der Schnellzug von Schatoraljaujhej über Keleteipajaudwar nach Keβthej einhundertachtzig Minuten Verspätung hat."
Angolul is be szokták mondani, de az nem olyan vicces, és arra nem is szoktam odafigyelni, pedig angolul jobban tudok, mint németül :) Azért az valamit elmond, hogy séróból vágtam a szöveget ;)
@SomiTomi: "Tárnokról Martonvásárra a Maestral nemzetközi gyorsvonattal utaztam"
Az elég jó :)
Igen egy időben lehetett a Maestrallal ilyen utakat megtenni, akkoriban kb. gyorsított személyvonat jellege volt.

Sajnos ez a tendencia egyébként az Intercity menetrendekben látszik a legjobban, pógá'mester meg a képvissejjő' úr addig lobbizik, hogy még a tyúkszaros falujában is végül megállítják az IC-t. (Addig se kell gyorsvonatot kiállítani, nincs is miből). Az persze, hogy mondjuk a Nyugatiból Szegedre 150 percet megy az IC, miközben autóval háztól-házig a Belvárosból 115-120 perc alatt megtehető az út, senkit nem érdekel. Ugyanez Pécsre, az IC elcsörgedezik 3 órát, autóval 2 óra alatt le lehet érni az autópályán.

(Anno 1996-ban emlékszem 2 óra 25 perc volt a pécsi IC menetideje, és csak Szentlőrincen állt meg, azóta egyre nagyobb szükség van megállni olyan világvárosokban, mint Sárbogárd, Sásd(!), Pincehely, és még sorolhatnám....)
@cradbox:

A Szegedi IC-k fénykorukban nem álltak meg csak Kecskeméten, de nem is jártak óránként a vonatok. Később még bekerült Kiskunfélegyháza. Most meg az órás ütem és a szűk kapacitású egyvágányú pálya miatt meg kell állnia Szatymazon, Kisteleken és Nagykőrösön is. Bevették még Ceglédet a pók miatt, ez még rendben van, miért is ne, meg a kötelező pesti megállásokat, mert ugye most már Bp-n belül akármilyen vonatról is van szó, Zugló, Köki, Ferihegy hármason meg kell állnia, mert csak. Szatymazt és Kisteleket ill. Nagykőröst el lehetne simán hagyni ha lenne második vágány a kritikus pontokon. Sztem IC-knél, de legalább pár haladósnál Zuglót és Kökit, de akár Ferihegyet is. Maradna Cegléd, Kecskemét, Kiskunfélegyháza meg esetleg Kistelek. A gyorsok meg megállhatnak több helyen.
Debrecenben már van sehol meg nem álló vonat, de asszem az nem IC csak sima gyors Kengyelfutó néven megy, de a kötelező pesti triónál az is megáll ,de onnan lefelé már Szolnokon sem. Szegedre nem tudom lenne-e kereslet ilyen szaladós vonatra.

Anno a békéscsabai IC is úgy ment, hogy Szolnokon állt csak meg. Aztán már Gyomán és Mezőtúron is, később már Mezőberénynél így már ugyanott áll meg mint a gyorsok. Össze is lettek vonva, ami mondjuk nem baj, de lehetne pár olyan tényleges IC vonat is, amelyik rendesen halad.

A pécsi vonatoknál nincs valami hasonló gond mint a szegedieknél, hogy a sűrűbb menetrend miatt nem férnek el az egyvágányú pályán? El tudom képzelni ,hogy azért állítják meg őket ennyi helyen, mert úgyis meg kéne állniuk bevárni az ellenvonatot, így hamarabb úgyse érne be, így meg nem egy állomáson ácsorog 10-20 perceket a keresztre várva, hanem megáll még 4-5 állomáson és ott elidőzik annyit, hogy csak pár percet kelljen az meg nem tűnik fel az utasoknak annyira, de ha valahol sokat áll a vonat akkor már szóvá teszik többen, hogy miért nem megyünk már és hát mindenkinek elmagyarázni éveken keresztül 100.000x is, fárasztó, pláne, hogy sok egységsugarú utas nem érti, volt már rá példa, épületes párbeszédekre, amit egyes kallerek lejegyeztek. pl.
- Mehetnénk már tovább, hát itt állunk már percek óta se le se fel senki sem száll, mi lenne ha mennénk végre?
- Benne lennénk az esti hírekben, mint súlyos vonatszerencsétlenség főszereplői
- De miért?
- Mert a pálya egy vágányú, és szemből is jön egy vonat, meg kell várni ameddig ideér, hogy szabad legyen a pálya.
- De hát miért nem mennek el egymás mellett, mindkét vonat lehúzódik teljesen aztán behajtott tükrökkel óvatosan elférnek.
"mert az utasnak nem tökmindegy ám, hogy egy szolgálati hely milyen besorolású"

Bántja a fülemet amikor a hangos szerint a vonat Miskolc-Tiszai ÁLLOMÁSon áll meg. Pályaudvar már csak Pesten található?
@Baloldali érték: Nem tökmindegy? Kecskemét alsóra is az volt kiírva, hogy "p.u.", mégse lett több egy félreeső kalibánál, ahol néha megállnak vonatok.
süti beállítások módosítása