Április 14. óta nem jár a 17-es tuja, közműépítés miatt. Fog még ugyan villamos járni rajta a jövőben, a közlekedésbarátok mégis olyan búcsújárást csaptak a vonal mentén, mintha a Rákóczi úti vágányok megszüntetéséhez hasonló eseményről lett volna szó.
A felbuzdulás oka az volt, hogy a közműépítés után nem jön vissza a viszonylat, hanem rögtön nekilátnak a Budai Fonódóhoz kapcsolódó munkálatoknak is: a Tímár utcáig teljesen újjáépül a pálya és környezete, valamint rendbeteszik a közúti forgalmat a környéken. Amikor aztán elkészülnek, valószínűleg nem a 17-es fog járni az új síneken, hanem a jelenleg dél- és közép-budainak mondható 19-es, 41-es és 61-es. A kérdés az, hogy ez tényleg így lesz-e, nem lesz-e valami köztes állapot, amíg átépül a Széll Kálmán tér és a Lánchídi aluljáró - ki tudja, nem indítanak-e egy Bécsi út - Lánchíd 17-est addig, értelmetlenné téve a most áprilisban készült "utoljára 17-es" képeket :)
Azért persze én is kimentem egyik este Jazzcool komával, mert a kockaköves úttestre leszállás biztosan el fog tűnni. Gyerekkoromban izgalmasnak találtam a peron nélküli megállókat, de azt azért be kell látni, hogy egy ilyen kiépítettségű vonal aligha válhatna sikeres közlekedési folyosóvá. Ha jól tudom, "negatív öblök" lesznek az eddig ilyen megállókban, a Népszínház utcaiakhoz hasonlóan. Az új sínekre is szükség lesz, mert valami elképesztő állapotban voltak már a legtöbb helyen: gyorsabb lesz a haladás, és nem fogja kirázni az utas lelkét...
A 17-es észak-budai viszonylat, ehhez képest vicces, hogy az óbudai remiz bezárása óta - majd' két évtizede - a ferencvárosi kocsiszín üzemelteti. A Kossuth Lajos tér átadása óta a 2-es is a kocsiszíni útvonal része lett, ami kicsit vicces volt.
Mondjuk fotóilag nem volt szerencsénk a forgalomból kiálló járművekkel, de másfél percnyi videó azért összejött a fura városnéző járatról :)
Ez megy most