Mai "csak egy videó" bejegyzésem Becsky András barátomtól jön, a jelek szerint ő már ifjabb korában is ipari méretben űzte a tömegközlekedés mozgóképes megörökítését. A gyermeki lelkesedés néha behallatszik a videóba is, de akit ez zavar, az nem érdemli meg ezt a kordokumentumot: a ma már Szentendrén pihenő Csufit a '94 szeptemberétől szünetelő 36-os viszonylaton.
Ma már nem közlekedő villamos a ma már nem járó vonalon
2014.05.08. 16:00 :: Hamster
24 komment
Címkék: youtube tömegközlekedés villamos csak egy videó csufi
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
@Hamster:
Azon is hogy meglepődtek, hogy a villamoson jelezni kell! Ma már meglehetősen gyakori dolog, én először 1998-ban, Krakkóban találkoztam ezzel a megdöbbentő jelenséggel, és én is meglepődtem :) És ott minden fordítva volt: a buszok (természetesen Ikarusok, az ittenihez képest kissé más beltérrel, harmonika-ajtóval) meg mindenhol megálltak, jelzés nélkül, úgyhogy a buszon meg a jelzés hiányán lepődtem meg.
Nem is sejtettem, hogy Bp.-en akkor már több, mint 10 éve járt olyan villamos, amin szintén jelezni kellett...
És amit miért nem értek, biztos mert elvetemült villamosbuzi vagyok, aki legszívesebben mindent mindennel vágányokkal kötne össze: a 36-ost miért megszüntették, ahelyett, hogy inkább fejlesztették volna? Két megállónyi távolságra a Kápolna tértől ott virít a hatalmas Óhegyi lakótelep, amit következetesen buszok tömegével tárnak fel. Pedig a 36-osból lehetett volna egy a belvárosból Kőbánya szívén át a temetőig elérő viszonylatot csinálni, csúcsidőben egy perces követéssel (na jó, azt talán nem) (vagy mégis?).
szentendrei közlekedési múzeumban látható az az egyetlen. legalább nem tolták be vazstelepre.
> ... a "pofiját" miért kellett ilyen ocsmányul összegányoltra megcsinálni... Az is lehetett volna egy sima 280-as homlokfal.
Azért az nem úgy megy ám. Ahhoz, hogy a villamos beleférjen az űrszelvénybe, az elejét "össze kell húzni", hiszen némiképpen nagyobb túlnyúlása van az első forgóváz előtt, mint a busznak az első tengely előtt. Aztán képzelj el egy Ikarus 260/280 homlokfalat ilyen keskeny kivitelben :) Akkor valószínűleg nem "csufi" lett volna a neve, hanem "hűb.zmeg!" :)
nem volna az olyan vészes.
kepfeltoltes.hu/view/140510/IK_Csufi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Én is szoktam nézegetni a videóit. Elképesztő kordokumentumok, ugyanakkor kijózanító is, elképesztő az, ahogy minden képkockából sugárzik a lepukkantság. Emlékszem rokonaimra, akik "nyugatról" akkoriban jöhettek vissza először, és utólag - évekkel később - elárulták, hogy mellbevágó volt az itteni nyomor nekik elsőre. A videókat nézve érteni vélem, miért. Aztán megszokták :)
Tessen elhagyni hazánkat Biharkeresztesnél, és egy Nagyvárad-Hunyad-Kolozsvár-Gyulafehérvár-Nagyszeben utat bejárni.
Ilyen ajtaja viszont csak a Kombinénak van.
Ilyen ajtaja a 400-as Ikarusoknak van, onnan is jött (levegős).
Ez megy most